Car review: Opel Corsa 1.4 – O mizerie.

Fiind necesar să fac pe exploratorul, deși eu aș fi stat cu burta la soare într-una,  am închiriat o machineta pentru p-aci prin Menorca. Deși sunt siiiigur că găseam mai ieftin decât 59 Euro pe zi pentru o pocnitoare de Fiat 500, am închiriat de la Europcar, prietenii mei, care erau la botul calului, fix lângă hotel, adicatelea, și care acceptau să iau mașina de acolo și să le-o las în portul de feribot din Ciutadella.  Cred că mai acceptau și alții, dacă întrebam.  A, și ăștia au mai încasat 16 Eur și pentru asta.  Că de fapt aia era tot ștoul, să nu mai tragem de bagaje pe autobuz, cu schimbat  cu să nu-l pierzi.
Uite lista de prețuri.

image

Dar mi-au dat upgrade, vere!  Adică un superb Opel Corsa gri șobolan,  cu cutie de viteze manuală în 5 trepte, propulsat de un elastic de chiloți putred, cu capacitate cilindrică de 1398 cmc și fără cai putere. 
Adică, ok, cu 90 CP, dar nu i-am găsit. 

O minunăție de mașină,  ce mai. Acum,  vorbind serios, nu m-a deranjat, mă așteptam la o praștie și oricum nu ai ce face cu nimic mai mare decât un Golf pe acolo, că sunt zone unde nu prea ai loc. Sigur, doamna de la Europcar a zis că îmi dă Polo, sau Corsa,  dar Polo nu e pentru fraieri, deci nu mi-a dat de ăla.
 
Era cu echipare de bază, cred.  Cu aer condiționat manual, dar bunicel,  deși zgomotos ca dreacu, dacă ai pretenția să și facă față,  fără senzori de parcare de niciun fel, fără reglaj electric la scaunul șoferului.  Aveam totuși infotainment cu touchscreen la care poți conecta telefonul și poți să și proiectezi ecranul. Știi google maps, smecherii.
Eu l-am folosit pe radio. Se auzea execrabil. Nu știu dacă de la radio sau așa e el.

Comenzi pe volan, că în poză. 

Și aici vreau să fac o paranteză.  Eu credeam că chestiuta asta e mai premium așa.  Doi foști colegi din diferite firme aveau Corsa.  Ale lor arătau aproximativ similar cu ăsta,  dar evident mai vechi. Ăsta avea 9000 km.
Păreau sprintene.  Nu e cazul. Sau poate m-am obișnuit eu prost cu mașinile pe care le-am condus în ultimul timp. Cine știe…
Tot așa credeam că șoferul are mai mult loc în asta. Băi, eu sunt relativ scund. Colegul care avea de asta acum 7 ani avea o palmă mai mult decât mine și nu se plângea că ar sta incomod. O fostă colegă care avea aceeași mașină prin 2010, are un cap întreg deasupra mea și părea că încape.

image

Nu e vorbă, eu încap în asta, cu tot cu nevastă și mai intră și doi puradei în spate. Dar nu stau bine nicicum.
Nu am găsit o poziție comodă a spătarului. Iar dacă mă dau prea aproape ating consola de sub  volan cu genunchii, dacă mă trag mai în spate nu mai ajung să apăs ambreiajul la fund. Asta cu scaunul lăsat maxim în jos.
Mă rog am găsit eu o poziție acceptabilă,  dar dacă eram mai înalt, sau mai gras?
Iar nevestei i-am controlat rotula stânga de câteva ori cu nuca schimbătorului.

Surprinzător, portbagajul e încăpător pentru că e înalt.  Sub tava de bagaje cred că intră la fel de multe chestii ca la Golf. Poate mă înșel.

image

Dar am pus un troler măricel, de 67 cm înălțime  și unul mic, de cabină de avion (55).
Dacă aveam doar de cabină intrau 4 cu siguranță.  Sau mai intra unul de 67 peste ăsta colorat.

Acum că m-am așezat un mașină sa-i dau drumul.
Mi-a murit motorul în primele 5 minute la o ieșire din garaj. Pun asta în vina mea, că nu am mai condus de 1 an manuală și îmi era frică să nu o turez prea tare. Pe urma nu a mai murit, dar am observat că ambreiajul tine sus.
Treptele în cutie să zicem că se selectează acceptabil,  deși am mai băgat aiurea din când în când. După o vreme te obișnuiești cu ea.
Marsarierul e în fața ca “a întâia”  doar că are buton de marșarier,  big like pentru asta.

