Un nou tractor romulan

Probabil cea mai bună știre despre tehnologie de zilele astea este aceea despre producerea primului tractor românesc, de când UTB a fost asasinat. Din ce știu tractoarele Universal se mai produc și azi, dar să fim serioși, alea sunt din secolul trecut.

Mă uit cu interes după un tractoreț pentru niște chestii. Da știu, dacă citiți pe aici nu vă dă suma la articole cu Londra, copii la școală în țări străine și … nici nu trebuie.

Bun, noi romulanii suntem o nație de tractoriști ( agricultori) defel. Apropo, în caz că nu știați, anul ăsta țara a depășit Franța la producția de cereale.

Era și de căcat să nu existe o asemenea scula românească.

Se numește TAGRO, producătorii zic că se adresează fermelor mici și mijlocii, probabil mici nu din Romania, pentru că nu mulți își permit ,vor să plătească ~35k EUR pe unealta asta. În afară de tractor ferma are nevoie de utilajele atașate lui.

Eu de exemplu mă uit după un jeg la 10% din preț, dar nici nu am ferma.

Un amic mai fan așa, își caută unul pe la 15-17k , căci cam aici e piața de low cost, cu mașini produse in Europa. Chinezării cred că găsești și pe la 10k, dar micuțe.

Oricum din ce văd, ăsta e un tractor măricel, de 100 CP, 430 Nm cu motor de 3.3l diesel. Probabil că poți atașa de el plug cu 4-5 cormane, dar nu asta e interesant cât faptul că este Euro IV cu reducere de Noxe pe bază de AdBlue. E 4×4 și are niste opțiuni care îl fac foarte foarte actual.

Nu, nu m-a plătit nimeni să scriu despre asta, am văzut doar știrea pe Digi și întâmplarea face sa știu un picuț-picuț și despre tractoare – am lucrat un pic la unii care produc Fendt și am discutat și cu un VP de-al lor despre tehnologie și costuri.

Înțeleg că se produce la Reghin, la IRUM, o fabrică ce producea deja tractoare TAG și încă unele mai mici, ceva licență/ colaborare cu unii din Belarus.

Și da, prețul e mare, dar pentru genul ăsta de produs, nu prea.

Ca să nu vorbim în pungă,un Fendt din clasă similară,cu relativ aceleași dotări și un pic mai puțin puternic decât romulanu’ costă pe la 100k euro.

Da, asta e așa, cam ca un fel de Mercedes , oamenii au experiență mai mare, prețul ăla se justifică cumva prin diferite opțiuni și soluții constructive mai bune. Dar dacă ești mic fermier e foarte posibil să conteze o mică diferență de 65k euro.

Săptămâna asta e INDAGRA, probabil că am să fiu obosit duminică când ajung în țară, dar dacă nu sunt, am să merg să dau un ochi din pură curiozitate tehnică.

Cam așa arată.

Send to Kindle

10 Replies to “Un nou tractor romulan”

  1. Chiar arată bine. Pe la mine pe la țărănoia încă mai trag oamenii de U650, multe dintre ele fiind furate acum 30 de ani când s-a destrămat CAP-ul și fiecare și-a luat acasă ce-a apucat. Mă uitam și eu acu ceva vreme după un tractoreț…să-mi car stupii de colo-colo. Nu pre-mi dădea după calcule așa că am renunțat.

  2. Pentru utilajul asta, nu. Ziceam doar ca e un pic peste nivelul micului fermier roman, cum zic ei ca se adreseaza. Poate unora cu ceva ferme medii. Daca ai ceva intreprindere cu profit operational (EBIT) sub 20-30k EUR/ an – si sunt destule in Romania, e cam dificil de luat in calcul. In sensul ca daca iti inlocuiesti gioarsa cu asta, nu vei avea o scadere a costurilor cu mentenanta sau cresterea puterii de lucru ( hectare lucrate) incat sa iti permiti investitia din diferenta turnover + reducere de costuri. Decat daca mai ai inca alti bani sa iti largesti semnificativ arealul.

  3. @Redoo. Pai, sa tractezi stupii nu merita mai bine ceva duba, eventual cu remorca? Nu-i mai ieftina? Ca ma gandesc ca stupina in sine nu e foarte grea. Imi imaginez ca e problematic sa intri pe coclauri cu o duba, asa ca dp asta de vedere, da inteleg ideea cu tractorul, dar, plm, daca nu ai o suta si nu migrezi la greu, mna.

  4. Oricum din ce văd, ăsta e un tractor măricel, de 100 CP, 430 Nm cu motor de 3.3l diesel. Probabil că poți atașa de el plug cu 4-5 cormane, dar nu asta e interesant cât faptul că este Euro IV cu reducere de Noxe pe bază de AdBlue. E 4×4 și are niste opțiuni care îl fac foarte foarte actual.

    La Veracruzul tau nu poti sa-i faci vreo adaptare ceva sa-i atasezi un plug? Ca in rest 4×4 bifat, cuplu 450nm bifat, 3l diesel bifat, cai fara numar, suta cam la fel de repede. :B

  5. Si azi e la fel de aglomerat… daor ca au aparut fluturasi de la politie la stergatoarele alora parcati pe trotuar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.