Veracruz. Cat de mica o ai?

Cum spuneam, Jeep altădată.
I-am dat banu’ unui coleg și am luat Framu’. L-am lăsat pieton, gen. Da bah, aia care ma bântuiți pe Facebook ca ce mașina,  o știți deja.

image

image

image

image
image
image

Este Veracruz. Pe portbagaj scrie ix55.
De îndată ce ma vezi coborând din ea cu scara sau pe frânghie nu poți decât sa gândești : “ba, cât de mică o ai?”.

Și răspunsul e ca încă și mai mica de cat poate Veracruzul sa compenseze. Suficient de mica încât sa am nevoie de un Navigator sau Tahoe.

Doar ca impozitul la motoare de 5 litri+, în România, mi-ar face-o și mai mica.

Bine nici la 3 litri nu e chiar ieftin, dar, în fine.

Probabil ca e lipsit de bun simt sa nu cumpar masina produsa în Europa, mai ales ca acum lucrez pentru un producator de mașini din UE. Adică,nu sa plătesc salariul unui european, dar as putea sa mi-l plătesc mie.

Mda, m-am gândit la asta. Dar sunt doua probleme.
Una ar fi ca la europeni nu prea găsesc ce caut eu, iar dacă ignor asta,
A doua ar fi ca ce-am văzut europene nu prea erau “cinstite”. Și la partea asta nu am nimic de reproșat mașinilor, ci vânzătorilor. Gen, astia-s oamenii…

Și o sa ziceți “mai lasa-ne bah cu ^la europeni nu găsești ^, ca toți produc SUVuri mari, și VW și Audi și Volvo chiar și Fiat, de când au cumpărat Jeep și le-au ciordit ălora platforma -și Mercedes, chiar și aia la care lucrez eu.

Mpai da, produc ei, dar eu cautam:
Jeep sau:
-O masina 4WD cu diferențiale blocabile. Ideal în teorie ar fi cu 3 diferențiale, blocabile mecanic, dar asta implica punți fixe, consum mare și comportament de barca pe sosea. Asa ca merge și cu doua blocabile în Lsd.
-Cu roti mari și garda la sol ridicata >20cm
-Dacă nu e Jeep, sa fie confortabila pe sosea, sa pot merge la 140 pe autostrada fără sa huruie motorul sau diferentialele ca o moara de porumb pe valțuri, în sarcina.
-Preferabil cu 7 locuri, dar nu obligatoriu.
-Preferabil sa se lase pe spate și locurile din spate.
-Cutie automata, preferabil
-Sub 100,000 km, preferabil, în mod clar sub 150 000 și pe bune nu la mișto, ca nu dau o gălăgie de bani pe o masina care a parcurs deja distanta de la pământ pana la luna.Gen, da, dacă îmi luam o masina de 4-5000 Eur, ok poate sa aibe orice kilometraj, altfel…
-Sa fie diesel. Am preferat întotdeauna motoarele pe benzina fără turbina, ca se tureaza mai iute, ca se aud frumos ca au design relativ simplu, fără multe elemente care sa te lase in drum. Dar și uzura e crescuta din cauza funcționarii la turație crescuta.
Asa se face ca nu mai vreau.
-Senzori de parcare și dacă se poate și camera.
-Preferabil, dacă nu e Jeep, sa consume mai puțin decât un Jeep. În niciun caz mai mult.
ML-urile costa de zici ca sunt de aur. Știu, știu sunt super sunt pe dracu’ ghem, doar ca, e genul de masina care după 10 ani se haieste, se da din toate încheieturile de zici ca e o coaja. Serios. Uitați-vă la orice Meleu din 2005-2006. Eu numai prăbușite am văzut. Nu exista cu 7 locuri, dar cum am zis, nu asta e problema.

Touaregurile sunt, în viziunea mea, de doua feluri. Cele la care nu se blochează diferentialele și care sunt SUVuri de oraș și cele la care se pot bloca ( au nu știu ce pachet offroad) și alea sunt mai de doamne ajuta, dar huruie și consuma ca un Jeep. Și nu, niciodată, never-ever nu vor fi atât de capabile de offroad precum un Jeep.
Oricum, nici nu am văzut vreun Touareg înspre cumpărare. La toate la care am sunat am dedus samsareala și vrăjeala din telefon.

Volvo XC90 se găsește cu 7 locuri, bila alba, dar nu știu sa aibă 4WD lock, deși am înțeles ca exista câteva modele. Oricum,am găsit doar doua sub 150 000 km pe care nu am mai apucat, hai sa zicem nu am mai vrut sa le vad. Doar 2 în buget gen La reprezentante, buybackuri, cu garanție, nimic.

