Despre bănci – azi ING și BRD

V-aș spune povestea întreagă, dar mi-e lene s-o scriu din nou , așa că am să pun aici două copy/paste-uri din emailurile trimise către cele două companii, de unde reiese povestea și am să  îmbogățesc cu  completări.

Totuși pe scurt, că poate nu aveți răbdare să citiți mai jos :

Nu este posibil să faci un transfer bancar, cel puțin între ING și respectiv BRD, dintr-un cont în lei , într-un cont în Euro.

Luați asta ca pe o axiomă.

În caz că vreuna din cele doua companii se sesizează cum că nu ar fi adevărat ceea ce spun, am  înregistrările convorbirilor telefonice cu operatorii ambelor instituții. Doresc să menționez că discuțiile s-au purtat pe un ton  civilizat și nu am reproșuri cu privire la atitudinea operatorilor de suport , pe linie de atitudine în relația cu clienții. Serios, nu! Doar că nu mi-au rezolvat problema și nici nu au s-o rezolve pentru că citez asta e procedura.

[stextbox id=”black”]Email 1 , trimis Luni seara:[/stextbox]

În atenția

Departamentului pentru Relații cu Clienții BRD GSG

cât și a

Departamentului pentru Relații cu Clienții ING Bank

 

 

Bună seara,

Deși reprezentați două entități diferite, vă scriu acest email adresânu-mă amânduror entităților deoarece privește o tranzacție între conturile mele de la băncile dumneavoastră care a fost inițiată de către mine vineri 25.03.2016 și nu s-a realizat încă efectiv din motive care îmi sunt neclare și se pare că este inutil să discut la telefon separat când cu o parte când cu cealaltă .

Numele meu este  [informații cu caracter personal] și sunt titularul contului  [informații cu caracter personal] în lei  la ING  [informații cu caracter personal] , cât și al contului  [informații cu caracter personal], deschis în Euro la BRD  [informații cu caracter personal] .

În ambele sisteme bancare sunt înregistrat cu numărul de telefon  [informații cu caracter personal] la care mă puteți contacta.

În data de 25.03.2016 în jurul orei 12:30 PM  am transferat suma  de  [informații cu caracter personal] lei din contul ING mai sus menționat , în contul BRD.  Nu știu cu exactitate suma așteptată în contul BRD , deoarece nu știu cine face conversia din lei în euro, nici data.  Dar estimez suma de  [informații cu caracter personal] de EUR.  Tranzacția apare ca realizată în contul meu ING  și am atașat extrasul aferent acestia , cu referință  [informații cu caracter personal].  Tranzacția mi-a fost confirmată ca efectuată  la data menționata de către operatorul  relații cu clienții ING , numit Denis la telefon , astăzi 28.03 , în jurul orei 17:53. Ar trebui să aveți înregistrarea , pentru detalii.

Sâmbătă 26 martie la ora 11:24 am sunat la numărul de relații cu clienții al BRD să întreb dacă se știe de ce nu s-au virat banii , iar doamna/ domnișoara  [informații cu caracter personal] a spus că nu se realizeaza tranzacții pe perioada weekendului ,deși eu am efectuat  tranferul înainte de weekend.

Astăzi,  Luni 28.03.2016 la ora 18:00 am discutat telefonic cu domnul  [informații cu caracter personal], căruia i-am descris problema, și care a spus să mai aștept până la ora 19:00 , deoarece până la acea ora încă se alimentează conturi, după care , dacă  banii nu intră până la acea ora, cum este și cazul.

Motivul pentru care sunt îngrijorat și grăbit este pentru că folosesc contul BRD pentru a-mi plăti  un credit în euro la această bancă , care avea rata scadentă ,aferentă lunii martie, în data de  [informații cu caracter personal] și nu mi-am imaginat că transferul bancar electronic durează mai mult decât să merg personal la bancomatul ING , să extrag bani , eventual să îi schimb , iar apoi să îi duc personal la BRD. Ma regăsesc acum de două zile în poziția ingrată de restant la plata ratei creditului meu din motive care  nu privesc bonitatea mea, ci dificultățile tehnice dintre cele 2 bănci.

Deoarece sunt un client de bună credință, mâine dimineață voi merge  și voi retrage manual alți bani dintr-un ATM ING , îi voi schimba și îmi voi plăti tot manual , la un ghișeu rata acestui credit, pentru a evita penalități cât și posibile sancțiuni legate de întârziere deși nu consider că îmi sunt direct imputabile.

Vă rog, însă să urgentați pe cât posibil acest transfer, oriunde ar fi problema, iar pe viitor să încercați o colaborare mai bună deoarece este în intereseul clienților dumneavoastră.

Deasemenea solicit ambelor companii un număr de înregistrare în sistemul dumneavoastră de management al relațiilor cu clienții pentru această problemă.

 

 

Cu deosebită considerațiune și respect,

 

Am primit doar un email automat de la ING , fără numar de tichet, fără nimic. BRD m-a sunat. La ING a trebuit sa sun eu de fiecare dată, însă au fost prompți.

[stextbox id=”black”]Email 2, trimis marti seara:[/stextbox]

Bună seara,

    Deși nu am primit înca un raspuns formal la solicitarea mea formală, în urma discuțiilor purtate telefonic cu operatorul  [informații cu caracter personal]  de la ING cât și cu  doamna sau domnișoara  [informații cu caracter personal]am primit următoarele informații:

  1. Inițial BRD mi-a transmis că este o problemă tehnică și că au trimis un mesaj de corecție către ING.
  2. Am contactat ING și mi s-a transmis telefonic, după ce au  contactat BRD prin canal bancar, că problema e cu faptul ca BRD nu vrea să facă conversia valutară din lei în euro și că nu ar fi nicio problemă de ordin tehnic.
  3. Am contactat BRD și am transmis această informație , iar doamna sau domnișoara Andreea a menționat că va face o verificare la departamentul avizat pentru a obține și părerea lor.

Între timp , așa cum am menționat ieri, bănuind că nu veți rezolva nimic prea curând  mi-am mandatat soția să depună alți bani în contul curent BRD, numerar la ghișeu , euro, pentru a fi sigur că rezolv problema ratei care a depășit scadența și observ că BRD a efectuat deja retragerea.

Prin urmare , desi acest transfer nu mai reprezintă în acest moment o urgență și vă rog sa luați act de bunele mele intenții în rezolvarea situației, observ că banii în continuare se află în aceeași situație , adică retrași din contul meu ING și neajunși în contul BRD.

Aștept cu nerăbdare sa văd în același mod bunele dumneavoastră intenții și sunt realmente curios cât timp va dura până când acest transfer va fi finalizat.

Deși am primit un email inițial de la ING , nu am primit încă niciun număr de înregistrare nici de la BRD , nici de la ING cu privire la solicitarea mea , repet, formală.

Am să continui să vă scriu eu zilnic cu un sumar al progresului  obținut telefonic , dacă în scris nu comunicați , în speranța unei mai bune colaborări.

Vă mulțumesc și vă urez  o seară bună,

 

 

Ce să le mai scriu eu zilnic, ca mi-au pus ei banii înapoi în cont. I-am sunat să îi intreb ce s-ar întampla dacă aș încerca să fac din nou transferul deoarece răspunsurile erau evazive. Operatorul de la ING , mi-a spus cu subiect și predicat ca nu pot trimite bani dintr-un cont în lei într-un cont cu altă valută, în schimb invers este posibil, întrucât am putut verifica personal și mi-a fost confirmat și de operator. Nu a putut să-mi explice logic de ce, în afară de textul cu “asta e procedura”. Nu a putut nici să îmi explice cum, totuși este posibil să plătesc cu cardul de la contul în lei cumpăraturi în orice țară și pe orice site cu orice valută ( euro, dolari , lire turcești , shekeli , zloți …). Cert e că momentan asta e concluzia  – Nu se poate .

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
shotgunu
8 years ago

In mod normal si logic nu trebuia sa ai nicio problema. Tu trimiteai plata in Ron din contul ING si completai in Online IBAN-ul tau de la BRD. Problema apare la BRD in sensul in care la ei ajunge o plata Non-STP ( non conforma) si au nevoie de interventia manuala a unui operator pentru a o procesa (Schimb valutar si accredit pe cont) Ori nu au sisteme automate sa faca asta ori nu accepta/ limiteaza manualitatea. Cel mai bine ar fi, daca ai online banking sa iti deschizi un cont in EUR la ING, sa iti faci singur schimbul… Read more »