Legatura dintre automatizare si abonamentele cu minute nelimitate

Din ciclul ieftin si bun.

In ultimele 30 de zile am vorbit la telefon aproximativ la fel de mult ca in tot anul anterior.  Aproape ca am epuizat minutele nelimitate incluse in optiunea PrePay.

Ma rog, e aproximativ mincinos sa spun ca am vorbit. Nu. Am ascultat. Mai exact, am asteptat.

Am interactionat  cu 3 servicii : Emag ( si curierul lor),  banca Telekom si ING, pe cale de consecinta pentru succesul monstruos inregistrat cu ceilalti.

Singurii care au suport telefonic acceptabil sunt aia de la Telekom. Ok, nu m-am inteles cu ei,  nu au servicii utile pentru mine, asta e. Dar oamenii raspund vorbesti cu ei ca cu oamenii, nu ca cu robotii si iti spun care-i treaba si daca te pot ajuta cu ceva sau nu. Si cand. Concret, fara gargara.  Din punctul asta de vedere eu sunt ok.

La emag am sunat ultima data ieri sa-i intrab cand imi pun banii inapoi in cont.  Nu conteaza ca nu mai cumpar de la ei cu plata in avans, ca bla-bla-bla. Nu de asta-i vorba. Ci despre faptul ca au un proces  care functioneaza ( bine, sau nu) intr-o directie.  In directia inversa, sau in orice parte se “rupe” procesul lor, pula.  Am sunat de vreo 7-8 ori pana acum, de fiecare data telefonul merge in gol 15-20 de minute pana raspunde cineva.  Mie nu-mi place cu telefoanele asa ca am trimis probabil inca la fel de multe mailuri  la comenzi@emag, care-s inutile. Nici un singur raspuns.

Sigur, as putea sa torn aici ca-s niste bulangii, ca au servicii de cacat, ca… Ok. Asta e o constatare. Dar motivul din spate nu cred ca e pentru ca Stanciu sau cine dracu’ e sef la ei  are un plan sa-mi frece mie ridichea.  Sau ca angajatii de la  suport lor joaca table si-si zic : hahhaha, ce-l trolam pe asta! Ia, fraiere de-aici, sa te inveti minte sa ne refuzi tu produsele dupa ce ai platit in avans.

De 4 ori in ultimele apeluri au spus ca tot ce trebuie sa faca e sa faca o factura de returnare / storno, iar apoi banii vor fi returnati. Eu am facut una de aia sa returnez niste TVA incasat necuvenit in vreo 15 minute si inca 5 minute corectare a unor greseli, plm, nu-s contabil. Nici nu am magazin online.  Dar la ei e greu. Si presupun ca-i greu ca-s niste omuleti implicati si sare din  procesul automatizat.

Am intrebat , ca sa stiu si eu, CAND se va scrie factura aia  ( zic se va, ca probabil astept sa se scrie singura, nu cred ca se atinge cineva de ea prea curand) si nu au stiut sa imi spuna. Au mai trimis un reminder. Legal, au 30 de zile, stiam asta si nu-s disperat, sau ceva. Doar curios.  Dar nu stiu sa-mi spuna. Curand.

 

Mai departe,  la ING. Am sunat sa fac un cont in SEKul vietii, ca nu pot face online si m-au trimis joi la o sucursala unde am facut o cerere d-aia pe hartie, pe care ei au trimis-o pe curier la centrala unde va fi procesata. Da, nu opereaza ei direct  deschiderile astea in sistem in agentii, ca asa e la banca Fornetti, cu franchiza.  Am zis joi, da? Am sunat Vineri, luni si astazi. Contul nu e deschis si nu pot sa imi spuna CAND se va deschide. E in ordinea primirii cererilor, ca la stat.  Nu ma futeti ca sa ma duc la altii, ca am centura neagra la deschis conturi prin bancile din Romania, deja ma pregatesc pentru examenele de dani.

Si cam asta e situatia cu orice. Unde-i automatizare asta inseamna de fapt pula servicii. Sigur, s-ar putea sa nu vedeti. S-ar putea sa credeti ca e totul nice and shiny, cat timp sunteti pe una din ramurile implementate in automatizare ale scenariilor de business  posibile.

Si poate-ti zici: coaie , da’ e ieftin e pula mea.

Pe-o parte e ieftin, daca vrei serviciul de baza.  Pe de alta  de restul stai la telefon in gol si o sugi.

Pana acum nu mi s-a intamplat sa vorbesc mai mult de 2-3 ori la telefon pentru o singura chestie. Adica ori era “bine,da, facem. Done”  ori era “ne pare rau, nu stim sa facem asta.”.

 

Send to Kindle

11 Replies to “Legatura dintre automatizare si abonamentele cu minute nelimitate”

  1. ” ING avea cel mai mare prag de acces dintre băncile din România pentru a fi calificat client de private banking: 500.000 de euro”
    Tocmai ce am cautat. La banca asta nu te califici…

  2. Pe de alta parte limita de garantare e de 100 000 de euro conf FGDB .
    Maxim + inca 100 000 garantie pentru tranzactii ( gen ai vandut o casa si ai incasat) pe perioada de maxim 12 luni.

    Deci cat timp nu sunt multimilionar in euro nu vad de ce as tine vreodata o suma mai mare intr-o singura banca.

    Si doar la bancile care-s persoane juridice romane, deci la ING banii mei cred ca-s ca si in strada :). Asa ca nu. nu merci, acolo tin bani “de traseu”. De fapt nu-s ca-s din UE si au si ei schema de garantare. Tot de 100 000.

  3. app de emag: nu merge sa le contesti tranzactia la banca ta?
    after all au incasat banii pentru ceva ce nu au livrat..

  4. Poate că merge. Ing e banca. Și a durat 5 zile să deschid un cont care nu merge din online. Nu am pofta să mai stau de declarații . Îmi dau ei banii înapoi și nu mor să ii am mâine . Când mă enervez, nu-i bai, le pot întoarce favorul 🙂 . Vreau doar să văd cât durează .

  5. Eu de câte ori sun la Emag pentru sesizări le zic să îmi dea și numărul sesizării. De obicei le zic de vreo 4 ori ca depun sesizare pe problema mea și abia atunci primesc un număr de sesizare.
    După aia merge totul mai repede (24-48 ore)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.