Când am luat biletele de avion , la un preț oarecum rezonabil , ținând cont că erau cu două săptămâni înainte de plecare ( rezonabil o pulă 1300 de euro pentru două persoane , dus întors – dar aia a fost – anul trecut eram mai bogat decât anul ăsta ) , m-am uitat și de hoteluri.
Aveam de stat 5 nopți și erau unele unele de 4 stele la circa 1000 de euro , unele și un pic sub , dar mi-era că aud comentarii.
Ce voiam eu de la viață, era să găsim pe unii care oferă prosoape de plaja și piscină, să aibă piscină încălzită și să fie relativ aproape de plajă, că în Dubai sunt distanțele cam mari, măricele și nu e prea plăcut să traversezi bulevarde de 4-5 benzi pe sens și ce mai e. Mă rog, m-am cam ajuns, că nu prea merită, explic mai încolo.
Sunt multe plaje OK in Dubai dar pe mine mă interesa doar zona marcată în roșu din jurul palmierului . Primul Palmier – Palm Jumeirah , ăla posh.
Aveți încredere în mine , că am ochi buni la locații. Am zis că voiam să fiu în zona de Dubai Marina, am ochit-o de pe Google maps că acolo e șmecheria lui Salam.
Și prețurile tot ca de șmecheria lui Salam sunt. Nu, nu sunt cele mai scumpe. În Palmier, de regulă sunt mai scumpe – are sens dacă vrei să stai , în mare, mai mult la resort, nu e de promenadă. Dacă vrei să pleci din Palmier – taxi sau ceva tramvai monorail. Și sunt cam aglomerate străzile că e cu one way in / one way out – cam tâmpit gândit sistemul de trafic în Palmierul ăla – nu am fost, m-am uitat de la distanță. Dar dacă mergi sa rămâi acolo , e OK.
Nu sunt mai scumpe nici decât la Burj Al Arab și hotelurile de lângă el, dar altfel, cam da.
Vezi poza de mai jos – nu e pentru perioada în care am fost noi, drept care preturile sunt cam la jumătate – e și mai frig pe final de ianuarie. 1 AED eu un pic mai mult de 1 RON ( zece mii, cum zicem ăia care nu am trecut la leul nou ), dar raportul dintre prețurile de la un hotel la altul erau oarecum similare.
În zona Marina Mall , pe partea “cealaltă” de baltă erau prețuri mai mici, nu te uita musai la ăla ieftin de lângă Dubai Marina Mall, ăla e “Royal Regency Suites ” – Apart Hotel, e perfect in regulă cred, dar eu sunt cu hoteluri cu recepție 24/24 și servicii de hotel. Eram absolut OK la un apartament de genul, dar am zis.
Zic așa, că se vede că sunt hoteluri la un 3500-4000 AED pe 5 nopți ( 4000 AED = 1000 EUR).
Eh, de la Dubai Marina Mall, până la plaja faci minim 20-25 de minute pe jos. Până unde mergeam eu- vreo 40.
De aia zic.
Hotelurile de pe plajă alte preturi. 5 stele erau de la 2000 de euro în sus / 5 nopți ( pe perioada din poze de la 5000 de AED în sus ) . La 4 stele nu știam dacă ar fi OK, cum nu mai fusesem în Dubai. Ar fi fost OK, cred. Fără piscină și acces la plajă privată.
Eu am ales după criterii personale, care nu contează, unul din cele de 5 stele de la plajă. Nu cel mai scump. Din zonă, cele mai scumpe erau The Fucking Ritz ( trebuie să mai fac niste bani și să merg și la ăștia) și Rixos.
Eu am mers la unul care arată ca o pulă cu urechi : W Dubai – Mina Seyahi. W e din lanțul Marriott – eu sunt fan Accor și aveau Sofitel in zonă, acolo trebuia să fi stat, cred, dar mi s-a părut că nu aveau piscină încălzită – irelevant – detaliez mai jos.
Ziceți careva că nu e așa.
Nu știam io cine e curva de Mina Seyahi , am căutat pe urmă și am aflat că se traduce drept ” Portul Călătorilor”. Plaja e privată .O bună parte din ea aparține de un grup de trei hoteluri W, Westin și Le Meridiene , toate din lanțul Marriott și toate o împart și împart și piscinele și SPA și ce mai au. Teoretic , cu card de camera la W, puteam merge în piscinele tuturor celor trei hoteluri.
