Non-temă: Oxigen – B

Din nou motiv de aruncat vine și invective între mitici și moldo-oltenii provinciali care le-au invadat și le-au stricat minuntata și civilizata capitală.

Că aia e combinația cu propunerea taxei de acces în centrul orașului pentru venetici.

Taxa e bună, ca idee, da’ cum bucureștenii n-au bani nici să-și plătească căldura la preț întreg, tre’ să li se facă o sugvenție, care este să plătească ”ăilalți” care nu-s din București și poluează orașul fără să plătească taxele pe rable aici. Ceea ce este cumva de înțeles, că-s multe mașini circulânde prin București , inclusiv rabla mea până acum ceva vreme, fără să plătească taxele la sector, deși conducătorii locuiesc de facto în București. Dar pentru ăia se rezolvă – își vor inmatricula cazanele in Bucale, celor cărora le pasă, desigur – eu nici nu m-aș obosi – ia, boss, 10 lei și vira d-aici.

Probleme. Dupa datele lor, astea sunt masinile care circulează prin București, înmatriculate ”riveran”, pe clase de poluare.

non-Euro – 261

Euro 1 – 7.188

Euro 2 – 113.729

Euro 3 – 213.000

Euro 4 – 440.000

Euro 5 – 253.000

Euro 6 – 331.000

Cele neînmatriculate în București sunt semnificativ mai puține.

Vehiculele afectate de taxa cu pricina sunt 213 000 din 1357 000, deci vreo 15%. Marginal.

Vehiculele carora li se interzice efectiv accesul sunt sub 10% din cele existente. Mai pune un maxim 5% compus din rable inmatriculate prin alte parti.

E genul de chestie care nu face mare diferență dar dă bine la imagine. Perfect pentru campanie. Și cum provençalii nu votează în București hai să-i amenințăm pe ăștia.

Send to Kindle

32 Replies to “Non-temă: Oxigen – B”

  1. Chiar am vazut date cate palme virtuale pe motive de ,,provincialule – nu intra in Bucuresti, buie bucurestenilor sa nu va prind pe la noi prin sat”.

    Daca bine retin, duoamna o facut revolutie in materie de trafic in primele sase luni de mandat (asa cum frumos si corect o promis in campanie) iar acum toarna fundatia revolutiei aleia in materie de trafic.

    Implementarea ar fi cel putin dificila, termenul de 20 20 mi se pare cam nesimtit, da’ sa moare Speranta, Aripel si Fram ursu’ polar daca nu as da 10 sau coispe lei ca sa circul ceva mai bine prin Bucuresti.

  2. Pentru mine problema e asa:
    1.noi,bucurestenii de mai multe generatii, suntem crescuti cu transportul in comun; ca na, fiind capitala si oras cat 7 judete la un loc transportul a fost dezvoltat; avem si noi masini dar nu le folosim zilnic, preferam carpool, taxi, metrou(eu pe unde am lucrat asa am vazut bucurestenii adevarati facand)
    2.cei veniti din orase mici sau comune sunt obisnuiti cu masina personala pt ca acolo unde au crescut nu aveau alternative la orice ora; ei sunt masina si omul rar vezi 2 persoane in masina
    3. s-a redus suprafata verde in favoarea parcarilor, calitatea aerului e mai proasta

  3. In epoca political corectness blogul ala era un risc, in cazul in care un angajator/client dadea peste el. Probabil zoso isi freaca palmele… e o performanta sa nu ai nici o parere (sau sa o ai si sa n-o spui) si sa faci blogging full-time.

  4. @Mad : Nu sunt bucureștean și nu știu / nu înțeleg ce e ăla carpool. Or fi făcând asta bucureștenii adevărați da’ nu îi știu eu pe ăia probabil.

    Metrou și taxi probabil făceam mai degrabă eu că nu știam așa bine drumurile și nu cunoșteam milițienii.

    Cred că e demult apusă treaba cu “provincialii sunt de vină pentru tot ce-i rău în București, bucureștenii sunt niște domni plini de maniere și gânduri bune”.
    Orașul ăsta e o tumoare, orice intenții bune ai avea, dacă încerci să le manifești se aplică împotriva ta.

