Ozosep ( Az a szép)

Notițe dintr-un weekend cu completări ulterioare

Mă aflu într-un trip, nu de droguri cum ați putea crede, ci de mbusiness, în HarCov. Nu contează de ce.

La un hotel cu Spa în Székelyudvarhely. Mai jos despre hotel, poate. Am copiat numele de pe Wikipedia, n-am învățat azi-noapte maghiară, mai mult decât kösönet și Erdely a mienk, ca să pot da “bună ziua” corect. Pâine am mâncat în Călimănești, înainte de frontieră, ca să nu avem probleme.

Glumele de căcat sunt pentru amuzamentul proștilor care urăsc maghiarii din România pentru că motive. Altfel oamenii din Transilvania ( romulani sau maghiari ) sunt un pic mai cu bun simț decât cei din sud și, în general, gătesc mai bine.

Nu-i nimic special în Odorheiul Secuiesc față de restul țării, orașul e la fel de rupt în cur, de exemplu, ca Alexandria – aia din Teleorman, nu din alte țări. Doar că sunt mai puține blocuri și mai multe case.

Am făcut o listă de locuri din care am exclus Valea Prahovei și Iașov, că nu vreau să stau după curul tuturor bucureștenilor care merg in weekend pe A3 și DN1 și nici nu am poftă de fițe de Prahova Valley, mă refer la fițele celor care oferă servicii. Și asta a ieșit la votul democratic.

Eu tot am stat la coadă că am plecat vineri la 3 din Hackersville ( nu de bună voie dar așa e când ești contractor îți faci tu programul! In timpul care îți rămâne după ce îți servești clientul, desigur ) și am prins rush hour mai peste tot, numai deneunuri in toate direcțiile.

Dar era ceva peisaj de admirat . Ploua și vedeam în față un curcubeu dublu. Iar la capătul 🌈 lui părea că lucrează unii la o autostradă. Am ajuns la capăt și desigur era o iluzie optică , nu lucra nimeni la nimic, cine dracu’ muncește vineri seara.

Când trec prin satele și orașele ăstora, mă bântuie același gând de care nu pot scăpa. Casele ăstea au fost foarte mișto acum 70-100 de ani. Acum a rămas doar o proiecție în trecut și mă uit la ele ca și cum m-am întors din Valea Plângerii în ceva ce-a fost odată un imperiu, dar eu mă uit la ruine. Și mai că-mi vine să fug până nu se ivește vreo lacră să sară moartea afară din ea și să-mi fută un capac.

În fine, nu mai contează, acum suntem toți roșii și toți frați și trăim cu gustul amar al prezentului. Mai mult ei decât eu, dacă e să fim cinstiți. Eu doar mă uit cu gândul – bă, putea fi mai bine, dar noi suntem români. Bine, unii maghiari, dar în mare români.

Locurile astea au potențial. Dar le trebuie bani. Nu, nu, nici măcar nu e depopularea o problemă, știu că voi credeți că e, dar nu. Sunt încă destui săraci care-și pot găsi fericirea altundeva, dar acum văd că încep să apară și oameni care parcă-parcă insuflă altceva decât sărăcie și nu vorbesc câtuși de puțin de cocalari cu bemveuri și lanț la gât. Vorbesc de oameni normali, care vor o viață frumușică în care să se mai și bucure din când în când de lucruri mărunte.

Iar afirmația e subiectivă rău, în sensul că e o observație făcută pe o mână de oameni din curtea unui complex cu Spa și niște căși cochete văzute răzleț. Dar este.

In fine ce voiam să zic e că uite, băi, nene, am ajuns într-un loc unde gazdele se poartă de parcă ar vrea să mai treci pe la ei, curățenia e curățenie, nu-s multe lucruri uitate nelalocul lor și și oaspeții sunt relativ civilizați; mai rar ceva de genul.

Nu știu dacă am mai zis că ăștia din Transilvania gătesc cam bine.

Vara cred că e mai mișto că au ceva terasa acoperită, cam ca un cort adică, cu piscină în afara resortului de SPA deși și aia interioară e măricică.

Dar și pe vremea asta mai au chestii la care vine lumea din oraș, cum ar fi mese de Bao Ling, ceva sport chinezesc la care nu mă pricep, fac scoruri de două cifre.

Am luat 🏅 medalie. De bronz din 4 jucători, cred. Ba nu. Mențiune.

Glumesc , sunt fericit că nu am scăpat mingea pe pantofi.

Dacă vrei să te bucuri pe bune de șezlongurile de la Spa, de saune și de tot ce mai au nenii ăștia acolo, fă ca mine, nu ca toți săracii care vin acolo vineri și sâmbătă, că luni lucrează, ci fie rupe-ți o zi din cele 22 de zile de concediul anal 😉 obligatoriu și rămâi până luni, fie dacă nu îți permiți ziua aia liberă din orice motiv, cum nici eu nu mi-am permis-o , nu e ( numai) treabă de bani , pleci luni dimineața mai devreme de zori și te duci ca un erou direct la muncă, că mai dă-l in pula noastră de serviciu, nu te dă nimeni afară dacă pircotezi o zi mai până la prânz sau când îți revii tu, ca luptătorul MMA, luând picioare în dinți.

Dacă eu am putut să conduc de la Odorhei la Călimănești ( cu soția în dreapta , adică am întrecut limitele de viteză cu măsură, fără mizerii gen 140km/h in localitate) într-o mașină care nu e de viteză, și am avut timp și de mic dejun împărătesc la Dada ( glumesc, eram pe fugă și între două planuri și verificare de exceluri am înfulecat omlete și cafea bună ) sigur aveți și voi.

