Repetitio mater studiorum by Abramburoaia

Rămași fără cadre, ăștia de la PSD au pus-o iarăși ministru al învățământului pe ”Androneasca” . În paranteză fie spus, băi, nici PSD-ul nu mai e ce era. Erau ei hoți și lepre, da’ măcar la vârf aveau oameni cât de cât. S-au dus dracu’ cam toți.

Doamna rector, prin comparație cu prim ministrul actual, normal că duduie de inteligență și educație, dar altfel ”Abramburica” e o poreclitură aleasă de media chiar inspirat. Strategia ei în multele mandate de ministru al educației e când hăis, când cea, când înapoi; înainte e o direcție necunoscută.

Mai pe subiect, prin 2010, nu mai știu sigur – când a fost prima data bac-ul pe bune (Funeriu) și-au picat jumătate, adică vreo 100k elevi, doamna nu era în guvern ( că era perioada cu PDL atunci) , dar a avut un proiect amuzant de lege, în care propunea ca ăia care au picat bacul să meargă totuși la facultate ”pe datorie” și să-și dea bacul mai târziu. Nu știu ce s-a întâmplat cu el, însă acesta recunoștea implicit două lucruri, pe care ministra le ignoră acum.

  1. Că bacul e o cerință formală irelevantă
  2. Că tot ce contează e să meargă banda rulantă de diplome, să fie destui studenți cât să țină locurile de muncă din facultăți ocupate.

De-atunci și până acum optica față de elevi s-a schimbat, însă cea față de profesori e aceeași. Mai exact, s-a gândit că ar fi bine să se revină de la regula care momentan nu permite să lași repetenți copiii până în clasa a treia.

Citez:

eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a şi atunci constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze şi 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa aa VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prin lege şi fişa postului profesorului”

(vezi, bă, Manoware, cum e cu matematica aia de clasa a IV-a?)

Ăia de la mediafax nu scriu bine nici după facultate, dar trecem peste, nu-i ca și când ar avea salarii.

Practic, strategia e foarte bună, că copii nu prea mai vin din urmă, ceea ce va face dispariția unor posturi de învățători iminentă. Nu și dacă îi mai ții acolo, în primele 3 clase, până se mai strâng. Știi cum e, unde ai mai mulți într-o clasa, mai lași doi, trei, să se strangă de-o clasă și-n anul care vine.

Eu știu că voi credeți că sunt sarcastic, dar…

Ce se bagă încă sub preș deși e preșul ăla cât porconeața de fân de umflat este – a cui responsabilitate este că un copil rămâne repetent și CUM/LA CE AJUTĂ să-l lași repetent în clasele alea.

În primul rând, dacă un copil nu e în stare să învețe să citească și să scrie într-un an de zile e o problema a sistemului de educație. Fie l-ai dus prea de mic acolo, fie ăia care-l învață sunt niște incompetenți și-n ceea ce ma privește se pot duce în pizda mă-sii la muncă, că de educatori nu-s buni.

Nu mă interesează harnelile cu:

a) Sunt prea mulți în clasă, învățătorul n-are timp să.

R: Să sugă pula învățătorul și toți părinții să se uite. Un învățător, deși cf. art. 262 Legea 1/2011 tre’ să munceasca 40 de ore pe săptămână, ca tot poporul, predă cca maxim 25 de ore saptămânal, iar restul timpului sunt diferite activități de pregătire metodico-științifică și alte căcaturi, care evident n-au niciun randament din moment ce nu-s în stare să-nvețe copiii să scrie. Dacă e așa de greu să înveți copiii de clasele I-III analfabetul , cifrele și câteva socoteli de bază, poate tre’ să aloci mai mult timp activității, și să încerci să faci asta, nu în 4 ore pe zi, ci în 7-8, cât muncește un om normal. Și să muncești tu mai mult decât copiii. De obicei asta ajută, să nu îi pui la jug ca pe sclavi și ”hai, bă, învățați, că vă las repetenți.”

Măcar nu mai dau părinții alți bani pe after-uri, unde alți nepricepuți, dar privați se chinuie să-i ajute să nu învețe nimic util în viața asta.

b) Părinții nu lucrează cu ei acasă, educația nu se face numai la școală.

R: Le urez tuturor învățătorilor care achiesează la marota asta să le-o vadă în ciorbă elevilor lor, viitorii chelneri de la cârciumile de pe litoralul românesc, unde merg ei cu voucherele date de guvern. Și să ia aminte că puletele de rând merge la muncă la 8 dimineața și se întoarce, de regulă obosit, dupa 6 seara. Când copilul lui ar trebui să zbârnâie de carte, că a fost lăsat în grija unora care muncesc doar jumătate din zi, deci în restul timpului se pot relaxa, să ajungă dimineața fresh-preș.

