UK. Costul Rablei pe un an

Nu vorbesc de asigurare si taxe că nu mă intereseaza perspectiva de a avea versus a nu avea mașina, sau de taxe RO/UK ( eu asigurarea o consider ca o taxă, că folosesc doar de aia obligatorie, nu mă interesează comprehensive/CASCO etc – 3rd party only, baby).

E vorba de cât costă să ai o rablă în UK, iar de data asta vorbesc la propriu când spun rablă, în sensul de mașină veche (2011/2012) versus una nouă care nu are maintenanță minimă, eventual service acoperit pe leasing operațional și nu implică service-uri majore ( distribuții, schimbat uleiuri în cutie, etc, până la mulți km).

Anul trecut am plătit așa . 100 în plus la preț pentru schimbul de distribuție / ulei/ filtru + MOT fresh. 84 de lire pentru 2 cauciucuri. Am futut 1 dar trebuia să le schimb pe amandouă ( nu era obligatoriu, găsisem cu același profil, dar am zis că uzură simetrică, etc)

Acum trebuie să fac motul până pe 3 martie, dar nu am timp atunci, așa că am programat-o în service acum . Să vină unii într-o sâmbătă, să o ia de acasă, s-o facă și s-o aducă. Urăsc să merg și să aștept pe la ușa service-ului. În UK, că e service-ul la vreo 2 mile, treaba asta e posibilă și nu costă mult în plus. Adică e inclusă în preț și pot spune că găseam service mai ieftin la alții, cam aia e diferența.

Cât costă și ce acoperă.

Ce include full service, ca să nu vorbim în pungă.

Față de ăsta mai voiam doar un schimb de filtru de motorină, dar nu am găsite quote separat pe site-ul lor, doar înclus în pachetul de major service, care mai costa încă 69 de lire – mai dă-l în morțișorii lui de filtru, că nici la reprezentanță în România nu plătesc mai mult de app. 30 de lire, cu tot cu manoperă, dar cred că service-ul ăsta mai include și alte chestii de care nu am nevoie. Cred. Mai merge un an.

300 de lire – e ceva: 16 milioane, pentru o cutie de conserve, dar mare parte e schimbul de ulei din cutia automată. Fără ăla era 188. Găsisem la niște dubioși ceva la 160 de lire ( fără schimbat ulei la cutie), dar trebuia să merg eu cu rabla acolo. #pulamea. În Romulania faci genul de service și ITP ( cu tot cu șpagă, normal). cu până în 600 de lei la mașinuța asta. Dar te duci acolo cu ea, etc. Asta e. Asa, a venit baiatul cu ea, nici nu eram acasa – eram in oras; a parcat-o a lasat cheile pe gaura de scrisori si gata.

N-a mai fost nimic în plus la MOT, mă așteptam să mai vină o plăcuță, poate să se ia de ciupitura din parbriz. N-ai vedea. Mi-au dat advisory pentru oil leak – am zis că au pus ăia de la care am cumpărat-o ca înecații de a dat peste. A verificat-o mecanicles, dar nu a găsit nimic problematic, deci ăștia e banii pe un an.

În total , cu rablă cu tot, am plătit până acum 3200+84+300 = 3584 lire / anul trecut, iar la cum se prezintă lucrurile mai merge fluierând un an pe banii ăștia, dacă nu o facem acordeon pe undeva că mergem pe asigurare 3rd party only.

Mi-a cam ieșit calculul. La vreo 300 de lire pe luna puteam avea, ca variante de leasing operational, ceva de genul.

Nu mai exista Meriva sa vad cat era de noua. Avantajul ar fi fost ca conduc o rabla noua, cu mentiunea ca nu era ceva din ea al meu. In fine, nu conteaza, oricum tot asa as fi procedat.

Pe scurt, merge. Daca scap tot anul asta cu inca 300 de lire e SuperWin.

Ah, am uitat sa spun, nu m-a costat spalatul nimic 😀 . Ca inca nu am spalat-o pana acum. La aniversarea de un an am s-o fac.

Mi-am dat seama ca am pierdut cartea se service, adica nu stiu unde e. Deci la revanzare am sa iau o pula printre urechi.

Send to Kindle

7 Replies to “UK. Costul Rablei pe un an”

  1. Nu. Nici la masina din Romania nu am simtit vreo diferenta. Dar aia e si ideea, sa nu apara diferente, gen nu mai schimba, caraie, se blocheaza si dracu mai stie ce :). E o operatine de maintenanta, nu de “tuning”.

  2. Daca te rog oprești lapovița asta de pe ecran? Si fara legatura cu rabla..tu cat ai stat in romania fetele au fost la scoala Mexic? Daca da, cum era scoala?
    Merci!

  3. Pentium 1 much ? 😀
    Nu, nu au fost ca nu mi s-a parut cea mai buna alegere din mai multe puncte de vedere. Singurul avantaj ar fi fost distanta fata de casa. Mergea una dintre ele doar la un curs de baschet acolo – aia era ok, ca au sala de sport destul de mare, inteleg ca scoala e buna pe treburi care implica sport.
    Altfel, eu nu am fost entuziasmat de calitatea aparenta ( ca nu am cunoscut pe cineva in detaliu) a parintilor si copiilor care mergeau la scoala aia.

  4. Adica nu ti-au spalat-o baietii la service ? Ciudat. pe aici pe unde sunt eu,cam orice service are si un om care spala masinile dupa ce le termina.

  5. Pentium 1 much ? 😀 …nope, pe telefon eram. De asta asta întrebam că era aproape de casă. De faza cu sportul știam și eu…

  6. @Eljoint. Nope. A curatat putin motorul. Pe partea de sus, la capac. Poate daca o duceam eu la service o si spalau, cine stie. Oricum, nu prea imi pasa. Daca era ceva ii spuneam eu sa o si spele, dar nu am fost preocupat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.