Culmea serviciilor: Sa convingi pe toata lumea sa plateasca premium si sa le dai pula.

Nu stiu daca va aduceti aminte ce misto era pe vremuri sa ai un numar de telefon mobil ( chiar si pe cartela), sau un cont la banca.

Puteai sa iti petreci ziua vorbind la telefon cu oameni de la serviciul de suport clienti, erau niste omuleti, mai mult sau mai putin educati, care cautau solutii la problemele tale.

Apoi toata lumea a inceput sa aiba numere de telefon mobil si-au angajat aia ciurda de vite la call-center-uri si treaba a inceput sa se imputa. Asa si la banci.

Apoi au externalizat treaba asta la call center-uri third party si s-a ajuns sa astepti cate-o jumatate de ora la coada si servicii din pula. Dupa care au pus tot soiul de chestii automate si au ascuns interventia umana, moment in care totul e deja gretos. Toata lumea are acum telefonie mobila si conturi bancare si access la servicii moderne. Dar nu la genul ALA de servicii la care ma gandesc eu.

Articolul e de fapt despre laptopuri. De o caruta de vreme folosesc un tip de laptop, ca asa m-au invatat aia de la companii si ce-am apreciat cam cel mai mult a fost, mai mult decat calitatea si rezistenta, faptul ca veneau cu ceva servicii premium – de banii aia, cum ar veni.

3 ani garantie ON SITE. Adica, daca ti se strica laptopul venea Gigel reparatorul unde o ardeai tu si iti rezolva problema. Daca trebuia sa iti ia laptopul de pe masa si sa plece cu el, nu-i bai , ca avea altul la el, compatibil si comparabil. Iti lasa SSDul/HDD-ul , iti lua rabla timp in care tu lucrai in continuare pe ala de schimb si ti-l aducea reparat. Ca aia inseamna on-site.

Desigur aceste lucruri nu s-au intamplat niciodata in Romania – la noi te chemau la service ca nu esti tu VIP-ul din pizda, dar chiar si asa, cand am incetat sa mai lucrez pe laptopuri cumparate de altii, mi-am cumparat eu unul la fel din UK.  Desi atunci eram doar in trecere prin tara asta.

Ghinionul a fost ca singura data cand as fi avut avut nevoie de ceva service sa ma aflu in Bulgaria, iar apoi Romania, asa ca pula mea, mi l-a reparat sotia. Asistenta on site. Nu radeti. Ca mie-mi sar dracii repede si nu e bine cand ma supar si am surubelnita in mana. Asta a fost. N-am cum sa ma supar pe astia pe motiv ca locuiesc eu in Romania. As fi fost nerezonabil.

Eh, ce vreau sa spun e ca nu doar eu stiam asta, ca eram eu geniul din papusoi. Nu, plm , cam toate companiile stiau astea, si toata lumea din bula asta si plm, cam toti pentru care laptopul inseamna ceva important in munca lor au migrat de la liniile mai ieftine ale tipului astuia de produs catre linia de top “T”. Pentru ca servicii.

Producatorul a obtinut ce-a vrut, a urcat sacii in caruta, prin urmare s-a gandit, ca orice mare companie ( zici ca-s Apple, SAP, Microsoft, Google, bah, nu alta) sa mai ia o piele dupa clientii lor, ca de ce nu. Ce atatea figuri.

Acum ma uitam ca, plm,  nu e musai sa-l schimb, mai are un an de garanție, dar sa am o privire. 

Poate prind vreun contract in plus si vreau sa ma rasfat ( unii isi iau masini scumpe , plm) , poate se strica asta – sa stiu cum stau. Si probabil nici nu o sa-l schimb. Nu in conditiile astea. De mai jos.

Acum cativa ani astea erau laptopurile de top de la productatorul cu pricina. Thinkpad T ( mai erau alea “P”, dar pe alt tip de workload)

Acum s-a dus schepsisul din motivul de mai sus. “Toata lumea” le are pe astea. Desi astea costa la fel ca mai inainte ( nu s-au ieftinit) si sunt aproape  de aceeasi calitate constructiva, au aparut altele “X” – care nici macar nu sunt, ca solutie tehnica 100% interschimbabile cu astea. Dar alea sunt acum ze shit. Ze ultimate tip of the shit. De la compania asta, fireste – e cam ca la Apple ( cel mai bun iphone produs vreodata este acesta de acum – Yeeeee! ).

Motiv pentru care alea “X” vin acum cu 3 ani garantie on site, iar astea au fost degradate la capitolul “pulime” – fraierii care n-au bani de din alea cele mai scumpe, hai cu ele in brate la service – repejor.

O data ma enerveaza ca mie nu prea imi trebuie “X” d-ala , si-alta data ca daca nu mai oferta garantie on site am asa o banuiala ca posibil sa fi umblat si la calitate, ca de ce nu. Nu stiu sigur, evident. Dar increderea. Ca asta e smecheria. Daca pretinzi ca ai un produs tare pui pula pe masa si garantezi pentru el. Daca nu, nu.

Din pacate pentru mine cand o fi si-o fi sa fie, foarte probabil ca tot de la ei am sa imi cumpar laptop ca deja mi s-au strambat degetele dupa forma tastelor astora si nu intentionez sa le stramb in alte directii.

Dar zic asa. Suntem ca omenire din ce in ce mai bogati si avem din ce in ce mai multi access la servicii premium, doar ca se duce pe pula premiumul din ele.

Send to Kindle

10 Replies to “Culmea serviciilor: Sa convingi pe toata lumea sa plateasca premium si sa le dai pula.”

  1. X exista de cand lumea. Am eu un x35 vintage 🙂
    X este seria pentru bossi, light, travel, etc.
    T serie desktop replacement. Adica mai usor cu travel-ul ca se rupe 😉
    Acum pentru service trimit curierul si le repara in Polonia. Statistic ambele sunt mai proaste. Cam 20% + pica in garantie. Pe vremuri era maxim 5%.

