Scurt review la ultimul Passat

Astazi am avut nevoie sa inchiriez o masina  ca sa ma deplasez vreo 100 si ceva de km prin Germania. Urasc sa conduc masini pe drumuri pe care nu le cunosc , chiar si cu  GPS, dar aia e, vine la pachet cu jobul, nu pot sa refuz, mai ales cand altora le curg bale sa faca chestia asta. Mai mult urasc sa stiu ca m-asteapta cineva undeva , la nu-stiu-ce ora si ca depinde de mine ca sofer, iar eu habar n-am pe unde s-o iau si cat fac  pan-acolo.

Am rezervat un Megane, sau alta compacta de gen , dar mi-au dat astia de banii aia un Passat Variant, adica break. Sa-i fut in  bot. Stiau ei ca-mi  plac masinile mari? Imi plac bah , dar cand stiu pe unde merg cu ele, cand am invatat locurile de parcare si cand mi se rupe daca le zgarii, adica nu atunci cand le inchiriez.  Dar daca asta e , hai cu ea.  Nimic de zis,  cam noua bucata , am inaugurat 13 000 km cu ea. Cred ca e ultimul model , 6 sau 7. Nu stiu la ce numere au ajuns astia. Va dati voi seama din pozele de mai jos.

Discutam pe un blog  , care nu e de masini , ca de ce sa iti cumperi , sau sa nu masina noua. Vesnicele cacaturi. Acum , sa ma opinez despre masina asta noua.

  1. Are multe butoane , optiuni , navigatie ( nici n-am reusit sa schimb limba din doiceza) si alte gageturi – cica ar fi de bine.
  2. Are chetie d-aia cu start stop. Din nou cica ar fi de bine , insa de fiecare data , la semafor, cand scot din viteza si se opreste motorul ma trec fiori pe sira spinarii si ma gandesc : “O mai fi pornind? ” . ” O fi de bine ca se opreste motorul de atatea ori ? “. Chestii de om batran , dar ma simt ca si cand ai fute o curva fara prezervativ.
  3. Suspensiile. Heh, zsuper!, comparabil cu masina mea din 2002, chit ca tocmai le-am schimbat la a mea. Mmm, pardon , a nevestei.
  4. Frana de mana. La buton. Electrica. Imi place maaaxim chestia asta, cu toate ca nu-mi dau seama cum dracu te tragi cu frana de manasi nici nu prea am unde sa incerc.
  5. Directia si controalele in general sunt precise. Prea precise si prea soft. Bah, nu imi place! Zau! Prefer babatia de 13 ani.  Asta zici ca e masina de femei. Nicio impotrivire a metalului , nici o elasticitate la directie, plm , zici ca conduci din tastatura.
  6. Viteza si zvac.  Nu stiu ce motor am ca nu m-am uitat. Ma uit pana o dau inapoi si editez aici, dar e un dizelache. Cred ca 2.0. Pana in satul unde am treaba am mers lejer gen 100-130 -maxim , si am observat oaresce lag in acceleratie in treptele 5-6 la vitezele astea. Bineinteles ca am condus-o ca un mos la 2000-2500 rotatii. Hai sa ii aud pe trollii care zic ca nu se conduce asa ca stric turbina ca sa le-o trag prin gura cu :” Mi se rupe bah, e inchiriata!”. Eh din satul unde aveam treaba a trebuit sa ma tin dupa niste frantuji , ca sa ma duca la hotel. Aia erau pusi pe glume si  alergau cu  ~ 200 pentru ca nu-s limite de viteza pe portiunea cu pricina de autobahn. Aveau un A3 TFSI . Tot nou. Am ajuns pana la 190 pe treapta a 5-a ( din 6) urmarindu-i. Dupa care  i-am lasat sa se duca dracului, pen’ ca asta  e maximul de viteza cu care am condus vreodata si nu aveam de gand sa bat azi recordul cu o masina pe care  o conduc de mai putin de o zi. Pe scurt:Merge.  Mai  bine ca furia rosie.
  7.       Consum. 14.8 litri in 250 km. Mers pe autostrada partial , cu accelerari si decelerari puternice, partial in localitati. Aer conditionat pornit tot timpul, un singur ocupant , incarcatur usoara . Media e de 5.92l/ 100 km. Sunt sigur ca reprizele de 150-180kmh au contat la consum , chiar daca n-am mers pe distante foarte mari cu  vitezele astea.

 

 

 

 

 

Passat 1
Passat 1
Passat 2
Passat 2
Send to Kindle

2 Replies to “Scurt review la ultimul Passat”

  1. Putin offtopic.

    Am vazut o chestie misto in germania, tot pe un passat break. La prima vedere parbrizul nu parea a fi nimic special. Insa noaptea, am observat ca (nu parea a fi folie sau ceva aftermarket ) geamul parea a fi compus din mii de romburi, care nu lasau luminile ce vin din fata sa te orbeasca.
    O chestie banala, dar nu am m-ai vazut nicaieri.

  2. Cu asta de-l conduc n-am mers noaptea. Nu-mi dau seama daca e la fel.
    Cel mai mult imi place ca are senzori pentru orice. Te-asezi pe scaun si dai din pedale. N-ai treaba de lumini , stergatoare , si alte alea. Meh, doar semalizarea tre s-o actionezi :D.
    Vad ca incep sa ma obisnuiesc si cu start/stopul vietii.

    Am observat ca scartaie cam repede pe demaraj. Presupun ca e de la tractiune pe fata + structura dric like.
    Dar chiar simt ca masina mea e din alta epoca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.