Un “tre’ s-o vând” cinstit și alte servicii impecabile din UK

Am dus rabla să-i schimb cauciucurile, ca urmare a avertismentului de la inspecția tehnică periodică (MOT). Că nu mă cac pe mine de 75 de lire ( adică oferta ce-a mai ieftină găsită cu montaj inclus și super reducere) pe două roți, dar mă trag pe cur la orice sumă mai mare de 120 de lire, cât aș fi platit pe niște cauciucuri care nu sunt fabricate în China.

Acum câteva zile soția mi-a zis că nu mai sunt bărbatul cu care s-a căsătorit, când am platit suma întreagă pe nu știu ce și am zis că nu îmi pasă cât costă.

S-a corectat rapid când am întrerupt abonamentul la Netflix, Amazon Prime și după ce m-a însoțit să schimb roțile, adică a condus mașina, că eu am dat permisul să mi-l schimbe cu unul britanic și încă nu s-au întors. Nu știu dacă am voie să circul până atunci, mi-e lene să mă interesez și e mai sigur să nu.

Și mi-au făcut mie prietenii de la ASDA Tyres programare la unii la 08:00 dimineața, sâmbăta. Adică am selectat eu asta. Și am trezit soția la 07:00. Am ajuns acolo la 8 fără un minut. Toate obloanele trase.

Zic, hai să sun pe numărul din programare. Niciun răspuns. Pe numărul de pe ușă . Așijderea.

Mă uit în mailul de programare, scria acolo să sun eu la service să mă asigur la cât încep programul. Ete pula, la dracu’ mai fac ei programare, dacă trebuie să verific și să fac eu programare ?!

Văd la ușă o pancartă unde scrie că încep la 08:30. Merg în mașină înapoi și îi spun soției. Mă întreabă dacă nu erau unii care vin și montează cauciucurile acasă. Erau, normal că erau , dar nu la 75 de lire. În mod clar bărbatul cu care s-au căsătorit stă lângă ea în mașină.

La și 45 sun la ASDA Tyres să anulez, să îmi dea banii înapoi, că eu m-am saturat, plec acasă. Dacă mă conduce soția.

Aia îmi răspund, zic că verifică și închid. Când să sun din nou vine un tip cu bicicleta și deschide obloanele. Hai că stau. Cică incep la 09:00, tabla aia cu programul e veche. Aha. Se schimbă și mă servește. OK.

Acum am cauciucuri noi. Chinezești , dar noi și cu M+S pe ele, care nu sunt sigur dacă înseamnă că sunt te iarnă ( ASDA le vinde drept de vară, dar mai știu eu pe unii care vând cauciucuri care sunt clar de iarnă ( all weather ) , drept de vară. Ar putea să insemne Muie + Sloboz de la chinezi. Nu îmi pasă.

Îmi pasă însă că , odată roțile demontate , m-am uitat de la distanță la discurile de frână.

Și mi s-a părut că e nevoie să mă uit mai de aproape.

Șanțurile alea, deși neidentificate la MOT, presupun că nu se văd prin jantele de tablă, că nici eu nu le văd , indică faptul că discurile trebuie schimbate acum vreo 2 luni, preferabil.

Astea sunt la roțile din spate, dar nu am niciun motiv sa cred că pe față sunt mai de doamne ajută.

Nu-i nimic special, doar consumabile. Care costă vreo 300 de lire, estimez , la toată mașina, plus munca. Plus ce-am zis că mai trebuie, data trecută.

Deci, tre’ s-o vând, cât se mai ține bine. Următorul fraier să mai bage și el bani, nu ?

La ce prețuri văd că sunt pe Facebook marketplace cu tot cu lăsat 15-20% din cât cer ăia, cred că de fapt am șanse să iau vreo spre 2000 pe ea. Nu că țin neapărat, dar așa pare.

Bine, ălora de vor să o cumpere nu le arăt și pozele astea și articolele de blog, firește.

9 Replies to “Un “tre’ s-o vând” cinstit și alte servicii impecabile din UK”

  1. Legat de condus: ai voie sa conduci atata timp cat permisul romanesc era in ca in “termenul de valabilitate”. Am facut aceasi schema acum cateva luni, no problem. Plus ca astia nu prea se complica cu plasticul atata timp cat ANPR-urile lor nu incep sa urle ca n-ai asigurare/mot/tax.

