Ultima tura

 

 

 

DSC_0130

 

 

 

 

 

Vruuum, vruuuum….. Saptamana trecuta spuneam ca ala ar putea sa fie ultimul review . Saptamana asta chiar cred ca e, pentru o vreme. Nu , nu mi-au luat permisul, mi se cam termina munca aci. O mai ard o vreme pe acasa, remote, o vreme prin Paris  si e cam gata.

Eh si cum spuneam , mi-au dat astia de la Europcar de sfarsit asa, un epic WV Touran , de data asta cu motor de 1.6 TDI , ca-s Elite, ce dracu. Cand eram ceva premium , mi-au dat  1.2  benziNOS. Asta e un pic mai bun. Chiar e. Desi  are tot 105 calutari putere. Cica ar fi cea mai verde masina . Ma rog , aia cu bluemotion ( bluetec). aia cu care am mers eu nu e  bluemotion , iar la cum conduc eu nicio masina nu e verde. Decat poate la culoare.

Eh, asta am primit cu asta m-am dat. In ultima seara , miercuri , am plecat de la birou cu un francez vitezist care avea Passat 2.0. Si voiam sa-l fac pe cei 10 km de autostrada. Pentru ca nu-i asa , conteaza si soferu’.

….Asa ca de la intrare  de pe bretea, stateam infipt in curul lui si vrum , vrum.  Cand ajung pe autostrada schimb  din 4 in 3 la 90, acelerez, pana la 110 pe treapta a treia ( da, da , .cu duba!), motorul in 4500 de ture , schimb a 4 si merg oarecum la aspiratie , ma duc pana pe la 140km/h , iarasi aproape de 4500 de ture ( am zis ca-i diesel , ce vreti mai mult), imi pregatesc mana pe schimbator sa-i dau a cincea scurt si cu acceleratia la fund , pentru zvac, wait, wait si jduf …. a IIIa ca haplea … motorul sare instant in 6500 de ture , se taie gazu’ , frana de motor, schimb repede din nou a patra si apoi a cincea si-ncep pomelnicu’ de paste cu Cristosi , Dumnezei si Irozi in timp ce pierd cam 100 de metri.  Recuperez eu , ca ala are pasageri si nu merge chiar maniac style , dar nu mai e loc sa-l depasesc pana la hotel, asa ca m-am calmat la gandu’ , ca asta e , conteaza si soferu’ …

In timp ce ma tot gandeam la muci in fasole ,ascultam motorul si simteam cutia , de data asta mergand incet, imi dau seama ca masina asta merge cam hartanit, cam obosit , un pic cam sparta in pizda , ca sa zic asa. Si doar 28 000 km. Oare toti conduc ca mine sau e  buba de fiabilitate.

Parca am mai mers cu cateva asa “batrane” si nu pareau asa uzate. Sau e doar o relflectie in ochii mei de invins…. Nu stiu.  Cert e ca in timp ce conduceam spre restaurantu’ vietii , m-am pierdut prin porumbi intr-un oras cam ca Dragasani de mare. Nu, Dragasani e prea mare. Mai mic.

Nu-mi iau vreodata Touran. Nu e o masina buna :(. Te lasa la greu . Fix cand ai mai mare nevoie de ea ca sa… Masina e de vina. Mereu. Si cand schimbi trepte ca un mucea.

Masina , mouse-ul si tastatura, eu conduc absolut epic.

Revenind cu picioarele pe pamant, comparativ cu ala de 1.2 e asa.

Acceleratie.

Mai buna, pana pe la 110 asa chiar poti sa faci ceva cu ea . Da’ doar in trepte mici , sa o tii intre 3500-4500 de ture.

Viteza Maxima

Astia zic 186 km/h. Eu am prins cam 195, dar pe bord , nu stiu exact real.  Totusi , sa ajungi la viteza aia e un schepsis. Intr-a 5a nu poti , decat cine stie in 2-3 saptamani de accelerat continuu , sau pe panta in jos , ca nu mai trece de 4200 ture . N-are cuplu nici putere, ca i se termina puterea incepand cu 3700 de ture. 4200 ture intr-a 5a inseamna cam 180 pe bord.

Da, dar daca schimbi la 3700 de ture (~175 pe bord)  , chiar si la 4000 intr-a 6a, pierzi cam 5km/h din viteza , ajungi la ~ 3200 de ture si acolo ramai.

Vrei sa scoti untu’ din ea? iti spune baiatu’ cum.  Hai , aia de la Europcar care cititi , mainile la ochi, va rog.

O duci taras grapis pana la 4200 intr-a 5a. Va dura ceva . Asta e . Daca esti in Germania si ai spatiu de manevra pe autostrada, oricum e plictisitor sa mergi incet.

Cand ajungi la 4200 schimbi a 6a,  dar nu batraneste , ca in scoala de soferi cu ridicat picior de pe acceleratie , apasat ambreiaj ,  schimbat , ridicat ambreiaj si accelerat ,  ca nu faci mare branza. Masina asta pur si simplu , trebuie sa intre intr-a 6a cat mai aproape de 3700 de rpm.  Ca sa faci asta ar trebui sa o duci intr-a 5a la 4700 -> spre 5000, dar am zis ca nu se poate. Sau cine stie cand.

Asa ca tii acceleratia apasata BLANA, cu sange rece ( mai ales daca nu e masina ta) , apesi scurt ambreiajul , schimbi si ii dai drumul,  fara sa eliberezi pedala de acceleratie.  Scurt pentru ca nu vrei sa vezi pistoane prin capota.  In momentul in care  accelerezi blana cu ambreiajul apasat motorul se tureaza pana unde ii tai calculatorul gazul. Nu , nu o sa iti iasa pistoanele prin capota , dar poti produce ceva dereglaje.

In momentul in care eliberezi ambreiajul , motorul tau  va  fi turat pe la 6500 rpm, iar viteza masinii ( mai pierzi ceva cand decuplezi cutia datorita vantului si frecarii) va corespunde  cam cu 4000 rpm intr-a 5a , sau 3200 intr-a 6a . Asta daca schimbi repede , nu sa dormi pe tine intre trepte ca pierzi viteza. Eh, cand eliberezi ambreiajul , surplusul de turatie in lipsa sarcinii , iti da un “zvac” si te muta undeva pe la 3500 ture in treapta a 6a, de unde mai urci pana pe la 3700 si aia e. Asa ajungi la  viteza de-o spuneam mai sus.

Hai ca iar va invat numa’ prostii. Daca aveti 18 ani , masina puteti face asa ceva acasa , dar nu ma trageti pe mine la raspundere de consecinte. E pe barba voastra. Si vezi ca daca blochezi cutia sau ambreiajul la 180km/h nu e exclus sa mori. Nu toate masinile au 24 000 km la bord si 6 luni vechime cand le conduci.

Consumul

35 de litri de motorina pe 452 km. 7.7 l / 100 km. Din ce cititi mai sus, eu cred ca ar trebui sa va dati seama ca  chiar e motorul cel mai green, cel putin de la VW.

 

 

 

 

 

 

 

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.