Despre frecușul cu modificarea impozitului auto

Vrăjeala asta de discuție a fost și acum 1 an și acum 2 , și acum… ca, de când au instituit sistemul ăsta progresiv de impozitare. Așa cred că va rămâne și acum. Discuție.  La fel ca aia cu  licitația pentru locurile de parcare din sectorul 3. Never happened, never will.

Mincinoșii de la Adevărul au dat o știre cum că parlamentarii se agită să reducă impozitele la mașinile ”de lux” cu capacități cilindrice mari și să îl crească pe cel la mașinile cu motoare miiiici ca să sufere săracii contribuabili săraci și să se huzurească bogătanii și luxomanii – cum ar veni.

Una la mână: Ei au pus acolo o poză cu un ”truck” imens , un DODGE RAM. Ăla nu-i SUV, bă , inculților, ci autoutilitară și oricum impozitul e moderat în zona aia.  Incompetenți, plm.

Uite că am pus eu o poză mai relevantă, părerea mea.

Doi la mână: Fac precizarea că eu oricum plătesc impozitul ăla pe auto cu capacitate cilindrică mare, atâta cât este, și mai am bani și pentru la anul și cred că și pentru încă un an, deci nu sar ca rața la muci la știri de genul, nici nu mor daca nu se micșorează ( nici nu cred că se micșoreaza). Da’ zic asta că sigur se găsește vreun handicapat să mă facă chiabur și să-mi spună că tre’ să plătesc mult că am SUV care poluează, încurcă traficul și mai ales crează un sentiment de invidie și ură în rândul celor care nu au, că nu vor sau nu pot să plătească impozitul atât cât e, dar altfel și-ar dori. Am observat asta, pentru că restul oamenilor care nu au mașini cu motoare mari doar pentru că nu vor, deși-și permit nu duc grija altora.

Recapitulare: Eu am SUV d-ăla și-mi permit și impozitul atât cât este, chiar și mai mare, bring it on, gen.  Și nici măcar nu e de lux. E doar un autobuz cu 7 locuri, 4×4 și motor pe măsură.  Dar trecem peste asta.

 

Trei la mână:   Impozitul auto așa cum este, e injust din mai multe puncte de vedere.

a)  Impozitul auto NU ESTE taxă de poluare și nu trebuie privit ca una.

Lumea face paralela SUV/ capacitate cilindrică mare – poluare. Ceea ce este parțial CORECT. Dar impozitul nu reprezintă prin definiția lui o taxă pe poluare. Că de aia se discută de introducerea unor taxe de poluare, de aia am avut timbre de mediu și taxă de înmatriculare.

Sunt de părere că ăștia cu mașini cu motoare mari, mai ales ăștia cu diesel-uri  CA MINE ( mai exact ca doamna Catalinx, că eu nu am mașină) trebuie să plătească taxe de poluare MARI, DESCURAJANTE.  Dar taxa de poluare trebuie calculată la poluare nu la mărimea motorului.

Eu cred că cel mai realist e s-o bagi in combustibil. E benzina? Mai pune taică o acciză de poluare de juma’ de  EUR/ litru, sau mai mult. E motorină? 1 EUR/ litru , sau cât se calculează că dăunează motorina față de benzină .  Eu consum undeva la 2.25k litri de motorina pe an la cam 25k km. Să-mi ia statul din voleu 2250 de EUR ca taxă de poluare? E bine? Vă ajunge? Mie mi-e ok. Plătesc!  Dar la fel vor trebui să plătească și ăia cu Passat de 2.0 TDI vreo 1000 de EUR la vreo 1000l motorină consumată pe 20,000 km. Așa e că nu vă convine ? Păi să-mi sugeți pula, băi, dacă nu vă convine, că de poluat poluați și nu de 10 ori mai puțin decât mine.  Da, mai sunt aspecte gen Euro X, DPF etc.

Și tot la fel să  plătească și cărăușii de marfă cu jegurile lor diesel care poluează net mai mult decât mine. La litrul consumat, taică.

