Le Polo bate Kia Rio.

This slideshow requires JavaScript.

Am luat un 1.6 dizelos. 90 de căluţari.. frumosi.  8300km- ca noua.  A/C Automat,  Computer de bord mare , senzori de parcare pe toate partile,  functie de start/stop   si cam atat. Mmm si 5 trepte , doar.

   Desi am primit o versiune fara navigatie  ( mi-au dat bulangiii GPS separat de la Garmin) , desi nu avea camera de marsarier ca Kia Rio , desi farurile lumineaza mai prost ( faza scurta ) decat la Kia Rio si desi start /stopul  e de absolut cacat la masinuta asta, e mai  buna.

Viteza. I-am dat si astia blana pe autostrada . Vitezometrul indica 186km/h , dar GPsul zicea 178. Nu stiu care e corect , dar inclin sa cred GPS-ul. Oricum , se simte mai vioaie decat Kia , si  mai avea talpa si la 140km/h pe treapta a 4a. Doar  calculatorul de bord imi arata disperat sa schimb in treapta a 5a.  Aveam cca 4500 de ture. Dubios ca la turatii mici ( gen 1500 rpm)  mai moare motorisca. sa-i FMM, e dizelache , m-as fi asteptat sa mearga bine si la trei  rot/ minut.  Dar nu e bai , cu start stopul activat o ia iarasi , singur , numa’ ce apesi ambreiajul. Later Edit:  L-am dezactivat ca ma deranja , insa cand  l-am pornit la loc , ca ma enerva lipsa lui ( :p ), ciu-ciu. N-o mai ia. Fireste, nu stiu eu sa il folosesc corect, dar nu conteaza.

   Frana.  Mai buna decat la Kia Rio. N-am franat maxim de la viteza maxima , ca n-a fost nevoie , dar am atins  mai serios pedala pe la 160km/h si se simte increzator.  E ceva dubios cu modul in care actioneaza.  Daca apesi putin , intra asa soft. Daca apesi putin mai mult intra progresiv si se accentueaza efectul , ca si cum ar trage cineva pedala in jos de sub picior.   Am mai simtit efectul asta acum vreo 10 ani cand veneam de la o nunta cu o supernova . Da , imi aduc aminte perfect senzatia de franare la 140 . Doar ca  la aia nu prea tineau franele la 140, dar se lasa tot asa pedala. Buna gluma , nu?

 Stabilitate.  Sta mai bine pe şuşea  decat Kia Rio. Am facut si testul de viraj stanga 90 grade  ( si dreapta 🙂 ) cu pisti 40km/h ( de data asta 60km/h ) . Nici la 60 nu avea ruliu precum Kia de sptamana trecuta , doar ca nu prea se mai inscrie in viraj. Subvireaza. Si pentru aia care va faceti griji ca ba , ce  faci tu acolo cu masinile inchiriate, cum ar putea fi nevasta-mea ,de exemplu: Drum liber in pustietate si suficient de larg.  Nu, nu o ard vitejeste in trafic .  Asta fac doar ocazional  in romanica , cu furia rosie.

Legat de asta , Polo asta demareaza mai  rapid decat  furia rosie. Semnificativ mai rapid. Dar din nou compar cu o masina cu 14 ani mai veche.

Consum:  Am sa updatez vineri cu valoarea exacta , dar pare ca nu consuma nimic. Dupa 120 km parcursi  nu in modul economic , ci in modul haiduc , gen schimbat in  treapta a5-a cand iesea o palma din scaun si-mi ardea una dupa cap,  indicatorul era lipit de linia de plin. Astazi am prins ceva trafic la intoarcere si dupa  vreo 10 km de treptele 2-3 , a scazut putin.

Update: Am consumat 18l pe 286 km. Asta inseamna un consum mediu de 6.33l/ 100km dizelos. Poate ziceti ca e cam mult pentru un Polo. Ca aproape prinde Passatul. Pai da , e cam mult , dar am mers circa 25% din timp  in modul BLANA. In  alti 50% din timp am mers  “ne-economic” ca sa zic asa.  Sunt sigur ca as fi putut sa scot consum sub 4.5l %, daca , numai daca , mi-as fi plafonat viteza maxima la 140km/h.  Vreau sa spun , ca am mers in media cu viteza mai mare decat cu Passatul (+25%) . Pentru ca m-am simtit  mai  sigur pe masina.

Apropos de consum, cestia asta produce in teorie 88grame de CO2 pe km. Cam tare.

 

Unde mananc e si un salon auto , unde am vazut un Polo d-asta nou la vanzare cu 14 000 de iepuroi si motor de 1.2 , nu dizelos. Cam scump, zic , daca va ganditi la ea ca se incadreaza  in programul prima machineta , al lui Ponta. Dar nu-i bai. Sunt sigur ca alea care se vand in Romania vin mai chele si se gasesc si sub 12 000 de EUR.

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments