Nissan Juke. E Logan , e Logan…

This slideshow requires JavaScript.

Ajung la orificiul Europcar si ii zic aluia de-acolo cine sunt si sa-mi dea masina. Ca la ruleta am rezervat o compacta cu navigatie. Sa-i vad  ce ii lasa inima sa-mi dea.

-Aaaa domnu’ Catalinx , dar dumneavoastra sunteti client privilegiat,  nu trebuie sa veniti aici, mergeti direct la biroul  din parcare . Masina dumneavoastra e pregatita.

  • Domn’e , stai putin . Daca tot am venit aici , nu se poate sa-mi dati masina , cheile , etc?

-Nu, nu , daca faceti booking in avans cu ID-ul Europcar , dumneavoastra sunteti privilegiat, va pregatim masina si nu mai e  nevoie sa veniti aici. Ati primit si un upgrade.

…Mie nu prea-mi plac treburi d-astea cu hai sa va facem un favor, da’ zic hai, sa vad ce-mi dau astia. Un coleg a primit saptamana trecuta X1, si m-am tras si eu vreo 2 km cu el. Misteaux, nu zic.

…Ajung in parcare , imi da aia  foaia de contract si cheia si imi zice unde e masina. Ma uit pe  breloc: Vad Nissan Juke. Zic , usor entuziasmat , ok… Mi-aduc aminte ca le-am vazut la Badsi in parcare si-mi placea cum aratau. Ma uit mai bine la cheie, nici tu briceag,nici electronica, nope… Modelul pumnal , sau sabia lu’ Zoro. Cu doua butoane pe ea. Adica, ca mai jos. Bai,  arata la fel de quality precum cheia de Logan. Si asa ma apuca indoielile…

 

cheie
cheie

 

 

 

 

 

 

 

 

Cand ma urc in masina mai vad :

Ca toate materialele sunt plastice ieftine.

Ca e dat dracu’ de complicat cu legatul telefonului la bluetoothul masinii. Adica se leaga, dar nu vrea sa play muzica din telefon. Saptamana trecuta cu Golfu’ a mers “din incheietura” in 2 minute.

Mai vad ca display-ul de la AC automat arata ca o muie.

Ca nu gasesc butoanele sa reglez oglinzile. Le-am gasit pana la urma, fara nicio noima , puse pe langa butoarele de reglat inaltimea la faruri. In final toata masina zici ca e proiectata de mine la bautura.  Totusi oglinzile sunt mari. Imense.

Pozitia la volan e inalta ca la SUV, dar vizibilitate ioc.

Cand pornesc , ma apuca groaza. Imi vine sa o duc inapoi.

Cutia de viteze e  mai dezlanata decat la masina mea de 14 ani.  Nu stii cu siguranta prin ce treapta schimbi decat dupa ce introduci in orificiu  si auzi turatia . Exagerez , dar asta e sentimentul. In trepta 4  maneta are joc , cam ca la Polo. Cam ca la Polo pe liber , vreau sa zic.

Marsarierul e unde ar trebui sa fie treapta a 6-a. Fara inel de marsarier, fara sa fie nevoie sa apesi pe maneta , fara nimic. Intra asa, natural dupa a 5-a , cred ca , un fel de Racheta (pentru cine stie bancul). Pe bune ca stau cu frica cand schimb 5-4 .

La fel si cand sunt la 140 la ora pe treapta a 5-a , imi repet in minte :”Nu schimba a6-a , nu schimba… “.

Masina are un motor de 1.6 l 117 cai , facut din elastic de chiloti d-aia turcesti. N-are putere la NICIO viteza in nicio treapta. Sau ma rog cand are putere ai o turatie de zici ca iti ies pistoanele prin capota.

De la 140km/h in sus plange dupa treapta a 6-a care nu exista. Mai mult de 170 nu stiu daca poate.Eu la atat am ajuns, dar si daca mai poate , se dezmembreaza. Da, sta mai prost ca Golful pe strada. Si mai prost decat  Polo, si decat Kia Rio. Si are demaraj mai prost ca oricare dintre ele. Si consuma cat toate 3 la un loc. Da-o in mortii ma-sii , am consumat aproape juma de rezervor de benzina pe cam 200 km.

Update: Poate mai mult de 170km/h. I-am lasat-o unui francez sa vina cu ea si a avut rabdare sa astepte pana a ajuns la 188 ( pe bord).

La 160km/h mers constant  cam 2 km, consumul instantaneu se stabilizeaza la 15l/100km. la 140km/h este 11l/100km. La blana – 18l/100km.

Am vazut numai reviewuri indulgente la masina asta. Ce dracu bah , sunteti toti platiti ?  Pana si Piticu’ , are o parere prea buna. Ma rog el zice ca  a condus varianta de 190 de cai. Ba, Dusterul ( n-am condus pana acum) cred ca e mai bun. Puii mei , Loganul se simte mai bine la 140km/h ( ca pasager, ca nici d-ala n-am codus decat ceva foarte scurt).

Ca s-o zic p-aia dreapta:

     Daca-mi zici ca iti cumperi masina asta de noua si nu esti cumva o femeie care habar n-are ce e aia o masina si ce inseamna siguranta , inseamna ca esti prost gramada, ai numa’ frati retarzi acasa iar ma-ta e o vita care trebuia sterilizata.

Cine vrea sa ma contrazica cu orice argumente, accept , dar incepem din punctul in care-i spun ca ma-sa e proasta.

Masina asta , incepe in Romania de  la pretul de 15000 EUR. Nu are 4×4, nu are rezistenta unui SUV . Nu are  tinuta de drum a unui  SUV, nici capacitatea unuia , niciuna din abilitatile unui SUV. Are in schimb cam toate dezavantajele unui SUV. You name them!.

Cu alte cuvintele sa-mi bag picioarele in upgrade-ul alora de la Europcar. As accepta oricand un downgrade la Polo. Sau la Kia Rio. Oricand.

Bine inteles ca seful meu a primit si el un upgrade , dar de la Golf la A6 Quattro Estate  , sau Avant , cum ii zic ei la break. Asta e.  Am auzit ca se mai uita si la om :).  Nici eu nu mi-as da mie A6-le. De fapt, diferenta e ca aia se numesc Sixt, in timp ce eu iau de la Europcar, niste nevoiasi . Dar care pun mile pe cardul Miles and More…al altui nevoias.

Mi-e asa de scarba de rabla asta ca in prima zi am lasat-o la birou si ma plimb ca pasager la colegi.

N-am terminat . La 100km/h incep sa se auda un greier – doi. La 160km/h greierii napadesc peste tine ca invazia lacustelor. Normal, mi-au dat astia o vechitura . 15 000 de km la bord. 

Frana:   Efectiv n-am curaj sa franez serios la viteze gen 160km la ora. O pisc cu mila si cu atentie ca mi se pare ca , desi tine, masina se balanseaza fata spate cand franez pe drum drept, dar si lateral daca e un pic de curba.

Va aduceti aminte faza cu intratul la 40 kmh in curba de 90 grade? Uitati de ea! N-am curaj sa fac chestia asta cu rabla. Nu cred ca se rastoarna sau ca ies de pe drum , dar nici nu-mi da sentimentul ca ar fi exclus sa se intample. Cu Golful am derapat putin la 60km/h pe asfalt umed si putin namolos de la niste urme de tractoare . Dar perfect controlabil si sustinut de  ESP , ceva.

GPS-ul e okish. Mai prost ca Google Maps  ( chestie de route options) , dar OK. Iti arata imagini cu preselectie de benzi , etc.

Consumul final…vineri.

 

Consumul. Sectiune aparte.

