Poza din feat e cu Musso, mișto mașinuță, altceva.
Eu am textat Restonul. Drive testul nu a fost unul în condiții suficient de diverse – asfalt, aglomerație de București și un drumeag găurit. Nu tu autostradă pentru un pic de viteză, nu tu off-road mai semnificativ.
Totuși, mă interesa cum se conduce , față de rabla mea, și cum se accelerează.
Pe undeva , este similar.
Mașina are aceleași dimensiuni ( diferente de câțiva centimetri) cu Hyundaiul pe care îl conduc în România și se mișcă similar.
Chit că motorul e de 2.2 litri , una că e mai bun, ei se laudă că e “motorul de pe Mercedes” . Din perspectiva șoferului tot ce pot să spun e că se mișcă decent.
Când accelerez relaxat nici nu simți treptele. Dacă apăs tare zvâcnește ușor și se simte schimbarea treptelor. Nu știu să traduc corect în cuvinte, dar e diferența dintre motoarele mari și mai puțin supraalimentate și motoarele mici cu turbo. Nu e vorba de turbolag, că din ăla are și motorul meu, un pic. Cine conduce motoare de la V6 în sus, știe.
Au stricat o chestie mică de la ediția 2021, când au făcut update-ul 2024. Au pus tabletă in loc de ecranul din centru . Asta e OK. Dar au înlocuit și butoanele media și de control al climei cu din cele noi tactile. Mi-e cam scârbă. Dar în fine.
În schimb, ce nu știam și nu știu de unde să o apuc e că mașina nu are 4×4 permanent.
Are trei moduri de tracțiune selectabile electronic dintr-o rotiță :
2WD – trage spatele
4WD – trage și fața și spatele, dar nu are diferențial central prin urmare nu e chiar indicat de folosit pe asfalt la viteză mare. E ca și cum ar fi cu diferențialul blocat.
4WDLow – reductor cu amplificator de cuplu. Cu se spune “4×4 greu”.
Ca utilitar, e de ajuns / ce trebuie .
Ce căutam eu e însă o rablă fie cu 4×4 permanent, fie și 4×2 , dar să intre “automat ” cealaltă punte , când pierde aderența.
Adică să știe ea .
Și nu e așa.
Și partea pe care nu o cunosc, dar mă întreb, este cât voi fi penalizat în situații reale de circulație pe stradă, ori pe zăpadă, ori pe aderență scăzută de altfel, când pierd aderența la puntea spate, să am nevoie să stabilizez tracțiunea și să nu pot. Că nu o să conduc cu mâna pe rotița aia. Nici nu știu dacă se recomandă să schimb din mers.
In mod normal aș fi zis jet și aș căuta altceva. Dar în afară de asta mașina pare să fie ce trebuie. La până în 50k euro, vine cu tapiserie din piele bej, încălzită și ventilată care depășește ce am văzut în zona de Mercedes C / CLS , uneori și peste seria E.
Vine cu aer condiționat cu guri de admisie și pentru locurile 6-7.
Vine cu portbagaj chiar mai mare decât am la Veracruz.
Vine cu capacitate de tractare de 3.3 tone.
Vine cu motor diesel! Pentru mine e de bine.
Vine cu un sistem audio care se aude binișor, cu android auto și car play – pe fir, cu încărcător usbc de 27 de wați , cu încărcător wireless de telefon, cu vreo 10 airbag-uri, inclusiv pentru pasagerii din rândul 3.
Cu 5 ani garanție full și 10 ani garanție la cutie, motor și turbo.
In primii 5 ani vine cu asistență rutieră în Europa inclusă. Băi tată!
Vine cu un motor care pare reparabil.
Astea sunt pe versiunea Premium.
Eu , normal, nu voiam din astea , dar de la un moment dat încoace soția s-a schimbat un pic brusc. Unde anterior îi păsa de culoare, acuma a zis că alb e Ok ( ?! ) , dar o interesează caii putere, dacă e motorul transversal, să aibă airbaguri cortină și în spate, să aibă asistență la schimbarea benzii – cică pentru mine! Ca să îmi piuie in cap când calc dungile, ce pula mea?! – camere 360 și cu praguri exterioare , că altfel la 40k euro găseam un model cu 4WD-ul ăla și gata.
Și asta e că, la pretențiile astea nu prea găsești europene nu că la 50k, nici la 60.
Și asta e , că nu știu care e treaba cu 4WD-ul ăla part time. Dacă merită efortul său o să îmi blestem zilele.
Așa, și chestia e că nici nu au pe stoc cu de toate ce vrem noi , iar la comandă – 6 luni.
Subaru Outback?
Nu e 7 seater si e 2.5 petrol
Dar e awd, e safe si e cool pentru ce se vrea a fi 🙂
Dar da, si pe lista mea scurta se afla Rextonul. Pare mai impunator pe sosea.