Dar oricum, nu înțeleg, de ce eu dacă îmi iau un SUV diesel strict pentru off-road și-l folosesc, poate 1000 de km pe an nu pot s-o fac că trebuie să platesc 10 000 de lei impozit pentru luxul ăsta. Că sunt poluator că plm. OK, să trecem peste asta.

b) Socialiștii pulii mele se uită la impozitul pe mașinile cu motoare mari ca la impozite pe produse de lux. Chiaburii să plătească. Păi, bă, proștilor.  Chiaburii ăia pe care îi ochiți voi își permit să-și ia SUV-uri d-ălea hibride, dar la mișto. Știți genul  ăsta de SUV , cu motor de 4 litri, dar la care plătești impozit 5%, că e sanchi hibrid?Pai ce, credeți că nu am și eu bani de unul d-ăsta SH la o adică? Unul d-ăla la care bateria nu mai merge deloc și sunt pe benzină full, da’ ce contează, impozit 5%, că e hibrid, boss. Și fără taxă de poluare mare, că e hibrid, boss. Chit că eu consum 20 de litri de benzină la sută și că las nori de dioxid de carbon în spate. Sau un sedan hibrid ca ăsta,  tot hibrid pentru  ecologiști săraci, care n-au bani de Tesla, nici nu le pasă de natură, dar nu vor să plătească taxe cu restul fraierilor.  Lucrurile ăstea deja se întâmplă și nu le bagă nimeni în seamă. Dar să plătească chiaburii cu mașini de lux taxe.

Cei scutiți de taxe cinstite sunt ăia care au 5 rable  vechi, din care doar una mai merge, restu-s parcate pe domeniul public și la care plătesc  taxe de 50 de lei pe an. Păi la banii ăștia nu merită să faci eforturi să scapi de ele.

Cei afectați de impozitul prostesc de mare pe capacitatea cilindrică sunt oameni care stau pe te miri unde și au nevoie de mașini cu motoare mai mari, ca să mai lege o remorcă, o rulotă, să urce un deal, să ajungă acasă prin zăpadă iarna și pur și simplu pentru ăia nu prea merge o ascuțitoare cu un motor de 1 litru, sau merge dar nu cum ar trebui.  Ăia care nu au destui bani să-și permită ca mine un motor potrivit pentru ce au nevoie și sunt forțați de taxele aberant de mari să aleagă soluții nepotrivite.

Din partea mea,  fie ca toți ăștia care vă scandalizați că scad impozitele  pentru mașinile mari și cresc cele pentru rable mici să primiți ceea ce cereți. Să rămână în continuare ca acum. Să vă descurcați cu locurile de parcare de pe domeniile publice ocupate de rable cu motoare mici nefolosite , să nu vă puteți cumpăra mașina de care aveți nevoie că n-aveți bani de taxe pentru ea – dar să vă bucurați că plătesc unii impozitul și pentru voi.

 

Și vreau să mai zic una.

Fix așa cred că va și rămâne, deși lăudabilă inițiativa PSD ( un partid socialist) altfel. Da, știu că nu se gândeau neapărat la binele general, se gândeau la mașinile lor, dar zic așa. Oricum nu contează, că forța opusă de sărăcie și nevoia de asistență socială sunt prea mari. Mult.

Zilele ăstea zicea Radu că introduce RATB, în echipă cu Metrorex ( doamne ajută)  , ceva titlu de transport comun pe cele două rețele. Zicea el ceva că nu i se pare un deal bun la bani, că plm. Și ca o notă aparte am menționat că oricum biletul de transport e cam ieftin . Imediat s-a găsit unul care să mă vadă chiabur și să mă ia la rost că  nu toată lumea își permite, că nu toți au bani, plm. În condițiile în care biletul de RATB din București e cam cel mai ieftin din toată țara, deși salariile sunt cam cele mai mari, în condițiile în care Bucureștenii mai au o grămadă de alte subvenții, în condițiile în care oricum pensionarii, copiii și ăia care nu vor să-și ia bilet nu plătesc.

