The WIZZards of air…or?

Pana acum n-am zburat cu companii low cost.  In mare parte datorita faimei negative propagata in special pe canalele media atunci cand un avion de-asta intarzie mult decolarea , sau o cursa se anuleaza , sau , sau.

Acesta nu este un post in care va spun mama ce misto e cu low costul si eu nu stiam. Asta asa ca sa ne lamurim de la inceput.

Pe proiectul asta trebuie sa fac naveta undeva unde nu-i chiar aproape de niciun aeroport. Da , bine, nu e ca si cum as vrea sa merg in Romania  intr-un sat din Buzau sau Valcea sa zicem , dar pe-acolo.

20140926_161630

Sunt 4 aeroporturi la distante cuprinse intre 100-150 km  de locatia unde merg eu , restul distantei urmand sa conduc , in proportie de 70-80% pe autostrazi. As fi preferat sa merg cu Lufthansa pentru ca am silver la ei si  pentru ca faraoneala.  Doar ca nu sunt curse “normale” directe niciunde.  In consecinta orele de aterizare sunt spre pranz. Singurul aeroport cu zbor direct  e Dortmund , iar compania care zboara e Wizz.

Spre deosebire de alte companii low cost , spre exemplu, Blue Air , sau Carpat Air ,  de astia am auzit orecum de bine . Cel mai mult m-ar deranja  anulari de curse, intarzieri  de multe ore  si pierderi de bagaje , in conditiile in care astia au politica de despagubire mai de cacao decat cursele “obisnuite”.  Oricum , la o cursa directa imi imaginez ca e mai dificil sa se piarda bagaje.  In ceea ce priveste restul neajunsurilor , managerii insista sa zbor cu astia.

Sigur  , probleme gen  biletul de baza include doar bagaj mic , fara bagaj de cala ,bilete fara loc , extra cost daca iti faci checkin in aeroport, extra cost daca vrei niformare pe mail despre cursa…….

Don’t give a shit!Not a problem for me.  Am rezervat  bilet cu bagaj  mare de mana , bagaj de cala  , informare  pe mail si  posibilitatea  de checkin in aeroport. Nici macar nu intreb la chestiii d-astea, doar nu-s  zilier in Italia. No offense intended pentru zilierii din Italia , spun doar ca munca mea trebuie sa acopere  transport in conditii decente . Daca nu, inseamna ca nu lucrez la compania potrivita. Pretul ?  Cam 70-80% din pretul cu Lufthansa, Austrian , astia… Gen 370 EUR  L 14:00 -V16:00  , rezervat anterior ,miercuri , 420 EUR L05:50 -J16:00, rezervat Vineri . Luni 05:50 face diferenta .

In miercurea cand am cautat alternative pentru L-V , erau gen de la 480 EUR in sus  (480 cu ore dubioase pe care nu puteai sa le alegi. Optiunile reale erau de la 550 EUR in sus).

Cum e cu astia ?

1. La bagaje sunt stricti. Dati dracu’ de stricti . Ma refer la alea de mana. Vii cu bagaj oversized? Platesti . E oversized si fata de bagajul de mana maxim admis ? La cala si platesti. Am vazut intamplandu-se. Foarte bine! Sincer. Zborul de vineri  seara  catre Bucuresti avea cam 20% din spatiul de bagaje de deasupra scaunelor liber. Care veti fi venit vreodata cu Lufthansa , Tarom  de la Munchen , Frankfurt , etc vineri seara stiti prea bine ca spatiul de bagaje de mana de sus e plin ochi, iar compartimentele de sub scaune 3 sferturi. Pai normal , daca “e inclus” .Tot ai dat banu, hai cu tarla de genti  in cabina. Mai stiti ce aglomerat e la banda de bagaje de cala? Daca-s 250 de pasageri , 150 au bagaje de cala.   Nu e cazul la astia! Eram maxim 30 de insi care asteptam bagaje. Sigur, la checkin sunt cel putin 4-5 pasageri care-i injura ca “futu-le…” te jepcaresc astia la orice.

2. Boardingu‘ . Ca la tara. Degeaba am bilet cu loc rezervat si prio boarding, ca daca vreau sa ma imbarc primul trebuie sa bat vreo 25 de insi , minim ,  ca toti sunt asezati intr-un  mare patrat. Niste tarani…. Whatever , m-am asezat inapoi pe scaun si m-am imbarcat ultimul . Locul rezervat de pe bilet , gen cu extra spatiu la picioare , nu e de  fapt un loc specific , ci un spatiu random in randurile 1,2,3,11,12,13. Bine acu’ puteti sa incepeti sa radeti ca ce-mi trebuie mie extraspace la nici 1 metru 70 bine impliniti. Cand scaunele nu se reclina  cand stai langa grasi de 120kg+ ale caror colacei se revarsa pe locul tau, extra spatiul ala e  valoros. Aer de respirat.  Apropo de aer de respirat , la zborul de vineri seara mirosea apropiat de RATB in luna august la orele  dupa amiezii. Dar asta e. Stiu e de neinteles sa vezi ca e un putza de  1 meru si-o flegma pe tot randul de la usa de urgenta si ca se lafaie acolo,  iar  tu nu te poti aseza , pentru ca extra. E de neinteles daca nu platesti banii aia extra. Pentru mine care stau acolo, e absolut  de apreciat faptul ca un nene de 120 de kile care vine in avion in maieu si slapi (sfarsit de septembrie) , ca sa i se vada “tatoaju’ ”  nu se asaza langa mine cu tot cu femeia lui care mufa niste seminte in timpul boardingului.

E naspa , sa zicem , daca esti familie de 2 , 3 persoane si ajungi la rand la sfarsit ca nu gasesc 2, 3 locuri cuplate, iar sa apelezi la mila romanilor…mai bine lasa. Recomandat de rezervat locuri si priority boarding pentru familie.

3. Cateringul. Pe bani .Au in oferta inclusiv snack boxs cu mancare Kosher , sau halal. Doar in oferta, pentru ca am cerut  kosher de 2 ori , dar in afara de priviri  rasiste n-am primit nimic , ca n-au. Ba , pe bune , ca nu stiam. Chiar asa multa lume ii uraste pe perciunati?  M-am simtit de parca as fi fost negru. Ba si doar voiam ceva de mancare.Lasand asta la o parte , mancarea astora e cam buna. Calitativ, mai buna ca la Lufthansa, Austrian , Swiss, LOT( bahahha ce gluma buna, lot si cateringul), si cred ca si decat la Turkish. Servesc si supe. Da ba , nu cred ca sunt mai buni decat TAROM , sau decat EL AL. Va rog , nu dati!      Cafeaua ? Aici au dat cu muci in fasole, gen grav. Am  intrebat daca au ceva latte , sau latte macchiato si-au zis ca da, sigur. Mi-au dat o spalatura de oala, fara zahar si mai amara de cat e cazul. Bai , nici urma de lapte!Oferta de bauturi insa e destul de variata,

4.Stewardesele. Bai frate, arata cam cum te-ai astepta sa arate niste stewardese.Zau. Adica oricare din ele pe  care le-am vazut arata de parca au castigat si ele  macar o mentiune acolo la balul bobocilor in liceu. Si ingrijite si nu cu haine scamosate care arata a faliment ( gen LOT, TAROM), cu camasile mai calcate decat a mea, frate ti-e drag sa te uiti la ele. Ba si au si stewarzi. Nu ca aia de la lufthansa. Astia arata de parca s-ar fute cu femei. Sau cel putin asa ii spunea o pipita alteia azi: “Mama ce i-as trage-o astuia!”.Deci , cred ca e de bine. Bai si-mi place maxim cum ii pun la punct pe tarani. Sunt antrenate. Cum da vreunu sa se ridice , sa se pula mea, dupa ce au anuntat ca se pregateste decolarea/ aterizarea, se intrerup din ce spun ele si ii spun taranului sa ia loc, pe un ton care ma face atent si pe mine care sunt compliant.Nu misca nimeni, pe bune.

Un lucru diferit, in bine, fata de celelalte linii cu care am zburat e ca nu iti rup muia cu texte gen  stingeti toate electronicele in timpul decolarii si le aprindeti voi dupa aia. Nu tata, n-au treaba. Iti spun sa pui  electronicele in modul “offline” si poti sa-ti citesti  sau sa te joci , sau sa asculti muzica de cand te asezi pe scaun pana cobori. Like! In sfarsit unii care traiesc in secolul XXI.

Sunt in mare 2 lucruri cam naspa:

– Calitatea calatorilor , pe care n-o poti alege. E pe baza de pret…

– Daca nu stii ce vrei , o cam sugi. Daca vrei loc cu extra spatiu , bagaj la cala, bagaj mare, etc , etc, cumpara-ti dinainte , ONLINE. Daca ajungi in fata lor sa-ti  spuna ca ai bagajul prea mare, sau sa te trezesti ca nu iti convine unde stai si vrei loc mai bun, sau , sau sau… Se poate! Dar te jupoaie . Jepcareala fara mila. Dublu ti se pare exagerat? Lor nu. Si daca iti iei bilet de pe azi pe maine . Pretul ajunge aproape de  ale celorlalte companii

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments