Toate liniile de zbor migreaza spre low cost ? Acum KLM.

A cumprat sotia vacanta de la agentie cu tot cu bilete de avion si transferuri ( cred) si ce mai e pe acolo.

Pentru unul din segmentele de  zbor ie luuuung , zic  ca sa ma uit daca putem face ceva upgrade la business si că cât o costa.  Cat pula mea poate sa coste. Mizilic, 6000 EUR de persoana, daca ar mai fi avut locuri dar nu mai aveau. M-am uitat sa  vad cat pula mea costa un bilet  pe ruta asta luat  in avans , nu cum cautam eu upgrade si cam atata costa pentru 2 persoane la business cu KLM.

Exista, normal, si mult mai ieftin la business,dar cu Kenya Airways si 1 escala. Dar nu merge bine cu excursie cumparata prin agentie. La ne-business preturile sunt similare si are sens zborul direct din Amsterdam, daca are sens sa stai 12 h in avion pe un scaun mic.

Deci am lasat vrajelile cu business si m-am uitat dupa alte tipuri de upgrade-uri. Au astia niste scaune tot normale dar cu distanta dintre ele cu 10cm mai mare si care se reclina un pic mai mult.

NU, nu sunt atat de spatioase, sunt doar cum erau asezate scaunele pe vremuri. Acum 12-20 de ani, in avioane.  Revin eu pe temea cand ajung acolo.

Sa vedem cat ma dau pe spate scaunele astea.

Nu de alta, dar costau 630 EUR daca luam pe dus intors. Adica ca inca un zbor la economy, pentru 10cm de spatiu. Pai eu am tot zis ca  low-costurile astea sunt o idee proasta. Ca, sigur, aia dispusi sa zboare ca vitele tinandu-se de bara merg mai ieftin, dar daca vrei un pic de ceva in plus, platesti de te spargi. Ia d-acia chiabure, daca iti permiti; plateste juma de scaun si pentru saracu’ de la economy.

Cum asta-i vacanta sotiei am zis ca io nu platesc monstruoasa suma ci ne alegem un segment. Deci la dus pe confort, la intors ca vitele ca suntem satui de huzur deja.

Eu aveam la astia vreo 17000 de mile. De ajuns sa iau un zbor la economy in Europa si zic, hai sa vad ce pot plati cu ele si restul cu bani – cost reduction ftw.

Dar ce sa vezi,  ca si astia au introdus plata suplimentara daca vrei incredibilul favor de a-ti alege locul in avion. Nu e vorba de a sta pe scaune mai nu stiu cum, dar orice loc ales – da, si alea de langa buda, costa 10 EUR. Mie mi-e tot una, dar stii cum e, cand calatoresti in doi parca vrei, in pula mea, sa stai unul langa altul. Sigur, asta e un inconvenient pentru unii, ca avionul are catre 3 locuri si cineva tot va sta separat.

Asa ca au facut si ei ca la Wizz/BlueAir. Dai banul sau stai random. Platesc, ce sa fac, ca cica sotia vrea sa facem vacanta impreuna.

Dar asta nu e tot. Cand sa platesc am vazut ca nu pot sa folosesc milele ca nu am de ajuns pentru suma asta de mai sus. Si partial nu mergea in aplicatia lor. Ori card, ori mile. Am dat direct “X” si sugeti pula ca rezerv io de la cap, platesc cu milele de cate mile am si mai rezerv upgrade-uri o data cu bani.

Da’ nu a mai mers. Ca astea se vedeau rezervate si spunea ca plata e in asteptare. Nu stiu ce asteptau ca eu nu aveam de gand sa platesc ceva. Peste o zi mi-au dat mail ca plata nu a reusit si sa ii contactez. Dar tot nu deblocau alea sa le rezerv iarasi “corect”.

Am sunat, ce sa faci.  La telefon s-a putut sa platesc anumite segmente cu mile si anumite cu cardul dupa ce a trecut operatoarea prin toate erorile posibile. Jumatate de ora mai tarziu economisisem vreo 62 de euro si am platit doar 317 cu cardul . Ieeeei!

Enjoy KLM.

Asa ca bagati de seama, cand va cumparati vacante prin agentii de turism si va iau aia zboruri din astea lungi cum va faceti pachet. Daca sunteti ok cu zborul basic si mers in picioare, OK, treaba voastra.

