Mă rog, Uber, dar știți voi.
Pă ghețiou’ care este am ieșit în oraș evident cu taxi, că unde să parchez rabla la Piața Prostituției când parcarea de acolo e amenajată în târg.
Iar de autobuz, mda am auzit că a cumpărat primăria unele noi tot diesel, care se strică din prima zi (click doar dacă aveți ad-blocker).
Am rămas surprins când scria în comandă că vine un Golf electric, că știți și voi, în Romunia și la Uber mașinile au 15 ani. Ca paranteză, un tip care m-a adus de la aeroport săptămânile astea se plângea că de ce i-a dat o clientă o stea când i s-a stricat mașina ( tot Golf, dar de 14 ani), că ce, mașinile se mai strică ( mai ales după o vârsta aș adăuga eu). En fin, să nu ne oprim aici.
A venit machineta electrică, da, făcută de ăia care fabricau ”cele mai curate” dieseluri – mă rog, până i-au prins cu ocaua mică, dar electrică. N-are cine știe ce distanță de golire a bateriei, între 150 și 250 km, în funcție de capacitatea de stocare energie montată. Da-i ok pentru București, daca îți ajunge prelungitorul pe geam de la etajul la care locuiești, credeam eu.
Îl întreb pe nenea cum e cu încărcatul, cât durează, astea. Acasă cică durează toată noaptea ( prelungitorul pe geam , știți voi), la stațiile de încărcare rapidă de prin oraș – 40 minute.
-Și sunt stații d-ăstea? întreb eu.
Cică în București sunt destule. Următoarea întrebare a fost dacă-i mai scump curentul la stațiile de încărcare decât ăla rezidențialul, ăla care iese prin cablu, nu ăla care iese pe lângă prin fereastra deschisă. Cică-i moca.
M-am gândit că are ceva pachet ca Tesla, dar nu-i vorba de asta. E vorba ca sunt stații de încărcare gratuite la supermarketuri: Kaufland, Cora și care mai sunt, că nu am reținut tot ce-a zis.
Deci omul are un plan de afaceri foarte cool. Practic, nici nu merită să-ncarci acasă. Merge în parcarea unui supermarket, stă 40-45 minute, încarcă pentru 150-160km. Ăstea pot fi 10-20 de curse, dar pe scurt vreo 330 de lei, am calculat eu. Poate un pic mai mult că cu mașinuța asta , în România, omul e evident catalogat Uber Select. Chiar e select să ai rablă electrică în București. Dacă încarci de 2 ori într-o zi, nu vreau să fiu eu căpitanul evidență, dar cred că e clar că ai profit mai mare decât oricine altcineva, că tu nu plătești combustibil. Omul ăsta face fără probleme 10,000 de lei pe luna minus cât iau ăia de la Uber comision. Așa cum și ar trebui.
Diferența fiind investiția, în România, rabla asta costând 38.5k EUR sau 450 EUR lunar. Minus ticketu ăla de 8000 de euro, sau cât dracului era, pe care-l dă statul. Cred că-l mai dă, nu-s sigur.
Oricum, e un pic de nobrainer, nu? Ai o afacere, un job pe care-l derulezi cu undeva la 30-40% din ce câștigi. Iar daca nu faci investiția, tot trebuie să cumperi rablă, o dată la 10 ani, dar una mai ieftină evident, la o treime din preț sau mai puțin ( SH, se știe), doar că din aia 500 de lei, păstrezi mai spre 300 așa, dacă bagi 300km / zi.
Practic nenea ăsta își plătește jumătate de rată la mașină, probabil, cu bani oferiți de supermarket.
Punctul 2 pe care l-am remarcat. Condusul. Mașinile electrice reacționează relativ rapid comparabil cu cazanele. Și totuși soferii de mașini electrice sunt din ăia care merg la consum. Nu numai nenea ăsta care n-am văzut să bruscheze accelerația sau frâna – de ziceai că suntem pe șine – dar în general.
Ceea ce-i ciudat, că pe mine, mă costă 1-2 lei când apăs o dată până la fund pedala în inima motorului V6, iar pe unul cu electrică mai puțin. Diferența fiind, cred că, noi ăștia cu cazanele, avem în burți borhot pentru mai mulți km decât bateriile electrice. Și că planul nostru de ”business” nu include timpii de așteptare semnificativi până la o încărcare plină.
Cumva-cumva, am așa un iz de impresie că mașinile electrice ne vor educa pe toți, mark these words. #oaltăeconomie
A, și erau 0 grade aseară, și mașina mergea brici, că știți și voi că vi se descarcă telefoanele la frig, da.
si daca stai la etajul 9 ce faci? :))) te costa prelungitorul mai mult ca masina. din cate stiu eu, da, costa curentul de la statiile de incarcare mai mult decat ala rezidential, am auzit intre dublu si de patru ori mai mult. poti sa iti faci si niste abonamente in functie de viteza de incarcare parca, aici nu mai stiu detalii. da, exista si astea gratuite, ba chiar multicele, dar daca folosesti masina doar pentru tine (no business) e cam enervant, ca daca ajungi acolo si e cineva la incarcat, si stai si il astepti pe ala, si mai… Read more »
Dacă stai la 9 cred că tre’ să strângi bani de un apartament mai jos nu de mașină electrică :). In București stau la 6 și am aceeași problema, lol. Bine, 50 m de cablu de 3.5 kwh costă rezonabil, dar e hilară ideea. Oricum nu de la priza de lângă noptieră încarci mașina. De la aia de aer condiționat. Evident nu au fost gândite să le încarci tu din priza de la bloc de la etajul 9, al unui apartament cu instalație electrică din ’70 și eventual ceva improvizații la ea. Dacă nu ai loc de încărcat la un… Read more »
misto, n-as fi crezut ca-ncep lucrurile sa se miste bine si la noi.Pana-ti faci cumparaturile,sa zicem,rabla se incarca…
Oricum, dupa ce mai trec doi ani si termin de platit benzinara, imi trag un Leaf, ori ceva de genul.Adesea merg cu Car2go (smart-uri,in Madrid), am mai mers cu uratenii d-alea de C-Zero… nu se compara,genul electric e mult mai zen.Altfel, pe autostrada,parca prefer un cazan (in lipsa de un Tesla… 🙂
Pai pe autostrada nu conteaza ce preferi, ca cu altceva poate nu ajungi la destinatie dintr-o bucata :).
cum ma cablu de 3.5 kwh?
Plm, 3 – stau jos 🙂 . Să țină 3kw.