Ultrascurt: Rabla din UK după un an jumătate

1. De când am cumpărat-o încă nu am spalat-o. Am aspirat-o de câteva ori că se făcuse ca la porci și trebuie din nou, dar nu am spalat-o niciodată . Și e parcată în stradă . Se mai pune praf pe ea dar plouă și stau într-o zonă din oraș în care, pula mea, nu avem airly din ăla, dar când îmi mai inspectez biluțele de muci nu văd fir de praf .

2. Ok, anul ăsta, de la revizie nu am mers mai mult de 1000 de mile ( cca 1500 km ) . Și până la toamnă iar o să stea în fața casei, că se termină școala la copii și nu prea mai avem treabă . Dar totuși mereu a pornit la prima cheie , cu pauze destul de mari între utilizări.

3. A scăzut un pic nivelul la lichidul de răcire. Un pic. Trebuie completat. L-aș schimba pe tot la service, mă mai gândesc.

4. Devin fan motoare diesel. Serios, acuma când lumea o dă pe electrice. Nu știu dacă îmi mai cumpăr vreodată prea curând mașină pe benzină. Dacă nu dispar astea de tot si următoarea o să fie tot diesel. Pe cât posibil fără DSP sau AdBlue. #peclasic. Asta spune probabil despre mine că sunt un țăran coclit – #muiegreta.

5. Mi se părea că chițăie frânele că probabil dispar plăcuțele. Dar nu. Pentru că am mers puțin și pe distanțe mici au ruginit un pic discurile. După un drum de vreo 200 de mile dus întors s-au curățat de rugină, s-a încărcat și bateria.

6. Nu exista ceva anume pentru care pot să laud Opel Meriva . Frumoasă nu e, deși mie îmi place forma, prea mare nu e, desi avem loc 5 inși ( 2 copii ) în ea lejer și un minim de bagaje . Minim an zis. Rapidă nu e, motorul de 1.7 tdi e renumit pentru puturoșenie, iar cutia automată ajută în sensul de a-i creste renumele. Dar sunt foarte foarte puține lucruri care mă deranjează și alea puțin.

Că după un an tot nu am reușit sa conectez telefonul la BT, în sensul că să pun muzica de pe el. Că nu are camera de marșarier, dar de aia aș putea monta.

Pe scurt, nu pot să zic cuiva, băi ia-ți Opel pentru că “ceva” , în afară de fiabilitate și simplitate. Dar nici nu pot sa spun – nu îți lua pentru că altceva.

Merge ok în oraș, merge decent chiar și la 90Mph pe autostradă – viteza legală maximă e 70Mph, iar pe aici nu prea are lumea figuri în cap cu depășit viteza cu diferența semnificativă și cu mers pe stradă cu cât vrea pula lui. Dacă mergi cu 100(160km/h) ești regele șoselelor, până dai intru-n radar , desigur. După aia belești pula.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
capsunaru
capsunaru
3 years ago

” Devin fan motoare diesel”
… adevar graiesti. The best !

Alex
Alex
3 years ago

Motoarele diesel sunt pacatoase, atunci cand vin vorba de intretinere. E total neindicat sa folosesti un motor diesel in oras sau pe distante scurte. Problemele arhicunoscute la motoarele diesel: filtru de particule, injectoare, egr…toate astea pornesc de la procesul de aprindere prin compresie a motorinei in camera de ardere. O ardere incompleta rezulta in reziduuri ce se depun pe toate componentele si cauzeaza probleme. Si motoarele pe benzina moderne detin turbosuflante si injectie directa la presiune mare, astfel incat regasesti si aici cuplu si senzatia aia ‘ce bine trage’. Benzina are arderea mult mai completa si mai curata decat motorina.… Read more »

Catalinx
Catalinx
3 years ago

@Alex: Aha – termina, ma, cu prostiile. Astea sunt sfaturi d-alde d-alea de dat pe banca la taifas cu Moromete si care se aplica, poate, la rable cu kilometrajul dat peste cap de 10 ori. In general, daca mergi distante scurte, cazanele termice nu se simt neaparat bine indiferent de care sunt, dar aparte de asta e totul vrajeala invelita in staniol. Tata merge pe distante scurte cu doua masini (adica si scurt si rar). Ambele diesel. N-are niciuna nici pe dracu pe linie de motor. Problemele arhicunoscute la motoarele diesel ( eu nu am DPF la niciun cazan, nici… Read more »

capsunaru
capsunaru
3 years ago

Un motor diesel duce la 600000-1000000 km, unul pe benzina zice adio dupa 300000…
Egr-ul il elimini… asta face orice om cu doua degete de frunte.
Distributia se schimba in general la 100 mii/5 ani (la benzinare), la diesel 200 de mii,ba chiar zece ani….
etc….

0400
0400
3 years ago

+1 Capsunaru @diesel. Acum ceva ani a avut tata masina de serviciu o Skoda Octavia 1, d-aia model 1997-1999 parca, diesel. Trecuse de 550.000km la bord , era d-aia din tabla si ruginise, cand puneam frana la stop curgea rugina de pe tabla. Daca tranteam usa mai tare tot asa. Dar motorul super. Pornea cu scartz de la stop… :))))) Ca zic unii ca “nu trage” dieselul. Probabil depinde de masina/model, dar sunt si unele chiar ok. Era senzatie sa pleci cu scartz si sa lasi urma de rugina de unde plecai :p Iar la fostul loc de munca am… Read more »

capsunaru
capsunaru
3 years ago

“Nu e ilegal?”
Este, dar daca nu se aprinde martor in bord,treci IT.Sunt tutoriale in YT,acum depinde si de tipul masinii… Dar mie, de ex, nu mi-a dat niciodata mai multe noxe.Am anulat cu tabla EGR-ul la: Scenic II ,Citroen C2,Peugeot 106,Fiesta 1,4 .Adica aproape toate dizeloasele ce le-am avut.Nicio problema cu niciuna… :)) (apropo:motorul 1,4 de pe C2 si Fiesta,e acelasi-distributie la 240000/10 ani !! Scrie in carte.)

capsunaru
capsunaru
3 years ago

“Ford ( inclusiv pe Fiesta) are motoare cu distributie pe lant. De aia”

Fiesta 2012,motor PSA 1,4 TDCI – “lant” de cauciuc +sfoara… :))

Catalinx
Catalinx
3 years ago

Plm, chiar nu știam că există distribuție pe curea care să fie proiectata pentru 200k km. Șmecheri aia de la PSA, înseamnă.

În general curea = schimb la 60-100k .