Daca nu, spuneti DINAINTE ca vreti  luxuri gen 10cm in plus de spatiu, sau locuri unul langa altul. Ca sa nu aveti surprize. Preturile sunt mai mari la checking evident.

Eu tot am avut o mica reducere de 10% ca sunt ceva culoare la Flying Blue Balls astia.  Eram si Gold intr-o vreme, asa am facut milele, da’ s-a dus vremea aia.

 

 

16 Replies to “Toate liniile de zbor migreaza spre low cost ? Acum KLM.”

  1. E interesant upgrade-ul ala.
    L-am folosit pe HAV-AMS, la intoarcere (11 ore parca). Am vazut cat de naspa a fost la dus pe locuri normale. A fost acum 2 ani 65USD/2locuri. Am facut upgrade dupa ce aveam deja biletele, chiar cu o zi sau doua inainte de zborul de retur.

  2. Buna gluma.

    AROM operează în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 25 aeronave

  3. Treaba e asa. Cand faci unbundling din asta agresiv, foarte multa lume descopera ca “nu are nevoie” de anumite chestii, daca trebuie sa plateasca pentru ele, sau daca e biletul mai ieftin fara ele.
    Iar apoi nu mai conteaza ce vor ailalti, ca asa te trezesti cu toate vitele de mana in avion stand in picioare pe aripa.

    Asa au facut si aia de la LOT pe cursele intracontinentale ( pe unde stiu eu gen). Au facut unbundling la optiunea de masa iar apoi, cand nu o mai vrea nimeni, mai primesti un sandwich cu paine daca tii neaparat, ca doar nu crezi ca se mai cara ei cu tot cateringul daca clientilor le place mai frugal asa.
    Asa incepe.
    Mai taie pe ici pe colo sa fie mai ieftin, intai renunta privatii la confort, dupa care ii auzi pe aia de la companiile pe care lucrezi cand vrei sa decontezi diferse servicii decente ca “da’ cat pula mea vrei tu sa dai pe un bilet de avion?” Ca aici avem unbundling.

    Iar acum, daca vrei un loc cu spatiu decent il gasesti la confort plus cu +150 EUR per directie si-s in numar redus si astea ca, aparent, lumea poaț sa stea inghesuita.
    Desi, plm, prin ’90 asta era norma la economy.
    https://www.businessinsider.com/airline-seats-shrunk-over-time-coach-flight-travel-2017-12
    Dar sa facem un pic de unbundling, ca poate oamenii vor locuri si mai mici, dar nu stiu ei ca vor.

    In curand n-or sa mai zica stewardesele “va rugam sa va puneti centura” ca aterizam”, ci “tineti-va de bara, ca aterizam”.

  4. Nu prea conta daca aveau sau nu. E o vacanta cumparata la pachet de sotie. Lucrez cu materialul supplierului.

    In plus Turkish e o idee proasta. Compania e GG – avioane bine “mobilate” , servicii bune.
    Dar aeroportul ala din Istanbul, sa faci transfer acolo, mi-e scarba, serios. Am facut asta anul trecut prin octombrie. Erau 25 de grade noaptea la 1:00 si jeg pe jos si pe sus, si miros pestilential si plin numai de calatori imputiti. Incerc sa evit genul asta de escala daca-i posibil.

  5. Cand ai de ales, incearca cu Turkish. Eu am gasit zbor peste ocean in avion cu 2-4-2 locuri pe rand, le economy, nu mai tre sa stai langa straini. Locuri selectabile gratuit, bineinteles. Si ai 2 bagaje de cala incluse, in caz ca mergi cu nevasta.

  6. Ai apucat sa citesti ce am scris mai sus legat de hub-ul lor din Istanbul?
    Practic sa zbor pe un loc in picioare peste ocean mi se pare o optiune mai atractiva.

  7. Nu apucasem, acum am vazut. Intr-adevar e o mizerie, o mare de turbane, cearceafuri, barbi si miros de transpiratie. Dar scap repede, il traversez in fuga, am o escala de 1 ora si putin (alternativa ar fi undeva la 7 ore). Sa vedem ce se intampla cand se muta pe noul aeroport.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.