Parbrizul

M-am căcat pe mine cu parbrizul asta 2 ani, cu to’ felul de lipituri și amânări și plm – Hagi Tudose ar fi mândru. Serios că mai mult am mers cu el strâmb ( crăpat) de când am cumparat mașina. L-am ciobit după mai puțin de un an și mai e puțin și face 3.

Eu am vrut să îl scchimb din prima zi ( teoria cioburilor sparte, lol) , dar ăia de la reprezentanță au zis că mă costă 4000 de lei cu totul. Circa 900 de euro. Un geam, mă? Că are senzori de ploaie, încălzire , e modern, nene. Și să mă programez cu 2 săptămâni înainte , că trebuie adus din Coreea.De Sud.

M-am uitat să fac un hack și să îl comand eu din Coreea. Ieșea pe la vreo 1900 de lei. Tot trebuia să mai plătesc cheder, lipici și manopera. Plus faptul că nu am eu încredere că ajunge ăla întreg de acolo și că nu îl sparg eu până să ajung la service.

Așa că am zis, lasă , mai aștept.

Doi prieteni mi-au zis ( de acum 2 ani ) să merg la Autoglas sau la Pinkilton că schimbă aia mai ieftin. Le-am dat mailuri și nu au răspuns.

In Romania nimeni nu răspunde la mailuri , serios. Hai, e un nene cu aerele condiționate cu care incerc de un an să mă sincronizez să îmi facă o revizie și să îmi desfunde țeava de condens. A venit ieri. Trebuia să îi sun. Dar nu am făcut-o. Știam eu că nu au ăia parbrize pentru rabla asta rară.

Am sunat totuși ieri să întreb. La Autoglas.

-Da, se poate, 900 de lei cu tot cu chedere și manoperă.

Eu: -Mmm… sigur ați înțeles despre ce mașină e vorba?

– Da, Hyundai IX55, parbrizul are încălzire, senzor de ploaie și e colorat verde.

-Da, al meu așa e, dar ăla pe care vreți să mi-l vindeți?

-Pai, eu de ăla vorbesc.

-Super. Când puteți să îl aduceți?

-Il avem pe stoc. Puteți veni acum.

-Acum? Nu pot. Dimineață e ok?

-Da.

Am fost ieri am dus mașina, am lăsat-o peste zi, iar acum am parbriz nou. La numai 900 de lei. POMANĂ!

Am lăsat-o peste zi, că trebuie să se întărească lipiciul. Mi-a și zis nenea  șefu’ de service să n-o spăl două zile ( numai atât? Las’ că o țin eu o lună, să fiu sigur!) și să o parchez pe plan drept.

Oamenii de la service-ul ăla ( le dau și link, moca), doar asta fac parbrize.  De la scutere până la camioane cu 18 roți. Dacă au avut pe stoc geam pentru o mașină din care nu știu dacă mai exista  100 în toată țara ( am mai văzut două într-un drum de 7000km prin Europa) presupun că au pentru orice rablă.

Dacă știam îl schimbam de acum un an. Adică , dacă nu eram încăpățânat și dădeam, dracului, un telefon . Noo, eu lucrez “pe mailuri, dom’ne”. Oferte, alea.

20 Replies to “Parbrizul”

  1. Am văzut o chestie faina la cei care montează folie fumurie pe geamuri spate la mașină.
    Se poate monta o folie transparenta și pe parbriz, ce te protejează de razele uv. Nu știu însă cât e de legala

  2. Am parbriz verzui, cu protectia aia inclusa ( probabil nu atat de bun ca folia), dar folia e legala cat timp nu reduce transparenta sub 95%. Exista folii de parbriz de la aia Llumar si sunt omologate. Nu cred ca merg aplicate pe parbriz care are deja o tenta de culoare. Cel putin nu ca principiu. Ca daca taie folia din transparenta 5% si mai are parbrizul tau inca -5% din “tint”, deja esti dincolo de limita legala. Dar e posibil ca atelierul sa iti monteze aia si sa primesti omologarea. Ar trebui sa fii ok pana nu te opreste masina RAR si iti masoara efectiv transparenta.