Și l-am întrebat simplu : Cine vrei tu să-ți plătească costul călătoriei.

Răspunsul a fost simplu și sincer; eu trebuie să plătesc, că-s chiabur și e o aroganță să ai.

“Cei care au SUV-uri ca al tau si platesc impozite in suma celor pe care le platesti tu. Altfel se ajunge la inechitati sociale ca in Columbia, Ecuador si alte tari de acelasi sistem. Nu poti sa mergi arogant pe strada cu masinoiul ala si sa imi explici mie ca trebuie sa platesc bilet nesubventionat la autobuz.”

Fix așa e la orice chestie. Ție cine vrei să-ți plătească, coaie, serviciile ?

Ăia care au, normal.

O țară de freeraiders.  Dar e ok.

 

======================================

Update: Am facut un sondaj pentru amuzamentul meu, ca-s curios de perceptia oamenilor despre impozitul auto si cat ar trebui sa plateasca. Daca vrei sa-mi hranesti curiozitatea click aici si like si share. Nu strang mailuri, nu ma intereseaza date personale.

Am sa adaug si rezultatele . Sa vad cum fac share la ele, dupa ce se strang ceva

Statistica cu rezultatele

 

23 Replies to “Despre frecușul cu modificarea impozitului auto”

  1. Fix la asta m-am gandit. Inca n-a fost, ca nu e buget.Ma unesc cu PFA-ul sotiei si inchiriem impreuna acelasi spatiu .
    Totusi nu-nteleg remarca cu “scutirea de impozite la It`isti se aplica doar la laptoape”. Cred ca nu am prins eu gluma, daca era vreuna.

  2. Dar vouă nu va e mă rușine? Câștigător grămezi de bani din calculatoare nu plătiți nici impozite aveți numai mașini scumpe și nu vreți sa plătiți nici impozit la ele? Ne sufocați cu jeepurile voastre în trafic și vreți tot noi sa vă plătim taxele? Păi câte piei mai vreți mă să luați după noi aștia săraci.
    Voi credeți ca dacă am avea și noi bani nu neam lua toți jeepuri? Să vedem atunci ce-am face cu toate străzile blocate de mașini. Cine a mai văzut să îi scutești de impozite pe bogați și să îi jupoi pe ăia săraci?
    Nu mai plătiți mă voi taxe ca toată lumea că pe spinarea noastră trăiți la ăștia mai săraci și dacă nu vă comvine plecați toți afară, dacă acolo e mai bine.
    Una două, cum nu vi se cântă în strună voi plecați. Păi plecați și lăsați-ne o data.

  3. la ora actuala IT`istii sunt vazuti de “marele public” ca o casta!
    scutirea de impozit, despre care multi si`au reamintit odata cu “noua revolutie fiscala”, a contribuit la reamintirea acestui lucru..

    stiu ca nu exista nici o scutire legata de laptopuri.. dar era buna una legata de masini. fie si SUV`uri 🙂

    https://youtu.be/4E9ydw_aDMg

  4. Pai, din pacate IT-ul la ora actuala sunt o casta. Cel putin in Romania. Sunt putine profesii care castiga aprooape de sumele din occident, si in afara IT-ului si conexiunilor cu politicul / contracte cu statul nu prea-s altele.
    Scutirea de impozit a fost o idee proasta, social vorbind, cel putin mentinerea scutirii dupa 2008, de care am beneficiat si eu, ca doar nu era sa las banii sa se risipeasca.
    Dar, plm , tara simpla solutii simple, nu comentez, ca e foarte clar pentru toata lumea de ce s-a ales constructul asta fiscal. Treaba e ca deja pute de cam multa vreme sa ai o casta de oameni care castiga intre 1500 si 3000 de euro si care nu platesc impozite pe venit in timp ce salariul mediu pe economie nu trece ajunge la 700 de euro, nu ti se pare? Eu sincer am crezut ca in 2012, cand a venit PSD-ul oficial, o vor fi taiat, dupa aia am crezut ca hai ca in 2016, nu se mai poate.
    In fine.
    Nu cred ca e nevoie de scutiri de impozite pe masini. In mod normal impozitele astea auto ar trebui sa acopere niste costuri locale cu semnalizare rutiera, cu politie locala ( paza bunurilor), cu politie rutiera ( da, politia nu trebuie sa aiba ca scop autofinantarea din amenzi, desi in Romania ar putea face lejer asta), cu drumuri locale, parcari in zone de resedinta care nu prevad destul spatiu privat, etc. Stiu ca lucrurile astea nu prea exista, dar cam asta e principiul.
    Doar ca acum, nu vad de ce eu trebuie sa platesc un impozit de 10 ori mai mare decat alta masina pentru serviciile astea.
    Inteleg diferenta de impozitare pe cilindree, daca incluzi in impozit taxe de poluare,sa zicem, dar cam atat. tot ce depaseste asta e construct socialist.