  5. Care bucuresteni/provinciali?

    Mai bine de jumate din populatia cartierelor muncitoresti e venita pe trenurile foamei din moldova in anii 50-60 cand cu marea industrializare (asta auzita la un mos intr o crasma la domenii)… barfa plauzibila care ar putea explica multe … pupat mana la mineri in 90, ‘imgb face ordine’, ‘nu vrem bani nu vrem valuta/petre roman sa ne futa’ (momentul de mare angajament in campania electorala apaca 90 pt cine i mai tanar) …. pana la continuati voi cu domnii plini de maniere din zilele noastre care populeaza capitala (inchid paranteza).

    Scandalul cu placutzele de inmatriculare e hilar, mi se pare diversiune ca sa ascunda falimentul radet :))) sa vedem cum mai trece o iarna …

  6. eh, incearca si ei sa se ia dupa londra.

    nu e o mega solutie mana cereasca, dar e o idee buna. sunt sigura ca executia va fi proasta, dar ca idee e buna.

  7. referitor la politicall correctness, cred ca cel mai neutru blog e nwradu caruia ar trebui sa i se spuna mai degraba “neutru radu”.
    ala si cand vrea sa critice ceva, reuseste sa scrie in asa fel incat sa nu supere pe nimeni.

  8. @buruc: da, nu am zis ca e identic, ci ca mi se pare similar. da, nu sunt taxati acum cu 10%, dar urmeaza probabil

    plus ca nici nu poti interzice brusc de maine toti sa fie euro 6 sau electrice, unde pana ieri mergeau cu ultimele cazaturi. e normal sa fie treptat.

    a nu se intelege ca wow, ce incredere am in masura asta. sau ca nu o vor busi cu vigneta electronica sau ceva. dar e o idee buna, cel putin teoretic.

  9. plus ca nici nu poti interzice brusc de maine toti sa fie euro 6 sau electrice, unde pana ieri mergeau cu ultimele cazaturi. e normal sa fie treptat.

    In principiu, ai putea, dar nu ajuta, in cazul de fata. Pentru ca Bucurestenii nu-s atat de bogati si nu-si vor cumpara masinile alea. Asta ar putea fi de bine, ca yeeey vor folosi transport in comun, taxi si biciclete, sau evident trotinete. Dar nu prea. Ca infrastructura de transport public e oricum deficitara si e mult mai probabil ca se vor muta in functie de interese si vor muta aglomeratia si poluarea in alta parte.

    Treaba aia cu punem taxe astfel incat cetatenii sa isi canalizeze singuri banii catre tehnologii mai curate si sa gaseasca solutii alternative se aplica cu success alora care AU BANI si care isi pot canaliza resursele disponibile in sensul ala.
    Bucurestenii/ Romanii nu au si nu exista niciun motiv real sa vrei sa faci alegerea asta ori taxe ori euro 6. O sa fie, in cazul in care s-ar aplica, ori gasim o portita sa nu aplicam, ori ne bagam pula in alegerea voastra si ne mutam mai incolo, hai sictir, gen. Si ai tot numarul ala de rable, doar ca in alta parte.

  10. Da, euro 6 e cam extrem acum. In practica nicaieri nu s-au interzis chestii de azi pe maine, from 0 to hero. O cam fac cand ceva-ul ala interzis ajunge minoritatea.

    Sau cum au anuntat cu mult timp inainte interzicerea masinilor pe diesel, ca sa poti sa iei masuri din vreme cat de cat.

    De asta in contextul asta euro 4 pare rezonabil. Eu chiar cred ca isi permit bucurestenii. Gen sa nu isi mai cumpere cine stie ce bmw euro 0.5, si sa isi cumpere o masina mai noua, chiar daca mai amarata gen skoda sau dacie. Sau daca nu isi permit deloc, nici un euro 4 amarat, care e vreo 1500 eur cred la sh, sa nu isi cumpere masina deloc.

  11. Euro 4 nu prea-i deloc rezonabil ( in contextul modului de viata romulan), chit ca-si permit Bucurestenii si am sa iti explic de ce .

    Eu am Euro 4 diesel. Model 2009, prima inmatriculare in 2012. Rabla mea din Romania nu stiu cati bani mai face acum estimez 7-8000 de euro, dar cine stie.
    Treaba e ca si inainte de asta am avut Euro 4 pe benzina . Fabricata in 2002. Aia facea 4000 de euro cand am cumparat-o , cand i-am lasat-o unchiului meu, aproape nimic,. dar m-as mira sa nu mai functioneze si-acum pe undeva.

    Poti cumpara masini Euro 4 cu 1000-2000 de euro chiar si din Romania. Si-a cumparat tata un Opel din 2005 Euro 4 cu 2000 EUR – si sta la tara.

    Treaba-i ca majoritatea masinilor trecute de 10 ani incep sa aiba probleme cu catalizatorul cu diferite chestii pe la motor ( nu intru in detalii ) si incep sa scoata fum , daca nu le repari/ inlocuiesti. In mod normal, nu ar trebui sa te lase sa treci ITP-ul cu ele asa. In practica, ai masina Euro 4 si eco :).
    Ar trebui sa scriu un articol pe tema, poate-o sa-l scriu.

    Euro 4, crede-ma ca nu schimba aproape nimic din peisaj. Mai ales ca vor sa lase autovehiculele care ofera utilitati publice si cele de urgenta sa circule p-acolo CU ORICE Euro. Deci Autobuzele RATB vor da cu fum in continuare de la diesel. Deci , aia care spala strada, uda florile, remorcheaza autobuzele RATB , la fel.

    Apoi, mai e praful si aia cu constructiile. Aia vor fi in continuare acolo. Pe pariu.
    Sa validezi de fapt prezenta acelorasi rable pe strazi doar cu o taxa e foarte aproape de inutil, mai mult un exercitiu de imagine.

    Ca sa faca ceva pe bune cu un efect masurabil, ar trebui sa limiteze la minim euro 5 – 6 – altfel ar trebui sa faca paza si sa masoare gaze si sa ia taloane – si stim ca asta nu se va intampla – si sa isi inlocuiasca IN PRIMUL RAND flota de masini din serviciul public.
    Pai, dam exemple, sau ce facem aici?

  12. Nu neaparat poluarea imi pare ca-i problema principala (oricum ii haios sa iterici euro coispe da vine o utilitara/autobuz/autobasculanta a DADP -ului non euro si-ti da un nor negru in urma de tusesti un minut), ci faptul ca se circula infect in Bucuresti si perspective de mai bine nu prea sunt (ar trebui sa avem de mult incepute pasaje sub/supraterane). Parca prin 2010 sau ceva de genul asta venise o echipa mixta internationala de specialisti prin capitala si o ajuns la concluzia ca pe termen mediu si lung Bucurestiul ii iremediabil futut si ca n-au ce sa-i faca.

    sa isi cumpere o masina mai noua, chiar daca mai amarata gen skoda sau dacie

    De vreo saptamana caut sa cumpar o Skoda si nu mi se pare ca intra la masini amarate – mai ales la pret, ba am ajuns la contuzia ca-s mai ok ca preturile la Ford decat la Skoda in raprort cu ce ofera.

  13. Scuze, cand am scris comentiarul nu aparuse al tau, caz in care al meu ii inutil.

    Treaba-i ca majoritatea masinilor trecute de 10 ani incep sa aiba probleme cu catalizatorul cu diferite chestii pe la motor ( nu intru in detalii ) si incep sa scoata fum , daca nu le repari/ inlocuiesti. In mod normal, nu ar trebui sa te lase sa treci ITP-ul cu ele asa. In practica, ai masina Euro 4 si eco :).

    Cunosc cativa romulani care in loc sa schimbe catalizatorul cu unul nou – 500 – 1000- de euro, l-au eliminat fizic si acum unbla cu sagi pe la RAR plm.

    Deocmdata ma uit la doua focusuri cu e5 si e6, da’ nu mi se pare ca ar conta in vreun fel norma de poluare la achizitia masinii.

