Renault Captur

This slideshow requires JavaScript.

      Nota clarificativa: In timp ce-i spuneam nevestei ce cool sunt masinile din deceniul asta si ce in urma a ramas rabla pe care-o avem noi cu tehnologia ,  mi-a atras atentia ca cum, ca eu zic de toate ca-s naspa. Si hopaaa , brusc ma simt ca ala cu ceafa lata  de la Master Chef.  Nu asta e intentia. Pentru ca , in afara de JAFUL de Nissan Juke  celelalte masini  au avut ceva neajunsuri ,cel mai des legate si de faptul ca au motoare mici si ca le conduc in Germania unde limita de viteza e …ummm.. .( sa moara bloggerii de drive test din Romania). Iar eu merg cat de repede reusesc, limitat de puterea masinii , de stabilitatea ei sau de capacitatea mea de a o conduce (1 caz- Passat ). Daca as fi mers in Romania , unde viteza maxima e 130km/h, ar fi ramas intr-o mai mica masura problemele de motoare mici , chestii de sistem multimedia si alte detalii.

Deci , once again , am rezervat Leonu’ si nu l-am primit. M-am dus la acelasi nene care mi-a dat Qashqai-ul saptamana trecuta , ca are “mana buna”  😀 .  Numai ca  l-a chemat cineva din back-office si mi-a dat forward la zgripturoaica de-acu’ doua saptamani cu care m-am certat ca mi-a dat Golf benzinar in loc de … Leon.

Dupa fata nu si-a amintit de mine. Am zis sa incep din nou , cu alt picior.  I-am zis “buna ziua” si am zambit. M-a intrebat daca am nevoie de GPS si-am zis ca sunt mort fara el si am zambit din nou.  Ba , cumva n-a mai facut fata aia de femeie careia ii se suprapun in aceeasi zi ciclurile din doua luni diferite . A scos o cheie .

Cand am vazut-o  mi se incretise parul pe maini. Cheia era intoarsa  si in loc de Captur am vazut Cupra. Normal , la asta  visez cand ma gandesc la Leon. Dar nu a fost sa fie  , am vazut pe urma corect si  mi s-a mai sters putin zambetul de  droghist.  Cand m-a intrebat daca ma deranjeaza automaticoasa mi-a revenit la loc. Iiin sfarsit frate , de cand astept, in puii mei.  Am mai schimbat doua glume am luat cheile si-am plecat catre masina cu un mindset pozitiv.  Chit ca e cu motor de 1.2l (din nou!) si 116 cai frumosi. 116 , NU 120! Nu ca ar conta, macar astia.

Mindset care mi-a fost netezit usor de indata ce am  vazut masina. Ok , stiam ca e un fel de mini-SUV ceva struto-camila ,  cam ca un Golf mai ridicat , am fost ok si cu faptul ca nu e AWD, dar cand am vazut potrbagajul mai mic ca la Golf  , mi s-a strambat gura  intr-o parte.  Incap 2 trollere d-alea  care le poti lua ca bagaj de mana in avion  ( 55 x 25 x 35 cm), dar cam atat . Eu am avut un troler mai mare si nu mai incapea inca bagajul unui coleg . Well , life’s tough!. Buhnici  zice ca portbagajul este mic la prima vedere. E MIC! MIIIIIC! In video el impinge scaunele din spate mai in fata ( si tot mic ramane , cu tot cu scosul tavii ) . Unde coaie , ce  mai pui pe urma pe locurile din spate copii de 4 ani  inghesuiti?

    Multimedia

Ok , asta ca asta, pe urma m-am apucat de setat masina . Gen GPS , oglinzi, plm. Buba maxima GPS-ul. Bai tata , cum zicea un coleg ( neamt) , parca-i facut de francezi . Sofisticat , cu stil , cu glam , cu pe ma-sa capra , doar ca contra-intuitiv  si complicat de accesat. Nu stiu cum sa va spun dar la masinile VW , e la modul – te sui ,dupa care   cam stii toate butoanele pe unde sunt, iar la ce nu stii iti dai seama in 3 secunde si daca esti  idiot. Pentru ca sistemul de “infotainment” al alora are niste butoane mari pe margine , foarte utile gen : “GPS” , “MEDIA” “SETUP”… . Asta nu! Are meniu in touch screen ,  dar Navigatia nu e nici macar pe ecranul principal. Apesi , home , dai doua scroluri si e si el p-acolo. Setarea lui e la fel de usoara. Adica dupa ce am pierdut  10 minute in care a trebuit sa ii spun ce rute sa imi aleaga si am avut incredere in el ca va fi obraz finut, pe coada m-a bagat ultimii 20 km prin porumbi. Nu glumesc! Pe o alee asfaltata  de incapea o singura masina  intr-o singura directie. Daca ma intalneam cu un tractor ceva , ar fi trebuit sa fac si test de offroad cu ea.

