Prețul și valoarea libertății.

Cand libertatea ta nu valorează nimic, e timpul ca ceilalți să platească prețul libertății lor.

Despre Orlandeji. Sau cum se numesc ăia.

Citiți linkul ăsta, focus pe:

1.

Seddique Mateen said his son saw two men kissing in downtown Miami some months ago and became very angry.

2.

US President Barack Obama has described the attack as “an act of terror and an act of hate”.

It was a further reminder of how easy it was to acquire a deadly weapon in the US and shoot people, he said.

“We have to decide if that’s the kind of country we want to be,” said the president, who has campaigned for stricter gun laws. “To actively do nothing is a decision as well.”

3.

the US last year suffered 372 mass shootings, defined as a single incident that kills or injures four or more people. Some 475 people were killed and 1,870 wounded.

1 – Nu vă grăbiți să-l asociați pe puletele ăla cu coaliția pentru familie, sau cum căcat îi spune grupării ălia care luptă pentru interzicerea căsătoriilor LGBT.  Nici cu românii homofobi. Nope. În românia , homofobia e oarecum tolerată, iar România e așa o ceață în privința toleranței , multiculturalității și respectării drepturilor omului.

Adică la noi e pe principiul, ”bă, ne vezi , pe noi majoritatea, cum suntem? Nu fi ostentativ pe invers, orice înseamnă asta , că te luăm la flegme și ne batem pula de tine”.  Privit în contextul libertății individuale, al drepturilor omului și luptei împotriva discriminării, nu e ok, dar funcționează.  Funcționează pentru că minoritarii se poartă ca minoritarii, sigur , mai fac o parada , mai latră , de obicei păziți, dar se poartă ca niște minoritari.

Iar dacă îl iei la pulă ( verbal) , au îți  manifești dezgustul și repulsia față de minoritar pe aici , nu prea pățești mare lucru. Nu prea nici dacă faci o discriminare pe bune , împiedici accesul la un job , educație și alte alea.  Ăstea ultimele nu prea sunt ok, dar nici nu prea se întâmplă.

Desigur și la noi ca și la alții , dacă îi iei glanda, sau îl abuzezi fizic pe un minoritar de care ar fi el, e o agresiune recunoscută și ești pedepsit. Prin urmare , premizele respectării ordii sociale sunt respectate, cu ceva dezavantaje pentru minoritari. Asta e, na.

În societatea civilizată în care e inclusă și Florida, dacă iți manifești dezgustul și repulsia față de un minoritar  ești trimis să îți exerciți tu dreptul la liberă exprimare în altă parte , gen să comentezi meciul de fotbal , chestii cu sens.  Dar asta după ce bagi o amendă grasă și poate niște reeducare , că  minoritarii sunt importanți, nu se face să-i iei tu la perpulis.

Cam cum era în episodul ăla din Seinfield în care ”dezbăteau”, cum că e ok să faci glume cu evrei doar dacă ești evreu , iar unu se convertise pentru beneficiul ăsta.

Și totuși pentru că și albii și negrii și gheii vor asta , pe tărâmurile alora ești liber să porți armă, lucru care e mai mult problematic  decât simbol al libertății, pentru că a rămas ca un ciot , o enclavă simbolică a dreptului de a fi liber, dizolvat în rest.

Adică, proștii ăia vor să aibe toți dreptul de a purta arma , pentru că cred ei  asta e exprimarea libertății, doar că la  ăia poliția se poartă cu tine ca cu unul care ai putea fi înarmat. Adică șterg cu tine pe jos , sunt 2 nivele peste , gen chiar dacă ai fi înarmat. Dacă ești cu mâna la pulă , ești ca un sclavete.

Toată lumea se poartă  ca și când ai avea armă și asta are oareșce probleme. Gen , intri la mine pe proprietate, bine , dar creierii-ți rămân la ușă. Nu că ar fi rău într-un context în care restul spectrului libertăților individuale ar fi respectabil de mare . Doac că nu prea.

Nu, nu sunt un handicapat care crede că dacă nu ai drept de a purta armă  nu îți poți procura una , gen  în România.  Eu am ținut în mână și am tras cu arme de foc, nu la poligon de tir și nici nu am făcut armata.Mai multe nu spun.

Nu am o armă de foc, nu pentru că e ilegal, ci pentru că nu vreau să fiu tentat să o folosesc și nu prea simt că aș avea nevoie de complicațiile cu care vine la pachet. Dar dacă aș vrea nevoie, mi-ar fi dificil să obțin una la tipul de viață pe care îl duc acum și nu merită deranjul de a mă întâlni cu genul ăla de oameni , dar nu e imposibil.

Pe de altă parte, dacăa careva ma vede mergând pe stradă cu un trancan , presupun că va suna la poliție.

Necum să pot merge cu  o pușcă de asalt , citez : ”He used a legally purchased assault rifle and handgun , which he had bought in the last 12 days.”

Probabil că și dacă aș avea, n-ar fi nicio diferență , că am o viață bună și nu am de ce să mi-o fut de necaz că și-o trag unii prin dos, mai ales că e ok să-mi bat pula de ei .