  14. Cum ziceam, nu e treaba asta o solutie pt toate problemele. Nici nu zic in ideea de aaa, sa vezi ce oras o sa devina bucurestiul acum! Nu. Daaar, nu rezolva aproape nimic mi se pare mai ok decat sa nu faci absolut nimic.

    Din ce am citit pe niste siteuri cica ultimele autobuze erau euro6 si altele electrice. Nu ideal, dar na, better. De ce sa zic ca e o idee proasta? Ca puteau fi inlocuite si cele vechi, da, asa e. Ca puteau sa nu fie furati banii de inlocuire a lor…iarasi, alta discutie, in care sunt complet de acord. :))

    @alifie: mie mi se pare mai rea poluarea decat circulatia.

    nu mi se pare o solutie enspe mii de pasaje si pasarele, sa avem ce ne invarti mai mult. plus ca polueaza si alea, surprinzator.

    citesem undeva ca o trotineta polueaza mai mult ca un autobuz, din cauza ca multi merg atat de putin cu ele. Per km iesi mai putin poluant cu autobuzul. Ideal ar fi sa nu te urci in masina de la bun inceput.

    mi se pare ca ajuta sa extinzi transportul public. Linii speciale de autobuz, pe care sa nu circule masinile. ajuta sa oferi facilitati sa se lucreze mai mult de acasa. o centura mai ok ca sa se ocoleasca mai usor orasul etc etc.

  15. nu mi se pare o solutie enspe mii de pasaje si pasarele, sa avem ce ne invarti mai mult. plus ca polueaza si alea, surprinzator.

    Solutia nu-i data de mine ci de specialisti care o incercat sa rezolve parte din problemele de trafic. Nu cred ca japonezii ar fi de acord cu tine, da’ in principiu orice intersectie denivelata inseamna fluitizarea traficului/timpi castigati + cresterea conditiilor de siguranta rutiera.

    Am avut o tentativa de a lucra prin Bucuresti pentru o multinationala care se ocupa cu proiectare de constructii (inclusiv drumuri), plateau mai mult decat bine, aveau asigurari medicale + cazare okis + alte promisiuni de oportunitati. Dupa o luna in care pierdeam cca 2-3 ore zilnic pe drum, am fugit urland din Bucuresti, orele alea nu mi le mai da nimeni inapoi.

    Problema ii ca partea cu poluarea nu tine doar de traficul auto, iar partea de poluare din traficul auto ii mai simplu de rezolvat decat fluidizarea traficului.

    La partea cu transportul public exista loc de imbunatatiri (sa speram ca se vor si face), da’ rezolva doar o parte din probleme. Cand mai vin prin Bucuresti, daca nu am multe documentatii de carat dupa mine, ca sa castig timp, circul cu metroul, da’ uneori conditiile de circulat cu mijloacele de transport in comun sunt cel putin infecte – si nu-s singurul care gandeste asa.

  16. citesem undeva ca o trotineta polueaza mai mult ca un autobuz, din cauza ca multi merg atat de putin cu ele. Per km iesi mai putin poluant cu autobuzul.

    Doar daca esti anti-hipster si ignori elefantul din camera. Calculele alea despre poluare sunt facute asa, generalist, la nivel de entropie globala, ca “uite” ne costa atatea kg de CO2 sa iti facem trotineta si sa ti-o aducem la botul calului si ca costa mai putin CO2 si poluare sa producem si sa circulam cu un autobuz per pasager.

    Fiind corect, dar cu ochii larg inchisi la faptul ca trotineta aia nu scoate nimic pe cur in trafic, nu ridica praful precum un autobuz, nu produce nici atat zgomot nici apasare pe sosea ( greutate pe osie ) si multe multe altele .

    Mi se pare absolut stupid cum pot oamenii ignora realitatea din jurul lor si problemele acute pentru a achiesa la un calcul teoretic global, la nivel de univers asa, care ii afecteaza cam cat ne afecteaza pe toti radiatia cosmica de fundal.

    Problema ii ca partea cu poluarea nu tine doar de traficul auto, iar partea de poluare din traficul auto ii mai simplu de rezolvat decat fluidizarea traficului.

    Da, pentru ca, cel putin cat timp avem rable cu motor termic” daca ai strazi cu viteza medie de deplasare 15km/h fata de strazi cu viteza medie de deplasare 30km/h ai deja de aici dublu la poluare, pentru simplul fapt ca toti oamenii parcurg cam aceeasi distanta. Hai ca mai faci pasaje si chestii si adauga ceva overhead la distantele alea, dar e minimal, in sfera de 5-10%. Daca dublezi viteza de deplasare injumatatesti poluarea. In teorie – ca in practica s-ar putea sa vrea mai multi sa circule pe drumurile alea.

    Orice semafor la care stai si stai, ajuta la producerea de CO2, cat timp n-avem masini electrice, hybride, start/stop, etc.

  17. Nu sunt anti hipster :)) doar ca stiu multi oameni care au trotinete (bine, stiu 3, dar tot e ceva). dar nu stiu pe nimeni care sa mearga cu ele mai des de o data pe luna. nu era o chestie de per pasager, cat o chestie de “oamenii se gandesc ca si daca merg din cand in cand si tot ajuta, doar ca mai mult poluezi daca o cumperi sa mergi asa putin si deci nu ajuti deloc”.

    Daca mergi zilnic, bravo tie, atunci ar fi ok (nu intru in de unde vine energia electrica etc). Chiar cred ca ajuta. Doar ca zic ei (si ii cred), ca multi le iau sa fie acolo si in rest 99% tot cu masina circula. Caz in care e mai ok barem sa nu se mai scoata fum sa se produca trotinetele alea pt tine, ca tot nu le folosesti.

    si nu stiu unde sunt produse, dar nu stiu daca numai asa departe ca in china (nu ca din china nu ar iesi poluarea), stiu ca parca era o fabrica si in romania, deci mai aproape, posibil si altele in europa.

  18. Am trei d-alea acasa, in UK.
    Mai merg copiii, sau cu copiii. Am mers o data jumatate de ora cu sotia.
    Mai degraba cu rabla, autobuzul sau pe jos.
    Habar nu am cat au poluat sa fie produse, ce stiu e ca o sa le am o buna bucata de vreme, daca plec de acolo le iau cu mine sau le vand si ca in jumatatea aia de ora cat m-am plimbat am scutit vreo jumatate de kil de CO2, daca mergeam cu masina pana in centru sa beau un cico. Si nu asta e important, cat faptul ca m-am simtit io bine si ca nu putea a fum de motorina dupa mine ( asta e important pentru ceilalti , gen 🙂 )

  19. Carpool inseamna sa imparti o masina. Deci noi( eu si colegiii mei) ne cuplam la o masina in functie de zona unde stam. Nu trebuie sa ma lase in fata casei dar nici nu mai am mult de mers. Asa mergem cel putin 3 cu o masina si nu 3 cu 3 masini. In schimb orice guster/ita din provincie vine cu masina la munca.
    Noi folosim masina numai pt iesiri in afara orasului. Prefer, daca e cazul, taxiul in Buc.
    Copilul meu face la fel. Pt ca asa a fost crescut. La scoal/facult – cu metroul ca era in centru. La munca( pe unde a lucrat Pipera, Semanatoarea, Otopeni etc) metrou, taxi, masina la comun.
    Eu ti-am zis ca la mine in bloc sunt majoritatea bucuresteni si se vede diferenta.
    Am vecini de varsta ta veniti din Craiova de 5 ani. Au foarte mult bun simt. Dar am si vecini veniti dintr-o comuna din Calarasi care nu stiu/vor sa inchida usa de la ghena, nu stiu sa calce prin casa, isi lasa incaltamintea la usa( ca pe prispa), scutura pe geam etc. Am avut vecin pt un an, un tigan tanar. M-a surprins cat de civilizat era.
    Adica eu ma duc in Ardeal si ma intreba : cum poti locui acolo ca e foarte urat? Si eu nu ma supar si raspund politicos : nu poate fii peste tot frumos ca la dvs. Si vine moldoveanul ala care jumulea pomul pus de altul pe cand acolo era gradina si striga: plecati din Buc daca nu va convine ca eu platesc impozite( de parca noi nu; iar noxele de la masina lui le respir si eu)
    Intreba o floricica pe la Radu ca daca e ploaie ce faci? Mergi pe jos sau cu mijloacele de transport sau cu taxiul. Asta faci.
    Ai spus ca e mai mult zgomot aici. Adevarat. Si crezi ca face bine poluarea asta fonica pe timp indelungat?

