Articolul ăsta.
Primul lucru pe care l-aș face în legătură cu articolul ăsta, dar nu am cum că n-am resurse și timp, ar fi să-i caut pe foștii studenți cărora le-a fost profesor și supraveghetor de doctorat și să-i întreb cât de mult i-a ajutat și cât de bun profesor a fost. Dar cum nu am această perspectivă și n-o voi avea cât timp ocupă fotoliul ăsta, că n-o să scrie nimeni prin presă, n-o să mă leg de treaba asta la modul ”ia să vorbim mai multe despre tine și cât de bun erai tu”.
Și o să pedalăm pe ideea lui că profesorii sunt prost pregătiți și leneși, că uche rezultatili.
Și o iau pe asta:
Dar dacă-l ai pe copil în școală și tu l-ai primit în clasa a V-a și ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a, și în clasa a VIII-a la testele PISA sau la TIMS el apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală… Păi nu vă supărați, cine este de vină?
Și aș zice:
- Nu știu, hai să vedem.
- Câți elevi sunt într-o clasă de care se ocupă la un moment dat un singur cadru didactic – aka, există noțiunea de profesori asistenți la școlile primare , gimnaziale și liceale? Răspuns: Nu. Deci câți?
Asta este elementar. 10, 15, sau mai degrabă 30 ? Contează, pentru că a crescut norma de predat a profesorilor, cu care sunt de acord, dar nu a scăzut numărul de copii pe per profesor, ba dimpotrivă, a mai adăugat băngi, că în mintea lui de doctor în educație așa funcționează. Adaugi bănci și copiii brusc devin educați. Eu zic așa. O oră are 50 de minute efective. Să zicem că predai și explici lecția în 30 de minute, pentru toată lumea. Deși pe vremea mea erau ore când turuia profesorul ăla toată ora, pentru că fuck programa , de aia.
Îți mai rămân 20 să discuți cu elevi, să îi ajuți să înțeleagă să. Dacă împarți aia la 30 de elevi ”ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a înseamnă 40 de secunde pe oră de copil. Păi, boul ăsta, crede că dacă un copil rămâne în urmă cu citit, scris, lecții, îl ajuți în 40 de secunde, nu? Dacă i-ai ajutat pe 4 în câte 5 minute, aia e, au rămas 26 în urmă, fiecare cum poate, la categoria proști targă. Este că nu pe cei mai în urmă îi ajuți?
- Câți elevi sunt într-o clasă de care se ocupă la un moment dat un singur cadru didactic – aka, există noțiunea de profesori asistenți la școlile primare , gimnaziale și liceale? Răspuns: Nu. Deci câți?
- Programa
- Dacă ai statistic un număr mare de copii care nu înțeleg ce li se explică înseamnă că :
- Li se explică prost . Ori cum ai da-o iese așa. Dacă nu știe profesorul, păi atunci să vorbim despre formarea lor profesională. Cine se ocupă de asta. Inspectoratul are motive să existe ca instituție în România? Răspuns final ”n-are!”. Dublăm banii, trecem la următoarea. Dacă profesorii sunt așa cum se nimerește să fie și n-ai de unde alții , că reducându-le veniturile nu atragi unii mai buni, dau eu în scris, poate trebuie să reglezi ambițiile de predare din programă. Adică să se predea lucruri mai simple, dacă ai 40% analfabeți. Da, n-o să mai stăm așa bine la olimpici, din păcate. Nașpa, nu? Nașpa, dar poate că România are pretenții prea mari conform resurselor alocate.
- Dacă ai statistic un număr mare de copii care nu înțeleg ce li se explică înseamnă că :
- Resursele alocate.
- Daniel David nu respectă legea și ar trebui demis pentru asta, dimpreună cu tot guvernul – Bolovan primul, că el e cu tăierile și în același timp cu creșterea taxelor. Legea bugetului spune că învățământul trebuie să primească buget de 6% din PIB. Demult. Educația prioritatea numero uno, sigur, dar cu de 2-3 ori mai puțini bani decât prevede cadrul legal.
- Bulgaria e la 4.7 din PIB. România l-a majurat teoretic la 4.5% din PIB, în alocarea din februarie, asta era înainte de ultimele alegeri prezidențiale și presiunile pe deficit, și l-a micșorat la loc , uite datele, media la 2.9% din PIB. UK e pe la5%, în condițiile în care se axează mai mult pe învățământul elementar și facultatea mai mult pe finanțare privată. Că de aia sunt acolo și nu, nu-s ei cei mai buni, dar au un sistem bunicel. Aveau.
- Politica / sistemul. În România se mai plâng proștii că e greu să lași copii corigenți și repetenți. Și cari proștii târâș până la absolvire. Firește că numai proștii pot avea astfel de poziții, pentru că în realitate , când un elev rămâne corigent, repetent, cadrele didactice responsabile pentru asta ar trebui evaluate. Dacă e treabă statistică, adică mai mult de un elev dintr-o clasă rămâne și/ sau dacă se dovedește că nu e un caz cu nevoi speciale, care ar trebui plasat într-un sistem special – leave no one behind, futu-vă morții în gură, Daniele, că te înjur pe banii mei, atunci cadrul didactic reciclat ( lăsat repetent, cum ar veni ) și trecut el pe educație, sau dacă nu, alt loc de muncă în altă breaslă.
- Sper să-l remanieze în pula mea, cu guvernul lor cu tot, că-i la fel ca idioții dinaintea lui, efectiv pielea pulii în parohie, e rușinos faptul că a fost rectorul UBB, pare că nu înțelege nimic din nimic
- Ce pula mea, miniștrii educației sunt mereu din învățământul ”superior”, numai rectori, profesori univesitari și oameni așa de deconectați de partea de învățământ pe care o critică, că n-ar avea ce să caute să facă politici și evaluări, asta pe lângă faptul că sunt părtinitori și mereu favorizează învățământul superior, că de aia mai avem facultăți gratis și ieftine, și nu e musai rău, dar dacă din banii puțini aloci mai mult la facultăți, ce pula mea te plângi că vin vagoane de proști din liceu, că e natural.
Apropo de analfabetism functional – o fi oare cel mai bun indicator testele pisa? Pentru reforma sistemului de invatamant? Sa nu uitam ca se dau o data la 3 ani, doar pe un esantion (ma rog cica reprezentativ) de elevi abia de 15 ani. In RO este testarea nationala in a 8-a, adica cu un an-doi inainte. Cam tarziu sa iei masuri. Adică să se predea lucruri mai simple, dacă ai 40% analfabeți. Da, n-o să mai stăm așa bine la olimpici, din păcate. Nu poti, ca membra UE, trebuie sa respecte programa lor – are si un nume pompos… Read more »