Alta masina de familie (mica). C-Max

 

 

 

 

 

 

This slideshow requires JavaScript.

 

 

 

In sfarsit au scos astia  Seat Leon din oferta de pe site. Se facuse a 12 saptamana cand il rezervasem ( saptamana trecuta) si nu l-am primit. Cred ca la un moment dat li se face rusine ,sau ceva.

Asa ca am luat compact orice, numa’ cu GPS sa fie. Ma nu’s cum dracu fac ei…. ca vorba aia am rezervat de joi, da cand am ajuns la ei , n-aveau masina cu GPS inauntru. Au trebuit sa-mi dea una cu GPS separat. Whatever’. Am vazut cheia de C-Max si stiind ca n-am condus am zis , dap , dati-o incoa’. 2.0 Duratorq (diesel 136hp) . Mi-au zis etajul,  locul de parcare, cand am ajuns acolo, soc si groaza. Era un Ford, dar mai mare , S-Max ( ala pe platforma de Mondeo). Hoho, zic , bun , imi frec mainile ca au gresit prostii pe contract si pe cheie , apas ca idiotul e botoane  si nimic.  Ma uit si vad ca masina n-are numar cu  Hash-Hash,  de Europcar. Sa nu-i injuri? Macar de 2 ori? Coboara 3 etaje explica-le ca-s idioti, asculta-i cum o baga cu nesimtire p-aia cu “v-ati uitat bine? Ca se mai intampla sa nu se uite clientii la locul corect. ” Ma gandeam  cum vine asta, adica sa urc 3 etajDSC_0022e sa ma mai uit odata. Cum nu prea-mi vine sa injur femeile i-am aratat tutei poza facuta cu telefonul cu locul de parcare si makineta  de la locul faptei, asa ca a plecat teleghidata s-o caute si s-o aduca p-aia corecta de-oriunde o fi fost.

Nu pot sa spun decat ca s-a miscat repejor, oarecum. In 10 minute era cu masina in fata biroului. Cand am intrat ma asteptam la chestii de inovatie si tehnologie , gen Focus. Aham. Troaca. Ma rog, Aer conditionat automat cu 2 zone, ecran in consola centrala ecran miiic in consola cu ceasuri, cruise control recunoscator de semne rutiere si atat. “Park Pilotu’ ” mai de cacat ca ala din Vitan. Nici urma de lane assist , collision protection, self parking, camere video , macar senzori de parcare laterali, sau frontali. Pe bune parca eram intr-un taxi de bucuresti. Doar putin mai mult decat intr-un Logan. Mhh….

Pozitia la volan, inalta de autobuzar, dar  bine asa, ca altfel n-as vedea peste bord 😀 . Schimbatorul asezat oblic in fata , tot ca la bus-uri, mi-a placut. Pedale mai lungi ( ma refer la cursa pedalelor) si mai tari decat la Focusar. Spaiu in spate suficient pentru trei persoane si suficient loc la picioare pentru oricine n-are peste 1.80. Portbagajul am impresia ca e mai  mic decat la Mondeo. Mai scurt un pic este , insa e mai adanc/ inalt si as putea sa ma insel , in sensul asta.  De fapt , ma insel sigur ca pe Wiki scrie clar 690 litri , versus 510 :). Doar ca n-am senzatia asta cand ma uit la el. Vorbesc de spatiul din portbagaj cu locurile din spate la locul lor.

Acceleratie. Merge. Se simte ca masina e mai grea ca Focusul si mai putin aerodinamica  si rotile pe 15″ n-o ajuta la demaraje, dar nu te lasa in curu’ gol. Schimbi suficiente trepte inapoi si dizelosul de timpinge de la spate.  Ajunge la 190 si un pic pe bord, 182 km/h pe GPS.

Bah , da la 180 e controlabila. Zau ca e. Imi place cum se tine. E totusi interesant ca desi suspensia e un pic cam tare poate , pentru o masina de familie , pe portiuni denivelate prinde un pic de ruliu din cauza inaltimi.

Viraj de 90 de grade cu 40 km/h.  O fo’ 50km/h , pe ploaie  si-a derapat toata masina , oarecum simetric si fata si spatele , cu tot cu ruliu ( mic). Interesant.

Bai ,  ce vreau sa spun  e ca la 150 km/h mi-a iesit in fata unu’  din scurt si fara sa semnalizeze. Am virat brusc de pe banda 2, pe 3, concomitent cu apasatu franei. Stiu e big mistake. Ori franezi , ori schimbi banda, ca masina e inalta. S-a inclinat putin si a plecat spatele,  dar am putut corecta si balansul si derapajul cu viraj in sens invers. Comportamentul mi s-a parut neasteptat de bun pentru o masina de felul asta.

Consum : 32 litri pe 400 km. Deci, 8l%. Drove it to hell… um , like hell.

Am senzatia de ieftineala inauntru si nu prea imi place chestia asta. La fel ca faptul ca  torpedoul  ( handglove box) are fix spatiu pentru actele masinii si-o pereche de manusi  si se deschide foarte prost.   In rest , ok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Send to Kindle

One Reply to “Alta masina de familie (mica). C-Max”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.