Scurt: RCA 2018. Uliuuu

Expira RCA-ul la rabla la sfarsitul lunii Noiembrie si mi-a trimis brokerul ceva reminder automat si un link catre oferta lor actuala asa de hot ca frige.

Observatii, aparte ca pare mai scump – dublu – decat anul trecut.

  1. Gasesti asigurare pe 6 luni e mai ieftina decat aia pe 1 an  / 2  – la acelasi asigurator. De exemplu Grawe.
  2. A aparut serviciul de decontare directa. Te loveste Gigel, te doare in pula, mergi la asiguratorul tau sa iti repari rablamentul. Ceea ce schimba un pic regulile jocului. Adica posibil sa nu mai vrei cea mai paradita asigurare RCA, daca vrei sa platesti diferenta de pret pentru serviciul asta, ci o faci la unii care stii ca au servicii bune, ca-i vorba de rabla ta deja de-acum.

 

Nu, nu mi-am luat de niciun fel, ca ie scump, maica si mai am o luna, si am o vaga idee ca rablamentul nu va fi foarte folosit de la 1 ianuarie, asa ca tot o ieftineala am sa cumpar.

Deh, 3 litri, 240j de cai si alte manele. Platesti.

Send to Kindle

22 Replies to “Scurt: RCA 2018. Uliuuu”

  1. S au scumpit din cauza ca ai avut tu incidente? Sau a luat o piața razna?

    Poate ca în ianuarie vor fi mai ieftine

  2. A avut sotia o dauna minora ( dar nu stiu cat conteaza gravitatea) anul trecut inainte sa fac asigurarea trecuta, dar probabil s-a raportat mai tarziu.

  3. RCAul se va scumpi la nivel general, asta e tendinta pt ca asiguratorii nu ies cu mare lucru dupa plata daunelor; vezi ca Generali si Allianz nu au oferte disponibile. In principiu, ei le au dar doar direct la sursa; au ajuns sa limiteze ponderea vanzarii RCA prin limitarea drastica a comisioanelor catre brokeri. Din ce vad in oferta, ar fi de ales Grawe sau Groupama, varianta cu decontare directa

  4. Nu stiu daca renteaza. Poate. Dar.
    Tocmai am schimbat suspensiile si tot ce era de schimbat la ea si este cam in stare de gantza.
    La vara cu siguranta am sa fiu in Romulania, pe perioada vacantei.
    Cred ca voi avea nevoie de rabla. Am sa vad. Daca nu, o vindem si aia e. Sau i-o las lu’ tata, whatever.
    Nu imi convine sa o dau pe asta care stiu ca e a mea si am incredere in ea ca nu ma lasa aiurea – pentru mine e important si sa cumpar una random si sa ma apuc iar sa bag bani in ea fara siguranta ca e ok . Ca nu-s samsar.

    Nu pot s-o iau in UK ( cred) ca are volan pe partea ailalta, ca nu mai aveam dileme din astea.

  5. Vezi mai multe aici sau google
    https://www.licencebureau.co.uk/wp-content/uploads/Driving-in-Britain-as-visitor-or-resident.pdf
    chiar weekendul trecut m a depasit pe M40 o masina cu nr de romania ?

    Nu sunt f sigur cat poti s o tii in uk, mi se pare ca intre 3-6 luni. Si evident dubios de condus invers, dar nu imposibil. Daca as fi avut o masina buna o luam cu mine cand m am mutat. Dar am preferat s o las pe a mea in ro ca era praf oricum si inca o mai tin, asigurarea e cam 160 ron la 6 luni. I am platit itp etc e mai ieftin decat sa inchiriez sau sa merg cu taxiul cand vin in tara si vin destul de des.

  6. N-are ma nici o problema, conduc zilnic masina din Ro in UK. Nu ai nici o treaba cu vizibilitatea, aici 99% mergi pe autostrada, si cand nu oricum nu depaseste mai nimeni pe national. Mai ales ca a ta e inalta, vezi peste toti. Pe autostrada mai mult te uiti in oglinzi. Daca ai chef hai sa te dai cu Hilux romanesc o zi sa vezi cum e.
    Daca ceri rezidenta aici ai trei luni s-o transcrii pe tine. Dar tu fiind un mare smecher natural o treci pe firma in RO si nu te intereseaza de chestia asta, esti delegat in UK. Poti s-o tii pe asigurare de RO cel putin pana trece perioada de tranzitie cu Brexitul vietii.
    Totodata nu exista nici o regula ca nu se transcriu pe GB masini cu volan pe stanga. Trebuie doar schimbate farurile ca bat aiurea sau lipite ceva prostii pe ele sa nu orbesti contrasensul. A, si vei plati asigurari de UK si cum n-ai mai avut deloc inainte, ai cam belit pula. La masina ta cu tine la volan cred ca sare de 1k pe an fara greturi, cel putin in primul an.

