Cauciucuri de iarna: #3 Mix.

E ok. Încă nu ninge…
Uzura maxima admisă, în România, e o noțiune  depășită.
Conform legii, ea e stabilita la înălțimea de 1.6 mm a canalului de rulare.
Fie vară, fie iarnă.
Deci, conform legii, aproape toate cauciucurile astea sunt Ok.

Unele la limită, dar ok.
Sunt curios dacă legile fizicii pe timp de iarna sunt de acord cu codul rutier.

image

image

image

image

Send to Kindle

5 Replies to “Cauciucuri de iarna: #3 Mix.”

  1. S`a circulat atatia ani cu cauciucuri de vara, iar acum brusc vine isteria la prima zapada. Nu zic ca nu`s bune, sunt clar folositoare in anotimpul rece, dar mai important este ca soferul sa nu fie idiot cand circula pe zapada. Ca totusi are masina cu roti nu cu senile.

  2. Nici eu nu zic ca nu se poate circula cu cauciucuri de vara . Chiar nu imi pasa ce face fiecare, decat atunci cand o autostrada , strada se inchide sau se congestioneaza pentru ca niste prosti nu mai pot inainta , sau derapeaza si provoaca accidente , sau derapeaza si au nevoie sa fie salvati si tractati din santurile de pe marginea drumurilor , etc.

    E oarecum enervant sa nu poti sa ajungi la destinatie sau sa stai toata noaptea blocat in zapada ca nu ai pe unde sa treci inainte din cauza altor masini tot asa blocate , pentru ca unu “nu stia ca vine asa vifornita” si a plecat de acasa “incaltat in opinci”.

    Doar atat ma freaca. In rest , distante de franare , chestii , le reglezi din pedale, dar daca blochezi drumul cand e viscol si ninge cu plapumi , praful se alege de ziua aia si iti bati joc de cam multa lume.

    Uneori s-ar bloca oricum , daca ninsoarea si viscolul depasesc capacitatea de interventie a masinilor de deszapezire si stratul de zapada capata proportii depasind garda la sol a masinilor mai mici. Dar deseori blocajul se intampla inainte de asta fix pentru ca unii “pot” merge si cu cauciucuri de vara.

    P.S. Cand am invatat eu sa conduc nici nu stiam ca exista cauciucuri de iarna. Tata avea doar cauciucuri “cu flori” si opinci tocite pana la sarme. Ultimele erau “de vara”. Alea cu flori erau mereu de iarna. Si-am mers si eu asa si nu am murit. Doar ca lucrurile s-au schimbat un pic de acum 15 ani. Pe vremea aia , iarna , era ceva absolut normal sa vezi masini derapand in toate directiile iarna. Si accidente garla. Daciile nu aveau ABS / ESP.
    Din nou, vremurile s=a schimbat si masinile sunt ceva mai dese acum.

  3. Lasa ca pe autostrada mereu s`a gasit sa fie mama prostilor gravida. Au facut scandal ca nu`i lasa politia sa plece pe viscol, apoi au facut scandal ca nu se misca autoritatile repede ca sa`i scoata din zapada. Eu pe cei care i`as gasi blocati pe sosele cu cauciucuri de vara i`as pune sa plateasca si dezapezirea pe langa amenzile de rigoare.

  4. Pai stai linistit sefu, ca legea tocmai asta prevede: daca blochezi drumu cu gume de vara, te pun aia sa platesti si tractarea si toata interventia de deblocare a drumului, plus ceva mii de lei amenda.

    @admin: din cate stiu eu, cam toate anvelopele fie de vara, fie de iarna au martori de uzura in canale si sigur nu-s de 1.6mm inaltime. Nu stiu daca codul rutier prevede 1.6mm sau inaltimea martorului de uzura (whichever comes first). Oricum, daca o dam in avioane, daca faci accident cu victime cu gume de alea si trebe sa plateasca asiguratorul niste sute de mii despagubire, pe cat pariem ca o sa ti le bage pe gat si vor plati din pix?

  5. Fery:
    Legat de 1.6 mm:
    https://www.euromaster.ro/cand-trebuie-schimbate-anvelopele-1/1

    După mintea mea și 3 mm e cam puțin, dar ma gândesc ca unii se simt bine pe asfalt cu slickuri.

    Legat de ce face asigurătorul dacă ai cauciurcurile super uzate: Plătește.
    La fel cum plătește și dacă ai depășit viteza maximă admisă, și dacă nu îți mergeau frânele, și dacă ai încălcat linia continuă, și dacă aveai ITPul expirat.
    E vorba de răspunderea civila = pagube, pe care legea ii obliga sa și le asume.

    Circulația cu anvelope uzate e o amărâtă de contravenție.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.