Non-temă: Oxigen – B

Din nou motiv de aruncat vine și invective între mitici și moldo-oltenii provinciali care le-au invadat și le-au stricat minuntata și civilizata capitală.

Că aia e combinația cu propunerea taxei de acces în centrul orașului pentru venetici.

Taxa e bună, ca idee, da’ cum bucureștenii n-au bani nici să-și plătească căldura la preț întreg, tre’ să li se facă o sugvenție, care este să plătească ”ăilalți” care nu-s din București și poluează orașul fără să plătească taxele pe rable aici. Ceea ce este cumva de înțeles, că-s multe mașini circulânde prin București , inclusiv rabla mea până acum ceva vreme, fără să plătească taxele la sector, deși conducătorii locuiesc de facto în București. Dar pentru ăia se rezolvă – își vor inmatricula cazanele in Bucale, celor cărora le pasă, desigur – eu nici nu m-aș obosi – ia, boss, 10 lei și vira d-aici.

Probleme. Dupa datele lor, astea sunt masinile care circulează prin București, înmatriculate ”riveran”, pe clase de poluare.

non-Euro – 261

Euro 1 – 7.188

Euro 2 – 113.729

Euro 3 – 213.000

Euro 4 – 440.000

Euro 5 – 253.000

Euro 6 – 331.000

Cele neînmatriculate în București sunt semnificativ mai puține.

Vehiculele afectate de taxa cu pricina sunt 213 000 din 1357 000, deci vreo 15%. Marginal.

Vehiculele carora li se interzice efectiv accesul sunt sub 10% din cele existente. Mai pune un maxim 5% compus din rable inmatriculate prin alte parti.

E genul de chestie care nu face mare diferență dar dă bine la imagine. Perfect pentru campanie. Și cum provençalii nu votează în București hai să-i amenințăm pe ăștia.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
32 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alifie
Alifie
4 years ago

Chiar am vazut date cate palme virtuale pe motive de ,,provincialule – nu intra in Bucuresti, buie bucurestenilor sa nu va prind pe la noi prin sat”. Daca bine retin, duoamna o facut revolutie in materie de trafic in primele sase luni de mandat (asa cum frumos si corect o promis in campanie) iar acum toarna fundatia revolutiei aleia in materie de trafic. Implementarea ar fi cel putin dificila, termenul de 20 20 mi se pare cam nesimtit, da’ sa moare Speranta, Aripel si Fram ursu’ polar daca nu as da 10 sau coispe lei ca sa circul ceva mai… Read more »

offtopicus
offtopicus
4 years ago

OFF-TOPIC, dar ce s-a intamplat cu blogul opencupe? Iar s-o saturat manowar de blogging?

Goauld
Goauld
4 years ago

In epoca political corectness blogul ala era un risc, in cazul in care un angajator/client dadea peste el. Probabil zoso isi freaca palmele… e o performanta sa nu ai nici o parere (sau sa o ai si sa n-o spui) si sa faci blogging full-time.

Mad
Mad
4 years ago

Pentru mine problema e asa: 1.noi,bucurestenii de mai multe generatii, suntem crescuti cu transportul in comun; ca na, fiind capitala si oras cat 7 judete la un loc transportul a fost dezvoltat; avem si noi masini dar nu le folosim zilnic, preferam carpool, taxi, metrou(eu pe unde am lucrat asa am vazut bucurestenii adevarati facand) 2.cei veniti din orase mici sau comune sunt obisnuiti cu masina personala pt ca acolo unde au crescut nu aveau alternative la orice ora; ei sunt masina si omul rar vezi 2 persoane in masina 3. s-a redus suprafata verde in favoarea parcarilor, calitatea aerului… Read more »

Buruc
Buruc
4 years ago

Care bucuresteni/provinciali? Mai bine de jumate din populatia cartierelor muncitoresti e venita pe trenurile foamei din moldova in anii 50-60 cand cu marea industrializare (asta auzita la un mos intr o crasma la domenii)… barfa plauzibila care ar putea explica multe … pupat mana la mineri in 90, ‘imgb face ordine’, ‘nu vrem bani nu vrem valuta/petre roman sa ne futa’ (momentul de mare angajament in campania electorala apaca 90 pt cine i mai tanar) …. pana la continuati voi cu domnii plini de maniere din zilele noastre care populeaza capitala (inchid paranteza). Scandalul cu placutzele de inmatriculare e hilar,… Read more »

Stropic
Stropic
4 years ago

eh, incearca si ei sa se ia dupa londra.

nu e o mega solutie mana cereasca, dar e o idee buna. sunt sigura ca executia va fi proasta, dar ca idee e buna.

speedy.gonzales
speedy.gonzales
4 years ago

referitor la politicall correctness, cred ca cel mai neutru blog e nwradu caruia ar trebui sa i se spuna mai degraba “neutru radu”.
ala si cand vrea sa critice ceva, reuseste sa scrie in asa fel incat sa nu supere pe nimeni.

Buruc
Buruc
4 years ago

@strotopic
In londra congestion zone e o arie bine determinata/marcata in centru, plateste toata lumea doar ca sume diferite.

https://www.visitlondon.com/traveller-information/getting-around-london/congestion-charge

Adica tu poti sa fii rezident in militari sau dristor dar ca sa treci pe magheru platesti ‘congestion charge’ iar daca ai domiciliul pe magheru platesti 10%

https://www.westminster.gov.uk/register-resident-congestion-charge

Stropic
Stropic
4 years ago

@buruc: da, nu am zis ca e identic, ci ca mi se pare similar. da, nu sunt taxati acum cu 10%, dar urmeaza probabil

plus ca nici nu poti interzice brusc de maine toti sa fie euro 6 sau electrice, unde pana ieri mergeau cu ultimele cazaturi. e normal sa fie treptat.

a nu se intelege ca wow, ce incredere am in masura asta. sau ca nu o vor busi cu vigneta electronica sau ceva. dar e o idee buna, cel putin teoretic.

CID
CID
4 years ago

No si uite de ce e bine sa downloadezi tot continutul blogului ca tot se intreba Mano…

Stropic
Stropic
4 years ago

Da, euro 6 e cam extrem acum. In practica nicaieri nu s-au interzis chestii de azi pe maine, from 0 to hero. O cam fac cand ceva-ul ala interzis ajunge minoritatea. Sau cum au anuntat cu mult timp inainte interzicerea masinilor pe diesel, ca sa poti sa iei masuri din vreme cat de cat. De asta in contextul asta euro 4 pare rezonabil. Eu chiar cred ca isi permit bucurestenii. Gen sa nu isi mai cumpere cine stie ce bmw euro 0.5, si sa isi cumpere o masina mai noua, chiar daca mai amarata gen skoda sau dacie. Sau daca… Read more »

Alifie
Alifie
4 years ago

Nu neaparat poluarea imi pare ca-i problema principala (oricum ii haios sa iterici euro coispe da vine o utilitara/autobuz/autobasculanta a DADP -ului non euro si-ti da un nor negru in urma de tusesti un minut), ci faptul ca se circula infect in Bucuresti si perspective de mai bine nu prea sunt (ar trebui sa avem de mult incepute pasaje sub/supraterane). Parca prin 2010 sau ceva de genul asta venise o echipa mixta internationala de specialisti prin capitala si o ajuns la concluzia ca pe termen mediu si lung Bucurestiul ii iremediabil futut si ca n-au ce sa-i faca. sa isi… Read more »

Alifie
Alifie
4 years ago

Scuze, cand am scris comentiarul nu aparuse al tau, caz in care al meu ii inutil. Treaba-i ca majoritatea masinilor trecute de 10 ani incep sa aiba probleme cu catalizatorul cu diferite chestii pe la motor ( nu intru in detalii ) si incep sa scoata fum , daca nu le repari/ inlocuiesti. In mod normal, nu ar trebui sa te lase sa treci ITP-ul cu ele asa. In practica, ai masina Euro 4 si eco :). Cunosc cativa romulani care in loc sa schimbe catalizatorul cu unul nou – 500 – 1000- de euro, l-au eliminat fizic si acum… Read more »

Stropic
Stropic
4 years ago

Cum ziceam, nu e treaba asta o solutie pt toate problemele. Nici nu zic in ideea de aaa, sa vezi ce oras o sa devina bucurestiul acum! Nu. Daaar, nu rezolva aproape nimic mi se pare mai ok decat sa nu faci absolut nimic. Din ce am citit pe niste siteuri cica ultimele autobuze erau euro6 si altele electrice. Nu ideal, dar na, better. De ce sa zic ca e o idee proasta? Ca puteau fi inlocuite si cele vechi, da, asa e. Ca puteau sa nu fie furati banii de inlocuire a lor…iarasi, alta discutie, in care sunt complet… Read more »

Alifie
Alifie
4 years ago

nu mi se pare o solutie enspe mii de pasaje si pasarele, sa avem ce ne invarti mai mult. plus ca polueaza si alea, surprinzator. Solutia nu-i data de mine ci de specialisti care o incercat sa rezolve parte din problemele de trafic. Nu cred ca japonezii ar fi de acord cu tine, da’ in principiu orice intersectie denivelata inseamna fluitizarea traficului/timpi castigati + cresterea conditiilor de siguranta rutiera. Am avut o tentativa de a lucra prin Bucuresti pentru o multinationala care se ocupa cu proiectare de constructii (inclusiv drumuri), plateau mai mult decat bine, aveau asigurari medicale + cazare… Read more »

Stropic
Stropic
4 years ago

Nu sunt anti hipster :)) doar ca stiu multi oameni care au trotinete (bine, stiu 3, dar tot e ceva). dar nu stiu pe nimeni care sa mearga cu ele mai des de o data pe luna. nu era o chestie de per pasager, cat o chestie de “oamenii se gandesc ca si daca merg din cand in cand si tot ajuta, doar ca mai mult poluezi daca o cumperi sa mergi asa putin si deci nu ajuti deloc”. Daca mergi zilnic, bravo tie, atunci ar fi ok (nu intru in de unde vine energia electrica etc). Chiar cred ca… Read more »

Mad
Mad
4 years ago

Carpool inseamna sa imparti o masina. Deci noi( eu si colegiii mei) ne cuplam la o masina in functie de zona unde stam. Nu trebuie sa ma lase in fata casei dar nici nu mai am mult de mers. Asa mergem cel putin 3 cu o masina si nu 3 cu 3 masini. In schimb orice guster/ita din provincie vine cu masina la munca. Noi folosim masina numai pt iesiri in afara orasului. Prefer, daca e cazul, taxiul in Buc. Copilul meu face la fel. Pt ca asa a fost crescut. La scoal/facult – cu metroul ca era in centru.… Read more »

Stropic
Stropic
4 years ago

Acu ce sa iti zic, si sa respiri produce co2, nu mai respira. :)) am vazut prea multe documentare anti-poluare in ultima vreme cred.

ma bucur ca iti plac si te-ai simtit bine pe ele. putea fi mai bine si sa iti placa sa alergi prin parc, dar hei, putea fi mult mai rau si sa iti placa sa faci curse de masini.

offtopicus
offtopicus
4 years ago

Legat de manowar, cred ca l-au depistat astia de la MI5 sau chiar furnizorul de internet l-o fi raportat pentru ca folosea cuvantul “sand-nigger” prea des. Sau l-o fi raportat vreun roman “liberal” din Anglia la banca unde lucreaza ca uite ce angajat rasist au la usa. Si probabil de aia l-a inchis. Din ce vorbea in ultima vreme, voia oricum sa plece de la banca aia cu injuraturi si spume. Risca insa cu toate skill-urile lui sa ramana neangajabil si sa planga dupa vremurile cand se plangea ca e platit degeaba in timpul programului. Aia e, nu mai de… Read more »

Alifie
Alifie
4 years ago

Pe langa subiect, legat de trotinele, daca bine imi aduc aminte explicai frumos toate dezavantajele (mai ales faptul ca trotinarii nu cunosc regulile de circulatie) care vin la pachet cu circulatia pe trotinete si cum unii regreta (tardiv) ca o scapat varianta asta din cutie. Din pacate, inteleg ca o doamna din Constanta s-o avantat pe DN22 pe la 3 noaptea fara sa aiba nici un fel de elemente de semnalizare si-n felul asta si-o cam pierdut capul, la propriu. Pacat. Meh, chiar daca risc sa-mi iua amenzi pentru ca umblu cu proiectoarele de ceata aprinse si o sa fiu… Read more »

offtopicus
offtopicus
4 years ago

Aia e, cand esti angajat la o multinationala sau la vreo companie recunoscuta, trebuie sa-ti tii gura si sa inveti sa fii CORECT POLITIC si chiar sa respecti oamenii de alta etnie, feministele si homosexualii. De fapt, trebuie sa respecti toti oamenii in general de toate categoriile daca vrei sa-ti fie bine. Eu in perioadele cand sunt angajat sezonier imi dezactivez contul de Facebook/Twitter/Reddit, evit forumurile, evit chiar si sa comentez pe sectiunea de comentarii la bloguri si chiar si pe You Tube, evit chiar si site-urile de stiri ca sa nu ma enervez. Folosesc doar mail-ul pentru serviciu si… Read more »