  7. Cam la orice masina sare de 1k in primul an (mai putin daca iei ceva motor mic, caz in care am platit ‘numai’ 700£). Dar cand esti de abia venit aici poate ai alte cheltuieli si n ai vrea sa arunci cu bani in ceva ce poate fi evitat (gen sa ti iei masina cand poti sa ti aduci, mai ales ca pt familie inmultesti transport x3 sau 4, ca sa nu mai zic ca poti sa deduci si mileage…)
    Evident fiecare stie mai bine ce are de facut, eu am suferit la inceput in uk fara masina, am si inchiriat de cateva ori de nevoie maxima
    Depinde de fiecare cum se adapteaza la condus ca nu mergi numai pe autostrada. E mult de zis dar in principiu daca mergi incet si atent (ca toti ceilalti) n ai absolut nici o problema.

  8. Vorbim de 700-1000 de lire pe an. Sau pe lună. Că e diferență.
    Pot să nu plătesc asigurare/road tax in lunile când nu circul( ăla nu sunt acolo )?

  9. Pe an. Nu, nu poti da skip la asigurare/road tax.

    Road tax e 315 lire pe an flatrate daca masina e mai veche de 2006, daca e mai noua e pe calculatelea.
    MOT (ITP la ei) e max 50 de lire o data pe an (e limitat de guvern pragul superior, poti gasi mai ieftin).
    Pentru asigurare nu conteaza ce motor are masina, conteaza cat valoreaza ea pentru ei (de ex. S-klasse din 2000 il asigur cu acelasi tarif ca un Panda din 2008-2009), cata vechime ai la permis, daca ai claim-uri in anii anteriori, daca mai conduce cineva masina in afara de tine, si o mie de alti factori pe care ti-i cere cand iti face oferta.
    Io stau in dubii daca sa-mi aduc masina din Croatia sau nu, asa mi-e o lene sa conduc atata…

  10. Lol, ți-ai luat S Klasse până la urmă?
    Ai casă în Croația? Altfel ce dracu’ faci cu rabla acolo? Bănuiesc că dacă nu o aduci trebuie să o vinzi. Ori daca o vinzi, poți cumpăra alta, nu?
    Zic daca nu ai casă și nu te întorci acolo.

  11. Nu stiu cum calculeaza muistii ca efectiv am avut 5 quote uri pe diverse masini cu preturi asemanatoare si motoare 1.2-1.4 si doar la una mi a iesit 700£ restul sareau de 1k. Da, e pe an. Si asa mi se pare enorm cum plm sa fie pe luna.
    Pana la urma am luat o pe aia, ca nu ma interesa ce conduc , doar sa mi deduc mileage. Mi am scos banii cam dublu… and still counting.
    Asigurarea e una – depinde si de ‘no of claim bonus years’. Si cum tu esti de abia venit, ai zero! Desi ai permis de 10 ani de exemplu. Concluzia o tragi singur.
    Roadtax e un fel de vinieta, platesc 80£ la 6 luni. Masina e din 2006.
    Daca as putut, imi aduceam rabla din romania, dar cred ca ma amendau de la dover, de trecut itp/mot pe aici nici in vise …

  12. Nu te amendeaza bre nimeni, conduc Hilux cu numere de bucuresti de 3 luni pe aici, nu-ti are nimeni grija. L-o oprit militia pe colegu ca vorbea la telefon, i-o dat amenda, da de masina n-o zis nimic.

    Lol, nu-mi iau S acuma ca ce vreau eu e prea scump. Adica am banii, dar nu vreau sa ii dau pe masina. Imi iau XC90 daca raspunde polonezu ala la telefon inainte sa me enervez prea tare. Masina din Croatia e la ‘soacra’ in curte. Daca nu iau masina aici intr-o saptamana, ma duc si-o aduc pe aia incoace. De vandut nu incape vorba, ca n-o vrea nimeni, e saab benzinar turbo, si lumea nu da mai mult de 2k euro pe el; ori la banii aia nu-l dau, ca nu mai gasesc alta cu ventilatie in scaune sub 10k de lire aici. Mai bine o fac cadou cuiva.

  13. @fery
    clar, nu ma amendeaza nimeni :/ dar de ce sa risc ? (inteleg ca nu esti … a big fan of movie series Columbo :))

  14. Columbo si aialalte distrusa de Angela Lansbury pot sa-mi suga pula. Mie imi place boston legal si law and order

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.