Așteptări mici. ING

Am primit mail de la ING în care explică ce e cu banii pe care mi i-au pus in cont. Citez inexact ( am mai schimbat eu date pe ici pe colo, mai la mișto, mai pentru anonimizare).

Draga Catalinx,

Ai rambursat anticipat, comisionul inapoi ti-l dam.

Felicitari pentru rambursarea anticipata a creditului Ing Personal din 31 Februarie 2015 in valoare de 1,000,000 USD. Deci acum poti spune cu zambetul pe buze “adio credit”.

Mai tii minte cand la acordarea creditului ai platit un comision de administrare de 1% ( n.m. ăsta e pe bune, atît era) din valoarea lui? ( n.m. taxă de șmecher, adică)  Ei bine, noi iti dam inapoi suma aferenta perioadei acoperite de rambursarea anticipata, adica suma de 7632874.25 Ron.

Bă, așa e. Uitasem. Uitasem cât de bulangii au fost. Bine că mi-au adus aminte. Aha. Merci.

Acum că mi-au adus  aminte ei, da , știu că mi-au luat comision 1% de administrare cont de credit, pe care – ce crezi, m-au pus să-l plătesc în avans, că doar aveam de unde, nu mergeam să împrumut bani de la ei? Și ca nu au vrut să îmi ofere împrumut pentru nevoi personale în sistem cu rate descrescatoare, adică cu rambursare egală din principal și plata dobânzii în sistem real, la soldul restant, cum am pentru casă, ci doar cu rate egale. Ca la fraieri, adică.

Aaa, că de ce am  luat împrumutul , dacă erau așa bulangeriști? Bă, de prost, că nu ar trebui să iei împrumut pentru mașina, dar nici nu mai aveam cu ce merge, în România serviciile de închiriere nu-s cum ți-ai imagina și  mă săturasem  de rable. Și că, în pofida a  tot de mai sus, au fost cam ăi mai buni de pe piața  ca dobânzi ( rată fixă, fără robor, libor pulameaBOR și alte afaceri de-ale patriarhului Daniel ) și s-au mișcat repede.  Foarte repede, că mă răzgândisem și voiam să anulez cererea, dar când am sunat banii erau deja în cont și pula mea. Nu e ca și cum am suferit altfel decât nervos pentru asta. Că d-aia l-am și plătit acum și să nu mai aud de așa ceva prea curând.

Deci da, vă mulțumesc că mi-ați adus aminte cum mi-ați tras-o la muie. Chiar uitasem.

4 Replies to “Așteptări mici. ING”

  1. Am imprumutat ~15k eur ( 68.5k lei) . Am luat un Hyundai Veracruz la 65000 de lei. Nu nou. L-am luat de la un coleg, era inca in garantie, la mai putin de 3 ani uzura si rulata undeva la 45 000 km.
    Asta nu inseamna ca ti-as recomanda-o, in primul rand din doua motive, in afara de faptul ca nu prea e gaseste de cumparat :D:

    1) Ca nu corespunde principiului sa fie facuta in Europa. Nici mie nu-mi imi place, dar nu prea mi-am permis nicio masina noua care sa imi placa ( la suma asta, ca puteam lua si mai multi bani imprumut, dar aici era limita mea de prostie ), iar la SH am avut de ales intre a cumpara masina asta de la un om de incredere si pe care o stiam de noua, si mai calatorisem cu ea, si a cumpara alta masina mai pe placul meu ca principii, dar de la necunoscuti. Si cum toti ceilalti cu care am interactionat cam voiau sa ma pacaleasca cu cate ceva, ca erau romani sau straini, a fost o alegere cam simpla.

    2)Masina asta nu se mai fabrica decat pentru Korea momentan, nu s-a fabricat niciodata in Europa si doar chestii consumabile se potrivesc cu alte piese de la Santa Fe pe care le gasesti usor, pe stoc si la preturi decente.
    Orice altceva ( chestii de caroserie , daca o strambi, sau chestii complexe de motor) trebuie adus pe comanda din Korea si astepti si platesti de mori.

    Dar e o struto-camila care mi se potriveste mie.

    -are 7 locuri. Daca ma supara copiii ii pun pe locurile din ultimul rand, in care incap si adulti la 100 kg/ 1.80 m, si nu ii mai aud cum urla. Practic, parca nici nu ar fi in aceeasi masina :).

    -e 4×4 aproape permanent, adica trag rotile din fata dar cand scade aderenta intra 4×4 permanent, sau pot bloca eu diferentialele la nevoie ( chestie care e absolut irelevanta pentru tine, cred). Eu pot sa merg cu ea la peste, pe munte, si pe unde nu e drum, dar mai ales iarna acasa pe drumurile din Romania care nu-s chiar autostrazi, sau macar deszapezite la timp.

    -daca apas pedala de acceleratie am ceva putere ( vreo 240 CP), iar cu toata puterea asta consuma decent, atunci cand nu apas cu toata talpa pe acceleratie. Am scos si 7.5 l de motorina / 100km de la plin la plin, ceea ce e putinel pentru un motor de 3l – masinile europene, gen BMW X5, Mercedes ML, cu motoare similare consuma mai mult). Dar, in general merg mai repejor si consum intre 8.5 si 9.5 l/ 100 km. Prin Bucuresti consum intre 12.5 si 15l /100 km, dar nu prea merg, decat cand intru sau ies, si mai rar noaptea, ca altfel ma ia cu nervi mai mult decat ma ingrijoreaza consumul.

    -am cutie automata ( slava zeilor coreeni), cu 6 trepte ceea ce inseamna ca la 130 km/h pe autostrada motorul merge putin turat si consuma pe la 9l/100 km.

    -masina e tare, in sensul propriu, adica am mai dat, ba eu, ba nevasta cu ea prin porti, prin diferite colturi de garaje si nu s-a strambat, s-a zgariat putin vopseaua. Asta desi am senzori si camere de parcare 😀 .

    -partea proasta e ca, desi e SUV, drumurile din Romania sunt mai ale dracu’ decat suspensiile si la fiecare revizie schimb, ba o bucsa, ba un pivot. Data viitoare si un telescop.

  2. A, nu inteleg eu boss de-astea cu diferentiale si 4*4 si cai putere si pula mea – toate alea sunt peste nivelul meu (nivelul meu, ca sa fie clar, este “stiu daca-i automata sau manuala si as dori sa stiu cat consuma, daca se poate”). Tot ce trece de aia ma depaseste.

    Intrebam doar pentru ca eram curios ce plm de masina ti-ai luat de-a fost nevoie sa faci credit.

  3. Păi, plm, aveam pe aproape de zero lei în cont. Gen vreo 3-4k euro, Mă intorsesem din vacanță din Zanzibar, mă lăsase rabla, aveam bani să o repar și cam atât, dar nu o mai suportam. Iar să iau altă rabla de 3-4k euro nu avea niciun sens. Adică, mai bine o reparam pe ăia de o aveam decât sa iau altă rabla. Fiul risipitor, plm.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.