Ultrascurt: Rabla din UK după un an jumătate

1. De când am cumpărat-o încă nu am spalat-o. Am aspirat-o de câteva ori că se făcuse ca la porci și trebuie din nou, dar nu am spalat-o niciodată . Și e parcată în stradă . Se mai pune praf pe ea dar plouă și stau într-o zonă din oraș în care, pula mea, nu avem airly din ăla, dar când îmi mai inspectez biluțele de muci nu văd fir de praf .

2. Ok, anul ăsta, de la revizie nu am mers mai mult de 1000 de mile ( cca 1500 km ) . Și până la toamnă iar o să stea în fața casei, că se termină școala la copii și nu prea mai avem treabă . Dar totuși mereu a pornit la prima cheie , cu pauze destul de mari între utilizări.

3. A scăzut un pic nivelul la lichidul de răcire. Un pic. Trebuie completat. L-aș schimba pe tot la service, mă mai gândesc.

4. Devin fan motoare diesel. Serios, acuma când lumea o dă pe electrice. Nu știu dacă îmi mai cumpăr vreodată prea curând mașină pe benzină. Dacă nu dispar astea de tot si următoarea o să fie tot diesel. Pe cât posibil fără DSP sau AdBlue. #peclasic. Asta spune probabil despre mine că sunt un țăran coclit – #muiegreta.

5. Mi se părea că chițăie frânele că probabil dispar plăcuțele. Dar nu. Pentru că am mers puțin și pe distanțe mici au ruginit un pic discurile. După un drum de vreo 200 de mile dus întors s-au curățat de rugină, s-a încărcat și bateria.

6. Nu exista ceva anume pentru care pot să laud Opel Meriva . Frumoasă nu e, deși mie îmi place forma, prea mare nu e, desi avem loc 5 inși ( 2 copii ) în ea lejer și un minim de bagaje . Minim an zis. Rapidă nu e, motorul de 1.7 tdi e renumit pentru puturoșenie, iar cutia automată ajută în sensul de a-i creste renumele. Dar sunt foarte foarte puține lucruri care mă deranjează și alea puțin.

Că după un an tot nu am reușit sa conectez telefonul la BT, în sensul că să pun muzica de pe el. Că nu are camera de marșarier, dar de aia aș putea monta.

Pe scurt, nu pot să zic cuiva, băi ia-ți Opel pentru că “ceva” , în afară de fiabilitate și simplitate. Dar nici nu pot sa spun – nu îți lua pentru că altceva.

Merge ok în oraș, merge decent chiar și la 90Mph pe autostradă – viteza legală maximă e 70Mph, iar pe aici nu prea are lumea figuri în cap cu depășit viteza cu diferența semnificativă și cu mers pe stradă cu cât vrea pula lui. Dacă mergi cu 100(160km/h) ești regele șoselelor, până dai intru-n radar , desigur. După aia belești pula.

Send to Kindle

10 Replies to “Ultrascurt: Rabla din UK după un an jumătate”

  1. Motoarele diesel sunt pacatoase, atunci cand vin vorba de intretinere. E total neindicat sa folosesti un motor diesel in oras sau pe distante scurte.
    Problemele arhicunoscute la motoarele diesel: filtru de particule, injectoare, egr…toate astea pornesc de la procesul de aprindere prin compresie a motorinei in camera de ardere. O ardere incompleta rezulta in reziduuri ce se depun pe toate componentele si cauzeaza probleme.

    Si motoarele pe benzina moderne detin turbosuflante si injectie directa la presiune mare, astfel incat regasesti si aici cuplu si senzatia aia ‘ce bine trage’. Benzina are arderea mult mai completa si mai curata decat motorina.
    Motoarele diesel pe masini mici au zilele numarate.

  2. @Alex: Aha – termina, ma, cu prostiile. Astea sunt sfaturi d-alde d-alea de dat pe banca la taifas cu Moromete si care se aplica, poate, la rable cu kilometrajul dat peste cap de 10 ori.

    In general, daca mergi distante scurte, cazanele termice nu se simt neaparat bine indiferent de care sunt, dar aparte de asta e totul vrajeala invelita in staniol. Tata merge pe distante scurte cu doua masini (adica si scurt si rar). Ambele diesel. N-are niciuna nici pe dracu pe linie de motor.

    Problemele arhicunoscute la motoarele diesel ( eu nu am DPF la niciun cazan, nici tata nu are) sunt egalate de probleme de alte feluri la motoarele cu benzina ( senzori care controleaza aprinderea, plus ca au si alea egr, turbina si mai au prostul obicei ca merg mai turate decat cele pe motorina.
    Bagi motorina buna ai rezidii putine si detergenti care mai clatesc gura motorului un pic.
    Ma doare in pula de cuplu si senzatia de ce bine trage. Daca vreau sa traga bine cumpar motor de 2.5, 3, 5 sau 6 litri, sau in general unul care e facut sa traga bine. Diesel sau pe benzina nu prea conteaza pentru omul normal. E doar o diferenta de pret. La rabla din Romania motorul diesel de 3 litri trage destul de bine. Sunt alte masini chiar mai sportive de atat tot cu motoare de 3, sau 3.7l diesel.
    Daca nu iti cumperi masina pentru raliu sau vrei sa te intreci pe sosea, faptul ca esti pe motorina n-are nicio treaba, conteaza doar ce motor vrei, iti permiti. Exista motoare lesinate si diesel si benzina, fiecare cu avantajele si dezavantajele lor si exista motoare puternice de ambele feluri.

    1) Motorul diesel de la BMW de pe 335d E90 are vreo 280 cp si e mai mult decat tot ce ai nevoie in mod normal pe strada.
    2) VW are ceva V10 de 5 litri care era pus pe Touaregurile de dupa 2009 si cred ca si pe Phaeton , care se pisa pe majoritatea motoarelor pe benzina – vreo 350cp/ 850nm.
    3)Rover Jaguar au inca un motor 3.0 SDV6 275 pe masinile lor si nu prea exista corespondent pe benzina ( in aceeasi zona de capacitate si consum) pentru ce face motorasul ala.

    4) Pana si Fiat/ Alfa, au un motor de 2.4l diesel care-i destul de fiabil si suficient de performant.

    Lumea are probleme cu motoarele diesel ( de pe BMW-uri, VW-uri…) importate din Germania/ Franta si dracu’ stie de unde care au multe sute de mii de km si au fost tratate cu sictir, adica conduse cu nesimtire. In ideea ca alea au “kilometri de autostrada” – conduse cu 200km/h normal, si dracu mai stie ce rationamente imbecile. Dar la fel de sparte in pizda sunt si motoarele pe benzina, daca-s futute asa, n-ai grija.

    Posibil ca motoarele diesel pe autoturisme sa aiba zilele numarate, aici sunt de acord. In fond, sunt semnificativ mai poluante decat cele pe benzina, da’ pana atunci #dieselpower #fantractor

  3. Un motor diesel duce la 600000-1000000 km, unul pe benzina zice adio dupa 300000…
    Egr-ul il elimini… asta face orice om cu doua degete de frunte.
    Distributia se schimba in general la 100 mii/5 ani (la benzinare), la diesel 200 de mii,ba chiar zece ani….
    etc….

  4. Egr-ul il elimini… asta face orice om cu doua degete de frunte.

    Nu e ilegal? Adica, nu ca zic, dar mai treci Inspectia Tehnica daca faci asa ceva?
    Eu unul l-as schimba/ curata, ma gandesc ca nu e imposibila .

    la diesel 200 de mii,ba chiar zece ani….

    Nu cred ca depinde de benzina – motorina. Tata la Opel are recomandare de schimbare la 70k km. La aia de am cumparat-o eu, tot Opel, nu o schimbase nimeni pana la 100k mile, dar pula mea – britanici si modul in care isi ingrijesc ei rablele.
    La Hyundai pe de alta parte, e distributie pe lant si “n-are moarte”. Cred ca e mai degraba treaba de curea vs lant.

  5. +1 Capsunaru @diesel.

    Acum ceva ani a avut tata masina de serviciu o Skoda Octavia 1, d-aia model 1997-1999 parca, diesel. Trecuse de 550.000km la bord , era d-aia din tabla si ruginise, cand puneam frana la stop curgea rugina de pe tabla. Daca tranteam usa mai tare tot asa. Dar motorul super. Pornea cu scartz de la stop… :))))) Ca zic unii ca “nu trage” dieselul. Probabil depinde de masina/model, dar sunt si unele chiar ok. Era senzatie sa pleci cu scartz si sa lasi urma de rugina de unde plecai :p

    Iar la fostul loc de munca am avut 3 Skode prin deplasari: Rapid, Octavia 4×4 si Superb. Cea mai slabutza mi s-a parut Rapidul dar ducea lejer 180+. Iar cu Superbul i-am dat 230+ pe autostrada aia spre CJ si inca simteam ca mai poate, dar am zis sa nu sar calul (desi…Superb la 230+ lasa senzatia ca e mai stabil decat un Logan 3 la 150).Niciuna din Skodele alea diesel nu mi-a lasat impresia ca nu “ar trage”.

    A mai avut tata un Citroen C5 tot diesel si ala… ajungeai imediat in 150, dar si la ala….daca la 150 ii mai dadea pedala se simtea cum incepea sa traga. C5 din 2003. Adica…. asta de dupa 2012 ma astept sa fie si mai meserie.

    Singura Skoda diesel care am testat-o si nu trage, e Skoda Fabia. Nu trage adica nu urca prea repede. Dar daca iti iei avant prinzi si cu aia 170-180. Are in ceas 240 dar am zis sa nu ca e cam usoara :)) …in schimb la 110 la ora consuma doar 4.5l/100. Pentru saraki e super.

    Concluzia e ca toate dieselurile care le-am testat 150 lejer. Iar 150 e suficient pentru Romania parerea mea. Nici prea mult cat sa ramai fara permis…
    Sincer nici la Fabia nu am simtit nevoia sa “se infiga”. In orase oricum merg incet peste tot, iar pe autostrada nu ai nevoie sa se infiga imediat, ca ai suficient spatiu sa-ti iei avant. Parerea mea.

  6. “Nu e ilegal?”
    Este, dar daca nu se aprinde martor in bord,treci IT.Sunt tutoriale in YT,acum depinde si de tipul masinii… Dar mie, de ex, nu mi-a dat niciodata mai multe noxe.Am anulat cu tabla EGR-ul la: Scenic II ,Citroen C2,Peugeot 106,Fiesta 1,4 .Adica aproape toate dizeloasele ce le-am avut.Nicio problema cu niciuna… :)) (apropo:motorul 1,4 de pe C2 si Fiesta,e acelasi-distributie la 240000/10 ani !! Scrie in carte.)

  7. “Ford ( inclusiv pe Fiesta) are motoare cu distributie pe lant. De aia”

    Fiesta 2012,motor PSA 1,4 TDCI – “lant” de cauciuc +sfoara… :))

  8. Plm, chiar nu știam că există distribuție pe curea care să fie proiectata pentru 200k km. Șmecheri aia de la PSA, înseamnă.

    În general curea = schimb la 60-100k .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.