Partea mișto pentru care revin cu hotelul e că la plecare, dacă am tulit-o de vreme, am dorit să facem check-out și să plătim decuseară, pe la 10, ca să nu mai stăm dimineața cu noaptea în cap de măsurat balanțe.

Dar tipul de la recepție făcuse “zetu'” pe ziua aia și a zis că a doua zi de dimineață la 7 putem plăti.

Drăguț , dar noi la 7 am vrea să fim mai către Sibiu așa. Nicio problemă , ne fac ei factura și plătim pe urmă.

Și era ceva factură de făcut de vreo 1000 de euro la două cupluri, cam așa. Da, pe un weekend, plm, dar masajele costă, și sticlele de vin, că iar eram in urmă cu unitățile de alcool pe luna aia și trebuia să fac ceva, și nici junior suite in hotelul lor de 4* nu poate să coste cât camera dublă, normal. Da, eram fără copii, dar plm, faraoneli.

Zic asta ca să fie clar că aveam ceva poziție de personaje de la restaurant din Filantropica (“10 ani și ați rămas la fel! Nota la masa asta !” ), dar oamenii cred că sunt altfel în Ardeal. Mai de bun simț. Sau a contat și că aveau cardul unui prieten și au încasat direct suma de pe card. Bine, putea să fie gol, că doar suntem romulani.

Ce vreau să spun e că dacă ignori că ești în Odorheiul fucking Secuiesc, serviciile sunt cam ca în vest așa. Cam . Ar fi mișto să fie la mai multe hoteluri așa. Ar fi, dar complexul ăsta e ca o insuliță într-o baltă care încă pute a mâl cât vezi cu ochii.

Și în final am un singur mesaj de bun simț, zic eu. Mie nu îmi pasă cine sunt ăștia cu hotelul (Septimia SPA, se numesc ) sau dacă ați merge voi aici sau altundeva. Dar dacă găsiți chestii mișto pe oriunde prin țară mergeți la ei, plm, că nu sunt așa dese și sigur nu fac business cu aia care se duc la cazări de 70 de lei pe noapte, ca studenții, că din păcate e încă plină țara de clienți care nu ar plăti mai mult pe un sejur și că mulți nu își permit, dar alții sunt și ca mine; dacă tot te-ai obișnuit să fii futut pe banii tăi, măcar să fie ieftin. Și e just.

Dar, dacă găsești un loc mișto mai treci pe la ei, oriunde ar fi ăla. Acuma, n-o să pot fi eu un exemplu , că nu-i că și cum mor de drag să conduc sute de kilometri în fugă când ajung prin România, dar na, am să mai merg și la alții.

Zic asta că în ultimii 7 ani eu nu prea am mers prin Ro, nici la mare și foarte rar la munte. Iar la mare tot n-o să merg, că sunt prea mulți care se înghesuie la căcat și servicii de căcat, dar la munte și la alte chestii mai de nișă mai da.

Nu știu să zic dacă toată țara se schimbă, probabil că nu, sau nu în același ritm. Noi ăștia din sud suntem mai încăpățânați în primitivism și probabil unui oltean i se va pare (știu că se conjugă “a părea”, dar nu la noi ) amuzantă o glumă cu căcat pe clanță și în 2300, când pe nicăieri nu vei mai vedea clanțe, sau căcat. Ne place vintage, presupun. De aia și titlul.

0 0 votes
View all comments
Mike
4 years ago

Ok, cazare buna, hotel ok, mancare la fel dar cand iesi din hotel sa faci o plimbare prin zona, prin padure, te risti ? Nu poti sta toata ziua la hotel, la terasa si la restaurant, mai e nevoie si de ceva miscare. Oriunde te duci la munte / deal in Romania parca ti-e frica sa o iei la picior sa vizitezi zona.

Mad

Am fost la Homorod acum 10 ani. Foarte buna mancarea,bautura cazarea dar mai deloc trasee turistice-eu avand obisnuinta Bucegilor
Am vrut sa mergem in excursie pe cai dar erau plecati caii :)) si au venit cu zi inainte de a pleca noi. Am stat 6 zile, am haladuit o zi pe coclauri, am fost in Odorhei, am stat pe la piscina-avea gazda si mai mult la mese :). Oferta gazdei pt distractie era : darts, sauna si piscina. Imi pare rau ca nu am fost la salina.

Mike
4 years ago

Asta e problema si de aceea e cautat bucegiul , ai trasee turistice, e mai populat. Daca mergi in alte zone, fie nu sunt trasee fie daca sunt trebuie sa mergi in gasca mare sa nu ai surprize ( mai ales daca zona e saraca ). Citisem mai demult in presa ce-a patit un Canadian care-si facuse o pensiune la sarmisegetusa – au veniti niste ciobani sa stea moca , nu I-a lasat omul si si-a luat-o pe cocoasa de a ajus la spital ( asta e Romania ) si de aia majoritatea se inghesuie pe valea prahovei.

Chiar trebuie sa mergi in weekend ?
Interesant ar mai fi prin imprejurimile sibiului, raul sadului , pensiunea albot , mai ales ca drumul e asfaltat.
La voineasa iarasi e interesanta zona dar n-au mai dezvoltat nimic. Obarsia lotrului ar trebui sa fie plina de hoteluri si pensiuni de lux mai ales ca are o locatie strategica.
In legatura cu ranca ai dreptate, zona e superba si drumul dar constructiile si santierele interminabile din zona sunt oribile. Cred ca primarul nu zice nu la nimeni care vine cu bani acolo si vrea sa construiasca ceva. Asa se pune problema.