O prea noua bancă. Telekom/Alior

Chiar nouă, prea nouă, dar revin mai încolo.

Aveam nevoie de o bancă să îmi deschidă cont în SEK, și nu sunt prea multe care pot. Una este BCR – nu, mersi. Alta cred ca este Idea, poloneza, dar deja am inchis taraba la ei, nu mai deschis.

Am fost sfatuit sa deschid la Credit Agricole. Aia deschid doar in euro si lei si nu au putut sa imi confirme daca in cazul unui transfer in SEK convertesc ei suma sau refuza transferul, cum ar face de exemplu BRD. Asa ca am spus pas.

Am dat navala si am deschis la Telekom Banking, ca tot  erau reclame  pe bloguri ca s-au lansat si sunt all online, si comisioane mici si ca au platforma de schimb valutar unde iti faci tu conturi si scumbi banii cu curs mai bun decat la Mosilor.  Si ca lucreaza cu Alior, tot polonezi.

Si mi-a zis si-un prieten pe facebook, ca merg si deschid cont in 5 minute la Germanos ( da, aia care vand telefoane si abonamente pentru Telekom ), dupa care raman dator cu o bere pentru tip. Ca ma grabeam sa plec din tara. Zis si facut, in 5 minute aveam cont si card embosat,  dar pe care nu scrie numele meu scrie ” Servicii Bancare” lol. Si contact-less.  Bun.

Auzisem ca e cu multicurency pe card. Nu e. Am deschis un cont in euro, dar nu-i pot atasa acelasi card. Imi pot comanda altul online. Ok…. Am pus niste bani pe acolo, sa fie, dupa care m-am uitat daca pot sa deschid cont in SEK, normal. NU POT. Pot in EUR, GBP, USD, RON.

OK, am deschis cont pe platforma de schimb valutar online, destul de usor – in 5 minute, online.  Acolo poti sa iti deschizi conturi cam in toate valutele europene, plus altele mai dubioase, din click, pe loc.  Ceea ce am si facut.  Iti arata acolo SWIFT-ul bancii si BIC-ul.

Dupa care i-am sunat sa ma asigur ca pot primi bani in conturile de pe SVO si m-au asigurat. Dupa care am trimis factura, ca aia ma interesa de fapt, nu daca merg toate astea pe Telekombanking.

O sun pe K. si-i spun hai, fata, bune banii aia odata, ca e foame de bani, e foame de bani, baieti. Asta acum 2 saptamani.  Si-mi raspunde gagica ca “esti sigur ca e bun SWIFT-ul, ca noua ne zice sistemul ca nu. Plm, nu am vazut mailul la tim, l-am vazut peste niste zile si zic ca n-are cum ca e luat cu copy paste. Verific, era bun. Zic, mai sa fie, sa vezi ca m-a mintit ala si nu pot primi bani in conturile de pe schimb valutar, dar trebuie sa pot, ca altfel de ce au IBAN si SWIFT si cum dracu le-as alimenta sa schimb orice?

Fac un test si trimit din contul de RON de pe Telekom pe asta si vad ca ajunge banetul.  Intru si pe contul de ING, pun IBAN-ul de SEK si vad ca se completeaza automat restul datelor inclusiv SWIFT si adresa bancii. Deci sunt bune datele. Puteam sa fac si transfer de pe ING.

Si-o sun iar pe K. si-i zic – bai, fata, ma iei la misto? Cum adica nu e bun swift-ul, eu ti-am dat date cinstite, nu vrajeli, pai se poate?

Ea zice ca in interfata de obline banking de la HSBC UK  pune SWIFT-ul si nu se completeaza automat datele. Ii spun sa le puna dracului de mana, ca nu moare. Le pune, dar ii suna aia de la HSBC ca nu pot sa faca transferul. Ca de ce? Ca nu exista banca asta inregistrata in sistemul lor si ca tre’ s-o bage.  Pai, s-o bage, in mortii lor. Da, dar dureaza, ca e SAP.

Aaaa,  pai pula mea, daca e SAP normal ca dureaza, io nu stiu, ce dracu, ca doar d-acolo iau bani, toate dureaza. Bine dracu’ ca nu trebuia s-o scrie intr-un excel sau cu mana intr-un registru, ca sigur  muream toti saraci, dar macar se termina mai repede.

In fine, PESTE DOUA ZILE,  au adaugat aia  SWIFT-ul vietii si acum pot sa primesc bani de la ei, candva saptamana viitoare.

Ma uitam la codul meu de client si e ceva 10010XX.  Si ma gandeam, ba sa vezi ca-s clientul numarul    10XX ca nu se poate  sa aiba ei 1 milion de clienti pana acum. Tare. Doar ca daca sunt asa noi nu au relatiile consolidate. In fine, nu am timp sa uit de asta, ca se intampla ieri si ajung  la mall la Valcea la o cafea. Si ma certam cu frate-meu ca cine sa plateasca. Ii luasem fata si stateam sa platesc cu cardul meu roz si nenominal.  Infige doamna cardul in terminaul Banca Transilvania si-mi da directa : “Card Invalid”.

‘tu-va in bot, cu banca voastra! R. ai sa dai tu o bere, boss :).  Plm, plateste frate-meu cu cash.  Sun la banca si imi preia apelul acelasi tip cu care am vorbit data trecuta. Bai, nu am ce comenta,  serviciul clienti e ok , GG, dar mi-am dat seama ca nu cred ca-s clientul  numarul 10XX,  ci XX.

Ei cica au trimis la toate bancile datele lor, dar, da, au recunoscut ca mai au situatii de gen. Si-acum, vom rezolva impreuna problemele de interconectare ale bancii Telekom. Cu placere, ca sa zic asa.

Plm, asa e cu early adopters.  Nu, inca nu-s suparat. realitatea e ca ma cam asteptam la situatia asta.  Momentan tolerez. Trebuie sa imi inregistrez cumva telefonul sa fac si plati contactless direct cu el si aia e, sunt in grafic, in lumea no-o,  cum ar veni.

 

 

5 Replies to “O prea noua bancă. Telekom/Alior”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *