Scurt: Customer experience 2.0 cu Virgin

UK . Cu un an in urma.

Deschideam abonamentul la net cu Virgin, circa ce-i mai buni de pe aici. Sunt OK oamenii, nu am prea multe plângeri.

Eu am selectat doar broadband – fara telefon fix, ca nu mai suntem in epoca de piatra, sa stau legat, ca un câine, cu lanțul de gât.

Ei că nu, că îmi fac reducere, îmi dau abonamentul CHIAR MAI ieftin decât fără, pentru un an desigur. După aia urma să plătesc ceva gen nu dublu, dar aproape, pentru ceva ce nu folosesc.

M-a imbrobodit ăla să iau așa că e mai bine, că pula mea. Că după un an pot să schimb.

Ok, trecu anul, hai să trec și eu înapoi pe ieftineală, că ce facem aici.

Și ia și caută pe contul de la ei, Ilie. Un număr de telefon – pula. Doar un număr de SMS și ceva de chat la care …nu știu când or răspunde. La pulivară.

Când dau la Contact Us( un alt nume pentru ”fuck you, customer”) am doar topic de Extras and Offers – adică dacă vreau să mai pun ceva servicii, să mai adaug niște creițari. Dacă dau să îmi aleg altă ofertă broadband și văd ei că sunt deja client mă pun să merg în cont și să schimb acolo, unde tot așa: doar opțiuni de upgrade.

Asta e ce am acum.

Și pot doar să fac upgrades și ”someting extra”, pula downgrades.

După ce mă tot pitrocesc pe site-ul lor, îmi trece prin cap un gând negru. Sau oricum, de altă culoare decât roșu. Cum ar fi să mă mut la alții, lua-le-aș neamul în carici.

Găsesc acolo la contact us și secțiunea ”thinking of leaving” – da, da, ăsta sunt eu, perfect!

Și la secțiunea aia au și număr de telefon, hehe, că doar nu te lasă ei să pleci așa.

Și sun la ăla, au opțiune pentru schimbat abonamente, o confirm pe aia și gata.

Și gata, intru într-o conversație de numai 25 de minute în care sunt pasat de la Ana la Caiafa, că dacă nu mă răzgândesc, că un telefon fix e bun, că se uită ei prin sistemul lor să vadă dacă îmi pot face vreo reducere, la un moment dat operatrul, revine și-mi spune că, boss, nu are niciun sens să scoți numărul de telefon , că o să plătești mai mult fără el. Zic:

-Hear me out, my dick ( i-auzi, pula mea!), poți să-mi spui și mie cum?

-Păi că acuma plătești 32/ lună, dacă îți scot numărul de fix , o să fie 47.

Vai, deja mi-e frică, asta după ce îi spusesem eu deja că plătesc 32 luna asta și p-ormă 52. Îi atrag atenția că se află într-o eroare, că mi-e jenă să-i spun că e un căcat cu ochi nesimțit, care încearcă să mă facă ca pe proști sau ca pe boșorogi și o dă cu cot, că da, că să vedem ce se poate face.

Evident, nimic, în afară de a mă ține aiurea la telefon până a ma redirecționa către alt tip care ”are autoritatea de a îndepărta opțiuni” – băi nene, zici că numărul ăla de fix e sfânt, așa le e frică să se atingă de el, cred că o să-mi cumpăr unul doar să-l asmut pe ei când mă enervează.

Urăsc chestia asta, probabil că nu-i ilegala coerciția pe care o practică ei prin reducerea câmpului de opțiuni și prin tergiversarea cererilor de schimbare de abonamente care implică renunțarea la opțiuni, dar în mod sigur e o nesimțire crasă.

Singura problemă e că nu prea am o opțiune reală în termeni de ( viteză și preț, în țara ăstora). Gen, asta e concurența.