Practic, nu am mers la niciuna , am testat doar cu un deget piscina de la W , să mă asigur că era încălzită pentru cazul în care aș fi dorit să înot în ea. Era!
Dar eu nu am binevoit piscină și nici soția , pentru că suntem oamenii plăjii și al mării, care nu era încălzită – rușine, șeicului Dubaiului ! Și era apa în mare cam cum era când făceam baie în Olt prin mai, când eram copil.
Rece , bă, de arătam ca o femeie un pic gravidă fără țâțe ( e OK, cresc și alea , eu am răbdare ), dacă mă vedeai in slip. Dar, în emisfera nordică, nu aveam unde altundeva mai bine să pot ajunge cu zbor direct. Din România, că eram aici pentru sărbători , din UK mergea – Caraibe, Mauritius, Maldive, Seychelles , India.
În fine, am zis să fie și mai pe ieftineală și numai ieftin nu a fost. 2600 de euro pentru 5 zile. Not great, not terrible.
Hotelul costă atâta pentru poziție și statut. Pe plajă, lângă el era altă plajă privată – Barasti, unde veneau cupluri și , în general, oameni tineri și mai trendy chiar decât cei cazați la hotel.
În hotel se organizau petreceri, unele private , la restaurantul de la etajul 31 , unul japonez, care cred că ținea și loc de club. Multe tinere, cred că invitate, erau aduse de taxiuri și unele de mașini mai scumpe , pe aici. Sincer, nu știu dacă noi ne potriveam în peisaj, după vorbă, după port și nici nu mă interesează – am plătit, am fost servit, asta e tot.
Este de spus că am primit un foarte “Early Check-in”, la ora 8 dimineața am ajuns la hotel și am fost trimiși în cameră fără așteptări și nu știu ce. Eram pregătit pentru check-in pe la 12-15, am fi mers la piscină sau undeva. Așa, am mers și am dormit în cameră până după prânz bine.
Nu știu dacă merită asta toți banii, adică știu că nu, dar e ceva ce mă aștept la un hotel de 5 stele, mai degrabă decât să îmi impună ora la care să vin. Mă rog, aș fi platit și mai mult pentru serviciul ăsta, dar nu au cerut nimic în plus.
Mai e de menționat că de suma asta nu am avut nici măcar mic dejun inclus. Era ceva gen 35 de euro pe zi de persoană și erau bani aruncați de pomană , că ne-am trezit de dimineață doar intr-o zi când am fost să vizităm și la plecare , dar nici atunci nu am mâncat, că nu prea mâncăm dimineața. Deh, vârsta, sau cum ar zice unii, se vede lipsa de testosteron, sau ceva.
În rest, ce mic dejun să mai iei la 11:00 – 12:00 când tot ce vrei e o cafea , sau ceva, când nu știi de la ce căpătâi sa apuci ziua aia în jumătatea ei. Genul ăla de vacanță din care te întorci odihnit și cu creierii la locul lor, oarecum.
Altfel, am zis , hotelul nu era pentru noi, nici musai pe placul meu, dar nu pentru că era ceva in neregulă cu el, ci nu ne potrivim la stil .
Holuri întunecoase, artă neînțeleasă și ultra-modernă, aveam senzația că eram într-un “hive” – știu să traduc, dar are o rezonanță mai bună în limba engleză.
Camera era mișto, am o problemă cu băile moderne, care nu mai au cabine de duș, e pur și simplu un duș deasupra și curge apă așa pe toată podeaua băii, mă rog , zona de baie , dar așa e acuma , așa vor ăștia tinerii, bănuiesc, nu mă cert pe temă. Nu e chiar rău, e OK, dacă curăță cineva baia aia zilnic, iar aici făceau asta.
Asta e – mi-a plăcut curățenia. În general, în oraș, dar în special la hotel, exemplar!
Ce vrea să aibă hotelul ăsta de banii ăia, dar momentan se chinuie este vederea.
Într-o parte se vede roata Ferris către port și pe alta un grup de zgârie-nori printre care și un hotel Marriott. Și se văd bine!
Acuma, dincolo de pozele ăstea, care îți pot plăcea sau nu, aspectul veritabil negativ e dat de faptul că în fața hotelului se construiesc alte trei clădiri înalte rezidențiale, momentan, la stadiul de fundație.
În multe locuri din oraș se construiește. Sigur termopanele izolează destul din zgomot. Nu total, iar fiind la un hotel de 5 stele îți dau dopuri de urechi, lol, dacă ai nevoie. Eu nu am avut nevoie, nu sunt așa de sensibil, dar zgomotul era undeva între 35 și 40 de decibeli la orice oră, cu balconul închis. Probe.
Dar vorbeam de priveliște. Priveliștea e plină de betoniere și … șantierul. Dacă asta te distrage, atunci trebuie să plătești mai mult și să mergi la unul din celelalte două hoteluri , Westin sau Le Meridiene, la un etaj mai jos așa și vedere spre plajă.
Multe alte hoteluri vor avea în priveliște o clădire în construcție.
De unde o să zic câteva chestii despre mașini. Cea mai la modă mașină în Dubai este betoniera. Nu numai în zona asta, nu numai la clădirile astea. Sigur, aici au venit sute, au turnat 48 de ore beton non-stop, până să înceapă să se vadă pe planșeul din poză, care se vede aici plin de fier. Nu știu cât beton au turnat cu cei trei elefanți, dar fiecare are debite de ordinul a 50mc/h și nu s-au oprit, de unde estimez că au turnat undeva în jurul a 5000-10,000 de metri cubi de beton.
Sigur, am văzut mașini scumpe , Lambo și Ferrari, Bentley / Rolls și unele care nici nu știu ce sunt.
Dar ce mi-a plăcut la americăneala lor, e că vezi mașini americane , în principal SUV-uri imense , Lincoln Navigator, GMC Yukon, Chevy Traverse , Tahoe și Suburban.
În afară de asta , folosesc niște SUV-uri asiatice pe care nu le-am văzut deloc, fie într-o densitate mult mai mică în Europa. Nissanurile alea bune, la care bălesc și nu sunt la noi : noul Patrol și noul Pathfinder. E complicat să aduci motoarele alea mari pe benzină, iar cele diesel sunt și problematice – din ce am înțeles, nu sunt expert – și oricum și alea de 3.0 litri sunt impozitate prohibitiv în toată Europa.
În afară de astea Lexusul care tine loc de Toyota Land Cruiser, dar pentru bogați – GX 570.
Legat de care un număr semnificativ de taxiuri și mașini de “hail raiding” – adică Ubere , sunt Toyota Highlander , mi-a plăcut asta. Legat de care , am venit de la aeroport ca pasager de Tesla Y, civilizat , tapiserie de piele, aproape m-au făcut să zic că “uite dom’ne, au și ei piele ( ecologică ) la nivel de Mercedes C , BMW 3 cu același nivel de echipare ”( piele ecologică , adică). Și cam e, dar pe urmă am mers că pasager în Lexus LH300 și nu am mai cerut Uber green din momentul acela, nu din motive de piele, dar interiorul de la Lexus LH, care nu e nici acela ceva extraordinar, e la alt nivel , care indică Tesla în clasa Renault, Skoda, Seat, la capitolul detalii de interior.
Motivul pentru care nu am mai cerut Tesla Y și probabil am să evit astea oriunde în oraș ( da, știu, amuzant ) este pentru că mi s-au făcut rău în timpul celor două curse, ca pasager în spate. Nu e o problemă de design de confort. E spațioasă, e aerisită, spații vitrate largi, suspensii OK, dar birjarii care le conduc apasă prea tare pedala de accelerație ( nu scârțâit de roți sau ceva, dar mai tare decât la cele clasice ) și îmi provoacă o stare de rău de la accelerație, fie în linie dreaptă, fie în curbă.
Mașina nu cred că are dinamica potrivită pentru un taxi. Eu un overdo. Nu știu dacă poate fi condusă cu curbele de accelerație potrivite pentru transport de pasageri în condiții de confort ( pentru pasageri, mă doare în pulă de șofer când plătesc deplasarea ) posibil că da, dar probabil că nu de birjari la nivelul de șofer de Uber.
a fost cu saracie anul asta, nu ti-ai permis poiana brasov 😀
Cred că da, mi s-a mai spus. Chestia e că chiar preferam Poiana Brașov ( sau ceva de genul – Sinaia, Păltiniș, Transalpina, sau mai pe ieftineală la Veliko Târnovo / Banskoe ) chit că zile mai puține, dacă era mai scump, ca să mă încadrez în buget, undeva cu zăpadă să mă dau pe schiuri – nu că aș ști, dar îmi place să-mi rup oasele, dar doamna casei mi-a dat de înțeles, spunându-mi clar, că eu nu-s cu aluzii și astea, că nu vrea să miroasă marea, vrea la soare – și asta a fost, o alegere simplă,… Read more »
Americaneala cu SUVuri si asiatice cica e pentru ca alea au aer conditionat mult mai durabil decat alea de fitze. In Dubai e numai oras, dar in alte tari din zona cica nu prea se incumeta lumea sa iasa din orase cu masini care nu au aer conditionat de incredere.
Umm, băi, SUV-urile americane erau de fițe, gen Chevy Tahoe și Lincoln Navigator sunt destul de de fițe -unele mai aveau și chestii custom pe ele. Am văzut și Rolls Cullinan – gen știu că e o mașină mai scumpă, dar nu mă impresionează pe mine în același fel. Și da, înțeleg că e nevoie de aer condiționat serios, că majoritatea rablelor pe care le-am condus eu, în puținele episoade de temperaturi de peste 42 de grade celsius pe stradă, cam sughițau la capitolul A/C – nu prea mai făcea față. Ori în UAE trebuie să țină până pe la… Read more »
Cam toate mașinile au AC corespunzător (indiferent dacă sunt ieftinituri sau nu) pentru că majoritatea covârșitoare a mașinilor sunt GCC-Spec. La mașina mea a fost inclus pe lista de opțiuni cod pentru “Hot countries specification”
Frumos la dubai
Mă mai duc!
Un bun prieten, tot așa, înnebunit de Dubai și de opulenta de acolo. Doar ca la una dintre vizite, a mers cu un taxi al unui pakistanez sau indian. Și ii povestea tipul cât de grea e viața acolo, pentru ei, baza țării, cei care muncesc din greu. Minim 14h pe zi, pe taxi. El și soția nu câștigau mai mult de 1400 de dolari pe luna. Iar el o ducea bine, pentru ca nu lucra în construcții, afară, în cănicula ucigătoare. La care omul meu sta un pic și se gândește.. Frate, dar ăștia nu au inventat apa calda.… Read more »
Eu nu-s înnebunit de, sau după opulență sau mai multe. Adică, e frumos, nu zic nu, dar nu pentru asta aș merge acolo. Ci pentru că e curat ( eu nu văd în asta opulență, ci normalitate, ca să ne înțelegem, și mi se pare anormal să locuiesc în orașe alături de șobolani care pozează în oameni ), pentru că serviciile sunt servicii, pentru că nu-s bețivi ( ca mine ) pe stradă, sau altfel de cetățeni deranjanți, chiar și în zonele populate de săraci, că tot ridici problema ( corect), e cu civilizație și oarecum disciplină. Știu că nu… Read more »
Gen : https://hotnews.ro/nu-l-am-batut-am-avut-o-discutie-mai-aprinsa-ce-a-patit-un-srilankez-care-munceste-in-romania-ca-sa-nu-si-piarda-terenul-cu-orez-si-banane-de-acasa-1875145
Pula mea, dom’ne.
crunt
“Auzi, boss? Tu ești mulțumit de salariul tău în România?”
Nu, nu sunt multumit, clar.
Tu ai fi multumit cu 2k ?
Nu e că nu aș fi nemulțumit, e că nu am fost, când viața era semnificativ mai ieftină decât acum. Și presupun că vorbești de Euro, eu am prins și vremuri când aveam mai puțin de 2000 în lei. Și nu eram, băi, șofer. Câștigam 500-900 de lei pe lună și făceam mai mult decât un taximetrist – munceam mai mult și cu mai mult consum de materie cenușie ( nu extraordinar, dar mai mult decât un taximetrist, oricum) și noaptea, ca să merg ziua la școală și a fost nevoie să pun școala pe pauză un pic să muncesc… Read more »