Dar, lăsând asta la o parte, poate îmi spune și mie cineva LA CE PULA MEA ÎMI MAI CERI MIE OBLIGATORIU SĂ TRIMIT COPILUL LA ȘCOALĂ, DACĂ TOT CE FACI ACOLO E SĂ-L EVALUEZI ȘI SĂ CONSTAȚI CĂ NU L-A ÎNVĂȚAT NIMENI NIMIC. Păi pentru ce pula mea aș vrea eu să plătească statul pe cineva să facă un așa job inutil, asta în primul rând.

Apoi, dacă așa merge – dă-o, bă, în pula mea de prezență și de școală. Setează, în morții noștri o zi în care părintele își aduce lepra de mână să fie ievaluat ™ Tudose.

Iar în restul timpului se descurcă fiecare cum poate, angajează un particular, își dă demisia de la serviciu să se ocupe de asta, își bate copilul până pune singur burta pe carte, o soluție acolo, dar măcar să nu ne mai agităm aiurea cu învățământul gratuit.

În ciuda tonului, nu sunt supărat pe nimic, eu pentru mine am găsit ceva soluții , doar remarc o chestie de importanță infimă.

Infimă, pentru că degeaba amenință Abramburica copiii din școala primară cu repetența; în câțiva ani n-o să mai aibă pe cine să lase repetenți, că și-așa cred c-o să numere 2 copii în 4 clase prin destule școli.

Send to Kindle

14 Replies to “Repetitio mater studiorum by Abramburoaia”

  1. HABAR.NU.AI cati nervi am eu pe tema asta sau cat ma infurie faza cu “parintii nu lucreaza cu ei acasa”.

    Futu-ti mortii ma-tii, te plangi ca tie ti-e greu, ca esti invatator si lucrezi 8 luni pe an – si-n alea 4 ore pe zi sau pula mea; da’ eu ar trebui sa muncesc fucking 25 de ore pe zi, ca sa fac si treaba ta, ca tu n-ai avut chef. Sa fac eu acasa cu boracu’ treburile alea – scris, citit si morti de-ai ma-tii. Pentru ca la scoala il trimit ca sa…

    Now, tu comentezi de mine cu “vezi ba Manoware cu matematica…”? Eu cand iti ziceam ca astia-s toti niste glorified nannies, tu ce ziceai? Trimiti boracu’ acolo ca sa nu stea singur acasa si s-o arunce in aer. Ca de invatat ceva in mod cert nu se pune problema.

  2. Școală finlandeza?

    Am auzit doar de sauna finlandeza. Iar asta e o solutie, dar nu pentru educatie :).
    Pai, ne-am ocupat de ei acasa, cat sa fie printre cei mai buni la scoala si-am lucrat un pic la skilluri sociale, cursuri de chestii care conteaza, platit toate cursurile optionale dispinibile la gradinita – adica chestiile alea care sunt dincolo de baby sitting, ca asa capteaza cat de cat atentia cadrelor didactice si le mai invata cate ceva. Conteaza sa nu fii ghinionistul clasei. Pe partea asta am avut si bulan, educatoarele/ invatatoarea fiind de la decent in sus. Miere, comparativ cu ce aud din alte scoli.

    De aia am asteptat atat. Iar acum merg doar la mai bine, sper. Ca daca nu, ma intorc.

    Eu cand iti ziceam ca astia-s toti niste glorified nannies, tu ce ziceai?

    Pai, stiam. Am recunoscut ca, in Romania, scoala e doar un cadru’. Ce faci acolo te cam priveste. Plm, decat nimic :/

  3. Unii se plang ca profesorii nu mai au suficienta autoritate si elevii prea mult tupeu. Atata timp cat nu poti sa-i “futi” una lui ala care deranjeaza clasa, ca pe urma iti face reclamatie parintele, devine cam dificil sa controlezi clasa si totul o ia la vale. Cel putin la scoliile medii spre jos cam asa e.

  4. Cum-cum? Ce sa fuți?
    Boss, daca deranjeaza clasa, IL EXMATRICULEZI, daca nu te descurci altfel cu el. De futut, nu fuți nimic, ca scoala nu e bordel.
    Adică, să fim bine intelesi, nu stiu ce reclamatii fac eu in asemenea caz, ca sotia e mai degraba cu astea, da de futut ma ocup sigur si eu.

  5. E la fel si in UK ?

    Nu stiu. E dificil sa faci o comparatie. Pentru ca aici merg astia la scoala la 4 ani. Si nu stiu daca la 4 ani cand un borac nu prea scrie e “normal” sau nu.

    Atata timp cat nu poti sa-i “futi” una lui ala care deranjeaza clasa, ca pe urma iti face reclamatie parintele, devine cam dificil sa controlezi clasa si totul o ia la vale. Cel putin la scoliile medii spre jos cam asa e.

    Nu e necesar sa-i futi o palma. Poti sa-i futi un time out – gen mars afara, maine sa vii cu tac-tu (tuns!) la scoala.

  6. Si daca ai 90% din clasa cu probleme de genul asta ( ca nu-i intereseaza sa invete – aici e adevarat ca si materia e “comunista” ) ce faci , ii trimiti pe toti acasa ? Faci sedinte cu parintii zilnice ?

