Câteva cu Stockholm

Când am fost dățile trecute în Stockholm, mi se părea cam nu știu cum orașul, mai ales că eram sub influența iernii și mă cam strângea de gât frigul și vremea gri.

Vara pare să fie mai altceva.

Dar nu asta m-a lovit în cap, ci faptul că aproape din greșeală am rezervat un zbor dus în alt aeroport decât ăla de-l știam eu. De la Arlanda in centrul-centrului orașului, unde lucrez când merg acolo, fac 30 din minute, dar așa, de la ieșirea din aeroport până în birou, cu ceva tren Express.

Înapoi, din birou în aeroport am făcut 1 oră, bătută pe muchie, din birou până la poarta de decolare.

Tare, sau ce ?

Eh, da’ luni n-am zburat acolo, ci la Svasta cu Wizz-ul. M-am uitat eu pe gmaps și am văzut că durează 1h20 până în centru cu ceva bus; m-am gândit că e un autobuz orășenesc ceva și mi-am zis in barbă că cu un taxi trebuie să dovedesc distanța in sub 1 ora. Decent.

Da’ când am ajuns acolo m-am uitat mai bine și am văzut că distanța era de peste 100 de km și că busul era ceva Express, iar taxiul mă lăsa sărac, în pula mea, că la ăștia e peste 2.5 Euro/km . Iar busul vreo 15 euro,dar pentru toată distanța.

2 lucruri am de spus aici. 3.

+ Busul ăla ( coach,cum ar spune englezii, dacos cum spune oltenii) pleacă fix după ce aterizează niște zboruri, adică am urcat, am mai așteptat 5 minute până au venit și niște pasageri care avuseseră bagaje de cală la zbor și dus a fost. Organizare, taică.

Bonus: Wifi moca, șofer decent – am putut deschide laptopul și lucra fără să folosesc punga de plastic de langa scaun.

+Am aterizat la pe la 9 și ceva ,pentru că Wizz a întârziat un pic decolarea ( cam o oră ) din pricina unor controale de rutină, care se fac lunar, și pe care Wizz le face pe timpul pasagerilor că de ce nu, iar la 10:50 eram în birou, după ce m-am și rătăcit puțin pe jos cu gps-ul în mână, de la autogară la WTC , care sunt vecine, gen legate, dar doar că nu găseam eu o ușă intre ele.

+Asta înseamnă să fii companie pe bune, care-și știe “angajații” și modelul de business. Nu știu cât costă spațiul pe care l-au închiriat ei in WTC, dar mi se pare absolut uimitor că ajungi acolo cam de oriunde in timp infim și oarecum confortabil.

Poze random .

Bonus: Și au ăștia un gin brutal de bun (cică cel mai premiat din lume), Hernö îi spune, există un sortiment maturat în butoi de ienupăr ( juniper cask ) , care zici că e distilat de sfinți. Nu aveam bagaj de cală inclus la blueair ( da, m-am dus cu niște low coști, m-am intors cu alții) și nici nu l-am găsit în aeroport la duty free.

E o burgerie care data trecută se numea altfel, acum se numește Lokal, și serveau din ăla. Bine făceau!