Update de vineri:   Cum spuneam am consumat aproape jumatate de rezervor sa ajung la birou , pe ruta lunga de 200 km. Am lasat-o acolo pana miercuri seara , cand am plecat cu ea la hotel, iar apoi a luat-o un francez vineri a adus-o la oficiu si am plecat cu ea inapoi la aeroport.

Bah , nu stiu cum a mers ala ( cred ca racheta sau ceva) , ca a ajuns cu rezervorul fix la jumatate. Sunt 10 km intre hotel si birou.

Cand am plecat , deja ma gandeam la consum , asa ca am luat-o pe drumul scurt de 177 km din care vreo 50 fara autostrada. Pe aia 50 de km am mers usor , batraneste , numa’ cu a 5-a.

Cand am intrat pe autostrada i-am dat blanet  si cand  mai aveam 75 km pana la destinatie am observat ca mai am 1 sfert de rezervor ( 4 linii). Adica am consumat 1 sfert pe 100 de km din care 50 am mers economicos.  Sa-mi fut una! Eram deja in panica  asa ca am trecut pe banda doi si am mers baaatraneste pana la aeroport .  Viteza maxima 140km/h accelerat lent si n-am mai schimbat din treapta a 5-a nici daca  imi facea semn politia sa opresc.

Ce crezi , cand mai aveam 50 de km pana la aeroport ma depaseste o Tesla. Tesla ba! Aia electrica.  Voiam sa il depasesc inapoi, dar  nu reuseam sa-mi ridic privirea din cesul de benzina.  Mi-am bagat picioarele , am apasat acceleratia , am asteptat 3 secunde sa reactioneze si i-am dat bice sa-l depasesc. L-am facut muahahahaha! Dupa care a mai scazut inca o linie la benzina ( am ramas cu trei)  si-au inceput sa ma treaca toate transpiratiile asa ca , mars la loc pe banda a doua cu 120. A trecuuuut pe langa mine relaxat. Il durea la bascheti normal. Pana si el reuseste sa faca 400 km cu un plin. Am ajuns la  aeroport cu 2 linii de benzina . Am alimentat 33 de litri. Daca stau sa ma gandesc nu e foarte mult 33 litri pe 400 km. Cam 8.5 / 100 km. Cam asa consuma si Furia Rosie. Doar ca are rezervorul mai mare (58 litri). La piscariciul asta puscat , rezervorul e de 46 de litri. Smecherie.   Deci cum spuneam , parca am proiectat-o eu la bautura.

Cred ca asta o sa fie ultima , pentru o vreme. S-ar putea sa vin cu sefu’ si sa ma intorc cu trenul. Nu-i nimic , am sa fac review la tren.

 

 

 

 

Send to Kindle

3 Replies to “Nissan Juke. E Logan , e Logan…”

  1. bah – zici ca nu ai plecat de la Dacie :)))) Si te cred ca nu ti-ai da nici tu A6 – la fazta aia, cel putin A7, 3.0 TDI

  2. Bă, țăran sunt, așa scrie în buletin indiferent pe unde locuiesc și nu mi-e rușine. Bine că nu sunt prost ca tine, că mi-ar fi rușine, deși se pare ca nu.

    Bine plătit într-adevăr sunt, gen, te oftici?

    Dar nu de grupul VAG, ci de ăia pentru care muncesc, că dacă nu erai prost citeai ca aici nu scriu nimic pentru bani, sau alte foloase materiale, că nu sunt blogger profesionist, vorba aia, am o meserie de om serios, dar mai ales că ar fi absolut prostesc pentru VAG, sau alt producător/vânzător auto să mă plătească sa scriu recenzii pentru cei maxim 100 de cititori ( iar aici ma laud, de obicei sunt sub 75) .

    Și dacă nu erai prost rețineai că mașinile sunt închiriate, adică eu am plătit pentru ele, mai mult sau mai puțin.
    Nici măcar nu sunt fan VAG, nu dețin și nu am deținut o mașină făcută de ei, dar deh, în Germania când închiriezi mașini ai șanse mai mari sa primești un vag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.