Bagajenie: Karabar

Eram in România, ne pregăteam să mergem in UK după vacanță, am împachetat niste haine mai de iarnă și unele mai de vară, într-un troller pe care voiam să îl aducem oricum in UK, că e iarnă și că în martie mergem în Egipt din UK.

Trage soția fermoarul, după care intră pe contul Wizz și vede că nu mai poate cumpăra priority , adică troller “mare” la bagaj de mână. Doar la cală. La cală costă minim vreo 150 de lei. Normal, mă aștept să nu fie moca, că bagajul ăla are costuri de procesare și e un motiv pentru care biletele sunt atât de ieftine la low cost; că sunt zgârciți ca mine, care călătoresc destul de mult între România și UK și vor să le cumpere. Deh.

În cazul ăsta nu merită efortul, că nu avem greutate și nici volum, putem să luăm ce avem de luat ( haine de plecat in Egipt) data viitoare . Și nu, nu merită să îmi cumpăr alte haine de vară în UK, lol. Gen când pula mea o să le folosesc eu pe alea, gen pantaloni scurți. Am câteva, așa de gust.

Treaba e că zgârcenia ca zgârcenie, dar îmi trebuia troler să plec din UK în Suedia și le-am dus pe ambele de cabină în România.

Eh, și așa trebuia să cumpăr altul că ăstea s-au cam uzat. La unul roțile, la unul sistemul de închidere al mânerului telescopic.

Mă uit de doi ani la unul de la Rimowa și încă mă mai uit că m-am chitrosit (nu-i chiar ieftin, lol) și mi-am cumpărat un … fel de troler, e de fapt o geantă cu roți și mâner telescopic , la numai 25 de lire. De 10 ori mai putin prețul a ce mi-ar plăcea mie, dacă banii ar pica din pom, că eu nu muncesc juma de zi, sau o zi intreagă, pentru o valiză, asta să fie clar!

Ăsta.

Geanta asta e frumușică așa și nu îmi pare neapărat rău că am cumpărat-o la cât costă.

Ce e mișto la ea. Culoarea îmi place și materialul inspiră că ar fi de calitate ( dar nu sunt sigur de asta, mai degrabă aș crede că nu)

E ușoară. Ușor de târât după tine și treci de cântar pentru companiile care cântăresc bagajul de mână.

E încăpătoare, are dimensiunile maxim acceptabile pentru cele mai multe companii aeriene. Mna, acum în era low cost, are dimensiuni acceptabile pentru bagaj de cabină “mare” , adică din ăla care nu încape sub scaun. 55×35×20 cm și totuși are 40 de litri. În general nu ai capacitate așa mare la dimensiunile astea. Pentru că de obicei ai 4 roți, nu două.

Ce e nașpa.

Începem cu două roți care nu sunt la fel ca 4. Știi cum e, cu 4 împingi trollerul pe podeaua lucioasă a aeroportului cu podul palmei, ca un bosultan, cu două îl târăști după tine in clonțănit de roți, că sunt cam ieftine, ca un pensionar falit. Mdeh.

Continui cu faptul că nu are câte două fermoare, doar câte unul și de calitate îndoielnică.

Nu are bretele din ălea ( nu știu cum le spune) care ancorează hainele.

Mânerul pare cam firav.

Am uitat de cea mai nașpa chestie. Centrul de greutate. Hai succes sa faci geanta asta să stea în picioare pe roți când e plină cu haine. La faza asta proiectanții au fost un pic idioți, părerea mea. Sau asta e tot ce-au putut în bugetul ăsta, cine știe.

Concluzia ? Păi, a fost 25 de lire, plm, ce concluzie să mai dau.

Send to Kindle

4 Replies to “Bagajenie: Karabar”

  1. eu am un troller din 2007 cumparat de pe la gara de nord.
    nu e cel mai arator sau cel mai bun troller, dar a rezistat cu brio la multe calatorii, la urcat/coborat borduri cu 20 km in el, mers pe piatra cubica si rezistat in cala avionului.
    are roti de silicon cu rulmenti incorporate , asa ca rotile au rezistat destul de bine si merge foarte lin pe beton si podele de buna calitate.

    de-a lungul timpului mi-au rupt in cala avionului manerul lateral, un piciorus din partea de jos, un maner de plastic tot din partea de jos si s-a uzat panza pe exterior de la frecare cu alte bagaje.

    la un moment dat mi-a iesit manerul troller-ului din cauza unei chestii de plastic care s-a uzat.
    cand am ajuns acasa l-am desfacut, am vazut cum functioneaza, i-am pus niste suruburi si un clips de plastic si de atunci merge foarte bine.

    problema e ca de vreo 2 ani personale feminine (prietena si chiar si maica-mea) ma pun sa cumpar altul, ca e vechi si uzat.
    chestia e ca m-am mai dus pe la gara de nord, dar troller-ele de acolo sunt de o calitate foarte proasta: manere din panza in loc de plastic, panza mult mai subtire, roti de plastic in loc de silicon, asa ca nu am mai luat.
    eu nu am nici o problema sa folosesc vechiul troller, mai ales ca e complet functional si isi face treaba, plus ca fiind mai urat nici nu atrage atentia hotilor din bagaje, dar trebuie sa conving si personajele feminine ca nu am nevoie de troller nou, asa ca asta e problema cea mai mare.

  2. Daca as fi hot de bagaje de cala m-as uita dupa marime. Alea care sunt ditai si ras-umflate au potential sa aiba cacatisuri de furat prin ele . In rest, nu cred ca vreun hot de bagaje de cala fura haine sau pantofi uzate. Gen, hai da-o dracu.

  3. Si asa are toate șansele să dea de chiloții mei de vapor! Caci am dreptul la două bagaje de cală, dar ma limitez la unul, așa că arată cam umflat. E incomod să târâi pe cheu două plus bagaj de manana mai ales prin terminale de petrol și bonus eplacerea mea să le dau muie celor de la vama din Otopeni! In cam două din 5 cazuri se lasă cu deschis bagajul, la 3 din 5 sunt întrebat de unde vin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.