În sfârșit, rable ieftine

Voiam să las rabla mea la țară să o folosească tata cât sunt eu plecat, că rabla lui…revin. Dar probabil nu s-ar fi bucurat prea tare de consumul mediu de 10l / 100 km. Dacă era mai spre 5, poate.

Îmi făcusem calculele că eu mă trambalez mai principal spre februarie, deci cam de-atunci. Dar socoteala din târg cu rabla lui tata nu erau în acord comun.

I-au luat unii de la RAR certificatul, prin toamnă, că avea trusa medicală expirată ( până aici ați zice – ce bulangii) și că nu avea cauciucuri conforme pe mașina. Nu, nu erau uzate, măcar atât, dar dracu’ știe ce mărime erau, alta decât cele prevăzute, oricum. De-o marime pe față, de alta pe spate. Ce-are! Și doar pentru atâta i l-au luat, în sensul că nu au mai stat ei de alte verificări atunci, că așa… e-he-heee.

I-am cumpărat eu doua cauciuce de iarnă, deși i-am spus că mai bine îi cumpăr altă rablă, aia fiind din ’95, dar nu te poți înțelege, că e mai zgârcit decât mine. Nu că asta ar fi ceva rău.

Și-a cumpărat trusă, stingător și ce mai e. Și-a schimbat și o tobă care uruia ca dracu’ și era gata să-și ia certificatul înapoi, în ceea ce privea mențiunile celor de la RAR, nu că s-ar fi transformat hoașca lui în calul lu’ Făt Frumos peste noapte. Dar el a zis că mai merge. Și a mai mers, a trecut, pe urma și ITP-ul cu ea ( am un articol și cu asta, dar după ce mă mut 🙂 ).

Și după ce-a trecut ITPul, aproape de Crăciun așa, i-a luat foc. Nu toată rabla, doar instalația electrică. Și voia să lipească el firele la loc :/

Bă, prea mult e prea mult.

Partea bună în toată chestia asta e că italienii nu-i mai lasă pe romulani să circule cu rablele înmatriculate pe România, în Italia. Și în vacanța de iarnă a fost așa aflux de mașini de ”italieni” aduse în România și scoase la vânzare, că au scăzut prețurile teribil.

*Știu pe cineva, român, care circula in Italia cu mașină înscrisă pe Bulgaria. Aia optimizare fiscală, băi, nene!

Așa s-a întâmplat și cu o cunoștință apropiată, care a venit cu alt Opel Astra vechi, dar mai nou, de prin 2005, propusă să-l vândă în Ro. Și l-a vândut că i-am spus lu’ tata să meargă să dea bani și s-o ia. S-a codit el că mai negociază , că mai face, că nebunii; i-am zis să-i să zică că îi dă cât a cerut, 2000 de EUR pe rablă, că nu se mai întâlnește curând cu prețurile ăstea și să ia cheile. Eu eram în UK, s-au descurcat ei cu actele, eu am transferat banii și gata, la modul ăla, fără verificări, dă-mi cheile, că dacă ai venit cu rabla din Italia în țară, înseamnă că merge, cât de cât acolo.
Și-așa devine tata consumator tradițional de Opel. SH, da’ consumator, na. Dacă o uzează și pe asta și mai prinde o generație, ar fi GG, dar e greu de spus care dintre om și mașină se uzează mai repede de aici încolo.

*Tata zice că o repară pe aia bătrână și visează că o vinde cu 700 de euro. Lol. I-am spus că nici la rabla nu-i dau ăia tichetul întreg pe ea, dar hei, să nu avariem Corolla de minuni a lumii.

Și mă simt ca și cum fac ceva greșit, dar nu știu ce. Nu că i-am cumpărat rabla lui tata. Aia e marea mea realizare de început de an, că nu pot să-l fac să accepte ajutor de la mine, cu chestii care implică bani.

Dar pe asta cu care circul ( când nu merg cu Uber) nu vreau s-o vând că tocmai ce am făcut-o ganță la suspensii și ce mai era, anul trecut, și n-am poftă să dau o mașină îngrijită și să cumpăr la vară alt SH de 7 locuri pe care să fie nevoie să-l bag în service și să schimb suspensii și altele ( da, sunt maniac cu astea)

Și în vreo o lună tre’ să mai cumpăr o rablă întru folosință în UK, că dacă ăștia au volanul pe partea ailaltă, ce să faci. Mă simt de parcă devin samsar, parc auto, ceva.
Undeva, ceva nu pușcă.
* Poza din feat e cu o mașină din centru  lăsată sub streașina unui bloc, una țurțurizată, cum ar veni.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Manowar
5 years ago

Vinde rabla pe care o ai in Romania.

Inca nu-ti dai seama, da’ e improbabil sa mai vrei sa treci pe-acolo. Nu acum, mai incolo.

Vinde-o si don’t look back.

Manowar
5 years ago

Ah, ca sa-ntelegi mai bine. Tu o perioada (nu stiu cat de lunga, da’ macar un an…?) vei fi aici. In anul ala, valoarea rablei din Romulania va scadea simtitor. Tu parca ziceai ca rabla ta face 15k. Tu in anul ala vei cumpara o masina aici. Mult sub 15k. _DACA_ vreodata o sa ai chef sa te intorci acolo – DACA – iti poti cumpara alta cand te intorci, una mai noua, mai plm. Fara sa pierzi tu bani. Si asta e cu “daca”. Ceea ce stiu – acum inca e “daca” – da’ propun sa mai discutam in… Read more »

Manowar
5 years ago

N-o sa mai faca 10k , o sa faca 9 sau 8. Paguba in ciuperci.

Pai, sunt 2000 de euro.

Boss, eu ma intorc SIGUR in iulie, duc copiii la mare la Bulgari, ii duce tata la salina, isi fac vacantele aici, alea. Nu prea ma intelegi pe mine. Noi mergem acolo CU COPIII la scoala. Noi nu plecam ca Dragnea, ca vrem o tara ca afara, ca nu se mai poate, etc.

Irelevant.

Haaaaaaai sa discutam in vreo 9 luni, da? Preferabil dupa ce vii din concediu.

Buruc
Buruc
5 years ago

Sunt de cativa ani in uk dar inca imi tin rabla (la propriu) din romania. N as lua mare lucru pe ea oricum. Merg in medie cam la 3-4 luni in romania, n am chef de taxiuri sau inchirieri, cel putin nu cat e deranj minim (scos/pus borna). Iar costurile s o tin sunt mici, sub 100£-150£ pe an asigurarea, rovinieta, itp, alte mici mizerii gen schimb ulei. In plus pt mine nu se stie ce vremuri vin ca bani/contracting sau cand/daca o virez inapoi/EU sau imi iau o pauza mai lunga. Deja miscarile pe care le faceam cu subcontractarea… Read more »

Fery
Fery
5 years ago

Ba da di ce n-o aduci in Uk? Eu merg cu volanul gresit si n-are nici o treaba aci. 6 luni esti legal oricum.
Nu vad absolut nici o problema cu volanul ‘gresit’.

Manowar
5 years ago

Plus că în mod sigur nu am poftă să conduc până în Uk și după 6 luni înapoi, deși ar fi o treabă.

Nu conduci pana inapoi.
Aveam un coleg care-si adusese masina “de-acasa”. Se ducea pana-n Franta si inapoi. Cam atat.