  7. Mda. Solutii sunt, dar pur si simplu nu se vrea.

    Mama lucreaza in domeniu, tot la stat, e invatatoare. Dar, de vreo 20 de ani incoace, e in sistemul alternativ step by step. Ce e diferit? Pai copiii stau cum zici tu – 8 ore pe zi la scoala. Nu exista teme pentru acasa, se lucreaza in clasa absolut tot, acasa te joci si petreci timp cu familia.
    Nu cari caiete si carti sa te deseli, ca nu ai ce face cu ele, la scoala lucrezi, la scoala le tii. Nu exista note, in fine, destule chestii diferite.

    Evident ca parintii sunt multumiti si exista cerere. Evident si ca sunt cateva clase in tot judetul. De ce? Nu e voie de la minister. Desi parintii vor, au facut mii de cereri, invatatorii vor, se lucreaza 2 invatatori la clasa deci ar rezolva la o adica si problema aia cu ce facem sa nu ii dam afara, numai avantaje zic eu. Nup. Iti dai seama ca le e lene sa munceasca sa faca schimbarea. Plus e o schimbare din care nu prea pot fura bani, deci la ce sa ne apucam.

  8. @Mike: pot sa iti spun solutia gasita aici. Nu se preda la toata clasa. Nu exista banci si tabla, se lucreaza pe centre. Adica mese de 5-8 oameni asa. Exista activitati comune la inceputul zilei (fara legatura cu programa), apoi incep centrele. Nu fac toti matematica, un grup romana, altul istorie si tot asa. In 5 oameni nu prea mai deranjezi asa tare ca nu ai cu cine sa vorbesti, gen sta invatatorul si se holbeaza la tine.

    In timpul asta alte centre sunt lasate sa lucreze singure, urmand apoi sa fie verificate (se rotesc). Evident ca unii mai vorbesc si nu vor sa lucreze, dar nu mai afecteaza pe ceilalti asa tare, care daca vor isi vad de treaba.

  9. Si daca ai 90% din clasa cu probleme de genul asta ( ca nu-i intereseaza sa invete – aici e adevarat ca si materia e “comunista” ) ce faci , ii trimiti pe toti acasa ? Faci sedinte cu parintii zilnice ?

    90%?
    Vorbim de scolile pentru handicapati, sau?
    Daca ai 90% din clasa pe care nu ii intereseaza ce faci acolo e groasa treaba. Tre’ sa cam trimiti invatatorul ala fie acasa, fie la un curs de formare profesionala, ca e bâtă.
    Nu exista treaba asta cu “copiii sunt problema”. Stim toti ca ei sunt problema, ca trebuie educati. De aia sunt acolo.
    Si ai nevoie de niste oameni cat de cat competenti sa faca asta.

    Si daca ar fi asa, ce propui? Sa ii iei la capace in ordine alfabetica?
    Cum invata aia 10% daca tu umfli 90% dintre ei?
    Iti spun eu. Singuri si cu frica. Si cacaturi nefolositoare. Si mi-as retrage copilul de la scoala aia chiar daca ar fi in aia 10%.

  10. Profesorii sunt acolo ca sa-i invete diverse materii nu sa le faca educatia celor 7 ani de acasa pe care multi nu prea ii au. Asa ca daca au de a face cu recalcitranti ii ignora sau le dau cate un 2 sau ii trimit la plimbare. Acesti 7 ani de-acasa lipsa se vad si la nivelul adultilor din tara, mai ales a celor cu bani asa zisii capsunari sau imbogatitii infractori din politica care culmea sunt repere pentru tineri in societate.
    La scolile , liceele bune e diferit , bineinteles dar la restul, ca sa nu vorbesc de alea industriale , e jale.

  11. Asa ca daca au de a face cu recalcitranti ii ignora sau le dau cate un 2 sau ii trimit la plimbare.

    Ultima varianta e aia corecta.
    Ma rog poa’ sa le dea si 2,dar…

    Profesorii sunt acolo ca sa-i invete diverse materii nu sa le faca educatia celor 7 ani de acasa pe care multi nu prea ii au.

    Gresit. Ei sunt acolo sa castige niste bani cat mai usor. Ca noi toti.
    Altfel, exemplu de materie din programa scolara 2017 RO.
    – Consiliere si dezvoltare personala. Exista manual de asa ceva incepand din clasa a II-a.
    Ia spune, tu ai facut materiile alea numite “dirigentie” si “educatie civica” ?
    Cum predai dezvoltarea personala ca materie? Le dai extemporal?

    Pe scurt: Nu-si fac meseria de la A la Z . Probabil, in primul rand pentru ca-s incompetenti/ necalificati. Dupa aia vine lenea si durinpulismul.

    La scolile , liceele bune e diferit , bineinteles dar la restul, ca sa nu vorbesc de alea industriale , e jale.

    Exista o singura diferenta. Sunt pastrati si cultivati doar indivizii care se potrivesc sistemului. In rest, aceiasi incompetenti, care doar au parte de un bazin mai bun de creiere, cu parinti care se preocupa mai mult IN TIMPUL LIBER.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.