Am citit comentariul ăsta și nu înțelegeam o chestie. Cum pula mea să te coste o ”stație de încărcare” montată în curte, adică ceva priză legată la instalația ta de 220V – 500 de euro?
Și după aia m-am lămurit.
Ăsta e doar un kit ( adică priză + siguranță diferențială) și de aia e așa de ”ieftin”. O stație adevărată costă peste 200 EUR.
Că asta are și un picior de plastic inclus. Cu montaj cu tot, aia e – 500 EUR. Nu, nu-i vreo chestie de fast charge, ceva protecții suplimentare ( mai mult de-o siguranță, pe care oricum ar trebui s-o ai). Chiar scrie, că se recomandă protecția la supravoltaj. Adică să cumperi tu o piesă de gen.
Și nu, nu numai pe site-ul ăsta am găsit jaful, dar acuma na, n-o să le fac reclamă la toți.
Și nu, nu atâta costă o priză și-o siguranță, în plm. Ăstea-s doar prețuri pentru hipsteri cu mașini electrice, care nu știu nimic despre curent și chestii, dar cred ei că mașina electrică e specială și are nevoie de un anume tip de echipamente pentru a fi conectată la rețea. Genul de fraieri pe care vrea să-i jumulească orice meseriaș, comerciant.
Bă, io-nțeleg perfect că nu suntem toți electricieni, nici eu nu-s unul întreg, după cum se vede că mai comit inepții gen ”cablu de 3kwh”, da’ și bătaia asta de joc ar trebui să pută un pic.
Pentru ce contează, ăștia care vă cumpărați mașini electrice și nu vreți să le încărcați chiar de la priza de lângă noptieră cum zicea Stropic, băi, o priză cu împământare de putere medie, chiar și de aia aplicată, adică care-i marcată că rezistă la 16A, e suficientă. Un cablu decent de ”doi jumate” – cum se spune în jargon ( 2.5 mmp) – e și ăla suficent dacă nu tragi derivația pe o distanță de prea multe zeci de metri.
Dacă mai pui și-o siguranță diferențială ( disjunctor diferențial – DDR) ești boboc.
Priza costă maxim 50 de lei – din aia bună. Dar maxim. Sari peste dacă vrei protecție integrata la fulgere și alte pulamea-uri.
Siguranța e între 100-130 lei. Tot așa, una de brand recunoscut, fabricată în UE.
Cablul depinde de lungime si oricum nu e inclus in pretul kitului sau stației. Circa 5 lei pentru un metru de 2.5 x 3y (CYABY / C2XABY), ăla bun cu inserție metalică, să nu ți-l glojdăreacă șobolanii.
Toate nu au cum să coste mai mult de 250 de lei. Mai pune 250-500 pentru manoperă, că plm , e București și nu vine niciun electrician serios pe mai puțin de 50 de EUR/ oră, nu?
Pe mai puțin de-atât poți să angajezi doar un programator (ITrist), dar ăla nu știe să facă instalații electrice.
Deci tot ce e peste 200 de euro se numește japcă.
Pentru hipstări cu eșarfă și alți analfabeți funcționali:
Orice circuit electric pentru o locuință o să dea maxim 16A. Fiindcă așa sunt construite, de când au electrificat țara comuniștii lui Dej. 16A x 230V = 3680W. Pe circuit, nu pe priză. Adică dacă ai un frigider și un desktop în funcțiune în casă, numai vreo 2600W.
Consumatorii foarte mari au cablu separat din tabloul electric, cu siguranțe calculate pentru ei. Mașină de gătit electrică – 7000W cu toate ochiurile și cuptor în funcțiune. Cablu separat de 4mmp, siguranță de 32A. Altfel îți dai foc la casă.
Adică dacă ai un frigider și un desktop în funcțiune în casă, numai vreo 2600W. Poate daca frigiderul si desktopul sunt tot de pe vremea lui Dej. Cablu separat de 4mmp, siguranță de 32A. Altfel îți dai foc la casă. Nu, altfel sare siguranta de 16/25 A pe care o ai pe circuitul ala. Daca nu ai, dai foc la casa *Nu prea am vazut masini de gatit electrice monofazate cu putere de 7kw in modul de lucru monofaza. **Nu inteleg ce legatura au toate astea cu incarcarea unei masini electrice. Eu, din ce am vazut pana acum, daca conectezi… Read more »
Ehhh… pentru analfabeții funcționali e o chestiune de prestigiu personal faptul că “te-au făcut”.
