Am găsit o cutie veche cu chestii și, cotrobăind prin ea, sperând să găsesc actele de la peridoc, că trebuie să îi fac asigurarea și ITP-ul, am găsit carnetul de note al unui copil , de la școala din România.
Și ca orice om, m-am apucat să răsfoiesc, că de aia nu găsesc niciodată nimic niciunde, că nici. Nu apuc să caut până la capăt.
Și răsfoind m-am gândit la două lucruri, unul e ce mult m-am schimbat eu.
Notele copilului erau la fel și acum 7-8 ani , când erau actuale , dar eu le apreciam altfel. Adică, mai puțin. Că trebuie mai mult, mai mult , mai mult. Că.
Între timp am ajuns să cunosc și să recunosc că eu nu am fost chiar pe atât de bun, deși am avut și eu note cam la fel de bune. Dar na, la țară. Nu e tot aia.
Al doilea că nu am fost niciodată la fel de mândru de mine cum sunt de copiii mei și nu știu ce poți vrea, din punctul ăsta de vedere, mai mult în viață, în afară de 1 miliard de euro.
Ocazie cu care am găsit și răspunsul la întrebarea din titlu. Contează, da, că știi ești educat și că nu ești prost. Nu e vorba că notele îți garantează educația pe toată viața, sau că nu poți fi educat și altfel. Nu e un reper absolut.
Dar contează, că înveți și devii mai puțin prost.
Teoria mea e ca notele nu conteaza daca ai si un motiv pt ele.
Gen nu invat bine ca sunt campion olimpic la inot. Nu am timp de altele ca pictez si am expozitie. Chiar si faptul ca ma apuc de cantat la nunti. E dezbatere si aici ca nu musai daca faci balet zilnic si ajungi balerina. Da na, incercam.
Da daca nu invat ca asa am decis eu ca frec menta…
Găsesc asta că justificare că de ce nu.
Daca ești campion la orice, ai avantajul ăsta că ai reușit la ceva și eu, fără îndoială, o justificare extraordinară.
Dar realitatea e că dacă nu înveți în alte moduri formale sau informale , vei fi un campion olimpic care înțelege puțin lumea din jur.
Sigur, partea importantă în fraza asta rămâne “campion”, dar ia asta ca imaginea lui Ilie Năstase, dacă înțelegi ce vreau să spun.
Depinde cine face programa de invatamant 😀 cum ar fi introducerea materiei obligatorii ‘istoria evreilor, holocaustului’ … si cam cat conteaza notele bune ca sa fii prost. Sau ca sa nu fii? 🤡 cand ma pregateam pt exam la AC acu multi ani … mi a picat in mana o cartulie groasa cu istoricul subiectelor de admitere din anii 70-80 pe toata politehnica .. (chiar facultati care deja devenisera obscure vb de sf anilor 90 – inceput 2000 gen rezistenta materialelor sau electrotehnica!!) subiectele mi s au parut de OLIMPIADA 🤣 ca sa nu mai zic ca scriai rezolvarea …… Read more »
Cafeaua sigur nu era mai buna in comunism. 😀
Cafeaua era execrabilă acum 15 ani ( acum 10 ani in România), lasă revoluția.
Vorba aia macar era cafea – nu ovaz :)))
Depinde de mai mulți factori, dar sunt mai puțin relevanți în context individual, că înveți informații la care ai acces. Interesant ce spui că eu am studiat subiectele din anii 60-70 înainte de examen și ce am observat era, nu că erau de olimpiadă, ci din alt spectru de dificultate. Matematica de admitere din anii 90-2000, eu am dat admitere in 2002, avea un spectru mai larg, mai introduseseră niște topicuri, și punea accent pe să știi metodele și să stăpânești rutinele de calcul decât pe adâncimea tipicurilor din cărțile alea. Personal, nu mi se păreau de olimpiadă, sau nu… Read more »
Nope. Nu conteaza. Cunosc niste F tocilare de 10 pe linie la liceu si facultate. Genul ala de plange cu hohote ca a luat 9.50 nu 10… una a ajuns farmacista, asta era un fel de suport pe vanzari ceva joburi destul de usor de luat, destul de medii si plafonate.
Aparent aia de 6-7-8 care nu toceau da invarteau au iesit mult mai bine din aia de-i stiu.
Nu cred că înțelegi ce vreau să spun. Poți să câștigi bani, sau să iei un job bun cu pile și fără să faci școala deloc, sau formal, dacă e nevoie.
Nu despre asta vorbesc.