X5? Zici ca sunt de aur. Vorbesc de alea de le poți cumpăra de la auto Bavaria rulate, cu garanție, nu d-alea samsarite cu 130 de mii de kilometrii, sanki.
X3 nu au 4wd lock. Am văzut unul la un autohaus în Germania. Nici ala nu era cinstit. Gen, nici Germania nu mai e ce era, de când au turcii autohaus-uri. Găsisem ceva prin Bmw rulate Germania, cu garanție, dar era din 2007 și sa zicem ca nu am mai apucat sa îl vad. Nici timp nu prea aveam.

Ce găsisem era Kia Sorento 2012, care s-a vândut pana sa ajung în România sa o vad. La reprezentanta BMW. Și avea si aia o buba. Cutie manuala:). În schimb, 7 locuri, motor de 2.2 cu impozit mai mic, 197 de cai frumoși. Kia e tot Koreana, dar astea sunt produse la Zilina. Mai aci la noi.

În orice caz, în nimeni n-am mai încredere decât în ce-am văzut cu ochii mei. Vorba aia, pe asta o știu de când era “atâta”.

Sa ne înțelegem, nu e din liga Jeep Grand Cherokee la offroad, ca nu are reductor, nici componente care sa tina la tavaleala prin noroaie, sleauri și condiții de tranșee din linia întâi.
La fel cum nici GC nu e din aceeași liga la confort.

Cutia, schimba bine, prezice relativ bine. Nu e foarte rapida, dar o înveți. Nici pe modul manual nu e rapida, dar asta e, nu e bemveu.

Se zice ca la mașinile astea de 7 locuri, pe ultimele doua au loc doar copii. Pai, ce sa zic, treceti-ma la copii, ca am loc cu picioarele întinse.

De demaraj și depășiri pot sa zic ca e mai vioaie decât Mondeo, deși are 2.3 tone. Goala. Dar și 240 de cai frumoși sunt mai buni ca 125. Și cuplu de dizelos 450 Nm. Eh, totuși nu se compara cu un Golf 2.0 tdi, ca sa fac o referinta cunoscuta. Normal.

Consumul. Ha-ha. Aici m-ati prins! Ntz! Credeți voi.

Am făcut niște drumuri de traversat București și pe centura, aglomerație și nebunie pe Fane Babanu- consum mediu 13.5 %. Cam ca Mondeo. Un pic mai mult, cred.

Am alimentat pe autostrada, iar când am ajuns acasă, la țară, gen, consum mediu 8.4%. Bam-bam! Cu asta am dat doua palme cu piciorul tuturor posesorilor de suvuri mari, altele decât Sorento. Cred ca și noul Santa Fe e mai eco, dar altfel… Spuneti-mi voi.

Motor de 3 kile, da?

Am mai mers prin județul cu pricina, câteva drumuri prin oraș de provincie. Am stabilizat consumul la 8.9. Da ba, cu aerul condiționat pornit tot timpul, ca doar ma știți. Gen, și noaptea.

Poate îmi spun colegul cu Cayenne și colegul cu Impreza WRX STI cum e cu consumul. Hi,hi,hi…

E drept ca asta nu-i nici bestie, nici furie, ca doar e alba :(. Dar nu e bai. Intr-un an doi am sa ii schimb și culoarea. Pentru mine masina ideala trebuie sa aibă culori intre Rosso Corsa și vișiniu. Ok, fie galben sau mov dacă e Lambo. În orice caz, nu alb, nu negru, nu nuanțe de gri. Fac eu ceva.

De offroad încă nu știu ce poate . Coming Soon.

Send to Kindle

3 Replies to “Veracruz. Cat de mica o ai?”

  1. Salut, sa te tina multi multi km si sa te bucuri de ea! N-ai mentionat din ce an e si cati km scrie pe ceas. Ceva dotari meseriase fata de astea mai iuropene?

  2. Salut,ma gândeam ca nu e esențial :). 40 000, Prima înmatriculare 10/2012, dotările sunt de astea normale Xenon, spălător de faruri, media center after market Cu android și Igo, google maps, scaun șofer reglabil electric pe 1000 de direcții, oglinzi rabatabile…cam atât merita menționat. O cumperi? :).
    Nu are chestii recente, gen, lane assistance sau collision prevention, sau parcare automata.

  3. Multumesc, pentru mine e prea inalta, nu o sa ajung sa pun bicicletele deasupra 🙂
    Raman la MCV-ul meu, cu care pot duce 8 bitze. Ce sa-i faci? Fiecare cu gandacul lui din creier 🙂
    Felicitari inca odata pentru achizitie, nu am auzit nimic de rau de acest model. Nu pot sa zic la fel de Santa Fe, din pacate 🙁

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.