    Eu nu vreau scutiri de impozit. Nu am avut niciodata masina inmatriculata in Bulgaria desi imi trecea prin cap pe vremea cu taxa de inmatriculare, dar m-am abtinut. Mai intai mi-am cumparat masina care era cumparata de noua din Romania si nu a fost supusa taxei, apoi am vrut sa-mi iau din Germania si sa-i dau in judecata pentru taxa , dupa care mi-am bagat mintile in cap si mi-am luat una la care era deja platit timbrul asta, platind valoarea masinii ca atare. Iar acum platesc impozit la ea cat costa.
    As putea sa o trec pe numele lui tata, in fond e din familie si sa platesc un pic mai putin, dar nu vreau. Nu circula el cu ea, nu-i normal sa fac asta. Am sa platesc impozit cat costa cat timp imi permit. Cand nu, o vand , o abandonez, sau ma mut cu tot cu ea din tara, daca are sens (s-o iau dupa mine).
    Ce mi-a trecut insa prin cap era ca peste vreo 3-4 ani cand preconizez sa o schimb ar fi ca as putea sa i-o las lui tata ( eu nu am vandut pana acum vreo masina cumparata din cele doua anterioare, le-am abandonat si predat gratis cui le-a vrut ) si sa se foloseasca el de ea, ca-i e mai utila la tara. Leaga un carlig de ea si poate sa-si care chestii agricole, in fine, are mai mult sens asa.

    Dar la 2100 de lei impozit pe an cred ca n-o vrea. N-a vrut el Mondeo 🙂 pe benzina cu motor de 2.0 litri :P. Si daca cumva imi iau eu alta care e impozitata cine stie cat, parca nu as plati impozit asa mare pentru doua. Pentru una oi plati ca e sufletelul meu, sau poate imi iau, cum spuneam, o hibrida la misto.
    Si de-aici rationamentul. Nu sufar eu ca e impozitul atat. Sufera tata ca nu pot sa-l saftelesc cu o rabla gratis, care pentru el ar fi miere. Iar tata e d-ala socialist, pensionar, votant PSD tipic.

    De-aia zic : Dupa cum doreste majoritatea.

  5. Nu ți se pare cusută cu ață albă treaba asta? Crezi ca ăștia s-au gândit la tot ce-ai scris tu aici când au dat legea asta ?
    Mai degrabă iși fac lor reduceri la fel cum își dau salarii, nici gând ca se gândesc la cum e mai bine pentru populație

  6. E corect ca impozitul auto nu se reflecta in ce ofera statul si ca efortul statului nu e mai mare pentru o masina cu motor mare fata de una cu motor mic dar nu prea e ok ca atunci cand toata Europa sustine eradicarea poluarii si masinile cu motoare cat mai mici Romania sa mareasca impozitele tocmai la acele motoare mici si sa le micsoreze la cele mari. Cu cat mai mari cu atat reducerea mai mare.
    Si pana la urma impozitul poate actiona si ca o taxa de poluare ca tot nu mai exista una acum. Nu ti se pare un pic pe dos fata de cum ar trebui sa fie ?
    Sunt soferita dar nu ma pricep la masini. Dar din ce imi dau seama orice masina cu motor mai mare de 2000 de centimetri cubi e un moft. Si e corect sa fie taxat ca atare pentru ca polueaza adica face rau. E ca la tigari. Fac rau pui accize.

  7. @Nelutu: Nu stiu daca realizezi, dar legea asta nu-i pentru ITsti si nu are nicio legatura speciala cu asta. E un fapt divers si atat ca eu am SUV. De fapt, in ultimele 2 companii in care am lucrat realitatea din teren era cu totul alta.
    In 2012 lucram intr-o companie in care nu am vazut niciun coleg sa aiba SUV. Majoritatea aveau masini cu motoare mici, maxim 2.0 litri.
    De atunci pana anul trecut am lucrat intr-o companie unde doar directorul avea initial SUV cu motor de 3.0 litri, dupa care a venit si a plecat un coleg cu un suv cu motor de 4 litri si ceva, dupa care un alt coleg si-a luat un SUV cu motor de 3 litri pe care mi l-a vandut mie, iar el si-a luat unul cu motor de 2.0 litri. Si un coleg mai avea un Mercedes E-Klasse cu motor de 3.0 litri pe care l-a inlocuit anul asta cu o masina electrica la care nu plateste impozit. In rest, toata lumea pana pe la vreo 40 de insi avea masini cu motoare de maxim 2.2 litri, dar majoritatea sub 1.8.
    Deci nu le pasa catusi de putin de treaba asta, dimpotriva pentru majoritatea va creste putin impozitul desi nu i-am auzit tavalindu-se de necaz.

    Ca fapt divers, se pare ca “jeepurile” de oras sunt favoritele medicilor din Bucuresti, mai degraba decat ale programatorilor. Alea de la 100 000 de Euro in sus. Nici nu stiam ca medicii din Romania castiga atat de bine, nu ca-i urasc, sau ca-i acuz de ceva. Doar ca fapt divers.

    Intrebarea mea legata de subiect e : Ce motor are masina ta si cati ani are ?

    Legat de plecat am doar atat de spus. Au plecat deja, si tot pleaca, dar nu vezi tu inca. Si nu, nu prea traim pe spinarea voastra, desi ai o urma de dreptate la partea cu impozitele.
    Eu zic sa iti faci un plan pentru vremurile cand nu se va mai avea pe spinarea cui sa se traiasca, ca-s aproape.

  8. Nu-i suspectez de bune intentii, insa la cat de grosiere sunt problemele din Romania nici nu conteaza asa de mult.
    Personal ii suspectez ca pregatesc o taxa de poluare si curata putin terenul. Pentru ca vezi tu, daca mie imi iau impozit 500 de euro si imi mai pun si taxa de poluare, stiu eu 1000 pe an, s-ar putea sa vand/ abandonez rabla si sa imi iau si eu una care se incadreaza in ce vrea populimea. Dar vezi tu, statului nu-i e folositoare situatia asta, ca statul vrea bani. Asa ca da cu o mana, ia cu alta si mai combina si pe altii la plata, cu motoare mai mici. Sau cel putin asa imi maginez eu.
    Exista posibilitatea sa fie fix cum spui tu, caz in care, e de bine, ca pana acum nu cred ca au avut politicienii probleme financiare asa mari sa nu-si poata plati impozitul auto la masini.

  9. Da, din perspectiva asta e corect. Masinile poluante trebuie taxate. Dar sunt doua probleme.
    Impozitul nu actioneaza chiar ca o taxa de poluare.
    Nu prea exista alternative pentru toata lumea. Eu si ceilalti bucuresteni care stam la bloc nu prea putem sa ne luam masini electrice, ca nu ne ajung cablurile pe geam si si daca ar ajunge s-ar incarca in 2 zile. Plus ca, nu prea sunt optiuni, iar care sunt sunt mult prea scumpe si astepti prea mult dupa ele ca sa speri ca vor fi adoptate prea curand in Romania. Vorbesc de masini electrice pe bune, nu masini de evitat impozitul.

    Masina pe care o conduc s-ar chinui cu un motor de 2000 cmc. Cred ca as ramane cu ea in panta daca ar avea un motor atat de mic. Motoarele mai noi de 2000 cmc sunt mai bune, dar e cu dus si intors. Are aproape 2 tone si jumatate goala. Dar e greu de spus daca am nevoie fix de asa ceva, probabil ca nu. Probabil ca ne descurcam si cu o rabla mai mica. Daca viata este doar despre “sa te descurci”. Eu cred ca nu.
    Inteleg ca tu ai masina cu motor mai mic de 2000 cmc.

  10. Nu contează cine are jeepuri, oricum sunt toți niște hoți…măcar taxe sa plătească.
    Eu am Golf din 2001 cu motor de 1.9. Am și plătit taxa de înmatriculare pe care nu am recuperat-o niciodată… E normal așa ceva?

  11. Amuzanta declarație pentru cineva care are in adresa de mail “nelutuhotu”.
    Si mai amuzant e ca, conform proiectului, tu ar urma sa platesti 114 lei din 2018, fata de 171 si totusi nu iti convine. Presupun ca indignarea vine din faptul ca reducerea pentru mine e mai mare, nu?
    Un prieten mi-a zis o chestie :
    Doi oameni stateau pe o banca si vorbeau. Un necunoscut trece pe langa ei si-i da unuia 100 de lei si celuilalt 50.
    -Ba, dar tie de ce ti-a dat 100 ?

    Si despre aia e vorba, nu?

  12. Prea lung sondajul ăla 😀

    Mi se pare corect cum spui tu – impozitul nu trebuie să fie taxă de poluare.
    Taxa de poluare să fie în funcție de poluare – varianta cu inclusul în carburanți sună acceptabil.

    Am 1.4 benzină din 2013 – nu știu cât e impozitul că anul ăsta am luat mașina și parcă nu am plătit încă, dacă am plătit nu mai țin minte 😀

  13. ai inteles bine.. capacitatea cilindrica mare => impozit mare pentru ca acciza.
    acciza nu a fost gandita doar pentru llucruri daunatoare.. ci si pentru lucruri de “lux”: aka: pe la inceput era (si) la cafea, alcool, tigari, ceva mobila scluptata, arme de vanatoare, camere de filmat.. imi aduc aminte 😀

    ca nu e eficienta / corecta.. iar ai dreptate dar e greu fara bani la buget si lumea s`a obisnuit asa 🙂

    impozitele (alea locale, platite la primarie anual) pe auto ar trebui marite. nu neaparat pentru ca le trebuie bani ci pentru a elibera parcarile. nu stiu cat stai pe acasa, dar daca ai sa te uiti cu atentie vei vedea lejer ca mai bine de 20-50% din masini sunt miscate cel mult odata pe saptamana.. iar asta nu imi seamana a necesitate.. ci a moft 😉

  14. impozitele (alea locale, platite la primarie anual) pe auto ar trebui marite. nu neaparat pentru ca le trebuie bani ci pentru a elibera parcarile.

    Corect. Desi, plm, daca vrei strazi asfaltate in sat/ cartier, tre’ sa si platesti pentru ele. Nu am o problema cu asta. Am o problema cu faptul ca masina mea nu ocupa de 10 ori mai mult spatiu decat una cu motor de 2.0 litri si nici nu-ide 10 ori mai grea sa toceasca asfaltul de sub roti.

    dar daca ai sa te uiti cu atentie vei vedea lejer ca mai bine de 20-50% din masini sunt miscate cel mult odata pe saptamana..

    1 la mana. Masinile care stau polueaza mai putin decat cele care merg, deci nu ar fi neaparat de rau daca jumatate din masini nu ar circula si ar fi doar de decor. Sigur, nu arata bine in peisaj si incurca, dar e mai bine decat sa fie toate pe strada.

    Spuna asta ca tocmai, daca ma uit la masina mea nu e miscata mai mult de 1 data pe saptamana. Ca nu vreau sa merg cu ea in Bucuresti. In unele saptamani o misc de doua ori, dar sunt alte saptamani cand nu o misc deloc. Si nu cred ca-i un moft masina pentru mine. Ca am incercat sa stau fara. Sa merg cu trenul la tara, sau cu masini inchiriate. Ca sunt zgarcit si nu am avut o satisfactie sa platesc 15k Eur, bani pe care nu-i aveam la momentul ala, pe-o masina . Da’ nu prea s-a putut altfel. Nu in Romania.
    Dar treaba e asa. Daca incluzi spatiul de parcare in impozit si maresti impozitul, foarte bine, dar atunci ofera loc de parcare gratuit. Daca nu, nu incluzi si taxezi serios locurile de parcare si nu permiti parcarea pe strada sau pe trotuar aiurea. Sunt de acord oricucare solutie.

    Ziceam mai sus ca a fost o discutie sa faca licitatie pe locurile de parcare rezidentiale din sectorul trei. Pentru mine aia e cea mai buna metoda. Bai nene, spatiul ala nu e al tau. E public. Care da mai multi bani la primarie il ia. Imi cumparam locul de parcare cel mai apropiat.
    Stiu pe cineva care plateste 150 de lei pe luna sa aibe loc de parcare rezervat la birou. Da, amuzant, restul colegilor se uita gen “WTF?”, dar e asa cum trebuie sa fie. Restul colegilor parcheaza cine stie pe unde ilegal, ea pe locul de parcare, fara griji.

    Altfel mi se pare aiurea sa taxezi servicii pe care nu le oferi, ca uite.
    In plus, problema locurilor de parcare se regaseste doar in Bucuresti, doar nu te astepti sa ma taxezi la mine in sat la fel, ca plm “locuri de parcare”, ca-mi incap 10 masini in curte.

  15. plm.. tre sa “ma apuc de sculptura”, poate asa nu mai incurc literele 🙂

    revenind: toti platim impozite dar sa`mi.. trag palme daca in orice localitate nu sunt mai multe biserici subventionate de stat vs parcari.. iar numarul de parcari comnstruite dupa 89 e insignifiant la nivel de tara, in orice localitate!

    legat de parcari in Timisoara am vazut ceva fain:
    http://www.timisoara-info.ro/ro/infoutile/transport/timpark.html
    de la 17 la 8 e liber. de la 8 e cu taxa. pe zone si cu posibiilitate de abonament. in B de ce nu se poate la fel, de ce trebuie licitatie? 😐

    iar legat de SUV`uri. uite una de ieri de pe la mine. unde o proasta are nevoie de “autobuz” ca sa vina la scoala de fite, ultracentrala.. (are C-HR`ul ala de maxim 3 luni)

    http://reporterbuzoian.ro/ultima-ora-accident-grav-la-scoala-1-masina-intrata-intr-un-grup-de-persoane/

    http://adevarul.ro/locale/buzau/video-imaginea-dezastrului-Scoala-1-buzau-aparut-inregistrari-oameni-intinsi-jos-tipete-durere-1_5a313e265ab6550cb8288a50/index.html

    http://opiniabuzau.ro/accidentul-provocat-de-directoarea-scolii-1-un-semnal-de-alarma-pentru-toti-sefii-unitatilor-de-invatamant-si-profesorii-care-folosesc-curtea-scolii-ca-parcare/

  16. Legat de parcari poti sa aplici multe solutii daca ai spatiile. in Bucuresti nu prea ai. Nu stiu daca licitatia e cea mai buna solutie dar e o metoda economica comuna cand ai mai multi doritori decat bunuri disponibile,nu ? Care da mai mult.
    Daca tot zice primaria ca vrea mai multi bani, hai sa facem asa. In fine, la mine in zona e ok. Adica locuri de la primarie sunt limitate, se parcheaza si pe prima banda din 3 ale bulevardului, in spic, daca nu-i loc acolo se parcheaza mai departe intr-o zona mai industriala, pentru mine mi-e ok, duc rabla si mai departe, nu trebuie sa zaca la usa blocului.
    Dar in alte zone printre blocuri e cam omor.
    Si gandeste-te la o chestie. Daca de la 17 la 8 e moca iar de la 8 la 17 e cu bani, zici ca eliberezi strazile, parcarile in timpul zilei si scapi de aia care tin masina degeaba. Posibil. Dar hai sa iti spun eu o treaba. Eu nu prea am de plecat nicaieri cu masina. Cum am zis. Zace acolo in timpul saptamanii, deci, o sa platesc cat o fi abonamentul, aia e, doar n-o sa ma plimb cu ea de nebun.