    Despre celalat punct….depinde ce planuri ai. Daca zici ca “joci la sigur” anul asta pana dupa ce vezi iesirea din criza vietii, mai tine-o. Un rand de discuri/placute/brate/ulei si mai duce 5-10k lejer. Cauta si tu un mecanic local la masina aia si piese de pe eurocarparts.com (instaleaza Honey ca muistii au pe net preturile full, cu tampenia aia de extensie ies cam la jumate din ce vezi pe site).

    Eu zic ca iesi mai ieftin sa bagi 5-700£ in ea si sa o mai tii un an (probabil ca mai scade un pic pretul de revanzare, dar nu cu mult), dar acum nah, daca te mananca de alta, te mananca 🙂 🙂 🙂

  2. Pai pentru un an nu am nevoie să mai bag nimic. Că am MOT până în martie 2022 și rabla merge și frânează, altminteri.

    Nu știu alții cum sunt dar eu nu sunt chiar în criză zilele astea. S-ar putea sa intru in criză rapid peste vreo câteva luni din alte motive, de aia nu m-am aruncat s-o vând , altfel aș putea să cumpăr o rablă nouă cu banii jos și să mă doară în pulă de orice criză. Bineînțeles că nu o să fac asta .

  3. “Criza” aka esti prea zgarcit ca sa arunci cu bani pe o alta masina fix acum 🙂 🙂 Si rabla noua? Cred ca ar merita doar daca poti sa o iei pe firma si sa mai scapi de taxe, ca altfel te cam omoara devalorizarea in primii 2 ani si daca inca nu esti sigur de planuri, banuiesc ca un leasing nu te-ar coafa prea tare 🙂 🙂

  4. Criza” aka esti prea zgarcit ca sa arunci cu bani pe o alta masina fix acum 🙂 🙂

    Mereu e criza!

    Si rabla noua?

    Ziceam ca idee de impact economic, nu ca as cumpara acum ( sau vreodata, lol).

    banuiesc ca un leasing nu te-ar coafa prea tare

    Ba e posibil, sa da, pe firma. Din motive de taxe. Momentan sunt neplatitor de TVA in UK, dar cred ca o sa devin si am sa am o suma rezonabila de TVA “de recuperat”. In 1 an se pot strange lejer peste 10,000 de lire ( TVA-ul la o masina de 50,000 noua de exemplu – nu ca as cumpara/ face leasing la asa ceva). In plus, astia tot pun taxe si daca scot banii din firma pe persoana fizica posibil sa ma doara cam tare. Daca trebuie sa-i scot, sa platesc taxe pe ei si sa cumpar rabla, mai bine cumpar dracului rabla direct din firma, daca reusesc sa scutesc din taxe pe banii aia.
    Desigur, cum e criza, as cauta probabil si pe firma sa iau tot rabla SH, ca firma e saraca 😀 . Nu stiu daca merge leasing SH, cred ca da.

  5. Am citit cam pe diagonala dar cat te a costat cu totul cauciucuri plus montaj? 75£ doar montaju? Cauciucurile cat?
    Si eu am avertisment la MOT (dar PASS in certificat) pt cauciucuri dar io am inteles ca tb sa le schimb pana la urmatorul mot, nu chiar asa imediat

  6. Merita sa treci pe VAT daca ai cheltuieli mari pe firma altfel ce incasezi pe factura ca tva dai la stat mare parte. Daca faci mai mult de 70/80 k nu mai stiu cat e pragul iti cer automat sa te inregistrezi.
    Contabilii mi au zis ca nu prea merita sa iau masina pe firma ci invers personal si sa deduc mileage pt calatorii in interes de firma. (Altfel tb sa tin evidenta la cat folosesc masina de firma in interes personal si poate vonsidera beneficiu)De cand cu pandemia …am dedus zero dar pana atunci mi am scos banii pe masina … hm de vreo doo ori. Evident vb de rable ca n as lua masina noua. La sume mari posibil sa renteze.

  7. Am citit cam pe diagonala dar cat te a costat cu totul cauciucuri plus montaj? 75£ doar montaju? Cauciucurile cat?

    Nu ma, 75 cu totul :D. Cauciucurile + montaj. Da, sunt noi :D.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.