Ei sunt așa, mai nobili, stau în casa decorată de firma de arhitectură, beau ceai de coadă de maimuță bengaleză, mănâncă rău-vegan și nu merg la stație ca un cocalar cu BMW.
Nu merg la stație, încarcă mașina electrică de la priză în 24 de ore sau mai mult. Există un motiv pentru care niște oameni cu educație tehnică au inventat stațiile. Și stațiile Supercharger.
Scena din “Aviatorul”:
Mrs. Hepburn (milionară născută în era victoriană):
“We’re all Socialists. We don’t care about money here.”
Howard Hughes (multi-milionar):
“That’s because you have it.”
😀
stii zicala aia cu un nebun arunca o piatră in lac si 10 înțelepți nu o pot scoate? fix asa. :)) da, probabil trebuia sa pun disclaimer mai solid ca “cica”, ca vorbesc din auzite, nu de priza sau noptiera mea. bine, nu ca acasa as sti daca am 16A sau 32A sau 2A. :)) asa. sincer, nici nu stiu daca a costat 500 euro exact, stiu doar ca zicea ca facut niste calcule si ii era teamă că il duce acolo. ce stiu insa e că nu a venit un electrician oarecare, a facut o cerere si au venit… Read more »
Stropic: e indiferent. Oricum nu va da 300 A continuu și 340 A la vârf, ca o stație Supercharger. Era odată un hipstăr australian care avea multe panouri fotovoltaice. Lucru foarte profitabil în climatul lor. Și se lăuda cu asta de parcă ar fi fost Ceauşescu reînviat. Că el are multe panouri solare care produc şi mai mulţi kilowaţi, încât nu are ce face cu ei. Și i-ar trebui o baterie cu plumb şi acid în pivniţă, dar toate sunt prea mici pentru nişte panouri atât de mari. Aşa încât i-ar trebui una de submarin Diesel-electric, dată la casat. Și… Read more »
@Nautilus, da, plus cat loc ocupa. Nu stiu de ce ar vrea cineva sa fie independent energetic off grid, as zice ca in caz de razboi/catastrofa, ai probleme mult mai mari.:))
Independent energetic nu-i acelasi lucru ca offgrid. In caz de catastrofa/razboi, as paria ca aia care nu au pic de ceva backup, adica dependenti 100% de grid au probleme un pic mai mari decat restul. Adica, in caz de catastrofa nucleara, de aia cu iarna nucleara, plm , s-ar putea sa nu te mai ajute panourile de pe casa, dar poate ai eoliene. Dar in caz de razboi/ catastrofa e probabil sa fie ceva pene de curent. Nu ca nu ar fi ( in Romania, cel putin, si cand nu e catastrofa). Si cat timp nu pica napasta fix pe… Read more »
Cam așa zice și Elon Musk (și se pare că are dreptate, că până una-alta el e miliardar, nu Gigi cu patentul și sârma de lipit): mașina electrică și celelalte invenții ale lui sunt concepute pentru o economie industrială. Nu ai cum să fii off-grid și să te aprovizionezi singur. Bateriile țin cam 6-8 ani, anvelopele performante se fac scoarță de copac după 3-4 sezoane, cele clasice ca pe vremea Daciei pot ține cu ceva noroc vreo 10-15, eolienele au nevoie de piese de schimb și întreținere, cablurile îmbătrânesc și izolația lor crapă. Astfel încât omul nostru presează să fie… Read more »
Asta tine de pret si de accesibilitate. Daca curentul costa dublu la statia de incarcare decat la tine acasa e posibil ca daca nu esti presat sa zici : lasa ca nu-i bai, se incarca singura peste noapte, nu plec nicaieri in seara asta. Chiar si daca nu costa, inteleg ca acum sunt statii unde incarci moca, daca tu stai la dracu’ in praznic de statia aia si bagi o ora dus intors pana acolo, sau e riscul sa fie ocupat si sa freci duda probabil ca faci la fel. Masina in priza. Ma iau exemplu pe mine. Presupunand ca… Read more »
pentru 2-3 zile e chiar o idee foarte buna sa ai ceva de back-up. dar daca vine razboiul/catastrofa nucleara, sunt la fel, tot nu o sa ai ce manca :)) lasa ca nu ai unde sa iti faci popcorn la microunde. Cate rezerve de mancare ai acum in casa pentru urmatoarele 6 luni? Bine, acum e craciunul (lol), dar orisicum……..ideea era ca oricum o sa fii nevoit sa iesi din casa destul de repede, indiferent daca ai curent sau nu. e drept, poti sa iei package deal. daca tot ne apucam, musai atunci si sa crestem capre, si sa avem… Read more »