Când vezi acolo “super-fast” și “faster fiber” , să te caci pe tine de râs și alta nu. Totul la super preț, desigur. Dar nu prețul e cea mai mare problemă, să zicem. Deși, în România aveam gigabit, că ce pula mea contau 10 de lei ( 2 lire în plus ) , de la 300 la 1000.

Au bagat si aici Gigabit, in premiera, in cateva orase, iar Reading e printre ele. Abia astept, gen . Nu.

Eh, e cam cum o să fie în România, probabil cu RDS, în 10 ani de acum – AKTA e pe moarte ( pentru că oferă servicii de calitate modestă ( față de RDS) și dacă până acum lumea din zona unde oferă ei acoperire ( rural) nu avea mari pretenții de calitate, erau interesați doar de un preț accesibil , RDS face un pic de dumping pe zona aia ( serios, compania are foarte-foarte multe datorii și la cum văd eu lucrurile, parte din serviciile pe care le oferă sunt subvenționate ( dumping) pentru consolidarea poziției de piață.

Send to Kindle

16 Replies to “Scurt: Customer experience 2.0 cu Virgin”

  1. Ha ha, ma asteptam sa nu poti downgrada decat la data aniversara sau ceva.

    Si deci cat platesti de acum? 🙂

  2. 52 o luna, ca nu se poate face, dom’ne, schimbarea aia instant si 47 pe urma. Si cica imi returneaza aia 5 lire :). In fine, o sa vad ca nu sunt sigur.

  3. Relatia mea cu AKTA o fost mizerabila, da’ absolut mizerabila. Cand mi-am terminat casa aveam potsibilitatea sa merg cu telekom sau AKTA, si m-am gandit ca n-au cum sa fie cei de la AKTA mai prosti decat telekomii. M-am inselat glorios, calitatea imaginii la televizor lasa mult de dorit si netii mai mult ca stateau decat mergeau, nu mai aveam semnal cand imi era lumea mai draga si pe download ajungeam destul de des sub Mbps. Cred ca plateam vreo 75 de lei la AKTA.

    Cand o aparut UPC in zona, am sarit direct pe ei, am notificat aktalaii, si aia ca nu si nu, sa le mai platesc inca doua luni (o luna in curs si o luna in avans, cum ar veni). Le-o platit doamna, ca ea ii mai intelegatoare la cacaturi de genul asta si aia o fost. Cu upeceii am scazut la 50 de lei (TV + net), si-mi pica semnalul din hasti in pasti, si cu viteza de transfer sunt: https://imgur.com/a/3uKjNyh

    Nu de mult am primit si ceva scrisorica de amor de la ceva recuperatori, cum ca as mai avea sa le dau 75 de lei celor de la AKTA, da’ asa, in sila, fara nici o explicatie de cand si pentru ce le sunt dator.

  4. Eu nu o inteleg pe asta cu recuperatorii.

    Recuperatorii astia trebuie sa urmareasca, teoretic, na, o datorie neplatita, un debit restant, transformat in titlu executoriu si cesionat, ca altfel nu prea are sens.
    Dar inainte sa ajunga in situatia aia, titularul creantei ar trebui sa te notifice el – bai, gogule, ai sa-mi dai suma asta, ca urmare a X, Y, Z – termeni contractuali. De unde tu, abonatul X-ulescu, ii trimiti acte doveditoare cum ca nu datorezi nimic,sau banii, dupa caz. In primul caz, se stabileste un litigiu, care trebuie solutionat in justitie, sigur, litigiul ăla, poate fi și el cesionat, caz în care îi trimiți recuperatorului, actele anterioare și aia e, sau te judeci cu el, dacă e cazul.
    Dar mai intâi trebuie să ai notificarea de la titularul creanței, cum că își dorește suma și pentru ce.

  5. Dar mai intâi trebuie să ai notificarea de la titularul creanței, cum că își dorește suma și pentru ce.

    Asa stiam si eu, si daca ar fi procedat in felul asa, le dadeam cei 75 de lei, chiar daca datoria se prescrie dupa 3 ani (nu merita 75 de lei efortul de a cere prescrierea datoriei).

  6. Cred ca scot ochii misto la aia cu Vivid 200 optical fiber… :))))

    Aia da fibra optica, gen in ro dau astia 500 si pe sarma….

    Nu a bagat Vomafone 5G? S-ar putea sa fie mai rapid 5Gul decat fibra alora…

  7. @Alifie: la UPC pica mai repede mediaboxul chinezesc. Eu sunt la al 2lea, un coleg la al 3lea.

    Cand graficul de download in utorrent incepe sa semene cu o sinusoida e de pus mana pe telefon si programat o schimbare de mediabox. In rest e ok. Pentru cine nu orea se uita la tv, sau nu vrea grila mare cu de toate, poti lasa o atentie la Doreii de la instalare si iti pun un spliter de coaxial pentru tv, inainte sa intre in mediabox. Asa ajungi undeva la sub 40 lei.

  8. @0040, se prea poate, eu sunt la ei de vreo 4 ani si pana acum nu mi-o picat tigania, da’ ce-i drept ca o trebuit luna asta sa-i dau vreo doua reseturi si sa-l reconfigureze upeceii la setarile din fabrica. Ma astep sa pice oricand, cam cat dureaza inlocuirea mediaboxului?

    La partea de tv parca merge execrabil doar pe cablu, am doua carduri in abonament si-i suficient pentru doamana si boraci.

  9. Cu restul utilitatilor cum esti?

    La zi 🙂 .
    Gazul curge, curentul si apa la fel, nu stiu ce-as putea spune pe tema.

    Nu a bagat Vomafone 5G? S-ar putea sa fie mai rapid 5Gul decat fibra alora…

    N-as putea sti, nu am telefon 5G.

    @Alifie: la UPC pica mai repede mediaboxul chinezesc.

    Astia de la UPC nu va lasa cu routerul vostru ca erdeeshii?

  10. Da, si la mine au băgat respectare intai , pana la momentul cand eram cu el online iar aia de la tehnic de la telefon imi cereau sa-i dau drumul…ca ei nu vad deloc echipamentul. Păi e dat drumul doar ca merge după cum am reclamat. Moment in care mi-au dat unda verde si m-au ghidat la cea mai apropiată gheretă UPC sa-l schimb. Daca nu e coadă dureaza 5 minute, dar trebuie sa te duci tu sa-l iei, ca dai si cu semnătura ca ai predat echipament naspa cu seria… si ai luat echipament bun cu seria…

    Si mai merita incercat sa verifici si puterea semnalului. E in meniul chinezariei, undeva pe acolo cati dbm vin…

    De ce ai avea nevoie de router la UPC? Zic de ăștia normali, nu de cei ce tin servere sau daca stai la bloc, si nu in cine stie ce conac de bogatan… Cutia aia alba de ii zic mediabox are si wireless. Măsurat 456 pe wifi la mine, la abonament de sarma-500. Si pe spate da net pe toate 4 porturile orice ai înfige în el din cate stiu. Eu am doar 1 pc si 1 tv pe fir.

    Si RDS e ok. Chiar mai ok la viteza, dar mai naspa la suport si la pret. La RDS pica fibra nu si echipamentul. S‐a procopsit tata cu un jeg de ZTE la RDS, dar vechitura. Doar 1 ethernet da pe spate si no wifi. Si i-am zis …vezi cum il arzi poate iti dau o gioarsa Huawei ceva, mai aproape de anul 2000, si nu reușește e fel. Dar nici nu vor jegosii sa-l schimbe…. Asta după ce cred ca e client de aproape 10 ani si i-au găurit si pereții cu fibra lor…

  11. Pai Wirelessul de la routerul meu pe care il foloseam la RDS in Bucuresti a ajuns si la 800 la ultimul laptop – cand am facut testele astea , mi-am dat seama pe urma, ca eram limitat de wifi-ul de la laptopul de atunci, plm.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.