  2. Avand in vedere ca dezertez luna asta din companie, mi-am cumparat un E vechi de 2 ani. Ca sa mearga antichitatile de jocuri pe care le mai butonez cand am timp :)) Ce gluma proasta asta cu timp liber+ copii. Sper sa mai duca 2 ani de colonization si erp dev.

  3. dar garantia asta on site e valabila doar in tara in care il cumperi? meh, e util, nu zic nu, dar daca iei laptopul pentru travel si 80% din timp il folosesti in alta parte, e un fel de thanks, but no thanks.

    sunt totusi mai dragute cele x, mai usoare, mai subtirele. n-or fi ele “interschimbabile ca solutie tehnica”, dar ai vazut ce frumos atarna???!!

  4. @Sip: Sunt de cand lumea, dar erau niste jucarii – da, pentru sefi, dar nu prea puteai face mare lucru cu ele, aveau ecrane mici 12-13 inci, ideale pentru portabilitate .
    Si nu prea erau seria de top de la astia. Erau asa, de nisa. Toata lumea stia ca Turile erau seria de top si W/ mai tarziu P seria de nisa cu specificatii de “workhorse”.

    @bezna: Mult noroc cu dezertatul si cu Thinkpad E. Am pus mana pe unul si-am fost usor dezamagit. Singura chestie ok mi s-a parut tastatura care are formatul cu care-s eu obisnuit dar si la aia textura si cursa tastelor era un pic, nu stiu cum sa zic, dar parca ma incurca – dar presupun ca te inveti cu asta. Mie mi-a lasat impresia de chestie facuta ca sa nu cumva sa copieze chinezii un Thinkpad si s-o vanda mai ieftin. Lenovo fiind chinezi au facut-o singuri :).

    @Stropic:
    Nu. Asta e smecheria. Garantia e internationala la astea.
    Astea-s conditiile:
    https://support.lenovo.com/gb/en/solutions/ht505335
    Si cam astea sunt serviciile.
    https://www.lenovo.com/gb/en/warrantyApos?serialNumber=PF0MT219
    De aia l-am si cumparat ca stiam ca urmez sa lucrez prin tari mai civilizate si sunt preocupat mai degraba de ce mi se poate intampla cand nu-s acasa. Ca acasa mai gasesc oricand un calculator in plus :).

    Am lucrat pe un “X1 Yoga” o juma’ de zi si mi-a placut si chiar ma gandeam sa-mi cumpar si eu unu’ ; ca peformante mi-e ok pentru munca. Mai prost cand ai nevoie sa schimbi chestii pe la ele. Nu-s la fel de modulare si usor servisabile ca un T cinstit.

  5. Termină cu prostiile :).
    E un link in articol unde e pe masa un laptop pe care lucram eu și un surface pe care lucra colegul și șeful meu in 2017. Îl avea atunci de nou. Acum două săptămâni a dat ortul fatal . Nu a mai pornit. Pula garanție , pula recuperat date de pe el, pula posibilitatea de a schimba piese.
    Altfel, da, e mișto. But not an industry standard.
    Tipul și-a luat Mac și ieri trăgea de mine să îl ajut să își instaleze guiul de SAP că nu merge așa plug and play ca la win.

    Tre’ să facem diferența între business and pleasure.

  6. Adica ala era ceva sefutz in IT si nu avea notiuni de baza de backup? Lucra la proiecte importante si nu facea un backup incremental la sfarsitul programului/zilei? Pai merita ce i s-a intamplat.

  7. Nu stiu de ce ce crezi ca nu avea notiuni de backup sau ca nu avea backup. Avea ceva, nu stiu daca zilnic, probabil ca nu – nici eu n-am zilnic si nici nu am timp de fact asta zilnic. La lucrurile importante le fac backup , alea de munca stau si pe serverele companiei, restul , plm.
    Blogul pe care citesti nu a avut niciun fel de backup pana prin 2012. Si au mai crapat discuri. Am reusit sa recuperez date. Cu ceva munca, dar nu era nicio graba.

    Eu am spus ca nu a mai putut recupera date de pe laptopul ala si, tot asa, nu inteleg de ce o problema de fiabilitate a unui echipament tre’ sa fie una de “huo, oarba dupa el, care nu stie sa-si faca un backup” – e chiar irelevant ce si cum se descurca fiecare, la finalul zilei conteaza ca platesti pe chestia aia cat platesti si ce iti ofera.

  8. Ca idee – un cont de OneDrive cu 1tb de spațiu e câțiva euro pe lună. Și îi poți face set and forget, Pune singur tot în cloud.
    Surface Laptop 2 e destul de standard prin US, doar că e scump – se bate cu ThinkPad la preț.
    Ca și tastatura cea de ThinkPad mi se părea cam cea mai bună de pe piața. Încearcă un X1 Carbon și mai vorbim …
    La Surface Laptop poți recuperare date că are SSD separat.
    Poate respectivul avea Surface Pro care e tableta.

  9. Am cont din ăla și nu e set and forget, ca începe să se sincronizeze din toate pozițiile și fute giga întregi de date aiurea zilnic dintr-o parte în alta și face calculatorul să se miște încet, sau îmi fute rația la hotspotul 3G, sau alte nebuneli.

    Tastatura e treabă de preferință. Am incercat X1 Carbon , am zis că e suficient pentru ce lucrez eu și se simte bine, dar nu îmi place cu chestii lipite pe placa de bază și alte câteva chestii lipsă.

    Da respectivul avea Surface Pro și cât a mers chiar era super fancy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.