Saptamana asta e Kia Rio. 1.2 i

Mi s-a parut cam mare Passatul de saptamana trecuta , asa ca saptamana asta n-am mai  comandat compact ( Golf) , ci o clasa mai jos ( supermini), sperand sa-mi dea compact de data asta. Nope. Mi-au dat super-mini.

Din nou pe scurt , ca nu ma ocup cu reviewuri de masini.

Start 13000km “la bord”.

Prima impresie. Not so quality. Pai si normal , pentru ca pret. Totusi. Optic se prezinta  bine. Nu binisor. Bine. Inclusiv la interior. Cand pui mana observi una alta , dar nu indrazniti s-o comparati cu masini gen Logan sau Sandero, ca nu e cazul. Varianta pe care am incercat-o e  echipare de top , pentru ca am nevoie sa comand cu GPS inclus , si  GPS-ul se pune de obicei pe masini cu echipare de top.

Are aer conditionat un fel de automat , dar nu prea :). Oricum merge bine. E mai precis decat la Fordul meu care e automat. Radio CD cu stick USB , MP3 player , bineinteles.

Pozitia la volan e usor dubioasa. Parca ai sta cumva cam in spate. Si cam sus. Si nu-s  inalt.  Parbrizul se lasa foarte in fata.

GPS-ul  e un pic mai rudimentar decat la VW Passat , dar faptul ca am putut sa-i schimb limba in engleza , valoreaza dublu cat GPS-ul de la Passat , cu care am mers in germana. Nu are si navigatie “mica” , adica ceva informatii pe consola cu vitezometrul.

Personal mi-a placut mai mult cum se simte masina asta, decat Passatul. Nu are asa de mult servo in ea. Nu e asa de soft. Toate pedalele, manetele  se simt elastic si produc feedback  bun.  Si tinuta de drum pare un pic mai buna. Ciudat ,nu? Poate pentru ca masina asta nu prea mai vrea peste 150km/h. Am ajuns inspre  170 cu chiu cu vai  si cred ca mai putea, daca mai acceleram 1-2 minute :). Reamintesc ca  la cealalta m-am oprit eu din apasat la 190, si mai avea destula vlaga. Si cand zic tinuta de drum zic tinuta de drum drept. Am facut un  viraj la 90 de grade cu aproximativ 40 la ora si s-a  inscris pe traiectorie fara sa pun frana si fara derapaj , dar cu ruliu destul de mare. N-am facut testul asta cu Passatul , dar masina mea are ruliu mai mic .

Oricum  , are 5 trepte si pe la 120-140 se  simte in largul ei. Numai bine de mers prin Romania :D. N-am facut inca consumul final , dar pare ca consuma DUBLU fata de  Passat.

Am consumat 24 de litri pentru 285 km. Pentru o chestie cu motor de 1.2 e cam mult desi consumul in sine , absolut , 8.4l/100km nu e fantastic de mare , daca tinem cont ca am facut si reprize de 20-30km condus  blana la 170km/h

Are camera de marsarier. Foarte tare pentru clasa  supermini ,nu? Imi place si asta.Maxim. Am ajuns mai tarziu la hotel si mai era doar un loc de parcare ( gen parcare laterala) . Nu m-as fi  bagat s-o pun acolo doar pe baza de oglinzi.Cand m-am dat jos , am observat ca ramasesera 10 centimetri pana la masina din spate. Pe camera pareau mai mult :).

In portbagajul mic, am pus un troler ( care poate fi transportat in cabina avionului) si mai e loc de inca 1 la fel, si poate si un rucsac.

Stergatoarele lasa oarece urma ( de apa) pe parbriz. Cam dubios pentru o masina asa de noua, dar ok…

Frane. Am dat in frana aproape “blana” pe autostrada pe la 150km/h. Merge , dar cam slabut. Pare ca nu prea are apasare ,sau ceva. In schimb la viteze sub 100km/h  tine OK.

Demaraj. Sa fim seriosi:). Bine,  nimic de zis, pentru motorisca de 1.2 litri e chiar surprinzator de iute. Cred ca m-as intrece  pe mine in rabla mea de 125 de cai, pana pe la treapta a 4 asa.

Am mers noaptea si am observat calitatea luminilor. Merge! Merge mult mai bine ca la mine.

Tag line: Ba, ce dracu’,  tre’ sa imi iau masina daca si pişcăriciul asta e mai bun decat rabla mea.

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.