    Insa aia care au masina si loc de munca la care obisnuiau sa mearga cu metrou, ratb ( stiu destui), au sa plece cu masina si au s-o lase acolo ( daca au unde, evident). Ca doar nu-s prosti sa o lase in fata blocului si sa plateasca stationarea in timp ce mai platesc si autobuzul. Intelegi? Toata lumea inapoi pe strada.

    Altfel, doamna din linkul tau e directoare, ce vrei, se impune sa vina cu SUV-ul (mini). Dar e amuzant cum i-a curatat pe aia si a rupt poarta . Acuma, nu stiu ce sa zic, dar presupun ca nu-i metrou sau RATB prea bun in Buzau. Daca o sta undeva la perfierie, in vreo suburbie, tre’ sa ajunga la scoala cumva nu? Chiar daca scoala e ultracentral, conteaza si de unde vine ea.

  17. On topic: Neluțu, tată!
    Eu am mașină cu cilindree de 2 litri diesel că am nevoie de cuplu. Și da, e SUV. Că altfel cum pnm să tractez rulota dacă nu am cuplu? Și totuși mașina asta poluează de aproape 2 ori mai puțin decât media a cât poluează per bucată luând ca bază întreaga flotă de autoturisme din România.
    Rămân la părerea că în funcție de norma de poluare trebuie coloborată cu impozitul, plus o valoare în litrul de combustibil.

    Off topic: Neluțu, dacă ai o problemă cu cei care lucrează în IT, te invit să absolvi (deși mă îndoiesc că vei reuși) la Politehnică, Fac. de stiinta calculatoarelor. Sau automatica. Pentru că eu am făcut asta. Odată demult.
    Dealtfel, dacă ai face suma celorlalte impozite aferente acestui domeniu + celelalte contribuții plătite de noi, o să observi că suma virată la stat e mult mai mare raportată la media veniturilor din Romania. Și nu numai că suma e mai mare, dar nu avem parte de servicii sociale, etc. preferențiale!!!!
    Cine pe spatele cui trăiește?

  18. nu stiu cand ai fost ultima data in Buzau.. dar crede-ma ca in mod normal nu iti trebuie masina

    orasul are forma unei boabe de fasole / eclipsa in lungul lui E85. distanta intre cele doua focare ~ 4km. tanti lucreza central.. oriunde ar sta in oras mai mult de 20, maxim 30 min nu ar avea cum sa faca pe jos. iar sa fortezi intrarea in curtea scolii trecind la prinz, prin multimea de pusti, bunici.. din jurul unei scoli generale e de noaptea mintii 😐

  19. Nici eu nu imi aduc aminte. Te cred, dar ce spui e valabil daca femeia locuieste IN oras. Iar aia cu fortatul intrarii, corect, dar daca doamna avea loc de parcare acolo, ce vrei ? 😀 Sa parcheze ilegal?

  20. Va rămâne ca și acum, discuție, și nu se va vota nici când va zbura porcul, dintr-un motiv foarte rațional: are 60 de inițiatori. Din care 12 de la PMP. 18 de la PNL. 13 de la USR. 12 de la Minorități.

    Întrebarea ”oare câți deputați sau senatori din majoritatea parlamentară PSD-ALDE vor vota o astfel de propunere venită de la opoziție?” e o întrebare retorică.

  21. Pai, nici nu speram. Doar ca pe mine m-a amuzat faptul ca reactia a fost de inflamare, gen “a-ha, i-am prins, iar vor sa ne faca pe susta!”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.