2-Și aici e dilema libertății. Ai unele chestii simbolice permise , lupți pentru libertatea individuală a fiecaruia , pe când oamenilor le lipsesc mult  mai multe chestii decât libertatea,   lucruri de care au nevoie  mai înainte de a fi liberi -doar ca nu-și dau seama de asta.

Păi coaie, dacă îmi spui că sunt un cetățean liber , dar eu nu prea pot face nimic concret, că sunt un sărăcan , eventual prost, am o viață de vierme , pe care o urăsc , am să-mi iau libertatea și am să te strâng cu ea de gât , că probabil ăsta e cel mai tare lucru, cel mai de ecou , cel mai răsunător, pe care pot să-l fac cu libertatea mea.

Cum pula mea logica asta poate să treacă drept ok?

  1. Nu ai voie să înjuri , să-ți bați pula de unii care  nu-ți plac, pentru că drepturile omului. Ok , chestiile ăstea pot escalada, dar până una alta elibereaza .
  2. Ca stat nu poți asigura faptul că toți cetățenii tăi au pot obține ce le trebuie, ca să aibe măcar o alternativă la o acțiune măreață , sinucigașă.
  3. Le iei și le tot iei din drepturi , în virtutea controlului , a antiterorismului, a respectării drepturilor tuturor cetățenilor , în schimb  e ok să aibă arme și cei ai săraci  și cei mai extremiști  și cei mai proști, că nu e ok să-i discriminezi, că se supără lumea.

Deci pe scurt , îi iei omului posibilitatea de a se decărca la un nivel emoțional și logistic minor, îl lași în pula goală și-i faci viața din ce în ce mai proastă și mai controlată, dar îi lași dreptul de a purta armă.

În ce pula mea film trebuie să funcționeze tactica asta?

Iar Obama vine și spune Nu ați vrea, în pula mea, să vă iau și armele ăstea că tot vă scoateți ochii cu ele și vă cam încurcă?

la prima vedere asta ar fi soluția, dar nu.  Vedeți bine, că nici Obama nu le spune că de mâine le ia puștile, doar îi dojenește întrebător. Ca poate-poate. În primul rând că nu îi văd pe americani să vrea asta. Sigur, o parte din ăia care au o viață  bunicică , cinstită , își bagă pula în dreptul ăsta, dar sunt mulți săraci și acolo, mulți care nu…

Pe scurt , ăsta e prețul libertății.  Când ca societate  declari că libertatea e mai importantă decât eradicarea sărăciei, a lipsei educației , fiind desigur vorba de libertatea celor care și-o permit , pentru majoritatea ea însemnând dreptul de a suge pula ,  când împărțirea libertății se face aiurea, ai genul ăsta de excepții.

Desigur, vor fi mai degrabă indivizi de genul ăsta (”Mateen had been interviewed by the FBI twice and had once been on a terrorist watch list) predispuși la astfel de acte, doar nu te aștepți să mă vezi pe mine împușcând ghei .

Dar eroarea vine din matrice, individul căruia îi sare muștarul e doar confirmarea unei probabilități, nu contează cum îl cheamă, dar probabil că are tatuat pe undeva ceva de genul ăsta.

only_god_can_judge_me_with_guns_by_mickeydtattooist-d5e7vdx

3- Intr-o țară care are un până în 350 mil. locuitori anul trecut s-au petrecut 372 de atacuri armate soldate cu ranirea sau uciderea a minim 4 persoane. Cele care implică mai puțin de 4 victime nu se pun.

Oh , well, prețul libertății, un atac la milionul de oameni .

Send to Kindle

2 Replies to “Prețul și valoarea libertății.”

  1. “Unnecessariat”-ul ăla e peste tot. Lăsând la o parte faptul ca articolul are un pic de bias sentimentalist de alegeri, problema e una clasică de “și cu pula în cur și cu sufletu-n rai”.
    Omul se plânge de liberalism sălbatic, dar nici prețul socialismului nu e atractiv.
    Oamenii care nu mai sunt necesari economiei, ii vezi peste tot. În Europa, România, ei stau în cârca ălora care sunt necesari. Se numește socialism și europenii l-au îmbrățișat. americanii mai puțin. Sigur, nu e mare sculă, marele bine pe care îl face e că le asigură o șansă măcar copiilor celor nenecesari.
    Eu sunt, spre exemplu, copilul a doi părinți care au devenit brusc nenecesari sistemului, prin 90. În US aș fi avut cu jumătate de șansă mai puțin. Aici a fost un pic altfel.
    Sigur, fiind acum de partea potrivită a pulii mi se pare ca socialismul e de căcat și mi se rupe de Unnecessariat, pe termen lung nu sunt sigur.
    Altfel da, face parte din prețul libertății și asta.
    Dar cred că faptul că oamenii vor vota încet încet, cum spui,limitarea dreptului la a purta arme nu va ajuta mult la reducerea numărului de atacuri, fără socialism.

    Nu poți să ai o parte din cetățeni cu drept de înarmare, alții fără și “întâmplător” aia alții să fie mai săraci și să crezi că așa e ok, ai rezolvat problema. E destul de limpede că adancesti diferențele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.