Asta nu e tot , dupa ce mi-am selectat limba si vocea vacii care imi da indicatiile am plecat si m-am trezit ca merg aiurea , pen’ ca bou’ baltii s-a invatat nu sa se uite in GPS , ci sa-l asculte . Or, asta n-a zis nimic 2 km si am apucat-o numai aiurea :).  Ma rog , mi-am revenit , m-am reobisnuit sa ma uit in el , desi mi-am dat seama ca  voi provoca ceva accident daca la 160km/h eu stau sa ma belesc in GPS  din km in km. Asa ca am bagat frumos pe banda I , cu 90km/h si dai si incepi si injura butoneaza … Vad un shortcut cu  difuzor.Apas pe el .  Aha, era  pe mute . Grijania…  Il dau tare si incepe sa behaie, dar imi apare un pop-up care zice ca bai oo , vezi ca desi l-ai dat tu tare , dar intructiunile sunt tot oprite. M-au luat 1000  de draci si am inceput sa apas maimutareste prin meniu pana am dat de un buton de “set instructions on”. Care, in ma-sa,  se facea rosu , nu verde cand e pornit , pentru ca plm , intuitie frantuzeasca.  Dupa aia , a fost VIS.  Si daca aud pe unu’ ca zice RTFM , il bag in pizda ma-sii, cu ma-sa cu tot. Cand  te duci si-nchiriezi masina nu stai doua ore sa citesti manualul .  Ca doar n-o cumperi . Te sui si pleci . In spiritul asta si trebuie sa fie facuta o masina . Si orice nu implica  sa ai o profesie din a utiliza chestia aia .

Are in schimb USB sa incarc telefonul si se conecteaza scurt si simplu  la  bluetooth cu GSII-ul . Am putut sa-mi ascult muzica tot drumul. Cele 5 melodii puse pe repeat pana m-a luat cu greata :). A si  dat incet se aude mai prost ca in castile de 15  lei . Bau! Avea tata pe Acia Reak  la un moment dat niste boxe cam la fel de “fidele”. Daca il dai mai tare se aude mai bine.

Si in timp ce scriam eu multumit de mine acest review  si ma uitam pe alte site-uri de gen sa vad cum se scrie un articol atunci cand iti pasa de impresia profesionala pe care o lasi sau nu , am vazut aici  un articol despre Dacia Logan 10 ani , care pare sa aiba acelasi sistem de AC automat ( hahahahaha) si cam acelasi sistem de infotainment ( E Logan, E Logan! ).  Nu , nu e Logan . Sunt niste diferente . Se vad.

Spatiul de telefon de sub sistemul multimedia e bun , sta telefonul acolo. L-am pus la Qashqai si fugea prin masina.

Cutia automata

Si-aici urmeaza sa spun toate ineptiile , intamplate in mare masura pentru ca n-am mai condus o automata de ceva vreme. Nu   nu mi se intampla cliseul ala cu statul cu mana pe schimbator si tendinta de a schimba aiurea. Absolut deloc. Asta imi place la maxim. Doua maini pe volan si drive F1 style. Si nu mi se intampla nici sa conduc ca pilotii de carting cu doua picioare, cate unul pe o pedala. Sunt insa doua chestii , pe  care nu mi le pot extirpa din reflex.

  1. Stii senzatia aia cand incetinesti, gata sa opresti la intersectie si auzi motorul cum pierde turatia cu doua secunde inainte sa intre in fibrilatie si sa moara ? Senzatia aia cand stii ca tre sa apesi ambreiajul  ca sa nu mori in drum? Eh , aia ma bantuie constant. Ma abtin , dar de doua ori mi-a sarit stangul asa tare in gol cautand pedala de-am grezut ca pic din masina . Nu , nu e de vina cutia . E vina lu’ Pavlov.
  2.  Cand conduci o cutie automata , trebuie sa accelerezi “cu cap” si mult mai stilat in functie de motor.  Eu la  mamaligi , stiu simplu , demaraj blana , pe treapta 1 , 2 si pe urma ca sa linistesc motrorul  pe la 40-60 km/h , cat o fi , ii mai bag doua trepte in bot , scurt una dupa alta si aia ,iar d-aci in colo ca mosii. Daca vreau sa depasesc , o treapta-doua inapoi , dupa caz , pedala blana, depasit , iar doua trepte in bot si luat piciorul de pe pedala si aia e. Ca la 90 de ani.

Eh , aci pula! Normal . Bagi piciorul pana la fund in  acceleratie , rezulta kickdown (  o treapta in jos ). Geaba iei tu dupa aia piciorul de pe pedala , ca  nu stie masina sa-i umfle treptele in bot pana la sub turare. Adica cool-down.  Nuu, masina ma simte de maniaco-depresiv si o lasa in treapta aia supraturata niste secunde , asteptand ca eu sa  scot sufletul din ea. Iar eu – sufletu’. Astept  sa se potoleasca.  Nu mai pun ca  apasam de maniac  blana la 172km/h si sarea din treapta a 6a intr-a 5a la 6000 de ture+ ,  ” se taia gazul” si franam la 168km/h. Every fucking time! Din nou, de vina e boul de la volan. Cutia e absolut OK , raportata la motor. Desi i-am dat-o si colegului neamt care are si el masina cu automata acasa ( bmw seria 5) si-a zis : “What the fuck is this? Are the french for real producing and selling such shit ?” ..Da , mandrie nemteasca ,sunt sigur ,  dar nu conteaza.

Nu mi s-a intamplat  sa ma incurc asa la alte  automate , dar apreciez ca e din cauza de motor mic.Si ca s-au cam pus paienjenii .

Viteza maxima

Aici e o chestie care nu-mi pace mie neaparat la Renault. Stiti panoul frontal digital ce tine loc de vitezometru? Da stiu e cool , e foarte precis , dar nu vezi cuiul de final de la vitezometru , viteza maxima macar in teorie , si pentru ca n-are ac , nici nu  ai perceptia acceleratiei. Adica ce-mi e ca creste viteza cu  5km/h in fiecare secunda ce imi e ca creste cu 1km/h . Vad niste cifre acolo care se  modifica, dar n-o sa stau geana pe ceasul ala , ca la 170km/h  daca nu belesc ochii pe unde merg, belesc… Aaanyway.  Am ajuns la 185 km/h de mai multe ori si cam atat . Nici pe panta in  jos n-am ajuns la viteza de pe carte – 192km/h. Poate nu batea vantul  “slab pana la moderat” catre unde trebuia.

Acceleratie/ Zvac

Ma, ce sa zic: Nu se compara cu niciun Golf (2.0tdi , 1.4 benzina), nici cu Passatul (2.0tdi) , nici cu  Polo (1.6tdi) , dar e mai bun ca  ambele Nissanuri ( cu motoare tot de 1.2 ),  ca e si mai mic. Si iti cam faci treaba cu el , cu urletele de rigoare.  Buna automata , face munca de jos , cum zicea cineva la un review anterior.

Stabilitate

 Cand am plecat  cu ea din parcare m-a luat frica . Volanul parca parea flasc, fara niciun fel de feedback, se rotea inca mai soft ca la Passat si-am zis ca am pus-o.  Bai dar nu ! Pe masura ce creste viteza , se intareste si masina se controleaza astfel foarte bine. Suspensiile sunt tzava. La modu’ la care  o cam simti in tine la fiecare denivelare , iar daca ai nevasta si copii si mergi asa mai iute pe denivelari o sa ti se umple frigiderul brusc. Sau masina de voma. Cica sport ii spune dar mie nu-mi place sa-mi  scuture ficatu’.

Initial aveam impresia ca masina nu sta bine la 170km/h pentru ca e inalta. Realitatea era ca mergeam pe o portiune de autostrada mai denivelata decat A1 pe la km40 , chiar si decat A2 la inceputul dinspre Bucuresti. Cand am mers pe drum ganţă , masina era destul de stabila si puteam sa respir in timp ce o conduceam la 180km/h.

Testul cu 40kmh in viraj de 90 grade. 

Nu stiu cum sa il fac pentru ca in mod normal cu cutia manuala ,  ma potrivesc in asa fel incat sa am 40-50km/h si 3000-4000 de ture  la intrarea in viraj , ca sa am  putere pe iesirea din viraj. Ori la automata cum nu controlez eu turatia mi-e cam frica sa intru cu 40-50km/h fara sa apas frana si la turatie mica. Daca fac cu kickdown , ma duc  peste 50  ( am ratat odata virajul). Tre sa mai invat cu cutia asta :).  Daca stie cineva vreo smecherie ?

Franare 

Destul de bine , destul de stiff. Totusi , parca mai scurt tine Golf-ul . Am fost nevoit de cateva ori sa franez pe autostrada de la 160 la 50 , pentru ca aglomeratie si a mers OK. N-am strambat rabla, ci era sa ma strambe altii din spate.

Confort , etc

Pasageri in spate n-am avut sa ii intreb cum se simt, dar m-am urcat eu si nu prea stau bine. Eu , care nu-s un gigant.  In dreapta copilotul meu neamt insista in What the fuck. El are si vreo 1.85 metri ce e drept.

Eu am stat ok la vo lan. Si indreapta.  Cu vizibilitatea am avut oaresce probleme.  Trebuie sa-ti reglezi oglinzile foarte exigent ca sa  mapezi  aproape tot “rear view”-ul.

Buhnici , care intra in detalii tehnice despre piscariciul de motor , pentru cine e interesat, zice ca “izolatia este buna pe sunet”. Nu prea e. Cel putin nu de la 130km/h in sus. Trebuia sa cam zbier ca sa ma inteleg cu copilotu’ . Si se cam aude si motorul si curentul de aer. Mai tare ca in rabla mea, gen.  Semnificativ mai tare decat la Qashqai si decat la golf , si decat la Passat. Ok , la Juke  “concurentul lui” era dezastru cu greieri lacuste si gandaci de bucatarie , dar zic din nou: Aia nu e masina.

Consum

A trebuit sa alimentez de 2 ori.  Cand am plecat inapoi catre Dusseldorf am observat ca mai am cam un sfert de rezervor  ( are 45 de litri! )  si am  realizat ca e foarte probabil sa nu ajung pana la aeroport fara  asa ca am pus benzina la plecare  si inca odata la aeroprt  . In total 48 de litri /  458 km. La aeroport am  mai pus 20 litri pentr 188 km. Deci cam acelasi drac 10.5/l la suta. Muuuult , fucking muult pentru un Golf oleaca mai ridicat.

Butonul de ECO.

Cand alimentam prima oara si ma minunam ca ce dracu am consumat atata benzina am observat in spatele schimbatorului un buton pe care scria ECO. Era oprit. Doua concluzii:

  1. Deci d-aia consumu’.

2.D-aia sta motorul supraturat  ( nu ca ar avea putere fantastica – da’ iti faci treaba cu el )

Prima a fost oarecum gresita.

No’ si  am apasat carevasazica butonul de ECO. Intai am avut impresia ca ECO asta da disable la pedala de acceleratie . Cum sa spun eu. Pur si simplu nu mai apesi acceleratia si  creste viteza. Apesi acceleratia si nimic , dupa care urli:

  •  Hai  ma , ne miscam si noi mai cu talent?!

Si auzi de undeva din spate:

  • Aham , vine baiatuuuuuu! Imediat!

Si-apoi , ca la restaurant , astepti sa vina baiatul.

Nu e vorba , viteza creste cumva , dar nu simti asta .  Oricum mi-a placut idea. E util , nu atat sa-l pui ON , cat sa-l opresti , cand ai nevoie sa depasesti :D.  E un fel de NOS la puterea -1. Pentru aia care inteleg ce zic.

Asa de tare mi-a placut ca am condus drumul de intoarcere cu o mana  pe volan si cu una pe frana de mana , de unde  ajungeam la buton . Si … click-click , click-click , ON-OFF tot drumu’. Contra naturii stiu , butonul ala e pentru altceva acolo , dar mi s-a parut fun , mai ales ca asa pot tempera motorul  ( apasand ECO ) , dupa ce apas pedala blana pentru demaraj.

Propunere: Ii rog pe toti producatorii de masini care fac butoane ECO sa le puna pe volan , ca nu e safe  sa conduci cu o mana pe frana de mana.

Porschele( stiu se spune Porsche-ul):

Pin dreptu’ lu’ Oberhausen ,  se aglomerase cam tare ( aiurea , a fost aglomerat tot drumu’ ) si s-a intamplat ca banda 3 sa se umple iar banda 2 sa fie cam libera in fata mea ( cam ca la Romanica) , motiv pentru care m-am aliniat corespunzator si depaseam masini de pe banda 3. Ajung in dreptul  unui  Porsche Panamera  care se uita sa se bage dar nu semnaliza. Se uita la mine. Ma uit la el si ii arat degetul. Nu ma, nu ala mijlociu, ca incerc sa fiu civilizat in alte tari. Aratatorul de la mana dreapta, ridicat tacticos.  Tot tacticos  si  batos  dezactivez ECO  si il las in fum razand  … In principipiu pen’ ca el n-avea unde sa se duca. No’! Cand se curata drumu’  vine omu pe banda 3. Se opreste in dreptul meu ( incetineste la viteza cu care mergeam eu ). Imi zambeste si imi arata aratatorul de la mana dreapta ridicat. Apoi pe cel de la mana stanga . Apoi ma depaseste fara sa tina mainile pe volan . Era curba, in pula mea!. Nosu’ lui e mai bun , clar :).

Concluzii?

Masina pe care-am condus-o eu costa cam  17,000-18,000 EUR.

Si-acum incep sa inteleg putin cum e cu masinile , alegerile si piata. Chestia asta costa cam la fel cu Nissan Juke pe care l-am condus. Ala e foarte putin mai lung , ceva mai inalt. Are portbagajul putin mai mare , in sensul ca e mai inalt , dar nu e semnificativ diferit ca spatiu. Si se comporta ca o coaja , are cutie manuala de 5 trepte  si tractiune tot 4×2. Stiu ca exista Juke cu 4×4 pe cand Captur  inteleg ca nu , dar Juke 4×4 e la alti bani. Scurt pe 2. De banii astia prefer Captur. Golful cu aceleasi dotari ( incluzand cutia automata) e pe undeva pe la 20-21.000EUR. Probabil ca daca te-ai scormonit de 18 000 , mai bine te mai cauti de 21 000, sau  renunti la GPS, camera de marsarier , ca esti roman nu?Eu n-as.

Nota de final: Mi s-a zis ca bai , doar atat ce dracu’ ? Ca toata lumea a mers cu un 200-250km/h pe autostrada, unii prin sate . Si ca nu prin Germania, ci in Romania . Nu-mi dau seama daca fiindca  e Germania lumea se asteapta sa merg cu 300 sau ceva.  Pai in primul rand ca  nu am primit masini capabile de asa ceva. Promit ca daca imi dau aia de la Europcar un Lambo  pentru pretul de Golf , ce platesc eu , sa imi dau silinta sa  ma apropii de 300 km/h. Pana una alta eu sper sa-mi dea pardalnicul de Seat. Pe care-l platesc si-l rezerv saptamanal cu abnegatie!

In al doilea rand mai e faptul ca eu sunt aici la munca, iar munca mea nu e sa testez sau sa fac praf masini. Asta e bonus , dar insist in a nu le face praf.

In al treilea rand , am trecut de treij’ de ani si desi inca-mi suna bine expresia “Acu-n dreapta!” , nu mai simt nevoia “sa-i dau tot bordul”  unei masini.  Ca idee. Masina mea de-acasa pe care o conduc de aproape 4 ani, nu stiu “cat prinde”. De la 170km in sus mi se pare ca nu ar mai trebui sa apas acceleratia si nu o mai apas. Ar trebui sa mearga pana la 205, dar am auzit ca de la 180 in sus  se suspenda permisul , oriunde ai conduce in Romania .

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.