    Iar cei care vb ca majoritatea bucurestenilor au venit prin ’50\de atunci au trecut 70 de ani. 2 generatii care au invatat ca dupa ora 10 seara nu se mai face zgomot, ca incaltamintea sta in casa, ca usa le ghena se inchide, ca anunti vecini daca faci zgomot, ca la bloc esti la comun si nu pe tarlaua lui tac-tu etc.

  20. Acu ce sa iti zic, si sa respiri produce co2, nu mai respira. :)) am vazut prea multe documentare anti-poluare in ultima vreme cred.

    ma bucur ca iti plac si te-ai simtit bine pe ele. putea fi mai bine si sa iti placa sa alergi prin parc, dar hei, putea fi mult mai rau si sa iti placa sa faci curse de masini.

  21. @Mad: Cand am zis că nu înțeleg carpool spuneam simbolic, că știu ce înseamnă, evident .

    Dar am câteva probleme cu conceptul. Parte din ele, da, sunt din cauză că sunt provincial.
    Adică, pen’ că nu am locuit în București decât în ultimii 16-17 ani, dar nu într-un loc ci peste tot , nu am multi prieteni sau cunoscuți Bucureșteni, sau prieteni care să locuiască în blocul unde locuiesc eu, rareori am colegi in apropiere .
    Așa că nu are fum funcționa asta cu carpool.

    Dar. Aveam o dată un coleg care locuia în apropiere și atunci mă mă lua, sau îl mai luăm, dacă unul dintre noi nu eram cu rabla , că nu naveteam zilnic așa.

    Dar altfel, să planificăm carpool – nu. Iar asta nu ține de faptul că sunt provincial ține de faptul că e ceva în neregulă cu conceptul.
    Anume, eu merg(eam) la birou în funcție de când mă trezeam eu, cum îmi planificam eu ziua/ săptămâna și mă întorceam tot așa, nu neapărat la oră fixă.
    Și e mișto să ai controlul aproximativ al vieții tale și să nu depinzi de foarte multe aspecte.

    Altfel , da , din 2012 rabla cam stătea parcată mai degrabă decât o foloseam în București. Mergeam la supermarket cu ea, cât am avut birou într-o casa 1Mai mergeam la birou de circa 3-4 ori pe an, că era mai lung cu metrou și mai des oricum nu mergeam la birou și cam atât. In rest in afară, dar tot adunam 20-25k km pe an.

    @Stropic: Nu îmi place să alerg prin parc, dar îmi plac cursele de mașini.
    Aveam un plan cu soția ,pe la 40 de ani să ne apucăm de ceva raliu , dar nu cred că îi place cum conduc eu ca la raliu ( de fapt nici pe aproape ) și probabil nu.
    Dar îmi place Monster Jam – din cele mai poluante 🙂 chiar mă gândeam dacă anul ăsta reușesc să prind ceva bilet la Antwerp , dar nu am timp atunci, iar în rest sunt pe alte continente.

    Altfel, merg destul de mult cu rabla , la modul drumeție, road trip – am zis că am fost până în Ibiza și înapoi, nu ? 🙂

  22. Legat de manowar, cred ca l-au depistat astia de la MI5 sau chiar furnizorul de internet l-o fi raportat pentru ca folosea cuvantul “sand-nigger” prea des. Sau l-o fi raportat vreun roman “liberal” din Anglia la banca unde lucreaza ca uite ce angajat rasist au la usa. Si probabil de aia l-a inchis.
    Din ce vorbea in ultima vreme, voia oricum sa plece de la banca aia cu injuraturi si spume. Risca insa cu toate skill-urile lui sa ramana neangajabil si sa planga dupa vremurile cand se plangea ca e platit degeaba in timpul programului.

