Ze Living Room | Kia Sorento

 

 

This slideshow requires JavaScript.

 

Cum zic francezii : ” Est ce que  tu n’avait pas d’espace dans le Golf et tu dois avoir un maison mobile , ou peut etre que ta chambre a l’hotel est trop petit ?”  sau ” Ca c’est un voiture parfait pour ta bite ” .

Cam asa de mare.

In rest , motorul , am crezut ca e cel mai mic , de 2.2l TDI , pentru ca Europcar. Dar , nu , exista si de 2.0 l cu cutie manuala . Asta e automatic. Oricum , de la inceput – nu am ce sa reprosez Europcar, de data asta . La dracu , am platit un Golf si mi-au dat doua.

Cica are 200 de cai si prinde 203 km/h. Poate pe panta in jos sa prinda tata, ca eu am prins maxim 190 (citeste mai jos…). Normal , la ditai vagonu’ cu aerodinamica unui cub  astia 200 de cai se simt un pic mai bine decat se simt 125 de cai batrani  de pe masina mea. Un pic mai bine , gen dublu :). Nu ca Golful 2.0 , dar surprinzator pentru un motor de 2.2 litri pe o namila.

Altfel , masina nu se conduce pe autostrada ci pluteste. Ai senzatia ca esti intr-o barca si nu exista denivelari , gropi sau  damburi , ci doar valuri , mai mari, sau mai mici.

Fireste ca la 180km/h aproape toata autostrada , nu e barca ci salupa.

Sistemul Media

Am conectat  telefonul la blouetooth usor , vedeam melodiile pe el dar apasand play pe display care este touch screen si mare , nu se porneste  nimica-nimicuta. Mi-am dat seama ca nu merge din touch …vineri. Merge ,doar de pe comenzile de pe volan , pe care tot atunci le-am gasit. Mpai da , inteligent sa ai touch si aplicatia de play sa nu mearga controlata din el. De fapt merge si din touch , dar mai intai dai play din telefon , apoi play din volan , apoi poti sa dai din touch. Si cateodata il futi , daca iesi din meniu.  Fucking brilliant. Si aici vreau sa spun ca asa e toata masina . Cu …nu neaparat buguri dar lucruri  care parca-s neterminate, nu nici asta  nu-i cuvantul…  neintegrate complet.   Altfel se aude bine . Si telefon si tot .

 

GPSul.

Am ales o ruta din trei care parea mai scurta  si m-a bagat prin cel mai dubios traseu pe care am mers pana acum . Efectiv prin capul gradinilor, prin spatele fermelor , prin  curtea fermelor (cum o fi drumul ala pe GPS nu-mi pot imagina)… Ba, ce sa mai , zici ca stia ca e montat pe un SUV. Partea buna eca pe drumurile alea nu prea sunt limite de viteza. Partea proasta e ca erau toate de o banda ( o banda toata , nu una pe sens) , sau mai stramte de cat masina si atunci, cat sa mergi de tare , ca orium am ajuns la birou cu ea de a trebuit s-o spal seara , ca imi era frica sa nu fiu amendat ( ca nu e ca la romani, cica).

Sigur , pe primii 5-10 km a fost misto , dar am bagat 40 km de mers pe drum d-asta de nici satesc nu poti sa ii spui. Nu-i vorba , asfaltul avea mai putine gropi decat autostrazile din Romania , sau pe-acolo , dar prea stramt ,prea ca la tara. Si partea cea mai si cea mai proasta e ca atunci cand ma intalneam cu cate unul cu Golf , ceva sedan , normal ca se uitau la mine sa ies cu toata masina de pe drum, in sant – gen , ca doar eu sunt ala cu SUV-ul nu? Noroc ca m-am intalnit doar cu 3. Ghinion ca unu’ dintre ei avea un tir. Si chiar si ala imi facea semn din cap , raznad sa ma bag pe sant , ca na, omu’ avea ditai remorca , nu cred ca se risca. Mai ales ca santurile erau cu apa. M-am bagat eu .da’ … n-o mai iau pe-acolo alta data.  Asa am ajuns la serviciu si inca mi se vedeau frunzele de la morcov.

Optiuni

Are cam de toate, lane assist , oglinda heliomata ( ca se plange lumea) , oglinzi care se rabateaza electric , blocaj  pentru diferentialul central ( electronic , ca nu are de fapt diferential central mecanic) , sau eu nu l-am vazut , uitandu-ma pe sub ea.  Are  frana de mana la picior – mi se pare nepotrivit , dar am mai vazut – fie.Are camera de parcare si senzori pentru care afisajul se face pe consola cu vitezometrul , care arata ca unul analog , dar e LCD – foarte misto – imita bine.  Are si senzori de atentionare cand treci pe langa cineva, si de evitare a coliziunilor , parca. Si buton de mod ECO. Nu stiu ce face, nu l-am folosit.

Problema am spus-o mai sus . Toate au butoane hardware , nu neaparat intuitive si sunt integrate dubios. Masina nu prea stie ce sa faca pentru tine. Trebuie sa apesi tu butonul care face asta. Gen daca plec , oglinzile nu se rabateaza singure. Daca ma intorc si le-am rabatat din buton si nu le deschid la loc, asa merg cu ele, lipite de geam. Gen , asa am mers. Si de-aici probleme cu oamenii care se asteapta sa gandeasca masina pentru ei .  Anyway , are si buton de asistent la parcare ( se aseamana cred cu parcarea de la Ford, dar nu sunt sigur , ca l-am apasat din greseala cand am lasat masina….Data viitoare.

 

Viteza Maxima 

Am zis mai sus . Eu am mers cu 190. Mi-am dat seama ca e limitata electronic .Tarziu , neica , tarziu. Bulangii de la Europcar. Poate s-au gandit ca la masina cu numai 2500 de k si cu mine sofer , poate e mai bine asa. Cand am scos limita n-am mai avut unde sa-i dau peste. Da’ am observat ca aveam 3500 rpm la 190  si mai e loc.

 

Acceleratie  

Cutia automata  e enervanta uneori. Adica anticipeaza la fel de bine ca un copil de 5 ani… cu Down. Nu scoti cine stie ce din masina asa.

Daaaar pe drumul de intoarcere am condus-o in modul manual. Gen, tot drumul.Altceva. Nu fiti prosti sa ma luati cu dume , gen la ce mai ai automata daca conduci manual , sau ca e incomod cu manualul din automata de pe +/- ( ca padele n-are , doar nu e model LeMans).

Modul manual de pe cutia  asta nu este imperativ. Nu  va imaginati scenarii in care  uiti  in treapta a I-a si ramane asa forever. Sau dai +++ pana la treapta a 5 a, ramane asa, scazi viteza si omori motorul.  La modelele mai vechi era asa . Modul manual e indicativ, adica, intrebi cutia :”Se poate o treapta mai jos ?” , sau mai sus? . Si cutia schimba daca se poate . Daca nu, muie . Ramai in treapta aia. Adica Nu pot la 170km/h sa schimb a Va , din a VIa. la 160, pot :). Dar daca o las asa schimba singura in sus. Sau in jos , cand e cazul. Altfel spus e, beton. Motor pe benzina sa fi fost si …as fi consumat 2 cisterne , cred. In modul manual chiar simti ceva putere.  Nu poti sa pleci cu scartz , ca e automata si…de fapt poti dar nu e bine sa va spun cum.

La semafor apesi cu stangul frana si cu dreptul acceleratia. Nu apasa frana cu stangul din mers ca te strange centura de gat. Pariez pe doua beri ca n-ai simtul masurii, daca n-ai facut practica. Opresti si inlocuiesti piciorul drept de pe frana , cu stangul. In timp ce apesi ambele pedale , masina sta sa se rupa si cutia da sa vomite pe tine dai drumu brusc la frana si apesi ca un maniac accelereatia . Fum si flacari! Bineinteles , eu n-am facut asa, eu sunt un domn.

Feeling

Volanul – Directia se simte un pic cam ca la camion , dar asta e , nu conduci WRC. 

Pedalele.

Ca la camion

Viraj 90 de grade cu 40 km/h. 

Merge. Dar atat 40 , ca  te apleci de  poti sa atingi asfaltul cu mana pe geam.

Consum. 

A trebuit sa alimentez de 2 ori.  Odata 27.5  de litri  si-odata 30.  Pe 450 km. Altfel spus , ultimii 30 i-am consumat pe 180km in modu’ “manual”.Adica la rupere.  Desi si in sensul celalalt am mers tot  blana , dar automat.

12.7% nu e mult. Chiar nu e , la cum am mers si ce masina e. Ba, dar rezervor de 60 de litri. Da-o in pula mea. E de cacat. De cel mai mare cacat , pe un SUV.

 

Concluzia cea mai simpla e ca imi place masina , e misto , ma si vad cu ea, dar nu e chiar SUV-ul pe care mi-l doresc. Pare plapânda și caroseria și  motorul și nu ma vad facând offroad cu ea. La un pește , sau la munte  iarna , merge…

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.