Skoda Superb break. Model 2015

Review și din stânga și din dreapta

“Winter Tires – 210 km/h exceeded. “ Așa scria pe la 220 pe bord.
Nu, eu nu am prins atât cu ea.  Am împărțit mașina cu un coleg. De fapt eu am condus-o vreo 90 de km,  cât am tras o fugă să vizitez pe cineva. Am avut loc sa merg pana pe la 200.

DSC 0210
locul din spate
« 1 of 22 »

De data asta mașina a fost închiriată de la Sixt.  Fiecare cu preferințele lui.
Motorul a fost un diesel 2.0 ,  178 de 🏇  frumoși (136 kw).
D-ala cu filtru selectiv de particule și rezervor de adblue.

DSC_0211
Talon

După cum puteți vedea și în talon mașina e foarte lată.  1.86 m.  Aproape la fel de lata ca suvul meu. De fapt, inauntru pare mai lata.
Și mai lungă: 4.94 metri.
În concluzie, va puteți imagina că îmi cam place și îmi curg bale.  Dacă avea și 4×4,  eram total satisfăcut, carevasăzică în orgasm.
Îmi place modelul anterior de superb,  atât berlina cu portbagajul care se deschide preferențial până la lunetă sau cu tot cu lunetă,  cât și dricul.
Asta arata și mai bine. Xenoanele sunt superbe,  iar faza lunga luminează mai mult decât la SUV, fără glumă.

DSC_0162

Spațiu înauntru e căcălău.

DSC_0207

Și în față și în spate. Că-că-lău .
Oglinzile îmi par cam mici.

DSC_0155

Totuși sunt sub influența oglinzilor de baie de la Veracruz. Altfel, cred ca e ok.

DSC_0003

Sistemul media de pe consola centrala permite conectarea prin Bluetooth în câteva secunde.
Ecranul e touchscreen,  lat, cu rezoluție bună și cu meniu util în butoanele de pe margine.
GPS-ul mai făcea ceva figuri la indicații în engleză,  dar varianta de soft e nouă.  Mai dezvoltată decât ce am testat pe ultimul Passat.

Muzica se aude bine în mașină. Mult mai bine decât am surprins eu filmând cu telefonul.

Volanul e un pic cam  mare pentru gustul meu.
Pentru un saloon/ mașina de viteză,  altfel, ar fi numai bun pe un SUV.

DSC_0205

Ușile sunt imense, gen ai grija unde parchezi dacă vrei sa ieși din mașina. În portbagaj încap doi porci de Crăciun și mai rămâne loc. Fără sa rabatezi scaunele din spate. Da, se lasă,  asimetric.

Am tras scaunul din dreapta mai în față ca să ajung cu picioarele pe preș.
Apoi m-am mutat în spate și puteam să întind picioarele și nu mai ajungeam la scaunul din față.  Cam așa e cu spațiul.

Cutia e DSG.  Colegul avea ceva nemultumiri,  ca e lentă,  ca pula mea, ca de ce face lumea cutii automate ( român,  deh) ,  că de ce e P prima poziție și D ultima,  că trebuia să fie D la un cap și R( marșarier) la celalalt și alte chestii.
Drept vorbind,  eu care nu vreau DSG, sau sa mai aud de ambreiaj în cutie prea curând,  deși eram rezervat, am fost mulțumit.
Cutia schimba sensibil mai bine și mai rapid decât cea de pe IX55.
Are și mod manual iar aici și colegul a fost mulțumit de performanță.
Cutia e în esența aceeași de 6 trepte de la Wag ( swag).

DSC_0203

Acceleratia

Are destula vână și o simți că trage până la peste 150 km/h , mai ales dacă folosesti modul manual.  De mai multe ori am apasat prea tare acceleratia si a intrat antidemarajul.

Din pacate, de multe ori sistemul Start/Stop strica distractia la semafor. Se poate dezactiva , dar la fiecare repornire a masinii  el se seteaza automat ON.

 

Frâna

Fiind doi cetateni in masina , nu am abuzat  si nici colegul. In concluzie , nu pot sa fiu foarte obiectiv aici. Să spun  ca ține, ar fi o platitudine . In cele cateva instante in care am apasat-o mai  cu talent am observat doar ca  masina nu se lasa in nicio parte in timpul franarii , desi eram in curba. E de bine , zic.

Stabilitatea / Directia

Directia mi se pare  oarecum precisa, volanul ofera feedback bunicel si se intareste  binisor la viteza crescuta. Daca e ceva ce  nu mi-a placut neaparat e faptul  ca pe la 160 -200 km/h pe autostrada , pe portiuni unde asfaltul nu era tocmai drept , mi se parea ca masina  joacă puțin pe roți . Nu derapează, nu se lasă  nici în părți ( ruliu) , nici nu balansează  față-spate  si se misca în lateral  ca și cum ar avea joc în componentele trenului de rulare . Tind să cred ca era de la cauciucurile superbaloane ( cu talon mare) de iarnă si că echipată cu cauciucuri cu talon mic, alta ar fi fost experiența.

Colegul zice că el n-a resimțit nimic de genul , deci poate sunt eu prea sensibil. Legat de cum se simte si de calitatea izolarii fonice  –  la 200 km/h , incă asculti muzică ok si poti conduce relaxat . Gen, după cum puteți observa.

Adică , m-am simțit ok în dreapta  și pe viraje luate  mai strâns și mai înfrânat , n-am avut senzatia de rau  care se întâmpla să o mai am când conduce cineva , gen , cam cum conduc eu când nu sunt cu familia.

 

Optiuni si confort

Păi, sistemul media l-ati văzut .  Avertizarea legata de  viteza vs. cauciucuri de iarna , am scris de ea. Habar nu am cum își dă seama.

Avea scaune reglabile electric în toate  direcțiile . Ambele din față.

Nu erau încălzite și nu erau din piele. Dar cred că există opțiune. Avea deschiderea portbagajului din telecomandă și închiderea dintr-un buton de pe ușă. Bine că avea ca și ușa aia e imensa. Dificil de ridicat  , iar daca ar fi s-o trântești de sus …

Avea cititor de semne rutiere ( doar ălea care indică limitarea vitezei ) .

Avea și un sistem care te avertiza , la semafor , că ai luat piciorul de pe frână si cam pleacă mașina de sub tine .

Modelul ăsta era echipat cu senzori de parcare , fara camera , și cu collision assist, dar nu avea  asistență la pastrarea benzii – Lane Assist , nici activ , nici pasiv. Posibil sa existe , pe echipări mai bune.

Consum 

Nu mai stiu exact ( revin cand aflu) , undeva la 27 de litri 28.03 litri  ,pe 360 km. Știu , pare cam mult 7.5l/100km , dar am  menționat de 220km/h la oră, da?

DSC_0201

Send to Kindle

4 Replies to “Skoda Superb break. Model 2015”

  1. Nu am condus Octavia Scout. Am condus demult prima versiune de Octavia Combi 4×4, cred ca stramosul lui scout. Nu imi mai aduc aminte mare lucru de atunci, decat ca avea garda la sol cam inalta ( ceva suspensie de drumuri grele ) si ca nu prea era stabila in curbe. Desi , cred ca avea si suspensiile uzate aia pe care am condus-o eu atunci , dar , oricum , e irelevant. Scoutul de acum e altceva , nici suspensiile nu mai sunt la fel , nici diferentialul Haldex, deci habar n-am 🙂

  2. “pe la 160 -200 km/h pe autostrada , pe portiuni unde asfaltul nu era tocmai drept , mi se parea ca masina joacă puțin pe roți . Nu derapează, nu se lasă nici în părți ( ruliu) , nici nu balansează față-spate si se misca în lateral ca și cum ar avea joc în componentele trenului de rulare . Tind să cred ca era de la cauciucurile superbaloane ( cu talon mare) de iarnă si că echipată cu cauciucuri cu talon mic, alta ar fi fost experiența.”

    La suspensiile VW-Audi-Seat-Skoda, asta se întâmplă din 2 cauze:

    fie un mic joc, aproape insesizabil la viteze mici, in bieletele de direcţie (dar asta nu se întâmplă cât e nouă maşina, ci mai încolo, pe la 80 000 – 90 000 km sau mai mult);
    fie cauciucurile sunt umflate diferenţiat faţă-spate (chiar şi o diferenţă de 0,2 bar se simte).

  3. Ma, nu stiu ce sa zic . Masina evident nu avea 80 000 km. Nu mai stiu daca am scris sau daca se vede prin vreo poza, dar oricum , nu am inchiriat pana acum masina care sa fi avut mai mult de 50 000 km de la Europcar / Sixt.
    Se vede pe talon ca era inmatriculata in septembrie 2015 , atunci era tot 2015.
    Legat de diferenta de presiune in cauciucuri, poate , n-am testat asta.
    Dar nu am mai simtit asta la Golf, Polo , Touran , Passat , Q3 la fel de noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.