2. Kia Picanto 2018: Car review.

Fiind vorba de vacanța soției, ea decide și eu execut. Că altfel nu îmi era mie drag să conduc pe partea ailaltă. Da’ cred că va fi nevoie oricum așa că, plc, hai să începem antrenamentele pe o insulă mică și neaglomerată ( credeam eu ) .

Nu e frumoasă dar nici urâtă rabla pe care am primit-o, nu am ales-o, ca eu aș fi vrut un Mini sau un BMW decapotabil.

Nu am găsit o modalitate să închiriez de la amicii mei de la Europcar așa că m-a combinat un recepționist de la hotel cu o corporație locală condusă de o doamnă de origine indiană cu care am avut placerea să interacționez.

Care mi-a adus mașina la hotel și a ridicat-o tot de acolo, sâmbăta.

Tărăboanța asta nu e cine știe ce, cam ca un Logan,pe linie de calitate, dar măcar are cutie automată, că fără aia era belită treaba. Oricum căutam schimbătorul pe la geamul din dreapta . Legat de care, cea mai mare provocare nu a fost să merg pe stânga ( mă mai ajuta soția cu adusul aminte ) , ci să semnalizez. Am șters geamurile de am tocit ștergătoarele. Și mi-a zis un amic că asta e cea mai mare problemă, doar că nu l-am crezut.

Nu știu cât de repede merge, că viteza maximă pe autostradă la ăștia e 110kph. Nu am ajuns nici până la 100, că nu mă simt destul de capabil pe partea aia. De fapt în primii 25 de km am condus ca un handicapat scăpat din școala de șoferi.

Accelerația e cam ca o glumă, dacă ai considera-o o mașină decentă, dar dacă ai crede că conduci un Logan e pe acolo.

Pentru că ăștia au autostrăzi și pentru că merg încet, în general, nu a fost niciun fel de problemă pe temă. Dar cu rabla asta in Romania belești pula până la sub-braț în afara orașului.

Cutia de viteze are sunetul tipic al unei ascuțitori cuplate la un motor pe bază de elastic de chiloți, dar face ce trebuie să facă . Dacă o apeși blană coboară în trepte destul de repede, dacă ții piciorul moale pe gaz merge la consum.

În plus, are frână de motor și am avut nevoie din asta în timp ce coboram suav (cam ca Sophia Floersch) pe niște serpentine, de îmi tot atrăgea atenția subtil soția că merg prea pe margine. Subtil la modul că se suia pe mine. Poți muta manual în 3, 2 , sau 1 și te dai la vale în treapta respectivă.

Nu e foarte util daca vrei sa pilotezi cutia manual ( nu are mod manual ) sau să retrogradezi pentru o schema de NFS / Fast and Furious, ci doar să mergi înfrânat. De ajuns de bun.

Cu 2 persoane și doi rucsaci in spinare, mașina accelerează cu greu la deal, probabil cu 4 persoane – numărul maxim – tre’ să deschizi ușa și să-i mai faci un pic de vânt cu piciorul, sau să îți iei avânt de jos, altfel presupun că poți ajunge în situații jenante în care ești singurul care coboară panta cu spatele.

Sistemul media nu l-am incercat, dar arată așa. Ce am incercat a fost portul USB de încărcare care lasă de dorit. În funcție de telefon, mai exact de cerințele minime de curent pentru a încărca poate să îți funcționeze sau nu. La LG G5SE a funcționat, la Mosorola Z2 nu, iar la pocnitoarea de Asus Zenfone Go din când în când , dar încărca mai lent decât se consuma.

În portbagaj încap 2 rucsaci , o pungă și un pachet de țigări. Măsurat în trolere de cabină, cred că încape unul de 55 dar nu umflat peste măsură și unul mai mic de 45 – din ăla de ți-l iau gratis aia de la Wizz.

Pe locurile din spate încap 2 copii. Și doi adulți cu condiția să fiu eu șofer și soția pe locurile din față, cu un șofer mai înalt, sau Eva Longoria pe scaunul din dreapta nu prea mai ai treabă cu alți pasageri, nici copii. Oricum, cui îi pasă de copii cu Eva Longoria in dreapta.

Direcția e fermă, dar la vitezele astea mici nici nu ar putea fi altfel, că ar fi căruță.

Mi-a plăcut frâna, că ține destul de serios , ceea ce e surprinzător la o rablă minimală. Ca o comparație, mașina se oprește mai bine decât SUV-ul pe care-l conduc de regulă, cu tot cu noile cauciucuri. Presupun pentru că e foarte ușoară.

Consumul e așa și așa. Am obținut o medie de 6l/100km pe circa 120-130km cât am condus-o ( e o insulă mică de 60 km de la un cap la celălalt ) . Nu-i chiar puțin pentru cât de încet am mers și cât de mică e trotineta asta, dar presupun că și relieful e un factor – always uphill.

La cum vad eu mașinile cred că Hyundai și KIA vor stăpâni planeta în următorii 30 de ani. Din păcate.

Send to Kindle

4 Replies to “2. Kia Picanto 2018: Car review.”

  1. Nu. 4 trepte cu convertizor de cuplu.
    Nu știu dacă e nasol. Practic nu e nicio obligație in a cumpăra Hyundai sau KIA. Mercedes și BMW sunt încă pe piață destul de bine, precum și alții.
    Doar că văd foarte foarte multe. Iar în Europa e o piață unde-s puține.

  2. “Nasol ca lumea va conduce doar kia și Hyundai…”
    nici macar nu le va conduce, caci vor merge ele singure… 🙂
    acolo se va ajunge,pe langa faptul ca nu vrei sa mai fii proprietar de rabla.

  3. Te ai lamurit ca nu e mare smecherie cu condusul invers iar cu aglomeratia nu e de speriat, in uk e chiar socant sa vezi cat de civilizat se conduce. Ti se iarta multe greseli in trafic ca oamenii sunt ok si se si merge destul de incet (a se citi ‘in limite’). Partea haioasa e ca o sa cauti schimbatorul in geam si cand te urci in masina din ro 🙂 la mine cand drumul e mai ingust si fara dunga pe jos tre sa ma concentrez sa mi dau seama daca sunt pe partea care trebuie cand ma comut intre ele..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.