Putere/Accelerație
Mă,  să nu fiu cârnat,  merge să îți faci treaba cu ea, fie și în Menorca care-i o insulă numai în urcat, oriunde ai merge.
La plecare ai și scârț,  pe pantă în sus, dacă vrei. Până pe la 70 km/h n-ai treabă,  dacă nu ai așteptări nejustificate.
Dar “reprize” cum ar zice un redactor la o revistă inexistentă, nu prea.
Treptele 2,3 de descurcă la nevoie de depășiri, de zvâc până pe la vreo 70 km/h. 
A 4a are ceva viață între 100 și 120 km/h,  dar până acolo ești cam intre trepte. De la 130 încolo, dumnezeu cu mila, nu știu cât prinde.
Atât aveam maxim în cea mai vivace depășire care a durat vreun kilometru și cred că am auzit și un “review-ul ma-sii!” din dreapta.
Mașina cred că prindea mai mult dar se termina insula și nu am văzut să aibă autostrăzi. 
În principiu de la 100 în sus nu prea e de mers cu ea, că  nu se simte sigură  și stabilă,  și nici nu am mers mai repede ,  în afara de cazul ăsta.   Nici nu prea ai pe unde depăși așa că unde au fost mașini am mers cu viteza lor. Adică ai avea, pe pante în urcare unde se fac două benzi, dar ce să depășești acolo cu asta.
M-am pregătit o dată,  am schimbat în treapta potrivită,   am strâns de volan, m-am lăsat pe accelerație și cu stângul impingeam Flinstone like, după care am trecut pe banda 1, că aia din față nu se mai vedeau.

De la 60-70 în sus motorul se aude “sportiv”. Izolarea fonică e destul de slabă,  Logan like.
Frâne
Frâna nu prea am folosit-o sportiv, că nu am avut încredere. Mașina e ușoară,  roți mici și subțiri, am încetinit din timp.
O dată am  frânat mai grav de la 90 la circa 40, nefiind atent la unul care frâna, și a ținut destul de bine, nici nu a intrat ABS-ul,  dar am simțit că tremură volanul. Un pic ciudat, poate avea asfaltul ceva.

Lumini
La ce viteză am atins cu asta noaptea nu a fost o problemă.
Altfel,  faza scurtă e ok, aproape ca la a mea. Faza lungă e doar puțin mai lungă decât cea “de întâlnire” 

Alte nemulțumiri :
-Oglinzi mici.
-Vizibilitate scăzută la datul cu spatele. Dacă nu ai o echipare cu senzori, sau cameră, e un pic incomod
-Porbagajul cam clantane, ca la Logan, ușile sunt ok.

Consumul
Nu știu ce să zic, că m-au păcălit ăștia de la Europcar.
Am mers cam 140km,cred ca un pic mai puțin,  și am făcut plinul cu 14.7 litri. E imposibil să fi consumat atât. Dacă da, te pisi în ea de mașină mică și neputincioasă .  Cred totuși mi-au dat-o un pic mai goală. 
M-au întrebat dacă vreau să plătesc 20 Eur pentru benzina din altă mașină și să le-o las goală, dar n-am vrut. Așa am plătit circa 17.5 Eur, big save. Treaba e că nu știu câtă benzină avea aia.

image

image

image

Eu unul nu sunt mulțumit.  Cea mai ieftină versiune de 1.4 d-ăsta , în România, începe de la 12000 EUR.

Mult!  Loganul de 75 de cai cu motor de 1.2 se mișca mai bine. Dacă nu bate vântul.  Că cu ăsta nu am simțit că m-ar lua vântul,  dar nici viteză nu am avut. Full e mai ieftin Loganul și are mai multe chestii decât ce am condus. Chit că am zis că nu e mașină și îmi mențin părerea.
Dar, hai, Loganul e mai mare e altceva. Poate vrei de oraș, Sandero.

image

Un Sandero Prestige e mai ieftin și mai bun.
Nu am condus, dar mă gândesc că nu poate să fie mai nașpa decât un Logan. Un singur inconvenient ar putea fi,  anume garda la sol prea mare dacă vrei viteză și ținută de drum. Doar că și la ăsta ținuta de drum e nesigură peste 100 km/h.
Cu Polo pur și simplu nu se poate compara Corsa. De niciun fel și pace. Puteți sa fiți hateri Vw, să nu vă placă Golf și Polo,  să ce vreți voi. Nu sunt din aceeași clasă de calitate.
Spun asta pentru ca prin 2014 am condus Astra, iar ăia nu e atât de nașpa față de Golf. E chiar o mașină interesantă.  Asta nu.
Dacă vouă vă place, bravo vouă.  Mie nu.

Am și unul sau două filmulețe dar e internetul scump. Le pun mai încolo.

image

image

image

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.