Am plecat din România – că aveau copiii treabă și nu pot călători singuri , că altfel mai stăteam.
Nu e că, mamă ce frumoasă e iarna în România, dar orișicât au fost de 3 ori 15 grade într-o săptămână.
Când am ajuns in UK am avut impresia că s-a stricat și centrala asta, dar era doar că o lăsasem eu relaxat pe 48 de grade .
Lucru care e de notat, pentru când oi vrea pompa de căldură. În starea curentă a casei la -3 grade afară, la 48 de grade temperatura agentului termic, o să fie cam răcorică la parter, un conservator 19 grade. La etaj e blană.
Calorifere mai mari nu prea pot monta, aș putea porni încălzirea cu sârme prin pardoseala în baie și bucătărie, că oricum a pornit-o soția întru sărăcire, n-a auzit că au crescut taxele.
Am crescut temperatura apei in centrală la 58 de grade și este mai bine , casa tine 20-21 de grade și jos și nu creste la 22 de grade ..poate creste, dacă ridic temperatura apei la centrală peste 65 de grade, dar ne-am învățat așa , mai mult eu. Până nu se plânge “cineva”, economie. Eu stau perfect, cu izolația de acum, contează, la 20-21 de grade. Re-la-xat
Când mă trezesc dimineața pe întuneric ( în UK lucrez de la 8, În România de la 10 – viață)., și mă uit pe geam că ninge gri, sunt tot un zâmbet.
Dar nu sunt nici pe jumătate la fel de fericit ca atunci când trebuie să dezgheț mașina, o pornesc și la rece sună așa. Da, e programată să schimb kitul de distribuție, pompa de apa, kitul de accesorii , o gălăgie de bani. Nu știu ce face așa de la mașină, dar eu clar că frigul face. Gâh.
scartaitul e cureaua de accesorii / role. n-are nimic, decat daca te deranjeaza sonorul. restul asa suna un motor diesel de ala de care ai tu la rece. nu e nimic in neregula. e ciclul de incalzire accelerat, ii da un pic de motorina mai multa si cu avans mai mare, sa intre in ‘norme de poluare’ mai repede. alta retardare, dar ok. poti reduce un pic zgomotul daca bagi ulei adevarat si nu de alea de care pun aia la halfordsul local unde iti duci tu masina. le. am schimbat uleiul in GL (ia 12 kile, futu-ma) in strada… Read more »
Ea n-o avea nimic decât că e depășită, gen : Replacement of Ancillary drive belt 80k / 6 yearsReplacement of Ancillary drive belt kit 112k / 10 yearsReplacement of Timing Kit and water pump every 112k miles / 10 yearsMile n-am, dar sunt la 10 ani – cu cureaua de accesorii originală. De aia schimb și kitul de distribuție și de accesorii și probabil că după aia vând mașina. poti reduce un pic zgomotul daca bagi ulei adevarat si nu de alea de care pun aia la halfordsul local unde iti duci tu masina. Nu o duc la halfords, vin… Read more »
nici n-are rost, numa te enervezi degeaba cu maimutele.
eu cand n-am chef de dezbateri retardate, ma duc la kwick fit si ii dau lu ala spagone 20 de lire si imi schimba oloiul cu ce ii duc eu, nu cu ce scoate el de pe fundul butoiului lui special.
Sunt curios, cat e motorul care ia 12 litri de ulei? 4.0l?
Ca Citroenul meu vrea 6.1 litri la motor de 2l 🙂 – de aia nici nu mă agit că consumă un litru la 5-6000 km, completez și gata, că oricum mai are 🙂
Și e amuzant că rabla din România cu motor de 3 litri , ia doar 7.1 litri de ulei – culmea e că aia nici nu consumă.
da, OM629, V8 4.0
Și ce faci cu uleiul ăla vechi? Îl dai la ceva service de-ăsta? Că la canalizare nu cred că-l arunci totuși…
Îl ducea McDonald’s, că mai merge de 2 prăjeli.
nu-l arunc, il colectez in badoagele goale ramase si il duc la groapa de gunoi unde au aia recipient special si il primesc gratuit.
ma batea gandul la un moment dat sa il filtrez si sa il bag in rezervor sa-l ard si pe ala, dar fut dpf-urile.
Ok, la mine nu cred că e o opțiune dar oricum e de ținut minte.
Și eu am descoperit anul trecut schimbul de ulei prin joja, cu o pompă ieftină.
Meserie.
E joaca de copii schimbul de ulei.