Roadtrip: 9. Roata și contextul

Făcui de dimineață programare la service pentru maine . Pe urmă propuse colegul că poate ar fi bine să schimbam roata și să punem rezerva, să vedem dacă asta rezolvă problema înainte de a plăti la mișto 50-100 de euro pe o constatare, pe care putem să îi bem, de exemplu.  

Eu fusei reluctant că în viața mea am schimbat cauciucuri pe pană doar pentru domnițe aflate la ananghie.  Când am avut eu roțile înțepate am preferat să le umflu până la prima vulcanizare,  sau a doua.  Deși de data asta de abia mă mai țineam la mașină azi. 

Dar ideea de a bea 50-100 de euro în loc de a-i da unui mecanic sună bine.

În timp ce asteptam ora de checkin în hotelul de pidosnici, iar fetele plecară ca fetele, de râdeau de ele unii aflați la barul de vizavi, noi ne apucasem de demontat și montat roata în garaj. Doi bărbați murdari pe mâini, în tricouri transpirate,  făcând muncă de mecanici. Pula mea, orice ai face în hotelul ăsta capătă o conotație peiorativa.  Râdeau doamnele în hohote când le gasiram pe la o terasă.  

Odată demontata roata nu îmi e clar dacă janta e vreun pic ovalizata, strâmbă nu e, dar cauciucul are o umflatura pe banda de rulare mai mare decât o hernie de gras. Coaie, e atâta de mare că zici că se înmulțește prin diviziune. Mai iese un cauciuc din el. Nici nu stă singur pe ciment plat dacă îl așezi pe partea aia. Cade într-o parte.  Presupun că faptul că după ce am constatat problema noi tot am mers încă vreo 800 de km cu el pus și cu 130-160km/h nu a ajutat. Cui pula mea îi pasă de un cauciuc,  bine ca nu am făcut pană. 

Roata de rezervă are altfel de cauciuc. Din alea de echiparea inițială.  De vară. Ar trebui mutat pe spate, dar asta înseamnă încă minim două roți desfăcute. A-ha.  Mâine.  La service. Să mai muncească și alții.  Nu cred că are rost să caut sa vad dacă găsesc un cauciuc de iarnă  Nokian,  în Ibiza,  în iulie.  Lol. Am să iau din Romanistan când ajung. 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments