Europcar “Elite”: Audi A3 Sedan 2017

După cum spuneam într-un comentariu, mi-au tras-o în dinți aia de la Europcar,cunoscuți și drept ȚiganCar.

Mă duc eu colo hotărât să insist să îmi dea ăștia un A-Klasse, chiar daca mai trebuie să mai plătesc în plus. Cumva ciudat să spun asta când eu am rezervat și platit chiar pentru un A-Klasse … or similar, din clasa “Elite compact” cum se cade pentru un client Elite.

Mă ia un spaniol lucrător acolo cu “bună ziua, bine ați venit, avem totul pregătit” și jongla cu cheile pe sub mână, zici zici că lucra la Weiss-Schwartz Gmbh, nu la firmă de închirieri.

Îi spun cumva de la obraz, dar totuși politicos, că parcă alea nu arată a chei de Merc și că dacă se poate să primesc ce am rezervat că mă întâlnesc totuși cu niște oameni de la Daimler și așa ar fi frumos.

Nu, că îmi dă el super-upgrade, de la A-Klasse la Opel Insignia Station Wagon ( adică dric ), că e mai mare decât pentru ce am plătit, înțeleg eu asta?

Oho, înțeleg și i-aș trage și o flegmă în muie, dar trebuie să fim totuși domni. Îl întreb cu subiect și predicat dacă are un Mercedes A-Klasse, cum am rezervat, dau dacă are vreun tip de Mercedes, că insist să merg cu o astfel de mașină dacă se poate. Are doar un E-Klasse și ăla dric, îi spun că-i prea mare și-i mulțumesc și îl întreb dacă are totuși ceva compact Elite, cum am rezervat.

Îmi zice că mai are ceva BMW-uri și râde. Jegosul. Și că are un Audi A3, dar că ăla e manual. Hai cu ăla.

Credeam că e varianta hatchback, dar nu, mi-a dat un A3 Sedan. Cine a creat mașina asta se plictisea.

Ai toate dezavantajele unei rable mici, fără să te poți bucura deplin de avantajele unui hatch cinstit: stabilitate pe șosea și manevrabilitate/ ușurința parcărilor. Nu că ar fi fantastic mai dificil cu asta, dar se simte diferența .

Mașina asta cică e premium. Că de aia o au ăștia de la Europcar trecută la “Elite”. Și să vedem ce are premium pe ea.

Pilot automat nu avea. Enervant când mergi sute de km prin Franța, unde ai limita de viteză și flash-uri și tre’ să mă uit în bord gen “acum cu cât mai merg la oră, oare ?”

Am zis de cutie că e manuală.

Hill holderul merge cumva dubios dar am mai văzut așa. Tragi frâna de mână, care este electrică, și pleci cu ea trasă. Se îngâtuie un pic, dar se eliberează la momentul oportun.

Motorul pe care l-am primit și pe care îl lăuda omul Europcar că, uite, e Diesel ( consum mic ) este o japcă. 1.6 TDI – singurul lui atu e fix ăsta, consum relativ mic, pe autostradă relativ ok, dar nu își justifică existența pe această planetă. Și are sens doar cu cutia de viteze de 6 trepte, pentru care treapta a 6a are funcție doar de economizor de combustibil.

Pe cârtie, ai un motor de 110 cai si 250 Nm, ceea ce ar trebui să fie ok, chit că pe la 2000 de ture ai doar 75 de cai, iar asta se vede.

În practică, cu cutia din dotare se comportă ca un jeg, dacă încerci să faci legatura cu brandul Audi și key wordul “premium”. Nu vrei așa ceva pe bătătură. Altfel, în general așa, da, merge,am mai văzut.

Nu am terminat cu plângerile. Cea mai importantă e stabilitatea pe stradă.

E știut că autostrăzile din Germania nu sunt cele mai uber alles, cu siguranță cele din Franța ( ălea pe bani ) sunt mai bune. Ce păcat că în Franța ai voie la maxim 130 și te cam umpli de blitzuri dacă ii dai gornetă.

Tot pe la 130 se și termină viteza la care e confortabil să conduci rabla asta.

De la 160 in sus decretez că nu prea mai e sigur. Decretez acum, că a coborât nevasta din mașină că mai devreme stătea cu ochii pe ceas ca pe butelie citindu-mi cu voce tare viteza.

-Cata, ai 180! Gata, ai testat-o destul?

Nu, la 189 am testat-o destul. La viteza aia și mașina și motorul și nevasta și șoseaua erau de părere că merg prea repede și a trebuit să renunț. Menționez că e vorba viteza exactă, nu erori de ceas and shit.

Oricum, slab, foarte slab. Am mers cu Golf mai repede de atât, am mers și cu B-Max la 190km/h și nu se simte atât de inexact pe șosea (că dacă zic nesigur, poate îmi fute soția vreuna după ce citește aici ). De aia nici nu am mai incercat mai mult, că mai putea 5-6 poate 10 km/h.

Dar nici la viteze reduse nu excelează. Volanul se mișcă relativ ușor și nu oferă feedback suficient, în plus cred că virajul e asistat electric iar asistența nu îți oferă o curbă intuitivă, probabil e nevoie de ceva timp să te obișnuiești. Ce pot sa spun e că l-am surprins pe varu’ de câteva ori uitându-se ciudat și ce-aș putea să spun -bă, nu-s eu, e rabla asta? Nu merge, mai ales că mă știe de camicaze.

Aveam senzația și la viteze mici că mașina flambează pe roți și că are ruliu mai enervant decât la SUV-ul meu. Aș da vina pe faptul că era echipată cu cauciucuri de iarnă ( Blizak-urile din poza de mai jos ), dar nu erau chiar rele și chestiile astea produc diferențe la viteze de peste 100km/h nu la viteze mici. În plus și rabla de acasă merge doar cu cauciucuri de iarnă și nu e o problemă.

Iar mașina era practic nouă nouță – 139 km la bord când am luat-o.

În curte la văr erau la un moment dat parcate trei Audi A3, ăsta și încă două.

Am vorbit cu apropitarul celui alb , din 2017 care mi-a zis următoarele:

Că plătește 300 de euro / lună la ea în leasing operațional. Deci și în Germania se dau astea cam la preț de Mercedes C-Klasse (UK ref )

Că de banii ăia are în plus motor de 2.0 TDI, cu care a prins 236 km/h. Nu știu dacă e inconștient sau hatch-ul stă mai bine pe șosea decât sedanul, dar pentru că am condus și eu modelul anterior , cât și Q3 pot să spun că da, hatch-ul stătea mai bine pe șosea decât ce am condus eu, dar tot nu mai bine ca un Golf.

Omul își dorea de fapt de asta sedan, că cică nu e loc de bagaje în hatch. Mdeh, nu știu dacă în asta e mai mult,

dar ce a zis e că mașina costa cu 4 mii de euro în plus (wtf?) in varianta asta și dacă voia și automată, parcă 6 000 în plus. Dă-o, deci, în morții ei de rablă.

Menționez în special pentru amicii mei care lucrați la SAP România, care dă VW Golf la seniori, că știu că băliți la dzâua în care o să fiți și voi ceva sefuți să vă dea ăștia Audi, în loc de Volkswagin . Nu mai băliți degeaba. Adică nu la promovare mă refer, pe aia luați-o.

Zic că decât să sugeți pula pentru un A3 chel, care arată mișto doar pe afară, mai bine negociați cu șefii ăia mai mari să vă ia un leasing la linia de echipare superioara de la VW Golf. Aveți încredere în mine când vă zic că e mai cinstit așa și că ieșiți mai bine. Am condus până acum destule Golf-uri cu orice motoare.

Mai departe, ușile se închid prost. Trebuie sa tragi de ele până le bagi în mașină, sau să le trântești ca la CAP-ul comunal, altfel nu se închid bine. Tipul mi-a confirmat că e la fel și la a lui.

Aerul condiționat deși e climatronic nu mi s-a părut că funcționează măcar ca la rabla mea Made in 2009. Adică finuț așa fără să te congeleze.

Funcționează pe principiul hai să le bag aerul mai rece ca să opresc funcționarea din când în când să economisesc benzenladen sau ceva.

Băga-mi-as pula in economiile făcute la mașinile sanchi premium .

Și ce e totuși “de banii ăia”?

Bordul e digital ( ceasurile ), dacă asta vă încălzește cu ceva.

Are senzori de parcare și radar și pentru in față. Când mergi cu viteză redusă pornesc și ăia. Pe mine m-au enervat la culme în parcările subterane unde e spațiul strâns și bipaiau mai ceva ca păcănelele. Dar să presupunem că nu e toată lumea ca mine de nervoasă.

Navigația.

Deși nu îmi place ecranul care se ridică din bord trebuie să recunosc că poziția e mai bună acolo decât integrată în bord ca la VW. De aia și la Mercedes stă ca o tabletă ridicată.

Navigația in sine e dată dracu’ .Comunică prin LTE dracu’ știe cu ce, că am înțeles că funcționează fără abonament și îți afișează ambuteiaje in timp real, trafic în timp real, puncte de interes, în consolă din fața șoferului detalii despre cum să virezi , cu mâna pe inimă vă spun că este sensibil mai bună decât waze-ul pe care îl am eu. Cel puțin în Germania.

Sistemul media are și Android Car, nu l-am folosit că nu am reușit.

Am conectat, în schimb telefonul pe Bluetooth. Voiam sa pun muzică dar m-am sunat văru’ și aproape că nu a înțeles nimic din ce am spus, deci bănuiesc că e de calitate și treaba asta.

Și are două suporturi de pahare. Asta e de bine. În rest, nu mai vreau să mă sui în mașina asta prea curând.

Consumul de combustibil a fost ok. La motorul asta mic era și cazul. In 830 de km am avut consum mediu 5.5l/100km. 5.6 prin Germania , 5.4 prin Franța.

Totuși, nu știu dacă e fantastic mai mare la un motor 2.0 tedei.

Chiar mă gândeam care e ultimul Sedan pe care l-am condus, i25, și mi-a plăcut mai mult.

Nu că era mai bun, ăla era clar low cost, dar o mașină cinstită și pe care am simțit-o mai bine, soția fiind de aceeași părere, ca pasager.

Și nu că am eu Hyundai și sunt fan coreene, că nu e cazul. Am lucrat pentru doi producători germani și cred că aș fi lucrat și pentru VW dacă mai rămâneam la vechea firmă, ba chiar sunt fan MB și apreciez calitatea BMW, până și VW cred că face mașini bune, dar A3 Sedan e pur și simplu o dezamăgire; no-go.

Am scos filmulețul că cică mă văd în el.

Send to Kindle

12 Replies to “Europcar “Elite”: Audi A3 Sedan 2017”

  1. Nu stiam ca esti cret :)), ai un talent la self doxxing de n-am mai vazut. Nu publica asta, doar vezi cu filmuletul ala…

  2. 1. Urata (si din ce zici, scumpa)
    2. Eu m-am potolit cu testele de ieri, de cand am aflat ca s-a schimbat legea si dau amenzi ca % din weekly income (gen 150%). Haoleu, maica.

  3. Orice amenzi sunt 1.5 x weekly income ? E de ieri, sau de ieri ai aflat tu?

    Plm, nici eu nu prea am făcut teste prin Franța, adică dacă limita era 110, cu mai mult de 125 nu mergeam, sau unde era 130 , maxim 140 că așa am văzut că mergea toată lumea. Nu am văzut măcar un francez să meargă cu viteză semnificativ mai mare. Habar nu am cat sunt amenzile acolo, dacă sunt mari, sau aia săraci în vest, că în sud vest, anul trecut , mai vedeam oameni grăbiți.

    In Germania in schimb e altceva. Pe autostrăzi limitate la 120 se respectă viteza în sensul că nu se merge mai sus de 140-150, da-n rest fiecare cu cat poate, sau cu cât îl lasă gagica.

    Și pe zonele cu lucrări de pe autostradă, unde au niste benzi reduse la 2.1 metri unde viteza maximă e limitată la 60-80 km/h se merge cam cu 90-100, viteza coloanei asta, nu că sunt eu cu moț in frunte și vreau să mă dau șmecher. Doar în orașe și sate limitele de viteza sunt imperative și păzite cu blițuri.

    Dar realitatea e că în Franța se circulă mai bine. In Germania dacă fiecare merge cu cat poate, se formează zone de aglomerație la zonele de limitare a vitezei, sau la zonele unde se trece de la 3 la două benzi pe sens și invers.
    In Franța nu am văzut așa ceva .

  4. Nu poti sa zici ca conducea sotia, sa platesti % din mai putin ? 😀 . Naspa, plm , eu am platit in Romania mai putin de 100 de euro pentru 40km/h peste limita.

  5. Despre Franta: pe autostrada sunt camere fixe care sunt pre-semnalizate din timp cu panouri, n-ai cum sa ratezi. Scopul nu pare sa iei neaparat amenda, cat mai degraba sa respecti viteza. Deh, niste saraci. Daaar, din cand in cand, mai patesti sa vezi masina jandarmeriei cu camera, aia te indoaie instant. Also, daca te vad vorbind la telefon, ai pus-o. La fel si daca numa te uiti la telefon. Eu am scapat de cateva ori vorbind civilizat cu ei, dar cand te iau motociclistii, acolo nu mai e tocmeala. Amenda e 90 de euro. Si da, vine si in Romania, in cam 6 zile, poti plati cu cardul on-line, np.
    Amenzile sunt mai mici decat in Romania, pentru gainarii mici cel putin. Am luat amenda pe autostrada 165/ora 90 de euro platiti cash pe loc, altfel era 135. Jandarmul mi-a si multumit in romana (wtf?!). Nu mai stiu scorurile din Romania, dar sigur era mai mult de atat.
    Autostrada in Franta e din alt film fata de Germania, atata ca costa o gramada, probabil daca ar fi gratis ca in DE ar fi si hectare de oameni pe ea si atunci ar fi cam la fel. Merg si francezii un pic peste limita ca stiu unde sunt camerele. Eu mai prind cate un “iepure” grabit si ma tin 180-190 dupa el daca ma chiar grabesc si platesc astia benzina. Daca nu, nu. 130 e relaxant pe tempomat, te doare la pedala.
    Pe dn-uri cu o banda in Franta mai nou limita e 80, si acolo cam respecta lumea fara drept de apel. Asa si in localitati, mai ales in alea mici. Ma gandesc ca si amenzile sunt mai mari, habar n-am, n-am servit. Ziceau niste colegi ca daca vede judecatorul ca esti idiot rau la volan si pui oamenii in pericol, poate merge pana la confiscarea masinii.

  6. Conversatie in celula.

    Pentru ce esti aici, boss?
    Dubla omucidere
    Talharie
    Viol

    Si tu, ala din colt?
    …nu am vrut puncte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.