Tocmai ca e petrol si consuma 3 galeti daca te dai la el
Inteleg dar nici tu si nici el nu pareti genul sa va uitati la consum, pana la urma e un 2.5l. Outback il cumperi pe alte considerente.
N-am idee , dar ăla nu pare suv , ci un break / wagon înălțat – gen Octavia Scout.
Pentru 5 locuri am o grămadă de variante .
Pare dar e imens, trust me, fa putin research si daca e vreo reprezentanta Subaru prin drumul tau, da un ochi ca merita.
Știu că e mare, dar nu e pare SUV. Am avut mașina aia in drive – a venit mama unei colege de-ale copiilor cu ea și am urcat și înăuntru. Nu știu cum merge, presupun că bine, dar are alură de VW alltrack / Audi A4 allroad si pare cam cât un Mondeo Break de mare. E mai mic decât Audi A6 allroad, dacă e ceva cred că aș prefera un dinăla. De la Subaru m-aș uita la Forester că SUV- alat e competent, dar frugal așa și nu rezolvă spațiul necesar in România. Pe vremuri aveau unul cu motor… Read more »
Daca vrei explicatii pe larg despre part-time 4×4, suna-ma. Pe scurt, full time 4×4 nu e asa de fain precum ai crede. Pe langa ca pui minim 1l la suta consum, daca n-ai diff central blocant, e mai rau decat part time-ul (sunt discovery 3 asa, niste jeguri). Also, timpii de reactie la alea cu awd cu haldex cum ai tu pe veracruz sau pe duster nu-s chiar asa de grozavi sa te scoata din cacat daca o dai de gard cu viteza pe lunecus. E mai bine daca ai un esp bun. Nu-ti bate capul ca e part time… Read more »
Meh, din păcate validezi părerea mea, dar asta nu mă duce într-un loc mai verde. Sincer, îmi place haldexul, deși știu că nu e rapid. Sigur, visam la ceva mai spre 4Matic – tu la GL nu ai permanent?
Ba da, dar la GL e aparte, ca are central blocant cu ambreiaje, si normal e auto dar il poti bloca on the fly pana la nush ce viteza. Cand e blocat, e fix ca 4H la alealalte. (Asta are si spate blocant, cam da rusine la orice ‘suv’ de asfalt si la multe de alea cu pedigree, nu prea ai ce compara acolo) Sincer, nu cred ca mai gasesti 4×4 permanent cu central blocant pe piata acuma la un pret de care sa te poti apropia. Pentru asa ceva trebuie sa te uiti la defender sau landcruiser, da’ ala… Read more »
“nu tu off-road mai semnificativ.”
Vacaresti ai incercat? Avea pante destul de ok chiar si pt 4×4
Nu am incercat, că am zis că era trafic și reprezentanța la care am fost eu e in militari. M-am plimbat vreo 2-3 km
Parerea mea: 4×4 nepermanent pt. offroad, AWD pt. sosea.
Lipsește un ”deoarece”, sau era doar o comunicare de tip vot?
SsangRo Cars aia de pe Iuliu Maniu? Pai aveai gen Militari Rezidentz la o aruncatura de batz… e destul de offroad pe unele strazi. E drept… cand ploua.
Iar daca doreai drum de tara boschetarie praf etc. e pe Preciziei o intrare catre un teren viran: https://maps.app.goo.gl/LYbxu7gcEuE9Nmex9?g_st=aw
Făceam jumătate de oră până acolo, la ora aia
Cred că s a schimbat lumea (așa cum o știam eu) dacă ești dispus sa dai 50k pe o mașină.
A înghețat iadul, bă!
😃
1) Nu sunt dispus. Nu am cumpărat încă. 2) Sunt oarecum împins de sistemul curent de taxare din România. 3) ceva rablă cam trebuie să cumpăr 4) Am plecat de la ideea că merg să o testez și pe urmă caut ceva SH, că sunt mai ieftine.. 5) E posibil să se schimbe ceva și să îmi conserv principiile cu privire la achiziția de mașini și cât să coste in raport cu veniturile mele. Mai multe nu spun. 6) La achiziție , mașina pe care vreau sa o înlocuiesc a costat veniturile mele pe 6 luni. Foarte mult, am fost… Read more »
avand in vedere ca am testat “lane assistu” si pe rabla mea (se cheama macar masina medie -> premium) vs saraKIA am inteles si faza cu “bipaie la schimarea de directie”. saraKia bipaie, dar nu prea m-ar lasa inima sa o las pe ea sa conduca singura a mea nu bipaie. A mea doar se cearta cu mine cand trec liniile. Singura faza ciudata e ca pe drumuri de o banda, nu prea gaseste liniile, uneori. Dar, cand nu gasesti liniile nu prea se chinuie sa le caute, doar imi arata semnu in bord ca nu sunt frumos asezat. Ah,… Read more »
Nu am observat toate detaliile de Lane Assist , dar are , cel puțin în carte , și asta Lane Keep Assist , presupun că era oprit sau poate nu era pe modelul pe care l-am testat. Am condus prin 2014/15 prima data așa ceva pe Qashqai și ceva Ford C-Max cred, dat posibil să mă înșel la ultimul. Personal nu sunt fan LKA, îmi dau seama că w util, dar mă enervează. Și toate warningurile de pe ăsta mă cam enervau, zici că conduceam un pom de Crăciun, dar îmi imaginez că le pot opri, sau învăț să le… Read more »
pai asta zic, ca nu e nici un warning. Nu face nica bling blong, ca daca facea il scoteam din prima :). Cand il setez aparea ledu de LA. Si e verde, daca esti intre linii, si portocaliu daca nu. Singuru bling blong e ca daca il ai setat iti zice sa stai cu mana pe volan. Si, daca ai drum drept si nu misti volanu, face scandal Te trage inapoi pe banda, daca nu semnalizezi. Sau, daca semnalizezi si incerci sa intri in depasire dar ai avertizarea de “masina in unghiu mort”. “dar daca vrei sa nu dai intr-o… Read more »
Păi cred că sunt diferite. LKA e funcționalitate separată de LDW și se pot activa și dezactiva separat la mai multe mașini – nu știu cum este la Skoda.
ah. nici nu stiam ca is doua functionalitati separate. La mine e lane assist si atat 🙂
si ma tine pe banda si imi zice cand nu is. (colorat)
super util pe autostrada. Primul lucru pe care il fac, cand intru pe ea, este sa dau drumu la LA. LA+ACC – masina aproape merge singura, ceea ce pe drumurile de la nord de stocolm e minunat. In sud e ceva mai agitata soseaua
7 locuri? nu erati doar 4? 😀
Depinde cum numeri, dacă e vorba de copii, da, că soția nu mai vrea alții.
Dar călătorim destul de des 5 și mai rar, dar de câteva ori pe an obligatoriu 6 sau 7. Și nu merge cu două mașini, că nu e între puncte între care ai Uber, nici taxi ca lumea și nici nu e comod să fac două drumuri de 20-30 de kilometri ( vorbesc de cazurile care au o rutină, nu ocazionale ) .
Până există SUV-uri cu 7 locuri , caut din alea.
Plus că poate se răzgândește soția, până mai apucă.
Nu se mai razgandeste, boss. Obisnuieste-te cu ideea ca o sa lasi sa se scurga 50k din mana ta. O sa lacrimezi un pic, dar apoi o sa iti treaca. 🙂 Asta e problema la drive test-uri: deja te duci croit sa iei masina. Vrei doar sa vezi daca gasesti vreun motiv SA NU O cumperi. Cu alte cuvinte, cand te-ai dus la drive test, deja mintea ta e setata 90% sa o cumperi, ca doar ai internet si stii cum sa dai o cautare dupa review-uri si poti sa vezi de acolo care sunt punctele PRO. Inca ceva… la… Read more »
adevarul e ca cand m-am dus sa verific Skoda…eram deja 90% decis. Verificarea a fost sa conving doamna 😀
*la doamna a fost amuzant. “dar e prea puternica masina”. Cu raspunsul evident: asa, si?
Dar, motivul pentru care nu am avut cearta prea mare a fost unul super epic. Nu faptul ca avea ventilatie in scaune. Nu culoarea. Nu caii putere. Nu marimea. Nu nimic. AVEA UMBRELE IN USA! Zbang.
O să merg să văd un Cotcodac de la Skoda [PDF]. E ceva mai scumpă, pe hârtie decât Rextonul , dar poate mai lasă și ei ceva , poate plm, să vedem. Până una alta vreau să pun un drive test ( în UK, lol, că n-am timp să merg în România ) să-și dea soția cu părerea, e un pic mai scurtă, mai strâmtă și mai scundă. Up sides – made în Europa, AWD din ăla haldex de care vreau io, cred că fără reductor, dar la pește și pe dealuri merge . Și au și colori mișto, nu… Read more »
Nu se mai razgandeste, boss. N-ai înțeles, era cu privire la mai mulți copii, nu la mașină. Pentru rable căutăm opțiuni, mai mergem ,mai testăm… Asta e problema la drive test-uri: deja te duci croit sa iei masina. Vrei doar sa vezi daca gasesti vreun motiv SA NU O cumperi. Păi nu e o problemă e un motiv. Că nu mor de dragul de a face drive testuri, avem lucruri mai interesante de făcut cu viața noastră. Mergem la drive test că avem nevoie de o rablă și motivele pentru care nu cumpărăm deja o rablă SH fără măcar să… Read more »