Uber rating 

Știam,  evident, că după fiecare cursă poți să acorzi rating șoferilor de Uber,  că doar aia e și ideea, de funcționează mai bine decât serviciile de taxi, în general. 

Dar habar nu aveam, o vreme,  că și călătorii primesc feedback de la șoferi,  deși e logic să fie așa.  Dacă ar și ajuta la ceva.

Am observat,  întâmplător, acum vreo lună, când m-am uitat la profil și am văzut 4.85 🌟 ,  între timp a mai scăzut.  Și m-am gândit  brusc așa,  bă,  da’ ce-am făcut?  De ce nu e 5?  Că nu înjur, nu întârzii,  nu mănânc și nu beau în mașina omului, de cele mai multe ori sunt ca un bagaj, dacă e noapte chiar dorm ( poate sforăi,  plm).  Da’ parcă nu merit mai puțin de 5 stele. Părerea mea. 

Și am început să fac două lucruri. 

1) Să citesc de ce dau ăștia puține stele la pasageri.

2) Să urmăresc cum evoluează ratingul meu de la cursă la cursă,  că ăștia sunt atât de fraieri de-mi dau rating imediat,  iar eu știu câte curse am și e simplu de urmărit progresia.  Mi-am făcut și Excel să îmi dau seama cate stele îmi dau ăia în funcție de cum evoluează ratingul,  Lol. 

Din ambele studii am ajuns la următoarele concluzii. 

De fiecare dată când calatoresc distante scurte cu Uber, știți voi,  curse de 10 lei, ceva de genul; zbang: o stea! Serios, urmăriți. 

Mi-a zis unul foarte curtenitor o data,  dacă vreau să mă ducă pe undeva anume acasă, de la aeroport.  Mă cam doare în pulă pe unde mă duc, la 2 noaptea, dacă nu cumva o iau pe la Ploiești,  dar dacă mă întreabă ii spun: traseul cel mai scurt și mai rapid. 

– Nu vreți pe centură, că mergem mai repede? ( ăia e cea mai lungă variantă,  fac și ei un ban mai lung, corect) 

-Dacă nu știți pe unde v-am zis, e ok și pe centură, sau pe unde vă duce GPS-ul.  

-Ba știu și pe acolo! 

-Perfect! și schlafen. 

Ochiul semideschis vede că trece de intrarea în București aia pe care i-am zis-o eu. 

-Cred că ați trecut.  

– A-ha, da. Vreți să mă întorc, acum?  

-Nu, vreau să ajung acasă.  Știți pe unde?  

-Da, pe centură, zice, cam supărat.

-Perfect, dacă doar pe acolo știți! și schlafen.  

50 de lei mai târziu ajung acasă și văd că îmi fute o stea. Așa, la 5 secunde după ce am coborât.  Bă, o stea, pentru atâta lucru. Le-am mai dat și eu 4 stele când nu au avut centuri funcționale în spate, sau dacă nu se descurcă să ajungă,  deși stau cu ochii în GPS, da’ pula mea, nu-s așa de drastic.  Da’ dacă așa merge, na, Ilie,  o stea right back to you!  

Acum o săptămână am mă întorceam de la băut și i-am  zis lu’ șofer că aproape am ajuns și că să facă stânga după o stație de tramvai și să mă treacă bulevardul. El a zis că nu are voie, dar e o stradă acolo înspre stânga și știu sigur că are voie, că acolo stau, în pula mea, nu e ca și cum văd zilnic strada aia, hă?  N-a fost loc,  a zis că merge la semafor să întoarcă.  Am zis că ok și la întoarcere i-am explicat cum are voie. 

Bă,  eu zic că am fost rezonabil, dar accept că e posibil că alcoolul să îmi fi făcut tonul poate nu cel mai curtenitor,  da’ nu am înjurat, nu am fost agresiv, nu nimic. 

M-am dat jos, până la lift, pac, o stea! 

Na, Ilie, ia-ți steaua înapoi, păi ce pula mea facem aici? 

Băi,  dar am calculat variația , nu patru stele, nu trei, nu două. Una, coaie. Fix una. Ăștia așa dau, sau 5 dacă cred că ai nota e să le dai tu 5,  sau 1 pentru cea mai mică divergența. Ca să fie ei siguri. Nu știu dacă poți să dai zero, că nu am încercat, dar mă gândesc că nu poți, că altfel îmi dădeau ăștia zero,  cred. 

Da’ știi care e partea amuzantă?  

Că pe mine mă doare în pulă.  Adică aș putea să mă port ca o lepră,  până fac media de o stea. Ce-o să facă?  Nu o să mai ia cursele pe care le cer? Păi,  îmi trebuie fix un card și un mail să fac alt cont. Știu asta că mi-a expirat cardul vechi și am preferat să fac alt cont că nu mai știam parola de la ăla vechi,  Lol. Am cerut recovery și nu a venit mail în 1 minut.  Deci îmi trebuie cam 2 minute să fac alt cont. Ok, vreo 5.

Da’ nu mă port ca o lepră,  că de la o vârstă am început să mă respect pe mine mai mult.  Cred că nici nu o să le mai dau steaua înapoi la fraieri. Îi las să se bucure, le dau conform serviciului, nu conform caracterului de idioți frustrați. 

E mai simplu și mai bine pentru mine ca  ei să câștige puțin și să se simtă bine că mi-au făcut-o,  haha, mi-au știrbit reputația. Din când în când mai dau reset și fac la loc 5 stele. 

Să îi văd și pe ei cum fac asta. Și de aia e inutil feedbackul pentru clienți.  Treaba asta merge doar 1 way. Așa e din construcție,  băieți.  

Când ajung la scară,  e un taximetrist la non-stop care se laudă unei dudui că a terminat ziua bine, că de la prima cursă era să-i rupă capul unui client “futu-i morții lui de zdreanta!”.  Mă gândesc, coaie, taximetriștii, dacă îi superi, te umplu de stele :), mai bine așa, cu Uber. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *