1 up. Nissan Qashqai

 

20141110_112026

This slideshow requires JavaScript.

 

 

 

 

 

Iar am primit de la Europcar un “free upgrade”. Bah , in general astia cand iti dau free upgrade te fac sa intelegi ca e moca si ca nu e chiar pe bune.

Cand am vazut cheia imi venea sa-l scuip in ochi p-ala , da’  am zis sa nu protestez doua saptamani la rand.  Mi-a dat un Nissan Qashqai 4×2 , adica cu tractiune doar pe fata si cu motor de 1.2 l benzina. Da, da, ati citit bine , adica fara motor . Pentru ca asta inseamna upgrade la astia. Iti dam masina cu o clasa mai sus , da’ nu iti mai dam motor . Sau iti dam motor mai puternic , da-ti mai taiem un metru din masina.

Cand am plecat cu ea m-au apucat absolut toti dracii, cu tot cu Scaraotchi , de-am zis ca am sa scriu aici numa’ cu carne.  Are 6 trepte…pe motor de 1.2 (pokerface).  Treaba e ca nu prea ai putere cam prin nici o treapta . Se intampla chiar sa ma intreb , ba eu in ce treapta sunt?

Nu e vorba , se accelereaza ea , dar nu o simti ca si cum. Am reusit sa o “scartai” doar pe treapta I.

Zvâc:  Hai bah, tocmai ce-am scris mai sus.  Daca vrei sa depasesti , te asiguri ca ai drum liber …mult drum liber , schimbi doua trepte inapoi , si-abia apoi. E un fel de Nissan Iohannis asa, ca sa fiu in ton cu sezonul. Cica are 115 cai , dar eu nu cred ca  i-am vazut nici pe aia . Cred ca erau la camp.  Si calculatorul e complet idiot. La 90km/h imi zice sa schimb intr-a 6a. Pai d-abia pot sa imi mentin viteza la turatia aia . Ce sa mai si accelerez.  Apropo de asta , daca mai aud pe vreun mecanic inept  in service-uri ca:

“Coaie ,  motoarele astea noi de capacitate mica , sunt motoare de turatie  , tre sa mergi cu ele la pisti 3500 de ture “, il bat cu cheia de roti pana scot toti dracii din el.    Masina asta “te sfatuieste” sa schimbi trepte astfel incat sa mergi inte 1500-2000 de ture , atunci cand nu accelerezi. Adica, cam cum merg eu cu Fordul.  Pentru ca ECO si green shit.

Viteza maxima: Pe carte cica 185. Eu n-am reusit. Am ajuns la 180km/h  si asta  pentru ca s-au aliniat planetele dimpreuna cu ascendentul lor in varsator, fecioara si ce-o mai fi. Adica dupa 10 km de accelerat. Accelerat e un fel de a spune . Ca de la 160 incolo , acul vitezometrului se prelingea vascos, cred ca pe baza de gravitatie , nu pe baza de motor.  Dupa cateva minute  de strambat pedala fara sa mai obtin mare lucru, un Ferrari venind din spate cu viteza specifica clasei,  m-a facut  sa  ma mut pe banda 1 si sa franez. Doar n-o sa tin toata lumea in spate sa ajung eu la 185.

Tinuta de drum: E greu de spus cum s-ar comporta masina asta la 200 , DIN MOMENT CE NU POTI SA AJUNGI LA 200km/h FARA MOTOR! Dar  pana la 180km/h , inclusiv se comporta foarte bine. Nu bine! Foarte bine.  Foarte precis , nu e soft, nu balanseaza, franezi cu incredere. Mai bine ca tot ce am condus  saptamanile trecute.

Testul  cu 40km/h 50km/h in viraj de 90 grade.  Hmm, nu pot sa spun prea multe ca citeste nevasta postul. Cert e ca subvireaza mult. N-am intrat in sant, e totul ok.Dar nu mai fac asta cu SUV-uri .  Nu a manifestat ruliu.

Confort:  Masina era echipata cu piele , oglinzi care se rabateaza automat, CAMERE de parcare si de toate felurile. Adica :

Camera in fata , Camera in spate , camere pe lateral. Pe  Ecranul consolei centrale , iti arata  fereastra mare cu vederea in spate , si o ferestruica cu vedere compusa de sus , in care masina apare central si se acopera  360 grade  in jurul ei pe cativa metri. Nu senzori! Camere!. Super tare . asa pot si eu parca fara sa zgarii nimic,

   Trivia legat de piele. Mai stiti emisiunile Top Gear cand Clarkson  ii porneste mereu incalzirea  lu’ James May  si-i  scoate butonu’ ca sa sufere? Eh , chestia asta are ceva incalzire in scaune. Si toata saptamana n-am fost in stare sa o opresc . Mi-a fiert ouale. Fix James May ma simteam:  Captain Slow si suferind de cald.

Are senzori de pastrat banda . Astia m-au enervat la culme. Frate stiu ca de obicei  conduc cam ca in tenis, adica din tuşă în tuşă ,  dar e un feature , nu e bug.  Pai , plm , cand  piuie asta din 500 in 500 de metri pe drum drept si 50 in 50 metri in curbe  a trebuit sa iau masuri de ordonare  ca inebuneam . Are si senzor d-ala de unghi mort  de iti palpaie un bec la oglinda cand te depaseste careva . Si piuie daca vrei sa iesi de pe banda catre cel care te depaseste ,gen  ” bai animalule,  nu te uiti ?”

Masina avea xenoane (bi) si din pozitia la care-s montate farurile la suv , pot sa spun ca se vede bineeeeee.

O singura problema cu tehnologia . N-a vrut frate in nici un chip sa se lege telefonul meu Samsung  GSII la saracia aia  pe bluetooth. Nicicum. Bila neagra aici. Cica sunt mai iphone oriented astia cu systemul lor Nissan. S-o suga !

De fapt doua. Mai aveam o intersectie si ajungeam la birou cand , mi-a murit la intrare ca lu’ Gogu incepatoru’. Cautam disperat sa dau de cheie . Tot balanganeam degetele pe deasupra butonului de start/stop , pen’ ca cheia era in buzunar. In fanfara de claxoane ( bah, si nemtii se pare ca au invatat sa claxoneze la stop)  am apasat disperat butonul de start. Aaa, pai stai asa  sa se restarteze calculatorul, sa porneasca consola centrala , sa se plimbe toate acele pana la cap si inapoi ( in timp ce eu urlam : ” hai in mortii ma-tii ca ma jupoaie astia si ma agata in par”) . Mhh …franceji. A durat vreo 10 secunde sa “booteze” , timp in care astia ma depaseau  ca in Romania si pe stanga si pe dreapta cu  dube  , tiruri ,  you name it.  Da’ whatever… Mi-a trecut supararea asta.   Mai ales ca 80% era vina mea.

GPSul  afiseaza harta pe ecranul mare si  indicatii pe  ecranul mic din ceasurile de la volan. Mi-a placut de el. I-am zis sa ma tina pe autostrada, asa a facut . Nu m-a luat pe ocolitoare  ca sa “scap de traficul aglomerat” , nu nimic.

Am observat ca de fiecare data cand coboram din masina  mirosea a doua lucruri distincte. Cauciucuri incinse si ambreiaj. Ambreiaj , inteleg ca ma mai razbunam pe ea pentru lipsa de motor  ( noua nouta  – 1300 km) ,  dar cauciucuri nu inteleg de unde , ca nu rupe aderenta nicicum .

Bai si cand m-am dat jos si se uitau puicutele de la client dupa mine ( toate trecute de 50 de ani – in caz ca intreba nevasta  ), mi-am dat seama ca , bah da , e o masina frumoasa. Ca eu merg saptamanal acolo si nu  m-a remarcat nimeni pana acum.  Macar atat, daca motor n-are.

Portbagaj : Porbagajul nu e cine-stie-ce. E mai mare decat la Golful scurt , sau decat la Juke ( ala e o gluma) , dar e mai mic decat la Mondeo. Nici spatiul in spate nu e cine-stie -ce. Nu zic , pentru ca-s scund si trag scaunul soferului  mult in fata  ca sa ajung la pedale , ramane  destul loc . Ai loc sa pui un scaun de copil, sa zicem. Sau poate sa stea un adult lejer. Dar nu e o masina lunga . Are vreo 4.38 metri.  Nici foarte lata . Se vinde in 5 locuri . Mhh, la jumate stai mai inghesuit un pic.  Doi copii + 1 adult , merge. Sau doi adulti + un copil.

 

Consum

440 km, 44.68 litri. Deci cam 10 la suta . Mult sau ce? Dar bine ca avem motoare mici de 1.2 litri.

Acum , sa o zic p-aia dreapta. La intoarcere am fost intr-un mare , exagerat de mare rush. Am mers  cu ea blana tot drumu’. Cumva cum n-ar trebui un om sa mearga. Pe autostrada am mers  aproape de viteza maxima  vreo 100 de km. Obositor.

Dar cu ocazia asta am observat ca se poate merge repede si fara motor. Am trecut pe banda 2, respectiv 1 doar cand erau libere. In rest banda a treia  pedal to the metal.  Problema e ca  daca incetinesti din motive de aglomeratie , pana la , sa zicem 130 , cand se descongestioneaza , trebuie sa schimbi a 4a ( da, da- indiferent ce te minte calculatorul de bord) , sa accelerezi pana la 140 , apoi a Va pana la 160-170, si apoi a VIa. Daca scazi la o suta, accelerezi cu a IIIa.  In sensul in care vrei sa ramai pe banda a treia , altfel tre sa le faci loc altora ca doar n-o sa-i tii pe toti in loc. Si dupa atata mestecat, fara niciun sarcasm sau ironie, am facut febra la  mana dreapta.  De-aici si consumul asa cum se prezinta.

 

Varianta pe care am condus-o eu face undeva pana in 25 000 EUR .  Daca ar fi avut un motor mai bun ( nici ala nu e decent) de 1.6dCi de 130 de cai  ar fi fost totusi o masina cinstita . Numai ca ar fi costat in aceeasi versiune de echipare 31 000 EUR.  6000E pentru 400cmc in plus la motor ? Cam mult , cred.

 

 

 

 

 

Send to Kindle

3 Replies to “1 up. Nissan Qashqai”

  1. La motoare d’astea e foarte bine sa ai cutie automata s-o lasi pe ea sa faca munca de jos. Am si eu golf cu tsi 1.2 de 105 cai si 7 trepte, stiu cum e. Daca era sa amestec eu de mina la maneta, o luam razna. Motorul nu e rau, doar ca atunci cind ai nevoie de putere sare cu vreo 3 trepte in jos si incepe sa urle.

    Get used to it, cam asta e trendul, motoare din ce in ce mai mici (vezi cel de 0.9 de la ford)

  2. O masina perfecta pentru un cuplu tanar cu unul sau doi copii sau pentru doamne si o alternativa perfecta la SUV-urile “premium” care au ajuns sa aiba preturi mai mari decat casele.

  3. Ok, ma incadrez la cuplu tanar , cu 2 copii, iar portbagajul…e bun, dar mai e pana la aproape perfect. Stii carucior trollere cu haine…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.