Prima lecție de HOMM 

Mă joc cu copiii. Trebuie să fie în 3.  Trebuie să fie pe calculator. Regulile lor. Presupun că s-au săturat să sară pe saltea prin tunelul de pânză,  din spatele meu. 

Heroes 3,  se joacă în trei, că doar de aia îi zice așa, nu? Jucăm extensia WoG. Cum ar veni, HOMM 3.5.8. Ăsta ne place nouă,  nu contează de ce, e mai frumos. 

Copilul cel mare știe baza, înțelege strategia, începe să se și bată cât de cât ok. Copilul cel mic n-are nici 4 ani, nu a mai jucat, nici nu poate să mute mouse-ul bine, dar la vârsta asta a învățat sor’sa, deci nu facem excepții.  

Și își alege rasa. Ne întreabă ce castele sunt.  Îi spun eu pe acolo, că de oameni ( Castle), că de oameni morți (Necro),  că de zâne (Conflux); aia e, de zâne! Își alege eroina cea mai albastră (am un mod în care pozele eroilor sunt modificate și mai frumos stilizate) ,  copilul cel mare îmi alege mie standard castelul de oameni și Lord Haart, că “hai, tati că și așa pe ăsta îl alegi,  că îți dă bani” ( specialist pe Estates).

Și începem.  Ziua 1.  Copilul cel mare cumpără încă un erou, eu cumpăr,  la fel, unul , vrea automat și copilul cel mic încă 1. 

-Pe care-l vrei, pui? Pe ăsta urât de la castelul tău, de zâne (Monere), sau pe ăsta urât de la castelul de morți(Isra) ?  

-Care dă bani?  

(System message: Cling! Achievement unlocked 🔓)  

-Niciunul,  tati. 

-Și trebuie să plătesc eu pentru el? 

Mă uitam în ochii copilului și mă vedeam pe mine când trebuie să scot bani adevărați din buzunar. 

-Da. 2500 de galbeni. 

-Atunci nu vreau niciunul.

Merge cu eroul la un “treasure chest” (tagadam-tagadam) si acolo poate primi, la alegere, 2500 de galbeni (gold), sau 5 mesageri de foc (armată).  Ținând cont că e la începutul jocului, mesagerii ăia chiar pot face diferența. Dar noi avem principii solide. 

-Vreau banii, tati.

Copilul cel mare încearcă să îi explice că… 

-Nu. Vreau banii. 

-Tati,  ce i-ai făcut, e fix ca tine!  

Am stricat copilul :). 

Mergem la Castel 🏰.  Ma întreabă ce poate să construiască. În ziua unu ii explic că poate să mărească primăria (Town Hall) si sa primească mai multi bani,  sau… 

Mărește primăria.  În ziua doi ii explic că poate să upgradeze armata sau să construiască turnul de vrăji.  Turnul, direct. Să vedem noi ce magie avem acolo. 

În a cincea – a șasea  zi zice că vrea să se bată și îi explic că trebuie să lucrăm un pic la armată.  Îi spun că poate să își upgradeze elementarii de aer,  sau sirenele (elementarii de apă)  la rang de trăgători,  sau, îi spune sora ei – poți să îți upgradezi zânele! 

– Ce înseamnă aia? 

Încerc să îi explic cumva ca pixie(zânele)  upgradate (faeries)  fac ca atunci când atacă, nimeni să nu răspundă la atacul lor.  Nu prea întelege. Copilul mare completează: 

– Upgrade înseamnă că le pui la zânele astea niște rochițe albastre. 

-Da, asta vreau,  să le pun rochițe. 

Băi, tehnic e corect, da’ nu m-aș fi gândit în secolul ăsta să pun problema așa.  Sunt curios dacă designerii care au desenat upgrade-ul ăla,  la asta s-or fi gândit?  

3 Replies to “Prima lecție de HOMM ”

  1. – Și trebuie să plătesc eu pentru el?
    -Da. 2500 de galbeni.
    -Atunci nu vreau niciunul.

    asta e la fel de zgarcit ca taica-su 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *