Scurt. Amenda pe gramul de CO2

La mașini.

E o analiză cu cât de eco sunt rablele curente.

Ca să lase loc bogaților care o ard cu petroale mari, li s-a permis constructorilor să se asocieze in grupuri, ca de exemplu Merc cu Smart, Tesla e asociată cu alte mărci ale grupului Chrysler – presupun că plătesc sa compenseze pentru emisiile Dodge Ram.

Și e acolo o amendă de 95 de euro per gramul depășit per rablă.

Eh, oricât și oricum s-ar asocia la medie, unii producători vor depăși ținta sever, pe unele rable, iar tu, cumpărătorul, vei plăti amenda aia.

Cum e și normal, dacă crezi în o lume mai curată și sistemul de amenzi.

De exemplu, un Merc GLE diesel e pe la 200-245 g CO2/km. Ținta pe 2020/2021 e 95g/km. Un GLS63 V8 5.5l Diesel are emisii normate la 360gCO2/km .

Amenda pentru un astfel de GLS de 360 g /km , din ăla 5.5 Diesel , e de 25,175 Euro.  Mașina asta face vreo 90,000 – 110,000 de euro, deci amenda e cam mare, raportata la costul rablei.  Deci cam adio motorul de 5.5 litri.

GLE-ul de 3.0 Diesel ( deja se vând cu motoare de 2 litri ) emite 221g /km. Amenda să produci așa ceva e vreo 8,800 Euro .La prețul de nou de 70,000 nu e neapărat o scumpire fantastică, dacă vrei neapărat modelul ăsta. Ăsta nu intră la “și bogații plâng”. Îi doare în pulă. Dacă vor GLE sau S-Klasse 3.0 Diesel , dau banul și gata.

Pe de altă parte dacă ești mai pe modestie și vrei o mașină mai ieftină cu motor mare, nu prea mai găsești . N-ai cum. Că la 30-35k Eur , 8780 Eur e o sumă mare . Așa că progresul ecologic și planeta curată tot cu săracii le facem .

Evident, în prima fază prețurile nu vor ustura chiar în halul ăsta, dar după o vreme – DA. Preconizez că va fi o vreme când ăștia ca mine care cumpără mașini SH le vor importa din America pentru motoare mari ( dacă nu or să fie ridicate ȘI taxele de rulaj pe ele ( impozit anual/ Road tax) ). Cam cum se importă acum epave făcute franjuri.

Dacă vreți să cumpărați mașini pe petrol cu motoare mari noi ( plm, medii, alea mari s-au dus de mult ) acum e cam cântecul lebedei.

Futu-te-n cur, Greto.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Adrian S.
Adrian S.
3 years ago

De Crăciun l-am vizitat pe un client al meu la conacul lui. După ce am pus burta la cale, m-a luat omul să ne plimbăm un pic pe domeniu și m-a dus în trecere și pe la garaj. Tocmai își luase un BMW ceva din seria 7, nu mai știu exact, că m-a invitat elegant să “dăm o tură” iar eu am crezut că o luăm low’n slow ca după masă; ei aș, m-a accelerat cu ea odată pe aleea dreaptă de 200 m până la poartă (pe neanunțate) de era să-i arunc prânzul pe tapiserie. După ce mi-au revenit… Read more »

Gadda
Gadda
3 years ago

In Franța, pe lângă prețul automobilului, plătești și o taxa malus in funcție de emisii,pentru emisii peste 219 g era 20.000 anul trecut, in 2021 e 30 de mii, și planul e sa o facă 40.000, nu știu când, probabil 2022. Malusul îl plăteai la înmatriculare, dacă luai masina second “scăpai” de el, oricum intra o parte la prețul second, dar ce se gândesc băieții, ce e cu atâta boierie, și vor sa bage siun mini-malus la fiecare revânzare. Nebunie. Si dacă vrei sa pui masina la cheltuieli pe vreo firma, mult succes, astea pe combustibil clasic se pot deduce… Read more »

Catalinx
Catalinx
3 years ago

Apoi am ieșit pe șosea, iar 10 secunde mai târziu și vreo 200 km/h Așa e când mergi cu avocatul in dreapta, orice drum poate fi o autostradă din Germania :)). Sunt mai multe clipuri RedBull cu Kamaz vs. mașini sport. E mișto camionul, partea și mai mișto e că la camioane / camionete/ utilitare taxele sunt mai mici așa că mă aștept ca în următorii ani astea să capete și mai multă tracțiune la publicul generalist. O să ne transformăm toți în RedNeci – utilitara , noua mașină sport. In Franța, pe lângă prețul automobilului, Păi da, Franța e… Read more »

Adrian S.
Adrian S.
3 years ago

Eu, după ce am început să văd din ce în ce mai mulți bemveolaci de 18-20 de ani care depășesc ca buimacii, am renunțat la ideea de a merge pe șoselele patriei într-o mașină mică și ecologică (m-am tot dat cu Prius și cu Yaris de vreo 6-7 ani încoace) când mă duceam la procese între orașe. Culmea, după ce mai înainte renunțasem la mașini gen Chrysler Sebring sau 300M, pe motiv de consum/poluare/taxe nejustificate. Pe lângă cei de care mă feresc adesea pe DN-uri și-i văd cu ochii mei, televiziunile încep să-i popularizeze pe inconștienți într-o campanie de arătare… Read more »