    Aia e, nu mai de joaca, astia te cauta si in gaura de sarpe acum daca o arzi pe rasism, misognism si homofobie.

  23. Pe langa subiect, legat de trotinele, daca bine imi aduc aminte explicai frumos toate dezavantajele (mai ales faptul ca trotinarii nu cunosc regulile de circulatie) care vin la pachet cu circulatia pe trotinete si cum unii regreta (tardiv) ca o scapat varianta asta din cutie.

    Din pacate, inteleg ca o doamna din Constanta s-o avantat pe DN22 pe la 3 noaptea fara sa aiba nici un fel de elemente de semnalizare si-n felul asta si-o cam pierdut capul, la propriu. Pacat.

    Meh, chiar daca risc sa-mi iua amenzi pentru ca umblu cu proiectoarele de ceata aprinse si o sa fiu catalogat drept nesimtit, cred ca o sa ma apuc sa circul mult mai incet noaptea si cu proiectoarele pornite tot timpul si montez o camera mai buna care sa fie pornita in permantenta.

  24. Aia e, cand esti angajat la o multinationala sau la vreo companie recunoscuta, trebuie sa-ti tii gura si sa inveti sa fii CORECT POLITIC si chiar sa respecti oamenii de alta etnie, feministele si homosexualii. De fapt, trebuie sa respecti toti oamenii in general de toate categoriile daca vrei sa-ti fie bine.
    Eu in perioadele cand sunt angajat sezonier imi dezactivez contul de Facebook/Twitter/Reddit, evit forumurile, evit chiar si sa comentez pe sectiunea de comentarii la bloguri si chiar si pe You Tube, evit chiar si site-urile de stiri ca sa nu ma enervez. Folosesc doar mail-ul pentru serviciu si pentru comenzi online.
    Cand semnezi un contract, angajatorul si HR-ul au toata puterea sa-ti urmareasca activitatea online de pe telefon, de la computerul de serviciu, activitatea de pe Facebook, mai ales cand esti prost si iti pui poza cu chipul, numele real, iar la profil iti bagi numele companiei la care esti angajat ca sa te dai mare. Sunt multi care au patit-o.

    In perioada cand sunt somer, nici nu pot sa va spun cat de liber ma simt.

  25. @Alifie: Da, asta cu proiectoarele nu prea o înțelegeam . Mi-am dat seama de o chestie după ce am venit prima dată din UK după ce mi-am luat rablă. La mașina de acolo nici nu am proiectoare (#zgarcit ) și am lumini mai proaste ( halogene și faruri mici și ieftine ) dar nu am simțit că am nevoie de mai mult, decât de vreo două ori.
    Aici am Xenoane și faruri cât capul de bou ( care ce-i drept s-au cam matuit – le trag luni un polish ) dar Mai niciodată nu a fost destul, îmi vine să montez înăuntru niște Xenoane și mai mari. Și mă trezesc uneori că aprind proiectoarele.

    Pentru că drumurile in Romania nu sunt iluminate , sau sunt prost iluminate , străzile nu reflectă lumina inteligent (pula marcaje ) și îți trebuie mult mai multă lumină să vezi de ajuns.

    Obișnuiam să mă enervez când vedeam lume cu proiectoarele aprinse. Mi-a trecut demult. Nu mă mai enervez nici dacă ăla din față are fază lungă și Xenoane albastre, din alea care mătură și pe jos.
    Nu e vina lui. Omul nu vede altfel și dacă are nevoie să vadă mai bine , n-o să îi bag eu luminile mele in ochi in semn de răzbunare. Am să încetinesc până la viteza cu care reușesc eu să merg, sau opresc , până trece și pe urmă continui. Astea-s condițiile, n-ai ce să faci.
    Nu pot să am pretenția să meargă lumea cu fază scurtă sau proiectoare câtă vreme infrastructura nu ajută.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.