  3. Salut. Un pic off-topic – tu unde faci reparații de mecanica (motor și cutie mai ales) la a ta?
    Am un amic posesor de SantaFe și e satul de amatori…
    La un Megane 3 parbriz la reprezentanta cu manoperă cu tot 2800 lei. Bine că îl fac pe casco, dar totuși?!?

  4. Nu am avut nevoie de reparații la motor și cutie . Mașina a fost înscrisă în circulație în 2012 , nu are nici 6 ani și de abia am făcut 100k km. Dacă se strică motorul și cutia cam trebuie să o vând. Sau să o duc la gunoi.

    Reparațiile mai sensibile, gen direcție, diagnoză le fac la DAB , in Vitan. De acolo a fost cumpărată mașina , oamenii au tot istoricul, știu ce și cum. Am schimbat uleiul la cutie la ei și nu am fost mulțumit. Cutia e capsulată și nu are procedură de golit tot uleiul. Trebuie niște pompe mai speciale și nu au. Prin urmare mi-au schimbat cam 2/3 din el prin scurgere . 7 litri. Ce a fost în convertizor e “reuse”. Am să mai schimb o dată la 150k și cred că pe urmă nu îmi mai pasă, peste 3 ani am să o schimb.

    Cam toate parbrizele originale sunt scumpe. Și ca piese, nu numai faptul că le schimbi la reprezentanță.
    Dacă ar merita diferența de bani aș fi pus original. Dar astea coreene sunt pur și simplu slabe. Orice piatră îl crapă. A mai fost schimbat o dată înainte să cumpăr eu mașina.

    Iar prețurile pe casco sunt preferențiale. Tot felul de combinații între inspectorii de daune și service-uri.

  5. sunteti niste amatori toti… am pus eu parbriz la kia cu 5400 de ron in reprezentanta. si nu, nu era de autobuz

  6. daca era pe casco… plus ca mi-au mai facut si ceva vopsitorie si alte avioane. n-aveam chef de 5 dosare separate. Sa le fie tarana usoara, ca dupa doi ani au si inchis reprezentanta. Cred ca aveau multi clienti, nu asa.

  7. :)))) . Am înțeles eu greșit comentariul trecut. Credeam că ai zis că nu dădeai atâția bani pe casco și mă gândeam : “bă, cum pula mea, ăsta nu plătește casco, dar plătește mai mult de atât parbrizul ?”

  8. La unii au venit, la unii nu. Vezi pe site-ul ANAF că cică nu prea mai trimit acasă . Alea cu CAS și CASS, declarația 600 -nu. Și-a calculat un amic ( adică contabilul lui ) cât trebuie să plătească pentru astea și le-a trimis banii in contul de trezorerie. I-au trimis banii înapoi aia de la ANAF . Exemplari! Plm, nu încasează ei foloase necuvenite. Cică vor fi alte conturi alte ălea. In iulie.

  9. Eu am plătit oricum, doar impozitul pe venit . Mi-a calculat contabilul și le-am pus banii.

  10. Daca tot e off-topic… Nenea Catalin aia la agenția unde dai cu sapa nu au nevoie de niste admini de Windows,AD, clustere… Chestii de genul?
    Că aș cam pleca și eu contractor… Am cam obosit la corporație.

  11. Depinde la ce firma ai lucrat… Și cât de bine plătesc!
    Eu aș cam vrea sa fac cam ca tine… Naveta cu avionul de luni cu întors vineri… Eventual cu niste lucrat și de acasă dacă e posibil.
    Ai mailul, daca e ceva da un semn și îți trimit un CV. Mulțumesc!
    Apropo de parbrize – la Mercedes tot pe casco la un C clasa au dat în 2013 cei de la casco 7400 lei cu manoperă și tot ce trebuie. Era încălzit, dar totuși?!?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.