Golf Partea a IIa

20141103_195237

This slideshow requires JavaScript.

 

Nota: Acesta fiind blogul unui om insurat si fiind cenzurat de nevasta ,a trebuit sa sterg juma’ de titlu pana la clarificari ulterioare. 

Dupa ce m-am certat cu aia de la Europcar ca nu vor sa-mi dea Leonu’ ce l-am rezervat , pentru ca cica eu nu rezerv masini , rezerv clase si ca daca vreau Leonu’ sa le mai dau niste bani in plus ( milogi!) desi la ei pe site scrie clar Leon la fix pretul de Golf, ca sunt in aceeasi clasa, am acceptat din nou Golful. Probabil ca de saptamana viitoare voi rezerva la Sixt.
Si-am plecat oarecum ofticat ca Golfu’ pe care l-am luat acum e Variant , adica break, adica lung. Si ca e benzinos puturos. Sau asa credeam.Are motor de 1.4l si 90 de kw , deci fo’ 122 de cai . Adica , cam cu 3 cai mai putin decat putoarea mea. Dar si cu 114 kile mai usoara. In specificatii e trecuta cu viteza maxima 204kmh. Confirm. Fix atat.
Ma gandeam ca ma va enerva motorul mic si ca se va comporta ca un cur. CRedeam ca nici nu voi avea 6 trepte. Dar m-am inselat si cred ca cutia face diferenta. E primul motor de 1.4 litri care nu se comporta ca unu’ de 1.4 ci de 1.8. In general motoarele mici se-aud ca o mobra , tre sa il turezi pana isi da duhul ca sa faci ceva cu el, adica ai putere aproape de specificatii doar sarit de 3000 de ture bine. Nu e cazul. Masina asta se accelereaza aproape la fel ca golful scurt cu motor dizelos de 150 de cai. Se simte diferenta de la 120km/h in sus. Dar de la 0-50 mi se pare un piculet mai sprintena asta . Sta mai prost pe sosea in viraje ,pentru ca barca! Un pic mai prost si decat Passatul break. Dar tot o simt mai bine din volan si pedale decat pe Passat.
In schimb la 200km/h nu mai topaie de spate pe sosea ca golful scurt , se aseaza mai controlabil.
Pe scurt, mi-a placut mai mult drumul cu el. Pot sa conduc si sa respir in acelasi timp la 180km/h constant.
Am reusit sa dau coltul de 90 de grade cu 40km/h fara derapaj si cu ruliu mic. La 50, insa, a fugit spatele cam multicel (barca) , dar poate si cauciucurile de iarna pe asfalt uscat conteaza.
Nu reusesc sa-mi dau scaunul mai jos ( cred ca-s eu bou) si am o pozitie de condus cam ca in duba asa. Observ ca si la asta se uda geamul din spate de la ploaie, desi merg cu viteza mare.

Consumul final ca de obicei vineri. Dar pe 230 km am consumat mai putin de un sfert de rezervor. BENZINA. Cica are rezervor de 50 de litri! Daca consum mai putin de 30 litri per total va fi “Oau!” catre “WTF?”. Pen’ ca voi face undeva la 450 -480 km.

Update. 1 Pe seara   cand ne-am  intors la hotel am  facut ceva race pe ploaie , in sensul ca am fost lasat in fum de 1 coleg cu un Passat CC, si de altul neamt cu un golf scurt tot cu motor ca asta, dar care probabil e ceva ruda cu Schumacherii, ca mie la 160 imi cam intra in drift pe curbe largi si-am lasat-o mai lent. Lor se pare ca nu. Nici la 180-200… O conta si soferul :). L-am intrecut pe un englez cu Mini. In ala la 140km/h te simti ca cuGolful la 200.

M-am uitat pe siteul VW in ro si o masina ca asta de-am condus-o costa cam 23 000 EUR. Oau. Aproape cat pretul de nou la un Mondeo Troaca. Sau cat doua Loganuri Full…Cred ca merita banii.

 

Update 2 Consumul.

M-am Entuziasmat aiurea. 38.5 l pe 440 km. E drept ca la intoarcere a fost traficul mizerabil , iar pe autostrada  mi se agita acul de la turometru’  de la 2000 la 5000 de ture mai ceva ca stergatoarele pe geam. Si are rezervorul mare 70l nu 50 cum credeam.

Totusi , 8.75 l/ 100 in conditiile astea, merge. Nu e chiar rau.

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.